Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
MAJKL: A Citybusy uz nebudu?
Reakcia na: Kami #791:
No, 81 milionov pre BB a 99 milionov pre PO, to je uz dost rozdiel, na to, ze sme ani nie o 10 tisic obyvatelov vacsi...

Akurat neviem, kolko DP Presov berie este od mesta. A kolko BB. Predpokladam ale, ze aj toto cislo bude v pripade Presova vyssie, pretoze vieme, v akej odlisnej financnej situacii su menovane mesta...

Mimochodom - povazujete za normalne, ze slovenske mesta dostavaju dotacie od statu takym sposobom, ze ak mesto A je dvakrat vacsie ako mesto B, tak ma 4x vacsie dotacie? Preco je to tak? Preco ma DP Bratislava (428 tisic obyv.) 914-milionovu dotaciu a DP Presov (93 tisic, tj. cca 1/5 z BA) iba 99 milionov, tj. cca 1/10? Nie je mi to jasne.

A este by ma zaujimal (neviem, kde sa taka informacia da zohnat) pocet denne prepravenych cestujucich MHD v siestich najvacsich mestach. V PO je to tusim 130 000 cestujucich denne, ako je to napr. u vas?
Kami #791: Ten ucet z Tesca nikomu neodfajkol. Predsa ti nebude cmarat po danovom doklade.
Reakcia na: Majkl #787:
Je to na Kamiho strankach, vid link.
Petik: na Tescobus potrebujes blocek z Tesca, alebo NAY - vodic ho odfajkne.

Danny: FNM stale nepodpisal zmluvu s CSAD Ostrava
O 2. pasme som pocul ze o nom spiritizuje prave mesto (uz som to tu pisal).
008AG uz dlhsie nema pana a podla toho vyzera. Nekuri, neda sa zatvorit kabina a pod. Prve GO trpia na hrdzavenie plechov - tak ako na 1220, 008 aj 006AG, ci 917AF a trolejbusoch. Vyradovat sa budu len Ikarusy bez GO (skoro vsetky), na viac urcite nebudu peniaze, su ine priority.

Zvysovanie ani mna nepotesilo, ale ceny zakladnych listkov sa nemenili uz dlho. V roku 2000 sa vlastne zvysilo na 10 Sk, ale pri CK to ostalo na 8 Sk. Len pre pravidelnych cestujucich bolo zvysenie citelne, z 320 Sk (ak sa dobre pamatam) na cca 500 Sk podla mnozstva cíest. Takze to terajsie ma ani neprekvapilo. Som zvedavy co to spravi s expres. linkami. Aspon sa ludia naucia rozlisovat tieto linky a nebudu zvonit na kazdej zastavke.

Linka 100 bola pre MHD cista strata. Denna trzba 100 Sk, to je nic. Aj to je len z jazd na inych linkach. Mozno teraz budu moct vaznejsie uvazovat nad nahradou ciciaka.

Dotacia Presova sa lisi len malo, porovnanie je u mna na .../mhd.htm
Reakcia na: Majkl #787:
DPMP dostava o nieco viac, ako BB, hned ti to najdem.
#787: Teraz to mozu robit tiez, ked si odlozia ten blocek. Uz som to pisal, ale v Prahe sa s tym tiez ludia vozia po sidlisku, niektori vyslovene cakaju na Tescobus, aby sa mohli odviezt domov. Skratka mam pocit dvojakeho metra.
Nodes: pravdepodobne dôjdu zasa dáke Karosy B952 / B961, podľa toho, koľko bude peňazí.
Petik: to vieš, keď ľudia z Radvane jazdili do centra s Tescobusom, ktorý Tesco platí, tak jasné, že sa im to nepáčilo.
ČSAD Ostrava: to sa mi nechce páčiť (nepáčilo sa mi už to, že Ostrava má v náplni činnosti kadečo, len nie autobusovú dopravu) 😞

Vladimír: A koľko dostáva DPMP od mesta a štátu ročne?
Caka tento rok Banska Bystrica nejaku obnovu vozidloveho parku?
Vladimir #755:
Tu knizku v BB nemali, ani o nej netusili. Mohol by si mi ju kupit?

BTW prisiel som na sposob ako cestovat z BB do Prahy vlakom len za 357Kc. KMB za 1050Kc vystaci na presne 5 jazd v slabych dnoch (mozu ist 3 dospely na 1 KMB). Listok BB-Cadca st.hr stoji 170Sk/147Kc.
A nepotreba ziadne Z-karty. (S KMB netreba ani cesky IC/EC priplatok.)
Tak dnes rano som sa vratil z BB.
Videl som tam jeden hnusne zhrdzaveny reko trolejbus. Potom som sa previezol trolejbusom 2 v spicke, a bol poloprazdny. Cakal som ze pri 14min intervale bude narvany. Potom som siel do Tesca a naspat 99. Je tam pekne divny ten system. Vodic nekontroloval ani jeden pokladny doklad, vsetci ich len drzali v ruke ale nic neukazovali. Ja som jedol nejaku zemlu, tak som myslel, ze je zrejme, ze idem z Tesca. Vodic ale zacal vyziapovat a nepomohol mi ani argument, ze to pecivo som si predsa kupil v Tescu. No nerozumiem tomu systemu nastupovania, musim sa spytat na vedeni Tesca.

Co sa tyka zvysovania cestovneho, tiez mi uz pride dost vysoke vzhladom na to, ze tarif je neprestupny. A nikde som si nevsimol informaciu o zdrazeni. Najzvlastnejsie mi ale pride vyssie cestovne na linkach, ktore niektore zastavky prechadzaju (expresy). Myslim ze tym okamzite ludia prestanu cestovat a budu sa vsetci rvat do ostatnych liniek. Viem si zivo predstavit poloprazdnu 91 nasledovanu narvanou 25. Ale v tom je mozno ta logika. Prazdnou linkou 9x sa odteraz clovek skutocne odvezie rychlejsie a pohodlnejsie.

Inak Citybusy som videl na linkach 26 a 80, dokonca som ich videl ist zasebou.

Re Privatizacia - na spolocnost CSAD Ostrava bola v januari vyhlasena exekucia.
Reakcia na: Vladimír #782:
nehovoriac uz o tom, ze presovske obycajne linky su mozno aj rychlejsie ako bystricke expresne, vzhladom k tomu, ze sa u nas nastupuje vsetkymi dvermi okrem prvych a v BB naopak.

Bystricania chudaci teraz musia znasat vysledky primatorovania Presperina a Kralika... pritom sami ti cestujuci za to vobec nemozu. To nemyslim ironicky, to je fakt. Aj medzi mne najblizsimi ludmi sa najde niekolko Bystricanov - zlati ludia, strasne krasne mesto - a taka doprava....
A čo mám písať, keď vidím, kam tým BBDS smeruje? Veď je nehorázne, že za expresnú linku v 85 000-ovej Bystrici zaplatím 14 Sk a za expresnú linku v 93 000-ovom Prešove len 8 Sk. Potom niet divu, že ma aj chuť písať opustila.
Z toho zvýšenia cien ste asi všetci stratili reč 🙂
Výborne, takže jediný problém bude asi výročná správa BBDS 🙂
Predpokladám, že výročná správa za rok 2002 sa objaví už aj na stránkach DPMP.
Na stránke www.dpmz.sk je výročná správa za rok 2001.Správa za rok 2002 bude zverejnená najskôr v apríli.
Ale z určitého pohľadu sa musím zastať predstaviteľov BBDS (aspooň tých z MHD), lebo pri súčasnom macošskom prístupe mesta im ani nič iné neostáva, ako hľadať príjmy všade, kde sa dá a šetriť tiež všade. Samozrejme, najviac na tom následne trpí cestujúci.

Rád by som dakedy v budúcnosti spravil porovnanie miest BB, Žilina a Prešov. Takže by sa mi zišli údaje z výročnej správy týchto miest.
Normálne by bolo treba zorganizovať týždeň bez MHD zo strany cestujúcich! Chcel by som vidieť potom reakciu podniku a mesta.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.