Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Majkl #5625:

Na vytvorenie samostatného DP je už neskoro a okrem toho mesto nemá finančné prostriedky, aby ho založilo. Keď som čítal túto diskusiu, zistil som že sú tu aj odborníci na MHD a tí sa akosi k tejto problematike veľmi nevyjadrujú. Myslím tým, že treba napomôcť aj BBDS ako tento problém riešiť. V meste sa musia vytvoriť hlavné dopravné koridory po ktorých bude premávať MHD, menej liniek, prestupné body medzi nimi. Zrušením liniek vznikne aj väčšia dochádzková vzdialenosť k zastávkam. S trolejbusovou dopravou sa veľmi hýbať nedá a autobusovú dopravu jej treba prispôsobiť. Keď bolo dostatok peňazí, ako sa hospodárilo v minulom roku a položme si ruku na srdce, koľko bolo rôznych nevyťažených liniek. Vážení páni, odborníci dopravy, pomáhajte riešiť tento problém, lebo vyplakávanie a nadávanie nič nevyrieši.
Vážení nespokojní cestujúci,
v prvom rade si treba uvedomiť, že v každom normálnom meste nesie zodpovednosť za MHD samotné mesto a nie dopravca. Mesto určí rozsah vozokilometrov a uhradí dopravcovi sumu peňazí na ich realizovanie (pretože je samozrejmé, že súčasná úroveň ceny cestovného lístka nepokrýva celkom náklady a to ani nehovorím o realizovaní sociálnej politiky mesta vo forme poskytovania zliav). Kedže v Banskej Bystrici sa primátor a poslanci rozhodli, že sa tejto zodpovednosti zbavia a ponechajú vývoj MHD "na komerčnej báze", výsledkom sú zmeny od 3.1.2005. BBDS sa musí správať ako klasický ziskovo orientovaný podnik a nemá dôvod živiť menej ziskové (alebo dokonca stratové) linky. Preto nemožno hádzať vinu na BBDS, ale práve na predstaviteľov mesta - pretože, je zrejmé, že na komerčnej báze to skrátka fungovať nemôže.

Ak sa mestu zdá, že "peniaze leje do cudzieho podniku, kde nie sú prehľadné peňažné toky", má možnosť vytvoriť mestskú akciovku - Dopravný podnik mesta BB, kde bude možné dobre kontrolovať všetky finančné toky a bude aj môcť reálne usmerňovať rozvoj MHD v meste.

To, že bez dotácií to nejde dokumentujú aj nasledujúce údaje (žiaľ len za rok 1998, ale na ilustráciu stačí).

Bratislava
Objem vozokm: 43 mil.
Dotácia zo ŠR: 456 mil. Sk
Dotácia z rozpočtu mesta: 354 mil. Sk

Košice
Objem vozokm: 17 mil.
Dotácia zo ŠR: 155 mil. Sk
Dotácia z rozpočtu mesta: 40 mil. Sk

Žilina
Objem vozokm: 4,9 mil.
Dotácia zo ŠR: 45 mil. Sk
Dotácia z rozpočtu mesta: 23 mil. Sk

Prešov
Objem vozokm: 5,1 mil.
Dotácia zo ŠR: 48 mil. Sk
Dotácia z rozpočtu mesta: 12 mil. Sk

Banská Bystrica - rok 2005
Objem vozokm: cca 5 mil.
Spolu dotácia: 0 Sk?
#5620 Alien**, #5615 Peki
62.168.92.16; krivanska-gw.bb.gtsi.sk

#5616 en
213-81-161-168.dial-d.telecom.sk

#5612 Pitko
213-81-163-66.dial-d.telecom.sk

#5622 Anuk
213-81-160-130.dial-d.telecom.sk
Všetci vyplakávate nad L24. Každý by si rád položil zadok v jednom spoji a vystúpil bez prestúpenia. Veď je x možností ako sa dostať na Fočordu. Treba zobrať túto situáciu ako realitu a nevyplakávať. MZ nebude do cudzej organizácie dávať peniaze zo svojho rozpočtu, kde nie sú prehľadné finančné toky. BBDS sa zasa správa trhovo, čiže keď nedostala dotácie od štátu tak sa prispôsobuje novým podmienkam. Môže hľadať aj vnútorné rezervy, ale toľko peňazí nenájde. Ktokoľvek kto by tam bol na jednej alebo druhej strane takto by sa správal. Preto Vám vrelo doporučujem, aby ste svoje pripomienky usmernili na ministra Mikloša a vládu SR, ktorá sa takto macošsky stavia k mestám. Táto verzia liniek nie je posledná, predpokladám že BBDS bude priebežne analyzovať vzniknutú situácia a prispôsobovať sa potrebám cestujúcich..
Ten, kto zrušil linku č. 24 (a iné linky) samozrejme, že nejazdí MHD. Preto navrhujem obmedzenie jázd služobnými autami do zamestnania poslancom mesta, (napr. na sude - liché dni). Veď aj tam sa dá šetriť.
Veľmi ma prekvapilo, že ste zabudli zrušiť aj linku č.90. Viete si predstaviť a koľko peňazí ste prišli pri jazde zo Sásovej do Kremničky bez prestupovania. Zrušiť všetky priame spoje a čím viacej prestupov, nielen pri VUB ale aj na Huštáku treba spraviť prestupové zastávky! A po prestupe odrátať celé cestovné, nie zľavnené !!! To je cesta k rentabilnosti. ?
Ako ste mohli zrušit linku 24 ako sa dostanem na prax a do školy ste dobrý *huji ?
Ja som za to aby chodili len kratke busy ved taka ranna tlacenica nikdy nie je zla,najmä ked oproti vam stoji pan ktory je zaryty odporca rannej hygieny a na ranajky mal chutny chleba s cibulou,ktory zapil duskom vychladenej 12-ky a vzhladom na to ze ma nosne dierky plne chlpov, ktore vas jemne skrabkaju na cele, je chudak nuteny dychat ustami a vy mozete dokonale precitit jeho ranne menu.Nepotrva to vsak dlho,lebo na nasledujucej zastavke budete prestupovat.Este ze zrusili tu 24.
A este dačo: "Už teraz sa teším na konkurenciu SAD v rolách súkromníkov, ktorý určite linku 24 nahradia svojimi autobusmi, ako je to v prípade prímestských a medzimestských liniek."
Mesto Banská Bystrica speje k titulu "najekologickejšiemu mesu". Kurime drevom a ideme chodiť pešo...

Linka číslo 24 je asi najväčšia chyba z mnohých v SAD.
Milí moji v SAD,

ste normálni? Ako ste mohli zrušiť autobus číslo 24? Mali by ste sa zamyslieť nad tým, že minimálne polovica Sásovej tento spoj využíva. Je (teda bol) to jediný spoj medzi Sásovou a Fončordou, a tak by to aj malo ostať.
No myslim ze zrusenie spoja 24 zo Sasovej na Foncordu je ta najvecsia *okotina aku mohli na SAD vymysliet... mozno chceli byt vtipny na novy rok .. ale velmi sa im to nepodarilo. Minimalne polka sasovej teraz nadava aky su to *okoti....... S takymi napadmi pozu ist do politiky a nie ..trepat blbosti ..a zrusit 24 ... no *huji ... niet slov....
Vyhlasujem konkurz o najlepšieho šoféra na linke 22.
Mne sa tento pristup paco. Ja som z bohatej rodiny a mam firmu takze ked bude cestovne stat aj 6000SK jedna jazda mne to nevadi. A mam aj snowboard Hough.
Zrusit jediny spoj zo sasovej na foncordu a este k tomu je tym smerom pekne vela skvol...dufam ze este aj zdrazie cestovne ked nas nutia prestupovat... ☠
Akoze mna najviac mrzi zrusenie 24 ved ta bola v rannych hodinach vytazena az az sa ludia nevedeli pomestit. Jediny priamy spoj so Sasovej na Foncordu. Ked tam budem musiet za dakym ist tak asi oklukov cez Namestie slobody fuuuuuuuuuuuj kurv(sifra) jedny.
L22 je jediná linka, ktorá ešte má cez víkend atraktívny interval. Tvrdé presadzovanie kĺbových vozov by znamenalo predĺženie intervalov -> zníženie záujmu -> nevyužitie kapacity vozidla -> nasadenie sólo vozov...
Reakcia na: Mobilman #5607:
No kĺbový bus by sa na 22ke uživil cez víkend iba v niektorých časoch.
Reakcia na: Mobilman #5607:
vacsinou to staci. Problem je, ze len vacsinou.
Aký je váš názor na to že cez víkend chodia kratke busy na linke 22.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.