Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Odporúčam pozrieť túto linku:
http://www.hradeckralove.org/redirector.html?hid=2958

HK pokiaľ viem je družobným mestom BB, je o máličko väčší (cca 95000 obyvateľov), tak si porovnajte návrhy terminálov, hlavne po kapacitnej stránke.
Páni, prezrel som si vizualizácie novej AS a prečítal vaše reakcie. Môj názor nielen na túto pripravovanú investíciu je jasný : pod pláštikom výstavby moderného terminálu verejnej dopravy ide o využitie lukratívnych pozemkov v centre mesta na výstavbu komerčných obchodných centier so supermarketmi a niekoľko 100 nových parkovacích miest pre IAD. Nový "terminál" sa výrazne redukuje oproti súčasnému stavu a len vychádza v ústrety IAD a automobilovo-obchodnej loby. Podobná stavba sa bude realizovať v najbližších dvoch rokoch v Žiline v odhadovaných nákladoch 580 miliónov Sk. Verejnosť zatiaľ nevie, aká bude podoba tohto terminálu, ale v doterajších informáciach sa zdôrazňuje hlavne "výšková budova", "supermarket", "obchodné prevádzky" a "nové parkovacie miesta"(samozrejme pre zákazníkov obchodov a IAD).
** vybudovanie tak siroko daleko nieje kde iba parkovisko micinska aj to by museli rekultivovat rybnik, z coho by boli protesty. Na zaver roky zanedbavania rozvoja infrastruktury a logickeho planovania stavieb pre verejny zaujem sa zacinaju plne prejavovat.
Papyr ked si vezmes zastavanost BB ako aj dostupnost roznych strategickych casti mesta AS je vazne najlepsie v dostupnosti a prestupi. Nam. Slobody 5 min peso parkovisko Micinska 5 min peso zel. stanica 2 min peso centrum 15 min peso. Podobne, ale AS sa nevirovna je parkovisko pri malej zel stanici. No kazdopadne Sad musi zacat urychlene hladat nove miesto na budovanie AS, hustota premavky a potreba cestovat rastie, ja by som bol za AS s kapacitou dostatocnou na 20 rokov, no dostupnu plochu na jeho **
Reakcia na: PIT #10679:
Nechcem do toho ako mimobystrican velmi kafrat (a zvlast nie Tebe), ale preco by mala byt AS bezpodmienecnou konecnou liniek MHD? Ved AS v BB je dokonale v centre, co takto zaviest linky periferia-AS-ina periferia? Alebo si uvazoval len linky do UR, ktore chodia raz za UR a teda sa ich poriadky nedaju skoordinovat?
Danny: bodaj by neboli, keď som "vydal príkaz"... ? To vieš, len tak tliachať do fóra nestačí... 😛
Na zastavkach Sasova, ihrisko boli konecne osadene cestovne poriadky na stojany. Zdravime ?
Reakcia na: Petik #10687:
"s redukciou nastupist na 12 suhlasim. Sucasnych 22 nastupist je prilis" - ale ja veľmi nie... Skús si spočítať všetky odchody prímestských a diaľkových liniek napr. v časovom rozpätí 14:25 - 14:45 a prídeš k číslu vyššiemu ako dvanásť...

ad parkoviská - ani jedno nie je bohvieako vhodné pre autobusy

ad MHD - ale kým príde to "hypotetické" ťahanie drôtov do Sásovej, tak dovtedy čo? Už tu máme jedno provizórium deväť rokov. Ďalšie budeme mať koľko rokov? A problémom nie je ani tak chýbajúca odstavná plocha pre MHD, ale to, že tom v projekte som akosi vôbec nezaregistroval ani len nástupište pre MHD...

ad L5x - pri Smrečine??? A kde preboha???
Reakcia na: PIT #10678:

Ked som pisal o predimenzovanosti, myslel som sucasny stav. Ten navrh som si stihol podrobnejsie prestudovat az teraz a s redukciou nastupist na 12 suhlasim. Sucasnych 22 nastupist je prilis. Linky na Kraliky a na Kordiky nepotrebuju samostatne nastupistia. Tiez schvalujem redukciu na 2 nastupne ostrovceky miesto sucasnych 4 rezancov.
S vymenovanim miesta na parkovanie mimo nadrazia ma uz predbehol mirkobb #10682. Doplnim este stare Tesco, Stiavnicky a Pieninsku.

MHD na nadrazi: nie je tu skor problemom nevhodne linkove vedenie (ciastocne suvisiace s nedobudovanou trolejbusovou sietou), ked vsetky linky koncia na stanici alebo na Uhlisku?
Ked sa zbavime niektorych liniek, napriklad 34 a 26 (vid moj navrh #10066), ostanu nam tu trolejbusove linky a 20+22 a par medzimestkych 5X. Pri hypotetickom vybudovani trolejbusov do Sasovej (alebo zruseni trolejbusov) spojim L22 s nejakou trolejbusovou linkou, a mam na stanici miesta habadej. Zastavka sa moze zriadit este pri Bille (bude tam nadchod).
S linkami radu 5X sa mi paci riesenie mirkabb: #10685 (pri Smrecine)
Nebudem predsa stavat predimenzovane nadrazie kvoli zlemu linkovemu vedeniu! Dratizacia Sasovej bude rozhodne lacnejsia ako budovanie konecnej MHD na lukrativnych pozemkoch.
Ja by som uvazoval o totalnej prestavbe autobusovej stanice ako celku s moznostou vytvorenia podzemnych parkovacich ploch. Otazka je co by to stalo ako by to bolo technicky mozne. Dalsia moznost by bola parkovisko na streche ako je na Kauflande , co sucastna futuristicka studia neumoznuje. Tento sposob by nebol ani financne tak zatazujuci.
Reakcia na: PIT #10683:
Prestup s vazbou na zeleznicu je spravny,vsak som to aj na strenuti spominal,ze sa uvazuje v uzemnom plane aj s dalsim podchodom od predmetnej budovy AS k "Smrecine" popod kolaje s vystupmi na jednotlive nastupista ale uz v ose blizsie k terajsiemu podchodu od AS na Uhlisku. Inak, na opacnej strane pri Smrecine by sa tam potom tiez asi nieco "zmestilo",trebars len 5.-kove linky MHD,ono by to uz potom nevadilo,ked by ta vzdialenost popod kolaje bola max. 50 m a bol by to hlavny pesi tah na Uhlisko v tejto casti,no a aj s komercnymi zamermi v uvedenom podchode by to bolo uz celkom zaujimave aj pre ludi,ktori tade prechadzali,mozno by to dopadlo lepsie ako s podchodom pri OVS,kde uz su teraz pri dazdoch akurat iba kaluze vody! Cize terminal zeleznicny,autobusovy MHD so vsetkym,co k tomu patri!
Reakcia na: PIT #10683:
Ja som to len myslel ako odstavne plochy pre autobusy dialkovej a primestskej dopravy,ktore maju prestoje a zbytocne zaberaju miesto trebars na ploche AS,tie by potom mohli byt prave vyuzite pre vozidla MHD u ktorych su prestoje kratke.
Reakcia na: LUK #10680:
podľa mňa to vyzerá v pohode - kaurát, že je to moderná architektúra, takže si je potrebné na to zvyknúť, ale keby to stálo v takej podobe, ako na tom obrázku, všetci by to závideli. Viac ma ale trápi funkčnosť objektu...

Re #10682 mirkobb: je zbatočné hľadať zúfalé nesystémové riešenia namiesto toho, aby bola celá autobusová doprava pokope s možnosťou prestupu edzi jej jednotlivými druhmi a súčasnou možnosťou prestupu na železnicu.
Reakcia na: LUK #10675:
Komu patri ta plocha za "Kazackom"? Tam tiez kedysi odstavovali autobusy,i ked to tam nie je vyasfaltovane a nedosahuje to take rozmery ako parkovisko Micinska,ale aspon predsa nieco,a je to ihned vedla. Mozno by sa to dalo rozsirit popri trati smerom k malej stanici,ale asi za cenu asanacii nejakych opustenych nepotrebnych skladov,ci co tam tam este stale je..? Zalezi kto je toho vlastnikom? Potom je tam este pomerne velky "plac" na Bellusovej pri trati pred a za podchodom k Zimnemu stadionu,to tiez nie je daleko!
Reakcia na: Kami #10671:
Urcite,ze ano,ja som to len tak "nadhodil" ako perlicku. Ale je pravda,ze tie ostatne linky sa stali "cisto mestskymi" az po pripojeni uvedenych obci k BB,a takymi zostali az do 90-tich rokov min. st.,aby zas premavali cez administrativne hranice mesta,ale tak tomu je vlastne uz teraz vsade,len v Phe maju oznacenie s indexom 3.., a v BB 5.. a inde mozno "podobne".
Reakcia na: PIT #10678:
konečne nejaký komentár aj od Teba ? a zase do bodky súhlas! Teda, s jedným nie... "akurát to z diaľky pekne vyzerá"

ad ÚAN - to keď som videl, tak som skoro spadol z nôh... z pôvodných asi 40 nástupíšť ostalo 12... odstavné plochy veškeré žádné... A vraj Ústřední autobusové nástupiště... Ha ha ha ?
Reakcia na: Petik #10674:
AS sa bezpodmienečne musí stať aj konečnou zastávkou MHD (a nikdy z tade ani nemala byť premiestnená!). A to mi chceš potom povedať, že spoj MHD končiaci na AS si prestávky, čo má mať na tejto konečnej pôjde stráviť niekam na opačnú stranu mesta?!
Reakcia na: Petik #10672:
Vyzerá to dizajnovo veľmi zaujímavo, ale z funkčného pohľadu na túto stavbu, mám značné obavy, že NEBUDE schopná pri takomto priestorovom usporiadaní plniť funkciu terminálu autobusovej dopravy, vzhľadom, na skutočnosť, že podľa tohto projektu by sa počet nástupísť nielen že nezvýšil, ale znížil na polovicu.
Pritom by mal primárne zapracovávať rozšírenie o funkciu konečnej/prestupnej stanice MHD, ktorá je momentálne "dočasne" už dlhé roky realizovaná absolútne nevyhovujúcim spôsobom na ploche pakoviska na Uhlisku a ako LUK spomenul, o túto plochu je záujem a keďže nepatrí mestu a jeho vlastník má záujem ju opdredať, je nevyhnutné riešiť urýchlene konečnú MHD v priestoroch autobusovej stanice, kde mala byť umiestnená už od počiatku.
Projekt však počíta s využitím viac ako polovice celkovej plochy prislúchajúcej k AS za účelom obchodného priestoru, ktorý by pohltil i podstatnú časť súčasných nástupíšť. Takže Tvoj pocit o predimenzovanej ploche pre autobusy je mylný, keďže táto plocha by bola parkoviskom obchodného centra a nie AS. V návrhu projektu sa počíta myslím s nejakými 157 parkovacími miestami pod staničnou budovou, ale pochybujem, že sú to miesta pre autobusy!
Takže je skutočne na mieste otázka, kde by boli odstavované autobusy, ktoré končia v BB a až po niekoľkých hodinách sa vracajú do východzej zastávky + vozidlá MHD, ktoré bezpodmienečne musia byť spolu s ich konečnou zastávkou (a tomu potrebnými odstavnými plochami a nástupišťami a výstupišťami) súčasťou AS!
Projekt zjavne - aspoň podľa týchto nekomentovaných obrázkov - nepočíta skutočne s terminálom poskytujúcim komplexné dopravné služby, ale len pár nástupíšť, kde naberú cestujúcich, čo je nedostatočné pri takomto projekte! A nehnevajte sa, ale to, čo som videl pod názvom ÚAN Ostrava bolo niečo príšerne úbohé a absolútne nezodpovedá potrebám BB a radšej by som sa niečím takým neoháňal, pretože je to dôvodom, ktorý kladie značnú pochybnosť o zámere BBDS.
Zatiaľ ma nepresvedčili, akurát to z diaľky pekne vyzerá, len kto o zaplatí?
Reakcia na: Papyr #10676:
ale nieeee, tam za deň pristanú/odletia zo dve lietadlá... ?
Reakcia na: LUK #10675:
Sliacska pristavacia draha ? ?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.