??? To nech radšej ani nechodí ! Radšej nech tu tie zhnité 14ky a 15ky TR jazdia aj ďalších 20 rokov. ? . Len by ma strašne zaujímalo, ktorá chorá hlava sem tú blvanicu dotrepala/dotrepe...
RE:Majo,S499..
Za to že tu nie je žiaden príspevok-nemusíte zapĺňať toto fórum dišputom o viedenských a inných električkách,zvlášť keď takýto druh dopravy v bystrici nie je.Lepšie je že pribudne nový trolejbus -SOR-aj keď zatiaľ iba na skúšku. ?
Teda, od megašotouša a študenta dopravnej fakulty by som čakal menej nezmyslov:
1) Vozidlo s lepšou akceleráciou je pri odporovej regulácii ÚSPORNEJŠIE, keďže sa na hospodárny stupeň dostane skor a umožní dlhšiu jazdu výbehom.
2) Pri správnej technike jazdy a normálnom stave výzbroje zrýchľovačové vozidlo nešklbe. A pri mnohočlennom riadení doňho nenaráža bezmotorový vlek pripojený primitívnym tanierovým spriahadlom. Nemci aspoň pri pravidelnej prevádzke s vlečnými vozmi používajú Schaku.
3) E-čko má VYŠŠÍ výkon ako T3. Akurát že mizerná adhézna hmotnos, vlekť a primitívna regulácia (u E PRIAMY KONTROLÉR, u E1 a E2 stykačový Simatic) neumožňujúca dostatočne rýchle radenie stupňov mu bráni ho využiť. A práve preto sa málokedy dostane do sklzu.
Duewag má jednu veľkú výhodu oproti PCC ale práve tú si neuviedol - tichšie podvozky.
Inak celá tvoja argumentácia bola len o tom, že E-čko nie je zase o toľko horšie ako T3 .
Re #40572 S499.1023: Ja mám zas pocit, že Tebe neprospieva dlhodobý pobyt v Prahe, lebo sa dosť nekriticky pozeráš na produkty "českých rukou". Lepšie jazdné vlastnosti, najmä vyšší výkon sú pri odporovej regulácii vykúpené stratovejšou prevádzkou (lebo ideš kratšie na najhospodárnejšom stupni), zrýchľovač za extra plynulú reguláciu tiež považovať nemožno (vďaka tradičnému šklbaniu pri vypnutí jazdy v nižšej rýchlosti), podlaha je nižšia len zanedbateľne, vyššia kapacita K2 oproti E bude asi daná väčšou šírkou "kačíc" (ktorú traťové pomery vo Viedni neumožňujú). To, že je E vlastne GT6 nie je pre mňa žiadna novinka, ale to neznamená, že je to horšie ako produkty ČKD. E-čko som videl núdzovo brzdiť a uznávam, že v tomto T3 a K2 vyhrávajú na plnej čiare, ale zas som nevidel E-čko skoro nikdy dostať sa do šmyku alebo sklzu, čo je u T3 a K2 úplne bežné.
Potvrdené: Okrem severného obchvatu sa stavia aj prepojujúca komunikácia medzi Graniarom a Rooseveltovou nemocnicou. Pred dvoma týždňami boli vypílené kríky, teraz sa tam bagruje. Celá tá cesta bude mať tipujem len pár desiatok metrov, takže hádam sa to rýchlo dokončí. V takom prípade by som si vedel predstaviť zachádzanie vybraných spojov linky č. 102 cez Graniar.
No to mohli povedať hneď, že cestu uzatvárame na niekoľko mesiacov. Najprv bolo uvedené, že úplná uzávierka potrvá do 19. marca a čiastočná uzávierka do 2. apríla. MHD mala jazdiť po výlukovej trase pri úplnej uzávierke, no prešiel 19.3 a výluka trvala ďalej. Následne sa začalo hovoriť o tom, že asi bude lepšie keď bude jedna dlhá výluka ako cestu opakovane otvárať a zatvárať. Samozrejme, je to logické a konečne to aj tak spravili.
nie úplne. Kraj "iba" dopravu povoľuje. Ale to, aké vozidlá budú na dráhe vykonávať dopravu má de facto v kompetencii mesto, resp. obec ako objednávateľ dopravy na dráhe.
Zo stránky VUCBB pýtajte sa predsedu
P.Predseda, ako je to s ekologizáciou MHD BB, prevádzkovateľ SAD ZV v roku 2010, budú nové vozidlá? pri preberaní 15 CNG minulý rok sa prisľúbilo v tomto roku plne ekologizovať MHD BB. Bol to len sľub, alebo je to realita? Už som sa raz pýtal,no nedostal som od Vás odpoveď. Ďakujem vopred občan BB, Váš volič. Ing.L.Pokorný
Vážený pán inžinier, podľa zákona č. 168/1996 Z.z. o cestnej doprave v znení neskorších predpisov je nositeľom kompetencií v oblasti mestskej verejnej dopravy príslušná obec, na území ktorej sa táto doprava vykonáva - v tomto prípade Mesto Banská Bystrica. S otázkou ohľadom plánovanej ekologizácie mestskej verejnej dopravy je preto potrebné obrátiť sa priamo na Mesto Banská Bystrica, resp. dopravcov zabezpečujúcich mestskú verejnú dopravu na jeho území, t.j. Slovenskú autobusovú dopravu Zvolen, a.s. a DPMBB, a.s.
Pýtal som sa pána primátora Ivana Saktora a potvrdil, že bude v ekologizácii MHD pokračovať.
Neviete niekto čo sa stavia v priestore medzi cestou k Rooseveltovej nemocnici a Graniarom? Každý deň tam pracuje bager, je tam vybagrovaný celý pás. Mohlo by sa to podobať aj na novú cestu, ale o tom dosť silne pochybujem..
1) Naozaj odo mňa chceš, aby som ti vymenovával také triviality, ako lepšie jazdné i brzdné vlastnosti, plynulejšiu reguláciu, nižšiu podlahu, vyššiu kapacitu (K2 oproti E)? Viedenské E-čko je Düwag GT6 tisíckrát inak, nič viac.
Chcel by som vidieť E-čko, stavané na viedenskú placku, ako sa hrabe hore Dúbravkou pri Brestovke.
Mimochodom, nedávno som sa dozvedel, že v polovici osemdesiatych rokov chcelo nejaké nemecké mesto, tuším Würzburg kúpiť na obnovu vozdiového parku KT 4 z ČKD. Bohužiaľ, súdruhovia neboli veľmi ochotní a Düwag to radšej zdumpingoval.
2) A názor "Jediný poriadny kĺb je Ik 280" je čo?
Mám pocit, že dlhodobý pobyt v Žiline ti neprospieva ? .
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
JJ