Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Ja by som to nevidel až tak biedne. Dnes je škaredo, skibus len začína. Pri troche propagácie a lepšom počasí ho ľudia budú používať. Ak by bolo treba niečo robiť s trasou, tak by som tam pridal zastavovanie na Ďumbierska MŠ. Trošku by to predĺžilo trasu na Rudohorskú a bolo by to bližšie ľuďom v starej Sásovej. Ak by som tam býval a mám sa napr. s celou rodinou a s potrebným vybavením (lyže, lyžiarky palice, snowboardy....) trepať cez pol Sásovej v nedeľu ráno o 8., tak by ma to možno aj odradilo.
Takéto skibusy, cyklobusy, turisticke busy, alebo aj klasické linky do rekreačných oblastí sú okrem sezóny silne závislé na počasí v ten deň, kedy majú premávať. Takže keby bol krajší víkend, možno by tam bolo aj 10 - 14 cestujúcich. Druhá vec je, že už si ľudia zvykli chodiť autom, najmä tam kde nie je / nebola dlhodobo ponuka adekvátnej VHD. A tiež naozaj nedostatočná propagácia a nejasná vec, na ktorej strane Rudohorskej, dolnej to ide. Či smer na Magurskú a hore strmo popri Tatranskej, alebo smerom na Bánoš a cez Nemce hore. Myslím si, že uvedený bus, by mohol začať ako normálna linka. Premávať by mohla cez 6, + od 1.6. do 30.9. a od 1.12. do 28.2., v letnom období by mohol byť s vlečkou pre bicykle. Tým pádom by chodili v lete dva cyklobusy. Jeden ráno na 2x na Šturec a Donovaly a druhý 1x tiež ráno na Šachtičky. Ale prvý rok by to chcelo silnú dotáciu, lebo ľudia to objavia, zvyknú si až po čase a nie po mesiaci a potom nič zrušenie.
Reakcia na: BB-Schuhu #53472:
Ja sa hlavne obávam toho že nedostatočnou propagáciou (nikde inde ako na imhd som túto informáciu nezachytil), bude mať tento skibus neúspech, čo nebodaj niekto v budúcnosti môže využiť ako argument aby sa to viac nezriadilo. Druhá vec je reálna využitelnosť, takéto niečo má fungovať celú sezónu, nie len na jej konci - takto je to naozaj odsúdené na zánik.

Rozmýšlam ale či by všetky tieto projekty (skibusy, cyklobusy) nemohli byť podnetom na nejakú celoročnú pravidelnú linku (či už MHD, alebo prímesto) s rekreačným využitím na štýl linky 43 v BA alebo 14 v KE.
Skibus na Šachtičky - dnes záložák ZV-357BI
Z Námestia slobody 0 cestujúcich, z Rudohorskej dolnej 4 cestujúci.

Lenže zase CP je dosť nešťastne spravený. Odchod z Nám. slobody 8:30, z Rudohorskej dolnej 8:45. Je jasné, že vozidlo toto prejde v pohode za 7 minút, určite nie za 15 minút. A ako býva zvykom vodiči (česť výnimkám) nezvyknú vyčkávať na odchod z nácestnej zastávky, takže reálne bolo vozidlo o 8:40 už fuč. Navrhoval by som posunúť odchod z Rudohorskej dolnej na 8:40. Príchod 9:00 na Šachtičky môže ostať.
Reakcia na: kvorka #53470:
Presne tak, v tomto prípade je to urobené dobre. "x"-spoje zabezpečujú v preklade 34+35+36 pekný 15-minútový interval, pričom každý druhý spoj ide cez Jesenský vŕšok (35+36). Tie spoje v "c" sú len vložené do linky 34. Funguje to takto od roku 2011 celkom dobre. Rozhodne toto nie je vec, ktorú by bolo potrebné meniť.
Reakcia na: C4H8Cl2S #53468:
lebo musíš pozerať nie len 34 ale preklad 34-35-36, kde zistíš, že to je urobené dobre (ako niečo z mála v BB). Potom zistíš, že v sedle je 15 min interval a v špičke dokonca ešte menej. Tie spoje čo sú vložené (teda tých 10 min) sú len v "c" a aj bez nich je tam 15 min, s nimi 00-10-25-40-55
Akú logiku/význam má to, že na L34 je v špičke interval 10, 20 a 30 minút? Keby to rozložili na 20 min alebo aspoň 30 a 15, tak by mal z toho dakto na DPMBB smrť?
Reakcia na: BB-Schuhu #53465:
A ako to tu zvyčajne chodieva tak ono sa to časom síce poobmieňa, ale tento odchod aj tak už ostane zabetonovany naveky. Viď poradia s ktorými sa postupne šachovalo tak že teraz nemajú ani jeden spoj na svojej kmeňovej linke.
SKI bus Šachtičky vo februári:

http://www.banskabystrica.sk/?program=51&module_action__0__id_ci=152775

Stredoškoláci na strednom Slovensku majú "jarné" prázdniny ako prví už od 19. do 23. februára, škoda že sa nemyslelo aj na tento termín premávky od pondelku do piatku v tento týždeň, otázne je, či by bol v tieto dni využívaný...
Reakcia na: draxter #53460:
Vôbec nesúhlasím s touto zmenou na linke 34. Jedna z mála liniek, ktorá funguje celkom dobre, je tam dopoludnia 30 minútový interval, v preklade s 35+36 celkom pekný 15-minútový interval.

Ale dôvod sa dá veľmi ľahko vydedukovať. Vozidlo (ZV-358BI, poradie 34/3), ktoré robí uvedený spoj 9:37x z Gaštanovej, končilo pred ŽST o 9:57. Následne odtiaľ začínalo ako linka č. 28 o 9:58 (tento spoj nešiel z toho dôvodu z Park. Mičinská). Lenže ako L28 presmerovali na AS od 1.10.2017, vozidlo sa muselo za 1 minútu presunúť manipulačne zo ŽST na AS, čo nie je možné stihnúť. Takže vyriešili to úplne geniálne, a síce tak, že spoj 9:37 z Gaštanovej dali o 7 minút skôr, aby to vodič stíhal na AS. Výsledkom je, že tento spoj pôjde 9 minút po predchádzajúcom spoji linky č. 36 a potom nepôjde 21 minút nič. Takýmto spôsobom si pekne rozbíjame systém.

Mohli to radšej vyriešiť výmenou doobedného obratu medzi 23/2 a 34/3.
Reakcia na: Mike #53463:
To ale nie je Schadefabrik.
Jednoducho tu niekto nemá rád intervaly (tak ako si matne pamätám kedysi v roku 2010/2011 pri kombinácii 34+35+36). 😛
Reakcia na: BB-Schuhu #53458:
akože úplne idiotské rozbitie intervalu tam, kde nejaký bol? ?
Škoda Electric + Iveco Urbanway 18M = nový trolejbus Škoda 35 Tr
tlačová správa: https://www.vlaky.net/upload/images/kratke/021086/18-02-06_TZ_Skoda_Novy_trolejbus_Iveco.pdf
článok+foto: http://www.busportal.cz/modules.php?name=article&sid=14288

Je evidentné, že číselné rady nových trolejbusov Škoda sú rezervované nasledovne:
Škoda 32 Tr (s karosériou SOR NS 12) - objednávka pre Opavu
Škoda 33 Tr (s karosériou SOR NS 18) - zatiaľ neexistuje, dokonca ešte nebol predstavený ani NS 18
Škoda 34 Tr (s karosériou Iveco Urbanway 12M) - zatiaľ neexistuje
Škoda 35 Tr (s karosériou Iveco Urbanway 18M) - prvý vyrobený prototyp v Plzni

Pritom už aj najnovšie Škody 30 Tr sa ponúkajú ako parciálne trolejbusy s baterkami (napr. objednávka pre Hradec Králové). "Naše" dva baterkáče majú vzhľadovo najbližšie k tomuto, avšak nie pod značkou Škoda, ale SOR TNB 12.
Zmena CP linky č. 34. Spoj 9:37 z Gaštanovej posunutý na 9:30x.
zdroj: http://www.mhdbb.sk/?id_menu=0&module_action__54803__id_info=29232#m_54803
Reakcia na: PIT #53456:
Noooo ? Celkom pekný projekt, hlavne tie budovy zkosené do lichobežníku sa mi páčia veľmi. Hlavne to má priaznivý vplyv na byty na nižších podlažiach, keďže tie vyššie položené podlažia z náprotivných bytoviek im budú menej tieniť. Len ma zaujíma, že pri tých cenách a platoch aké sú v BBSK, že kto to tam vôbec dokáže kúpiť. Nejak mi to nejde dokopy s tým neľahkým životom v BBSK.

Len na okraj mám otázku, že v čom som sa stratil presne? ?
Reakcia na: C4H8Cl2S #53455:
Tentokrát súhlasím a začínaš sa strácať.
Dám ti mobility no, tak tu knihu do Googlu a nájdeš bez potreby vymýšľania konšpiracii. I keď nikdy nie je nič zaručene.
http://www.arkonas.sk/developerske-projekty/areal-byvalej-slovenky/

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.