Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
RE Privatizacia
No cital som nieco ze vlada pozdrzala nejake 2 privatizacne prijekty - neviem ci sa to netykalo prave ja CSAD ZV.

Ale este k CSAD Ostrava.
Asi pred 2 mesiacmi som mal kratkodobo pristup do jednej databaze, a hladal som vazby podniku CSAD Ostrava.
Zial nemal som moc casu sa s tym babrat a ten vystup sa mi ani nepodarilo nijak ulozit, len som si to vytlacil aj to dost nahovno, takze teraz uz presne neviem co k comu patri.
Personalne je to prepojene z mnoho firmami, s kvantom podnikov CSAD (Kladno, Prahchatice, Jindrichuv Hradec, Stribro, Chrudim, Brno-holding, Brno-mesto, Vyskov, Kromeriz...), s prazskymi autobusovymi nadraziami na Florenci a na Pankraci, atd. Prekvapivo je tam aj mnoho spolocnosti, ktore su podla mojich informaciami vyznamnymi dlznikmi byvalej Konsolidacnej banky (ceskej). Takze povedal by som ze to su tie komunisticke manazmenty, ktore vyuzili svoje stranicke kontakty v bankach, FNM atd... aby to sprivatizovali a teraz su z komunistov poctivy podnikatelia (az na tych "par" nepoctivych co necitia potrebu vracat pozicane peniaze a za ktorych to potom platia vsetci danovi poplatnici). Pripominam ze vsetky uvedene prepojenia na CSAD Ostrava su len personalne a v mnohych pripadoch ide o prepojenia cez dalsie firmy (pani A je v organoch spolocnosti B ktoru vlastni pan C a podobne).
No ale jedna trochu pozitivna sprava.
Ak sa nemylim, spolocnost Czech Cardinal, a.s. je 46.91% vlastnikom CSAD Ostrava a v tejto spolocnosti je clenka predstavenstva Jitka Homolova, ktora je zaroven clenkov predstavenstva v Connex Morava.
Majkl: #366
no to by ta ale najskor museli s takym falosnym preukazom chytit. Jasne ze by som to ukazoval len vodicovi a nikomu inemu a nepustim to z ruky. Ono myslim ze tam neni ani fotka!
Neviem ako to funguje v BB a v BA, ale v Prahe staci revizorovi postupne odpovedat "nemam" na vsetky otazky a on vas len vysadi z elektricky a mozete kludne nastupit do dalsej. Niekedy este polozi revizor poslednu otazku "Mate aspon 12 korun?" a potom vam preda listok a nevyhodi. Dokonca kamaratovi sa raz revizor ospravedlnil za to, ze u seba ma len 12Kc listky, hoci by mu inak stacil za 8Kc.
V BB ma naposledy chytila revizorka(!) v roku 1994 - to sa uz nastupovalo prednymi dvermi (zatial som nic nezaplatil). Chcel som jej ujst ale vtedy som bol este malo vychcany a nechal som sa chytit. Povodne som jej nechcel nic dat, tak si ma posadila na predne sedadlo za vodica a sedel som vedla nej az ku skole, takze som videl kolko ludi chodi na cierno. No na kazdej zastavke ich nastupilo tak 5 i viac. Tie 2 revizorky sedeli jedna za vodicom a druha na tych 2 sedadlach "na kolese" a "zbierali" presle elektricenky.
Potom som este videl revizora asi o rok neskor a od vtedy v BB MHD necestujem (teda len sporadicky).

BTW: Peter a Petik su 2 rozdielne osoby.
kami: chceš povedať, že 435 neradia plynule? 🙂
BBDS ziska zvolensku SADku 🙂

Co sa tyka revizorov, uz som davno nejakoho nestretol v BB, ale kedze kazdy cestujuci ide okolo vodica, je malo moznosti pre ciernych pasazierov. Falosne cipove karty sa robili, ale listok z nich sa dal spoznat. Ale trzby sa urcite podstatne zlepsili (na jedneho cestujuceho) takze prinos je jednoznacny. V Ziline je to trochu ine. Kedze sa nastupuje vsetkymi dverami, nie je taka kontrola a musia chodit revizori castejsie. Bud nahodne, ale tam kde system hlasi viacej cestujucich ako zaplatili - to vedia on-line.
Keby to chceli zaviest v BB, muselo by sa dost investovat do zmeny systemu.

Viezol som sa aj 0531 - nahodou na linke 22/1. Az na trochu cudny zvuk motora (ako nakladne auto) je to OK. Prevodovka ZF trochu pripomina Ikarus 435, ale tato prevodovka je podstatne tichsia a radi plynule. Z vonka mu chyba sedy pas pod oknami po bokoch. Navyse ma zlte svetla miesto odraziek.
Ale sľubujem, že keď dostanem od BBDS také informácie, že cestovný poriadok 55 sa meniť nebude, tak ho do konca septembra urobím 🙂
Preco nie je medzi cestovnymi poriadkami napr. autobus 55?
Laci: v Blave by to urcite zjednala na stovku...

Inak, ja som v BB revizora este nevidel, ale zevraj tu tiez funguju.
V Žiline revizori naozaj funguju. V pondelok moja segra zle spocitala zastavky (namiesto 5 sa previezla na siestu za 8 Sk listok) a bola o 1000 Sk lahsia ...
Inak, za falsovanie takychto veci sa mozes dostat az na rok do basy 🙂.

Jednu chybu maju aj BBDS priamo v CP - na linke 33 v smere k THK je nazov zastavky "THK, PNS", ale zastavuje na zastavke "THK". Na tej druhej nie je ani oznacnik...
Petik: krasne fotky, urcite pojdu na net (v septembri...) Dik.
Domnievam sa, ze ciernych pasazierov je minimum, jedine podvody sa robia, ze niekto so zlavnenou cipovou kartou kupi listky aj tym, ktori maju platit cele cestovne.

Bezkontaktne cipove karty sa daju podla mna len tazko falsovat...

A inac v BB beha udajne az 5 revizorov 🙂
Tak toto som pisal predvcerom (vcera?) ale medzitym padol ten server, takze este raz:

V dnesnom SME je clanok, kde sa pod jednou fotkou pise toto:
Banskobystrická dopravná spoločnosť si od zavedenia čipových kariet pre cestujúcich sľubovala zníženie počtu čiernych pasažierov. Najúčinnejšou metódou je však dôsledná kontrola revízormi, ako ukazuje príklad Žiliny.

Ma niekto predstavu, ako to v BB po zavedeni cipovych kariet vyzera co sa tyka ciernych pasazierov? A zaujimalo by ma aj porovnanie s Zilinou, kde sa - ak sa nemylim - nastupuje vsetkymi dvermi.

Mam jeden dobry tip ako chodit nacierno.
Urobte si preukaz ze ste na civilke. Nie su tam ziadne ochranne znaky - nic.
A co cipove karty? Vyraba uz niekto falosne?
Videl som dnes tú 05-31 a vyzerá to byť veľmi podarená generálka.

Inak, končia reklamy Flexibil a Allianz.
Petik: ale všimni si, že aký ti vygeneruje smer - Nám. ŠM, Srnková a keď so klikneš na zastávku Horná, tak tam máš stále smer NŠM, aj keď tam už voz bol. Ďalšia vec je, že na rovnaké zastávky (Pod Rybou a Srnková) som musel dať rôzne kódy, lebo tam už nechcelo generovať odchody. Skrátka sú s tým problémy...
V generálke (už po nástreku nového laku) sú dva kusy bystrických trolejbusov 15Tr a jedna prešovská.
No neviem ako vam, ale mne chodi 100 v pohode - bez problemov.
Petik: Obávam sa, že naopak 100 budem musieť prerobiť späť na taký typ ako je 6, lebo to robí problémy pri zadávaní smeru a generovaní zastávok.
Este si rypnem do tych CP?
Vcera som to studoval na niekolkych zastavkach (v Prahe) a nikde CP nedakovali.
Takisto sa na niektorych linkach pouziva oznacovanie x/a, ale vtedy ten CP vyzera tak ako ked si kupite tu "knihu" CP a nad stlpcami su znacky. Vacsinou su to linky 3xx a 4xx.
No a este jedna moja oblubena... linky 28/31? a 6 ... urobil by som to presne tak ako ste spravili linku 100.
No a nakoniec ... toto som odkukal z bratislavskej casti - d3kom spominana linka 21 - myslim ze cez prazdniny staci prazdninovy grafikon a naopak.
A k tym fontom a podobne ... jasne ze spravim copy a paste do Wordu a tam si to upravim ako chcem. Ja som len tak rypal 🙂
Mimochodom, ked sa pozeram na stary rozbiehajuci sa Ikarus... neviem kto a viac nici zivotne prostredie.
Tomu sa povie iMHD support... 🙂
Kami: Ta zmena SW nebola az taka velka - ja som v BA prepisoval Avion a Aupark linky do noveho formatu a mal som to hotove za par minut. Problem je vsak v tom, ze v BB udajoch bol dost chaos, tak to musel Majkl poupratovat 🙂

Danny: Neviem, ci vies, ake mame my (ba.imhd.sk) skusenosti s reklamou na zastavkach. V priebehu 1 a 1/2 roka sme male reklamne stitky rozlepili asi na 1/3 zo vsetkych 550 zastavok, co krasne vyuzila nasa konkurencia, pofotila si to a zacala pisat ohovaracske clanky do novin (Pravda, Vecernik), ktore vyzyvali, aby nám niekto dal pokutu a este sa aj bola stazovat u reklamnej spolocnosti Recar. Nakoniec sme mali z toho dost zle (hovorilo sa o mastnej pokute, hoci sme za prevadzku iMHD nedostali ani halier), ale nastastie kompetentni ludia nie su sprosti a vedia odkial vietor fuka, takze po dohode s nimi to vsetko zostalo na mrtvom bode, resp. reklamu momemntalne mame na informacnych papieroch DPB spolu s www.dpb.sk (ako uz pisal Majkl, vdaka osobnej iniciative jedneho nasho kamosa). Snad v BB problemy s reklamou nebudu.

Kami: Aj s vylepenymi zastavkovymi cestakmi z iMHD bol problem. Jednoducho ludia povyliepali cez niektore strhnute CP nove stiahnute z netu, a potom bolo zle z DPB...

Rafter: Cestovny poriadok s poznamkami x, a,... je uz fakt iba v BB. Vsetky pripady, na ktore potrebujes x poznamok sa daju spravit elegantne v CP. Skus sa napr. pozriet na ba.imhd.sk na linku 21 - vies si predstavit, ako by to vyzeralo, keby to bolo robene takym systemom, aky chces? Myslim, ze tieto CP su vyrazny krok vpred pre BB.

Petik: Ad. titulka "Odchody zo zastavky..." - takto je robene vsade, pretoze vacsina cestujucich je dost hlupa a cim viackrat im tam napises nejaku informaciu, tym je vacsia sanca, ze si to aj vsimnu 🙂
Ad. "Dakujeme ze pouzivate MHD..." - na Zapade je bezne, ze DP podakuje cestujucim, ze pouzili jeho sluzby (akurat mam pred sebou take papiere z Prahy a Philadelphie). U nas DP nedakuju, tak dakujeme aspon my...
Ad. zmeny fontov: nebude a nebude a nebude. Tie velkosti su uz casom odskusane na polmilionovej BA, dokonca uz boli s tymito velkostami tlacene oficialne zastavkove CP linky X, ktore viseli na zastavkach a boli dobre citatelne. Cele iMHD je robene jednym fontom, takze naco pridavat dalsi, ktory navyse nemusia mat vsetci useri? Dolezita je prehladnost a citatelnost, co font Tahoma zarucuje a ci tam bude jeden riadok navyse alebo nie, uz podla mna nie je nejaka tragedia 🙂 Okrem toho je dost moznosti nastavit si CP tak, ako userovi vyhovuje (velkost, sirku, vysku,...).

Pliz, budte k tym CP tolerantni, mne sa na BA sekcii iMHD podarilo vychytat muchy az za stvrt roka.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.