Takze najlepsie je sediet so zalozenymi rukami, lebo SADZV aj tak zareaguje. To tie trolejbusy rovno zrusme.
Re #29913 wizard112: Redukcia je nutna! Ved tbusy vozia vzduch. A vozenim vzduchu vojnu nevyhraju. Je jedno, ze su X linky nelegalne. Proste tu su a ludia ich hojne vyuzivaju, takze ich musime brat vazne do uvahy. Ty si skutocne myslis, ze X linka pojde v spicke 6 minut predcasne (v sedle 11), aby isla minutu pred trolejbusom?
"občan má z toho prospech" - toto moze tvrdit len lavicovy populista, ktory si mysli, ze peniaze tlaci guverner narodnej banky v obyvacke. Tu 5-korunovu zlavu na X linkach uz dnes vsetci platia prostrednictvom strat mestskeho DP (kto ich asi zaplati?) a historickym vozovym parkom v celom meste.
Kristepane, dva týždne sa človek nedostane na net a tu ho čakajú takéto šoky... Prenajať kĺby do Bratislavy? Ako človek, ktorý ma s blaváckou "údržbou" skúsenosti z prvej ruky vám hovorím, že tie busy sa vrátia v takom stave, že to ako ich doriadili Zvolenčania bude proti tomu vyzerať ako nežná materská starostlivosť. Nie sú schopní sa postarať ani o vlastné vozy a na požičané sa úplne vykašlú aj dielenskí, aj vodiči, ktorí ich dostanú pridelené...
A #29914 MISIAK693: Včera som si urobil výlet do Bystrice a veru neviem, kto previezol viac vzduchu . Pripadalo mi to tak na 70:30 v prospech trolejov. A kedže tá vaša banda nemá ani na to, aby v Brezne zaplatila nájom a parkuje tie príšerné popolnice rovno na autobusáku (a celkom efektívne ho tým upcháva) neviem, kto odpadne skôr...
pozn.: termín "daňový poplatník" neexistuje. Áno, hojne ho používajú politici a furt sa vkladá do úst v médiách, ale správne je "daňovník" a "poplatkník". Neextistuje však daňový poplatník. To len pre úplnosť. Dpc. Ing. Milan Murgač CSc. či čo to ako ekonóm tiež zjavne neovláda, čo ma ale neprekvapuje, lebo na BBSK je neznalosť zákona trendom...ak nie rovno povinnosťou.
presne. Poslanci mesta BB ako aj úradníci MsÚ si môžu akurát tak pretierať oči po tom všetkom čo tu vďaka ich pasaivite a neznalosti zákonov vzniklo...a nejdem hovoriť o iných odboroch, kde to tiež vyzerá ako v kocúrkove. ?
Lenže SKY EUROPE nemá peniaze od daňových poplatníkov kedy si už konečne priznáte všetci čo tu píšete aké sú trolejdusi super, že váš boj je nakonci...ako môžu na seba trolejbusy zerobiť keď vozia vzduch,a aj po zmene CP ho voziť budú... ? ? ? ?
Myslíš to v dobrom, ale zdá sa mi čudné, aby sa kvôli týmto "špekulantom" kazili pravidelné intervaly, redukovali spoje atď. Jednoducho takýto CP BB už dlho nemala a pripadá mi to voči ľuďom, ktorí využívajú služby DPM, nie najšťastnejšie riešenie. Jednoducho vypĺnať diery v CP nezákonných liniek sa mi nepáči, druhá vec je posun nejakých odchodov, ktoré idú tesne za X. Len potom je tu obava, že aj X pôjde skôr, ale na to sa nemusí meniť ani CP, jednoducho vodič, keď uvidí pred sebou trolejbus, naštartuje a pôjde. Druhá vec je, že SAD ZV truc linky sama od seba nezruší, proste dopravca si dovoľuje, čo si môže. Vysokí predstavitelia mesta sa ani jeden jedinýkrát nevyjadrili k tejto situácií. Len dva či tri dni pred spustením prvej dvojice liniek primátor prízvukoval, že v žiadnom prípade súbežná prevádzka nebude. No aké je realita písať nejdem. A aj v jeho vystúpeniach sa ohľadom X liniek vyjadril ako o konkurencií... No znie to čudne, ale je to tak, proste mne to vyzerá skôr na nepriamu podporu mesta, resp. úplnú pasivitu, resp. nech to takto funguje tak dlho, ako jeden zo subjektov neskrachuje, občan má z toho prospech. Ja sa fakt teším na pokračovanie tohto cirkusu. A už som alergický na vyjadrenie typu: Tie linky schválil kraj, nie je to v kompetencií mesta... Ako vzhľadom na pracovníkov MsÚ ma tento výrok neprekvapuje, lebo tí ešte pre toto mesto hádam nič produktívne nespravili, v oblasti MHD určite. Jednoducho, keby bola vôľa, tie linky sa zrušia a hotovo.
Je ale viac ako pravdepodobné (a Papyr to už tu spomínal #29895), že balkánci by okamžite zareagovali a posunuli to tiež, však im v tom vôbec nič nebráni, keď sú to aj tak trucové linky a zo samosprávneho kraja dostanú k tomu ešte aj požehnanie.. ?
Kedysi dávnejšie #19725 som to tu spomínal, že na Hrone (ale aj Bystričke) je potenciál na vybudovanie MVE, obzvlášť mesto sa mohlo o takúto možnosť zaujímať, cez deň z toho napájať trolebusovú sieť a v noci svietiť. Pričom netvrdím, že by to možno pokrylo celú spotrebu, ale pri väčšom počte a výkone inštalovaných turbín možno aj..? No ale, ako už je asi v BB "zvykom, z neba nespadne" a súkromný investor zatiaľ nezaháľa a jednoducho postaví.. ? http://ekonomika.sme.sk/c/3855933/Na-Hrone-mozno-vyrastu-dve-vodne-elektrarne.html
Mne nejde prioritne o to, aby trolejbus bral ludi autobusu. Treba sa prisposobit situacii a nie je to kapitulacia. DPBB prisiel s konceptom, ktory som povazoval za dobry, ale realita ukazala, ze treba skusit iny. SkyEurope tiez meni destinacie podla toho, ako su uspesne. Raz skusali lietat medzi Bratislavou a Prahou a nevyslo to. Po par rokoch to skusili znova a opat neuspesne. To ale neznamena, ze sa im to v buducnosti nepodari. Skusaju a prisposobuju sa, lebo chcu prezit. Rovnako sa musi zachovat aj DPBB. Zabudnut na krasne intervaly a vliezt sa do intervalov x-liniek a L26. Novy grafikon by mali mat vsetky linky snad s vynimkou 2 a 4.
Som presvedceny, ze by sa tym zvysili trzby trolejbusov (sucasne pri znizeni nakladov - menej spojov), hoci by nechodili tesne pred X linkami. MHD by bola atraktivnejsia, lebo intervaly v kombinacii s X by boli velmi slusne, nechodili by 2 spoje za sebou (s vynimkou X3 a X9 o 18:05a z nemocnice) . Sucasne so zvysenim trzieb trolejbusov by klesli trzby X liniek. Ak by pri 20 minutovom intervale X1 isiel trolejbus 7minut pred X1, za 13 minut by sa nazbieralo dost ludi, ale kvoli o 5Sk lacnejsiemu listku by sa im neoplatilo cakat dalsich 7minut na X1. Znizenie vytazenosti X-liniek by prinieslo pre SAD ZV otazku, ci ma zmysel ich zachovat (bez dotacie a za akciovu cenu). A verim ze by to bolo pozitivne vnimane aj verejnostou. Ked to SADZV vzda, moze DP oprasit sucasny grafikon.
Tak ma teraz napadlo, že čo je s tou zvolenskou sekciou, však už na vianočnom stretnutí sa avizovalo (kami, burz,..), že také niečo vznikne a zatiaľ nič.. ? Však to tu už majú aj také mestá ako Pieštany, Prievidza, Trnava, Vysoké Tatry, Trenčín.. ? Z porovnatelných miest zatiaľ iba Martin a Zvolen absentuje, takže brefos mal by si na to začať tlačiť! ?
Po tých posledných narážkach na CP, ktoré sú uplne oprávnené, mám jednu otázku na DPM, resp. ostatných zainteresovaných v ňom: Pred nejakým časom ste hovorili, že Ministerstvo DPaT bolo požiadané o stanovisko ohľadne X-files liniek. Už to stanovisko máte?
Ak nie, vedenie DPM je tak neschopné, že si nevie dať vypracovať právnu analýzu a podať správnu žalobu? (jednak správnu a jednak ako aj správnu ako dobrú)
Mám pocit, že to tu všetko ide nejak do stratena. Rozumiem, že je lepšie kĺby prenajať ako keby mali stáť a hrdzavieť, ale na druhú stranu, prečo by sa mal majetok DPMBB využívať v inom meste, pokiaľ v BB je kĺbov nedostatok a naviac starých rachotín? DPMBB ako podnikateľksý subjekt už dávno mal zareagovať. Výhovorky typu "ministerstvo sa vyjadrí" a "nie je vôľa na meste" sú neopodstatnené. Žiadne stanovisko ministerstva pre súd nie je a nebude záväzné, a DPM má hádam svojho štatutára, ktorý vie čo je účelom podnikania, nie?
PS: to DPM - občas /aspoň raz do týždňa/ by ste si mohli prejsť aj vlastné fórum a hodiť zopár odpovedí. Myslím, že aj to je vizitka spoločnosti, ktorá zatiaľ teda dosť pokulháva, a keďže asi viac čítate toto fórum ako to vlastné, opäť mi nezostáva, ako to pripomenúť, že sa to podobá na fórum mesta.... a to hádam nechceme (te).
? ? ? ?
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Petik
Som presvedceny, ze by sa tym zvysili trzby trolejbusov (sucasne pri znizeni nakladov - menej spojov), hoci by nechodili tesne pred X linkami. MHD by bola atraktivnejsia, lebo intervaly v kombinacii s X by boli velmi slusne, nechodili by 2 spoje za sebou (s vynimkou X3 a X9 o 18:05a z nemocnice) . Sucasne so zvysenim trzieb trolejbusov by klesli trzby X liniek. Ak by pri 20 minutovom intervale X1 isiel trolejbus 7minut pred X1, za 13 minut by sa nazbieralo dost ludi, ale kvoli o 5Sk lacnejsiemu listku by sa im neoplatilo cakat dalsich 7minut na X1. Znizenie vytazenosti X-liniek by prinieslo pre SAD ZV otazku, ci ma zmysel ich zachovat (bez dotacie a za akciovu cenu). A verim ze by to bolo pozitivne vnimane aj verejnostou. Ked to SADZV vzda, moze DP oprasit sucasny grafikon.