Praveže zo všetkych rýchlikov ktoré tu meškajú na každodennej báze (napr. taký R811 a nadväzujúci R946 - každý jeden deň 20 minút a viac), je práve spomínaný posledný R847 ten, ktorý chodieva zvyčajne načas a zo všetkých rýchlikov na trati je asi najspoľahlivejší. Ak mešká, ide naozaj o výnimočnosť. Vlastná skúsenosť.
Z kategorie nenadvaznosti medzi MHD a vlakmi je mojim favoritom neexistencia akejkolvek dopravy od posledneho vlaku z Bratislavy do Banskej Bystrice. Keby aspon do Sasovej nieco islo...
Tak inokedy sa samozrejme 35/36 využiť dá, ale 25.12 do 10:00 tie linky nepremávali a odchod vlaku bol 9:34 ( Aby sa človek dostal cez pol Slovenska a skoro celú Českú Republiku večer do Ústí nad Labem. ) Inak podla mňa je pre Podlavice právě L34 nosná, tak ona by malá na vlaky nadväzovať.
A ešte jedna vec. Fakt SAD Zvolen, alebo kto to má, mohli spoje MHD lepšie nadviazať na vlaky. Konkrétne L34 cez víkendy a sviatky: Spoj má vždy príchod na Hlavnú Stanicu v 39. minútu , to akurát každú druhú hodinu v párnu 8 minút predtým odíde vlak smer Zvolen i v nepárnu zasa 5 minút po odchode vlaku smer Žilina. I mne osobne sa nechcelo moc kysnúť zbytočne skoro hodinu na stanici.
Zdravím. Tak zo zajímavosti: Počas mojej vianočnej návštevy v BB pri cestovaní od parku na hlavnú železničnú stanicu na vlak , sa mi naskytol pohlaď na zastavkový označník s priviazanými zmenami v MHD cez sviatky na A4ke v euroobale. Boli tak tie zmeny priviazané po označníkoch po celom meste, či len po zastávkách, kde nebolo miesto to vylepiť, alebo dať do vytríny? Ono samozrejme informovanie je dobré, ale príde mi toto tak trochu na taký balkánský spôsob, naviac na frekventovaných zastávkach takto pripevnený papier v euroobale môže nejaký vandal lahko strhnúť.
Ono SADZV zabudla, že ešte celkom dosť ľudí 31.12. má bežný pracovný deň a také preriedenie dopravy im moc teda nepomôže. Zámerne píšem SADZV, lebo oni majú v DPMBB hlavné slovo, mesto je len taký štatista, taký prívesok a dojná kravička.
Lunter sám o sebe neurobil nič zlé čo by bolo z jeho hlavy okrem toho, že dal na svojho syna, ktorý de facto riadi úrad, čo je vlastne volebný podvod, kedy starého dobromyseľne vyzerajúceho deda zneužil jeho vlastný syn, ktorý by ako kandidát na župana skončil reálne na 3., či 4. mieste a vyhral by oveľa menej arogantný Juhaniak (Kašper nebol zlý tiež, ale svojou aroganciou aká je vlastná mladému Lunterovi si šance zkresal riadne). Druhým problémom je, že ako písal kvorka, tak vedúcim odboru dopravy je pseudoodborník a hulvát z NDS (kde pôsobil pár mesiacov iba), ktorý má navyše v konkurze nejakú firmu a tohoto hromotĺka vedenie kraja počúva.
Nuž SADZV a ani kraju sa za zrušenie BBDS skrz to, že im prestal vyplácať úhrady za výkony v doprave nič nestalo. BBDS jazdila niekoľko mesiacov na dlh a to sa nedalo do nekonečna, hoci mali dobré tržby a jazdili výraznejšie lacnejšie na km, než SAD ZV. Kraj tak urobil na objednávku SAD Zvolen (to asi každému došlo) a ľudia, ktorí za to sú zodpovední a neskôr boli vo výberovej komisií (Franková, Snopko, ...) neboli nijak potrestaní vrátane skorumpovaného župana Murgaša. A nech mi nikto nejde nahovoriť, že takéto miliónové podvody sa robia zadarmo, len pre "dobrý pocit". Logicky by malo v base hniť vedenie SAD ZV, Murgaš, vtedajší riaditeľ úradu a dotyční vedúci, čo podpísali výber SAD ZV v tej pseudosúťaži, kde sa zohnala náhrada za BBDS.
Nuž a keď toto súd v BB dopustil a nikoho neposlal do basy, tak bohužiaľ som veľmi skeptický v tom, že skorumpovaný súd v BB rozhodne inak, resp. správne. Karma by mala dobehnúť všetky SADky na SR za sústavné marenie kompetencií VÚCiek, betónovanie starých CP a ovplyvňovanie rozhodnutí VÚCiek cez nátlakové akcie skrz zmanipulovaných krajských poslancov a starostov.
Nuž, základný problém je, že v koži a ani vo vedení BBSK nie si. Ale v podstate súhlasím s tým, čo si teraz napísal. Dalo sa to riešiť aj inteligentnejšie a nie robiť veľké haló a zbytočne míňať šesťciferné sumy z verejných financií na... na čo vlastne? Na nejaké právne analýzy, ktoré sú im teraz aj tak na dve veci, keďže o tých zmluvách nakoniec aj tak rozhodne súd. Celý problém bol v tom, že Lunter si to asi predstavoval ako Hurvínek válku, že proste svojvoľne zruší zmluvy dopravcom a lúsknutím prsta si nájde iného. A výsledok? SAD ZV a LC budú ďalej jazdiť minimálne najbližšie dva roky a aj keď sám nie som veľký fanda SAD ZV, v tomto prípade som na strane dopravcov, pretože to, ako sa zachoval BBSK, bolo úplne *** (cenzúra). Hlavne, keďže na toto mohli najviac doplatiť cestujúci. Uvidíme, čo povie súd a kedy teda bude reálne výberové konanie na nových dopravcov a ako bude vyzerať a či doženie karma hlavne SAD ZV po tom, ako zrušila BBDS. To bude ďalšia horúca diskusia.
Inak nechcem sa tu dorábať ale pred 1-2 mesiacmi som hovoril neutrálne, že byť v koži vedenia BBSK, tak nevypovedám dopravcom vojnu na hulváta a spácham politickú sebevraždu. Ale šiel by som na to lišiacky a po právnej analýze, ktorú by som transparentne zverejnil - keďže je to za peniaze verejné a aj SADka by mala vedieť na čo naletela bývalému vedeniu, príp. na čom sa vedome dohodla - by som to dal proste na súd a dal SADke korektne na vedomie s tým, že nie je to nič osobné voči nim, ale nech súd rozhodne a zatiaľ si môžeme v priateľskej atmosfére bez vykopanej sekery predpripraviť korektnú a na súde nenapadnuteľnú zmluvu. To som radil, resp. opísal v októbri aký prístup by bolo najlepšie zvoliť a bol som jemne povedané za to, čomu sa na východe SR hovorí "huj". Teraz už viem, že to slovo patrí skôr tým, ktorí si nedovideli na špičku nosa triezvo v danej veci.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
fonzo