Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Ak ste počúvali pozorne tak "führer" zo SAD Zvolen sa nechal počuť, že aj po 1.1.2019 budúaj bez platnej zmluvy jazdiť naďalej! Keďže dopr. licencie na prevádzkovanie liniek udeľuje VÚC, a keď ten zmluvu so SADkou neuzavrie, tak jej nedá ani licencie na PAL. A to prileje iba olej do ohňa. Smiešne na tom je, že SAD Zvolen ide seba vystaviť do pozície spasiteľov, že oni ako filantropi zachránia dopravnú obslužnosť vo verejnom záujme a kraj im to zacaluje do posledného centa! Navyše dopravca podľa zmluvy má právo v prípade insolvencie objednávateľa si vziať úver na krytie prevádzkových nákladov. To jest, že kraj v prípade úspechu SADiek na súde zaplatí viac ako by mal. Vice versa kraj bude zas na súde mámiť zo SADiek pokuty za jazdenie bez licencií. To bude cirkus aký Slovensko nezažilo ešte.

Takto to vyzerá, keď sa stretnú egocentrici hlavami proti sebe ako barani, t.j. Lunter jr. a Polóny jr.
Reakcia na: irizar #53982:
To je pravda, ale pri obnovovaní trolejbusov boli minimálne dve veci veľmi rozdielne:
1. SAD ZV mal relatívne novú zmluvu na výkony MHD, čiže si nepotreboval veľmi pestovať dobré vzťahy s mestom. Tu naopak hrozí že čoskoro bude potrebovať novú zmluvu získať a vtedy ti naozaj nepomôže vojna s objednávateľom (preto napr. Slovak Lines pri nedávnom zavádzaní už zrušenej optimalizácie PAL v BSK šúchal nohami a v podstate BSK vychádzal v ústrety).
2. SAD ZV mal spojenca v podobe BBSK ktorý mu umožnil zavedenie napr. X liniek. To tu možné nie je, ak to dobré chápem, dopravcom končí nie len zmluva ale aj dopravné licencie, čiže nebudú proste mať na základe čoho jazdiť. Iste, mohli by sa inšpirovať DPMBB s jeho "nepravidelnou" kyvadlovou dopravou, lenže to nejde až tak ľahko keď jazdíš po dedinách každé dve hodiny (aj to náhodne). Navyše, DPMBB mal tieto výkony preplácané mestom, SAD ZV nebude po lazoch chodiť páliť peniaze len tak zadarmo.

Povaha situácie tiež bola iná. Pri trolejbusoch išlo mestu najmä o uspokojenie verejného záujmu obnoviť trolejbusy, nie o zbavenie sa SAD ZV (kyvadlovku chápem len ako trucpodnik). Preto sa eventuélne podarilo nájsť riešenie uspokojivé pre obe strany - pochybujem že mesto má pocit že to vtedy prehralo. Proste našli spôsob ako nasýtiť vlka bez zavraždenia ovce (trolejbusy jazdia, SAD ZV stále zarába). Tu žiadnu podobnu cestu von nevidím. Ak sa zmluvy s dopravcami budú považovať za neplatné, tak proste musí nasledovať tender, čo je pre SAD ZV obrovské riziko.
Reakcia na: 810zssk #53980:
SAD Zvolen uz raz do vojny s objednavatelom siel, v pripade mesta BB a X-liniek, ktore "vizerali" ako trolejbusy. A vtedy z toho vysiel vitazne, takze sa zjavne citi silny vo svojej pozicii. Nakoniec, podla svojich vyjadreni chysta presne rovnaku taktiku...
Osobne by som SAD ZV strasne doprial dostat krespapulu, ale kedze sme na Slovensku, kde sa sudy a sudcovia niecim ako platna legislativa moc nezatazuju, nerobil by som si nadeje.
Reakcia na: 810zssk #53980:
Tiez som zvedavy! Nielen na to, ako skoncia, ale aj na to, co tu nastane po 1.1.

Ak bude kriza, mohol by sa kraj aspon zamysliet, ci je nutne zabezpecovat a dotovat autobusove linky v subehu s vlakmi, co sa prakticky tyka vsetkych liniek medzi Breznom a Ziarom nad Hronom, mozno az po Zarnovicu.
Reakcia na: PeterBB #53979:
Čo sa týka SAD Zvolen, karma je zdarma 🙂

Som zvedavý ako sa to vyvinie. Dosť sa divím že dopravcovia idú cestou vojny s objednávateľom, to je pre firmy ktoré prakticky stoja a padajú na jeho zakázkach dosť trúfalé. Aj keď chápem istú mieru frustrácie na strane dopravcov, problém si spôsobili sami keď išli do podpisu zmluvy o ktorej veľmi dobre vedeli že je v rozpore s platnou legislatívou. Ja sa skôr divím že to nikto nenapadol oveľa skôr.
Na Kráľovej Studni sa v sobotu 27.10.2018 uskutoční pietne stretnutie obetiam hôr vo Veľkej Fatre. Pri tejto príležitosti bude vypravený mimoriadny autobus s odchodmi - Park. Mičinská (7:30), Strieborné námestie (7:40), Harmanec, papiereň (8:00), Dolný Harmanec (8:05) a Harmanec, jaskyňa (8:07). Spiatočný odchod od hotela Kráľova Studňa je naplánovaný na 16:30.
zdroj + viac info: http://kralovastudna.com/images/stories/pietne%20stretnutie%20hhks%202018.jpg

Poznámka: turistický autobus na Kráľovu Studňu v sezóne 2018 nepremával. Ako to bude v roku 2019, ostáva nateraz otvorené.
Reakcia na: BB-Schuhu #53975:
Zbytočne sa SAD Lučenec trepe do BB. Aspoň keby to bolo v nejakom pravidelnom režime, že od 6 do 18h každé 2h ale jazdia ako keď čísla do športy natipuješ. SAD Zvolen jazdí z nemocnice dosť husto, tak zbytočne tam dali 606428. Od nemocnice do Lučence jeden prestup nikoho nezabije, ani ZŤP, či dôchodcu. Aspoň po 40 minútach sa vystrie a narovná na vzduchu kosti trochu na 5-10 minúť na stanici vo Zvolene. Okrem toho od Zvolena ide do Lučenca ten spoj v súbehu s vlakom o 16:23, takže opäť vyhodené peniaze a ja sa pýtam, že prečo sa toto plytvanie nezosobní tomu, kto tie CP podpisuje a schvaľuje? Dobrými slovami a prosbami to nejde vysvetliť, tak len kladivo. MDV by malo predložiť legislatívnu úpravu v takom znení, aby sa súbežné spoje rušili vyslovene na príkaz a kto taký spoj zavedie, tak mu bude zosobnená sankcie vo výške nákladov, ktoré prevádzka daného spoja vyžiadala od doby zavedenia do doby jeho zrušenia.
Reakcia na: petik #53972:
Nehovorím, že som kópia bontónu, ale ak po 100. krát vysvetľujem niečo a snažím sa tak, onak, hentak a nezaberá, tak čo mám robiť? Vulgarizmy nie sú tolerovateľné ale ak nedokážeš strpieť či sa povzniesť nad slovné spojenia ako:
- ... ty filozof o ničom ...
- ... splietaš ...
- ... chápeš to, čo čítaš?
- ... naberáš presvedčenie o svojich teóriách ...
tak si precitlivený až úzkostlivý, veď ste chlapi, tak sa spamätajte, nie ste ženy ani decká. Nie sú v tom žiadne urážky. Či chápeš, čo čítaš je normálna otázka, ktorú sa ťa opýta človek, keď chce byť na istom, či má význam ťa nechať sa moriť s nejakým textom alebo nie, príp. chce aby si sa zastavil a skúsil podať vlastný výklad. Čo je na naberaní presvedčenia o svojich teóriách zlé? Nemôže človek nabrať presvedčenie a mať svoje teórie? Vzmuž sa prosím ťa ...

Inak čo myslíš, ako mám reagovať, ak nemá skupina ľudí vlastný názor roky na zmluvy SAD-BBSK a potom keď príde nejaký ich "politický kôň" a vyjadrí svoj názor skrz vyhlásenia a konanie, tak je to posvätné a zrazu majú aj oni "svoj názor" na túto problematiku. Mne nevadí vlastný názor, kľudne nech je sebeviac "nemúdry", ale žijem dosť dlho na to a viem čítať v ľuďoch aby som odhadol, že kedy je to vlastný názor podnietený záujmom o vec a kedy to je na podnet nejakého diletanta, či tajtrlíka. A o to viac ma dostáva do varu ak to tie "myšlienkové pochody" podnieti nejaký politik, pretože politici sú pre mňa odkedy ich poznám viac a bližšie obyčajné kriminálne živly disponujúci takmer výlučne tými najhoršími ľudskými vlastnosťami a poruchami osobnosti. To nejaká naša debata tu, je slabá ako peach vodka v porovnaní domácou pálenkou z východu oproti tomu, čo hentí predvádzajú za stoku. Takže dúfam, že si pochopil prečo tak reagujem.
Od 20.10.2018 je zmena na prímestskej linke č. 606428. Spoj s odchodom o 15:45x z Rooseveltovej nemocnice do Lučenca bude premávať už o 15:30x. Odchody z Banskej Bystrice, AS (15:57x) a Zvolena, AS (16:25x) sa nemenia.
http://www.sadlc.sk/public/index.php?option=com_content&task=view&id=694&Itemid=365#

Dalo sa čakať, že v tých kolónach, ktoré sú v tom čase v okolí Tajovského ul, to nebudú stíhať... Toto bolo len otázkou času.
Z dôvodu rekonštrukcie cesty do obce Moštenica 19.10.2018 spoj 9:35x do Hiadľa nevykoná zachádzku do obce Moštenica.
https://www.sadzv.sk/dopravne-obmedzenia/oznam-mostenica

Z oznamu mi ale nie je zrejmé, či táto výluka sa týka len jediného dňa (piatok 19.10.) alebo pôjde o dlhšie obdobie, nakoľko účinnosť oznamu je "od 19.10...".
Reakcia na: PDM.8.99 #53970:
Ak ti prekážajú mínusky, tak by si sa mal zamyslieť nad svojim vyjadrovaním. Rozdielny názor nie je dôvodom na to, aby si všetkých okolo seba systematicky obviňoval z kreténizmu. Naopak, keby sme mali všetci rovnaké názory, tak nie je o čom diskutovať a fórum sa môže zrušiť.
S kamarátmi ma pive môžem viesť celý večer diskusiu o veciach, na ktoré máme rozdielne názory, a hoci občas padne sprosté slovo, je to mienené kamarátsky a na pivo s nimi sa těším, lebo taká diskusia môže byť podnetná a zaujímavá.
Schválne sa pozri, ako vyzerá diskusia z tvojej strany - napríklad príspevok #53956:
- Len slabo rozmýšľajúci dokáže ...
- ... ty filozof o ničom
- ... premýšľaj pri sviečkach a medituj aby sa ti prečistil rozum
- ... splietaš ...
- ... chápeš to, čo čítaš?
- ... naberáš presvedčenie o svojich teóriách ...
Veď takmer polovica tvojho príspevku sú invektívy! Príspevok, na ktorý reagujem má ten pomer invektív ešte horší.
Reakcia na: 810zssk #53968:
Ok ty západná Európa. A koľko zmlúv zo západnej Európy si si preštudoval teda mi povedz. Ja som sa dostal iba k zmluvám v ČR a tam čert to vzal sa pojednáva v stanovení ceny za 1km o odpisoch, resp. investícií do vozového parku, ako aj inflácií a raste cien PHM a miezd v odbore doprava, plus ostatné štatistické ukazovatele, ktoré spracováva ekonomické oddelenie objednávateľa / koordinátora, ktorý má na starosti zmluvy a prepočet FP na prerozdelenie medzi dopravcov.

Ešte jedna vec. Dúfam, že nechceš povedať, že majú jednotnú cenu a autobusy rôznych dĺžkových, resp. kapacitných kategórií hradia rovnakou sadzbou. A keď už mi také dačo chceš povedať, tak prosím aby som nemusel byť vulgárny, tak mi pošli odkaz na takú zmluvu aj, nech si ju môžem prečítať. Dík. ?
Reakcia na: Viko #53969:
Súčasné autobusy sa pri údržbe akú dostávali v 90. rokoch a po prelome tísicročí Karosy a Ikarusy nedožili viac ako 8-10 rokov. Neviem či je dnes akási psychóza popierať kvalitu niečoho iba za to, že to bolo vyrobené pred rokom 1989. To ale má od zdravého rozumu ďaleko.

Inak to, že mi tu pokaždé "zaparkujú" 3 mínusky na každom príspevku priam automaticky je prejavom falického syndrómu tých troch imbecilov a veľmi rád by som vedel, kto je taký skrachovanec s IQ v pásme debility.
Reakcia na: PDM.8.99 #53967:
Si mimo. Vo všeobecnosti možno áno, ale zrovna na miestny autobusový trh by som to vôbec neaplikoval. Štandardná životnosť ŠMky či 700vky bola do 6 rokov a po tejto dobe spočiatku aj išli preč, a to odôvodnene. To, že 700vky nám tu neskôr jazdili aj dlho po životnosti, s hnilými plechmi a popukanými rámami, nie je prejav ich kvality, ale tunajšieho marazmu vo financovaní verejných služieb v 90.rokoch. (A ani generálkovateľnosť nebol konštruktérsky kumšt, ale celková jednoduchosť techniky ako takej.)
Práve naopak, dnešný štandard životnosti v rozpätí 12-15 rokov je výrazným posunom vored oproti minulosti.
Reakcia na: PDM.8.99 #53965:
Nadýchni sa, daj si niečo na upokojenie a čítaj znova a pomaly. V nových kontraktoch bude (resp. je, tam kde už bežia) stanovená fixná sadzba za kilometer, čiže vôbec sa neriešia náklady dopravcu. Je len tá jedna fixná sadzba a dopravca si môže odpisovať čo chce ako chce, župa stále platí len tú fixnú sadzbu. Je na dopravcovi aby ponúkol realistickú cenu.

To nie su žiadne moje teórie, to je v súčasnosti platná legislatíva. Mimochodom, na podobnom systéme funguje polovica západnej Európy už roky a prekvapivo tam tá doprava nekolabuje.
Reakcia na: Viko #53964:
Vo všeobecnosti dnes platí, že výrobky sa nevyrábajú tak, aby vydržali niečo viac, ale tak, aby dožili v momente konca životnosti, príp. hneď po uplynutí záruky a aby si musel zákazník kúpiť hneď druhé. Tak si nenažraní výrobcovia udržujú stály prílev objednávok. Darmo sa tu však hráme na ekológiu, keď suroviny na výrobu tých vozidiel treba získať "nejak niekde" a spracovať, a odnesie si to vždy životné prostredie. Možno by nebolo od veci tlačiť konečne nielen na ekologické hnacie agregáty ale najmä na trvácnosť výrobkov, aby to neboli kur*ítka ako sa trefne povedalo nie tak dávno. To by však nemal najmä pažravý Renaul s jeho Irisbusmi taký výdatný prílev zákazok a tiež objednávok na ND, ktorými ho tiež z našich peňaženiek kŕmime.
Reakcia na: PIT #53963:
No na tej autobuske je na prd, že žlté nástupištia dorobili až neskôr na poslednú chvíľu. O tom asi málokto vie. Ja som pôvodne myslel, že v mieste kde je čakáreň a informácie tak tam bude eskalátor a schodisko na prístup do vestibulu autobusovej stanice. Tak mi to prišlo logické aby ľudia pri ceste z/k nástupištiam nemuseli zachádzať k eskalátorom, ktoré sú na kraji stanice.

Neviem, že či tento krok so zmenou liniek 20, 28 a 29 nie je iba zúfalý krok politikov pred voľbami, kedy akože výjdu v ústrety občanom Sásovej, kde je pomerne dosť voličov, keďže sa jedná o najväčšie sídlisko v BB myslím. Skôr by to chcelo systémový krok keby linka 28 obsluhovala Uhlisko (nebolo by od veci, keby zašla až hore na Hviezdoslavovu a tam urobila kolečko) a linky 20 a 23 zlúčili do jednej linky, ktorá by od Nám. Slobody nepremávala k autobusovej stanici ale išla by priamo na železničnú stanicu. Ale tiež to nepovažujem za systémový krok, iba dočasné zalátanie nedostatkov časti MHD.
Reakcia na: 810zssk #53959:
Len slabo rozmýšľajúci dokáže z nákladov na výkony vo verejnom záujme vyňať náklady na obstarávanie vozidiel. Tie vozidlá sa odpisujú 10 rokov, teda tak dlho ako zmluva trvá a plán odpisu vozidiel má dopravca predložiť, príp. pri uchádzaní sa o zákazku v súťaži kedy sú súťaží hlavne skrz najlepšiu cenu popri splnení ostatných personálnych, odborných a technických podmienok. Nemôže si uchádzač z toho vyňať odpisy vozidiel, pretože nebude mať z čoho splácať tie vozidlá ty filozof o ničom.

Namiesto onanovania nad zoznamom zamestnancov BBSK premýšľaj pri sviečkach a medituj aby sa ti prečistil rozum. Nechápem čo splietaš o úhrade za výkony, keď prvoradá je celková cena výkonu, ktorú dopravca ponúkne pretože tržby nie sú presne predikovateľné, iba sa môže odvodiť od predošlých rokov a v prípade zmeny služieb k lepšiemu (kvalita vozidiel, CP, tarify) počítať s rastom do 5-7%. Fixná položka je iba celková cena výkonu a odpisy, pričom aj cena výkonu sa upravuje v prípade inflácie a raste miezd vopred danými vzorcami. Ak to tam nezapočítaš tieto položky, tak vyrobíš časovanú bombu, že dopravca "ľahne" lebo nebude mať vyplatené položky, na ktoré má nárok a ešte môže dôjsť k súdu. Tak prosím ťa, kde tieto kecy čítaš, alebo kde na to chodíš, alebo ako to čítaš a chápeš to, čo čítaš? Ozaj ma to zaujímam, že kde naberáš presvedčenie o svojich teóriách, pretože keby sa aplikovali, tak do 2 mesiacov sú dopravcovia na kolenách a leasingovky im zoberú autobusy, ktoré by vďaka tvojim ekonomickým vynálezom nemali z čoho splácať.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.