Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: C4H8Cl2S #53520:
Medzi tých diletantov na VÚC si patril aj ty, však? To sa cení, toľká sebakritika.
Reply on: PIT #53519:
Inak tie zmeny CP PAL sú vôbec o niečom alebo to sa hrajká SADka a diletanti na VÚC len schvaľujú sračku za sračkou, látajú kde horí posunmi o +5min jeden rok, o rok -10 minút a tak dokolečka dokola, lebo jeden rok sa ozve babka z Nemeckej, druhý dedko z Brusna, tretí starosta v obci XY, ktorý ako pravý Horehronský boľševik slúži štvrté, či piate volebné obdobie a nerobí sa nič. Napadlo niekoho vôbec, žeby tá linka z Brezna mohla jazdiť aj nejak systémovo, že v rannej špičke každých 15 minút, v sedle 30 minút a v poobednej špičke 20 minút? Tiež by som rád poznal toho nesvojprávneho tvorcu CP 601470, ktorý považuje za normálne aby v 11h odišli z BB 4 spoje a ďalšie hodiny to skáče hore dole, ako keby si losovali ľubovoľné čísla od 1 po 4 ...
Pre zaujímavosť, ako sa zmenili pomery na AS po presmerovaní PAL z Mičinskej a zavedení zachádzania MHD a hlavne po zvýšení poplatkov. V prílohe je maximálny modelový mesiac podľa stavu CP k 12.02.2018 a jeho porovnanie s maximálnym mesiacom pred zmenou - júnom 2017.
Z porovnania je zrejmé, že tri štvrtiny poplatkov si zacvaká samospráva (VÚC sa tomu nemá ako vyhnúť) a nie ako sa demagogicky navonok prezentovalo, že zaplatia dopravcovia - no áno, ale za výkony vo verejnom záujme si to dopravcocia dajú automaticky preplatiť objednávateľovi z verejného rozpočtu.
Vrátane do vzduchu vyhodených 28 tis. eur/rok za MHD (kým k nejakému zásadnému zlepšeniu oproti jazde MHD pred ŽST, a to bez potreby platenia nejakého poplatku, nedošlo, niekto to môže hodnotiť aj ako zhoršenie), ktorá naopak na náklady mesta (kým v iných prípadoch si obchodný reťazec musí sám zaplatiť, aby mu MHD jeho centrum obsluhovala) zabezpečuje
- vlastníkovi návoz a odvoz zákazníkov (a ten túto službu, ktorá ho v postate nič nestojí, ešte cez prevádzkovateľa AS dokonca spoplatní) a
- dopravcom návoz a odvoz cestujúcich, za ktorých už i tak títo dopravcovia zaplatia v svojom poplatku, keďže sa jedná o tých istých ľudí.
A celá hra je len o vybraní peňazí na prevádzku a nájom pre vlastníka, bez akejkoľvek logiky - teda mimo logiky prídeš sem, tak zaplať. Ale prečo tú hru hrá aj mesto, keď nemusí? A prečo si dal takýto záväzok na krk DPM, keď nemusel? Hlavne teraz aby sme sa báli, že či pri takých poplatkoch zostanú nejaké komerčné linky DAL a MAL jazdiť do BB, AS. Však napr. pre Turancar to pri uvedenom modeli vychádza mesačne vyše 1 800 €, či pre Regiojet skoro 2 000 €, kým podľa pôvodných sadzieb to bolo cez 800 €, resp. pod 900 €. Áno, štandard sa na novej AS o čosi zvýšil, ale že by až tak? no uvidíme, ako to bude fungovať.
Reply on: BB-Schuhu #53517:
"- Os 7204 (Banská Bystrica 07:15– Zvolen 07:50) bude jazdiť len počas pracovných dní;
- počas víkendov a sviatkov bude vytvorená neskoršia alternatíva k vlaku Os 7204, a to vlak Os 7381 (Banská Bystrica 07:31 – Zvolen 07:59). Na základe požiadaviek zamestnancov FNsP F. D. Roosevelta sa ZSSK touto zmenou postarala o lepšie zladenie vlakovej a verejnej dopravy v Banskej Bystrici."

By ma zaujímalo, pre aký počet zamestnancov nemocnice cestujúcich cez víkend práve do zastávok v úseku Vlkanová - Sliač bolo skutočne nevyhnutné predĺžiť o štvrť hodinu státie a jazdu priameho vlaku BR - ZV v BB. A zladenie je tak úžasné, že o 7:15 ide priamo z nemocnice do Zvolena autobusový spoj 601458/63, ale tu sa posúva železnica, namiesto toho, aby ak je problém práve obsluha v úseku Vlkanová - Sliač, sa využil i tak nezmyselne jazdiaci autobus v súbehu so železnicou a stačilo, aby autobus nejazdil pre nikoho po R 1, ale išiel cez obec/obce, kde bolo nevyhnutné túto prepravu zabezpečiť alebo takýto spoj úplne zrušil, nakoľko i tak robí konkurenciu iným dotovaným druhom verejnej dopravy v súbehu s nimi. Ani z voza, ani na voz - no IDS ako vyšitý.

Inak aká je to vlaková a verejná doprava? Lebo ked tak je železničná, ale aj tá je súčasne verejná...
Reply on: Kami #53512:
Áno bola, boli aj zátarasy. Aj keď to riadenie dopravy asi nebolo vždy tip top. ?
Reply on: Kami #53512:
Podľa záberov v TV správach tam mali postavené zátarasy kvôli pojednávaniu na ŠTS s Mazurekom o skúsenostiam z predchádzajúceho.
Reply on: brefos #53509:
A naopak neviem ako sa to tyka linky 100. Ale to je jedno. Bola tam vobec nejaka uzavierka? Alebo stacil zvyseny dozor policajtov?
Reply on: BB-Schuhu #53506:
To je tak, keď si niektorí vodiči vytvárajú vo vozidlách vlastné pravidlá a pripomína to kultúru bežnú z československých filmov, kedy napr. rozhodujúcou silou v nemocnici nebol primár, ale upratovačka, ktorá dala do laty aj neho, keď jej stúpal po umytej podlahe. Kým tu nebude úcta dopravcu a jeho zamestnancov k cestujúcemu, ako jeho chlebodarcovi (lenže to by to nemohlo fungovať tak, že bez ohľadu na to, akým spôsobom a v akej výške vyrobí stratu, vždy mu ju objednávateľ zaplatí), nikdy verejná doprava nedostane možnosť získať status alternatívneho systému k IAD. Aj včera sa ku mne dostala info o tom, ako sa vodič v našej MHD nevhodne správal k cestujúcemu a dokonca do neho strčil.
Reply on: brefos #53509:
Evidentne ani 12 rokov nestačilo a asi si ešte ďalších pár budeme musieť počkať, kým budú schopní naformulovať jasný a komplexný oznam, z ktorého by bolo jednoznačne zrejmé, že spoje ktorých liniek v ktorom smere budú presmerované v akom úseku po akej trase a že ktorá zastávka v ktorom smere nebude obsluhovaná, resp. zastavením na inej zastávke nahradená ?
Reply on: BB-Schuhu #53507:
No a L33 sa to netýka? Asi zabudli dopísať...
Reply on: BB-Schuhu #53506:
By som sa vysrajdal na to mu ísť ešte dopredu si kúpiť JACK, lebo to on má povinnosť umožniť nástup,ďalší kockaaač čo má hlavu na to,aby mu neprešlo do krku a pritom vie ešte krútiť volantom...
Zmena organizácie dopravy na Skuteckého ul. dňa 27.2.2018 (utorok)
http://www.sadzv.sk/dopravne-obmedzenia/uzavierka-ulice-skuteckeho-v-b-bystrici
K téme neotvárania predných dverí na nástup.
Dnes ráno opäť rovnaká skúsenosť s vodičom ZV-309BI. Predné dvere neotvára, cestujúcich aj tých kupujúcich CL za hotovosť, núti nastúpiť druhými dverami a potom sa uličkou v autobuse vracať k vodičovi. Tak toto považujem na neprípustné správanie vodiča, zbytočne sa predlžuje pobyt vozidla v zastávke, čo si naopak odtrpia cestujúci sediaci pri druhých dverách otvorených dlhšiu dobu.
OK, viem, že dnes ráno boli mrazy pod -10 st., ale v minulosti bývali aj väčšie. Ale to čo sa deje tejto zimy (a pritom doterajšie teploty vôbec neboli extrémne nízke, skôr naopak) je niečo, s čím som sa doposiaľ nestretol.
Vie niekto dôvod, prečo ide dnes R345 Kysuca odklonom cez Kremnicu?
Pritom oprotiidúci vlak R340 Beskyd, s ktorým sa mal križovať na Harmanci-jaskyni, išiel svojou trasou a navyše aj načas.
Reply on: kvorka #53503:
Môžem potvrdiť, že naozaj sa stalo, že vodič odmietal otvoriť predné dvere na nástup (!). A to neboli žiadne mrazy, teploty mierne nad nulou. Dvere otvoril až po tom, keď cestujúci ostal stáť pred dverami a odmietol sa presunúť k druhým dverám.
Reply on: Diskus #53501:
neviem si predstaviť, žeby v BB vodič neotvoril predné dvere na nástup - v hotovosti sa inde platiť nedá, jedine žeby nastupovali 2-3 cestujúci a s kartou šli druhými, či? Popíš bližšie, lebo takto je to ako kritika pre nič za nič.
Reply on: Diskus #53501:
Teba mal skárať už dávno.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.