Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Deň bez áut motoristi nerešpektovali ani vo Zvolene
Vo Zvolene cestovalo počas utorka autobusom MHD 12 900 pasažierov, čo je porovnateľné s ktorýmkoľvek pracovným dňom.
http://zvolen.sme.sk/c/5033213/den-bez-aut-motoristi-nerespektovali-ani-vo-zvolene.html
December sa blíži http://www.iscp.sk/
Inak zrejme až vtedy opravia na stránke www.sadzv.sk cestovné poriadky ?
Máme ďalšieho súkromníka prechádzajúceho cez ZV, BB
http://portal.cp.sk/Data/L403502_090915_25542.pdf Či ich je ?
linka 22, spoj 97 - jazda s náskokom minimálne 3 minúty... ?
Preteky autobusov pri príležitosti 60. výročia ČSAD
http://busportal.sk/modules.php?name=article&sid=6043
Zaujímavé trolejbusy http://www.veteranbus.sk/?p=1982 Niektoré su fakt super ?
Výstavba SO: Robí sa konečne ako sa patrí. Od tohto týždňa sa začína intenzívnejšie robiť aj v priestore na cestou Karlovo-Komenského. Celkovo na tej lúke vládne čulý stavebný ruch, v týchto dňoch sa robia základy pre preložku elektrických vedení (niekde sú už osadené základy pre nové stožiare). Robí sa aj na Hámri, pri SAD-ke, už je to celkom slušné...
Hríbik má novinky www.hribik.sk
Reakcia na: BB-Schuhu #38059:
linka 3 si polepšila práve vďaka (alebo na úkor) linke 4...
Prečo sa snažiť, aby nebolo kde parkovať

Často čítavame, koľko miest chýba v tom a tom meste. V Petržalke ich vraj napríklad chýba 40 tisíc, v Banskej Bystrici a Trnave po 10 tisíc.

Číslo získate tak, že spočítate autá a odrátate počet „oficiálnych" miest. Mestá sa potom chvália, vždy keď nejaké parkovacie miesta vytvoria tým, že utrhnú plochu využívanú inak a pokreslia ju čiarami, či nejaký kúsok trávy vybetónujú.

Nedávno som sa pobavil, keď som si čítal o parkovaní v istom americkom mestečku. Miestni predstavitelia sa chválili nie tým, koľko parkovacích miest vytvorili, ale naopak hlásili médiám, ako úspešne parkovacie miesta v centre zlikvidovali a znížili tým premávku.

Potrebujeme vo všeobecnosti parkovacích miest viac, či menej? Pri dynamickej analýze ľahko zistíme, že čím viac bude parkovacích miest, tým viac bude áut. Keď bude na mieste X ľahšie alebo lacnejšie zaparkovať, zvýši sa počet ľudí, ktorí tam budú jazdiť a sprostredkovane i dopyt po autách. Výsledkom bude, už tam nebude ľahšie zaparkovať.

Autá majú popri nákladoch na nákup, prevádzku a údržbu obrovské takzvané externé náklady - tie, ktoré majiteľ vozidla neznáša, ale nesú ich ďalší ľudia v okolí.

Napadne nás znečistenie ovzdušia či náklady na výstavbu a údržbu ciest, ale sú aj ďalšie efekty, na ktoré pri bežných úvahách možno zabúdame: externé náklady upchatých ciest (ak je cesta upchatá, preprava je pre ostatných drahšia), náklady súvisiace s nehodami, ktoré autá spôsobia, náklady obchádzania zle zaparkovaných áut na chodníkoch či tzv. bariérový efekt - dopad na starých ľudí či deti, ktoré nedokážu prejsť cez rušné cesty.

Keď sa to všetko spočíta, zvyčajne vychádza, že čím menej parkovania, tým menej jazdenia a čím menej jazdenia, tým lepšie (áno, aj po zarátaní príjmov z DPH za autá, spotrebných daní, cestnej dane).

Končí európsky týždeň mobility, rozmýšľali ste, čo urobiť preto, aby sme mohli autom chodiť menej?
pondelok 21. 9. 2009 | Andrej Salner
http://komentare.sme.sk/c/5026273/preco-sa-snazit-aby-nebolo-kde-parkovat.html
Reakcia na: JJ #38058:
No však ja som si všimol časový posun posledných 2 spojov na linke č. 6, len som si nevšimol že je to prípoj od vlaku. Paráda...

Okrem toho čo som si všimol, tak vidieť istú redukciu na linkách č. 2+4, kde sa predĺžil interval (hlavne dopoludnia). Ale keďže tam jazdí ako vieme aj L21 a 22, tak pravdu povediac častejší interval by predstavoval vozenie vzduchu (bez ohľadu na to, čo tam má prednosť, ide o to, že sumárne tam jazdí viac spojov ako je dopyt, teda aspoň podľa môjho názoru).
Reakcia na: BB-Schuhu #38057:
tak takých zaujímavých zmien bolo určite viac. Napríklad, nikto si nevšimol, že od 1.9. posledný, dojazdový spoj L6 je opäť v Národnej prípojom k vlaku zo Zvolena.
Reakcia na: Agent007 #38055:

tip > tipovať
typ > typy

Nové CP platia už tretí týždeň, ale len teraz som si všimol, že linky č. 3+5 si polepšili dopoludňajší interval z 30 minút na 20 minút. Až ma to potešilo... Predsalen do Rooseveltky chodí najviac ľudí dopoludnia.
Reakcia na: Agent007 #38055:
Nie a je mi to jedno. ?
Reakcia na: brefos #38053:
a rozdiel medzi tipom a typom poznas? ?
Reakcia na: BB-Schuhu #38253:
Ešte keby už momentálne aj tie CP opravili na ich stránke...
Nové Crossy zatiaľ bez pohybu stoja v hlavnej vozovni.
Vo Zvolene vynovujú označníky MHD, resp. staré tipy. Natierajú ich peknou červenou farbou, krivé narovnávajú a samozrejme aj nové vývesky nechýbajú. Videl som na Jesenského ul., nákl. stanica, SAD Bariny. Veľmi milo ma prekvapila zastávka Poľana smer AS, ktorá je tiež napravená a natretá. Ide o to že táto zastávka-označník je jediný takýto tip ešte vo Zvolene. Takže moje obavy že ju zlikvidujú a nahradia novou sa vyparili. Konečne ?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.