P+R bude mat zmysel v momente ked bude kvalitna MHD. Potom moze byt kvalita pre niekoho dovodom presadnut. Namiesto stresovania sa v zapche sa proste viest. LENZE musi byt poskytnuty urcity komfort..
Co som pisal o 25Tr v porovnani s klbovou Karosou? Zda sa mi, ze si ma nedocital poriadne. Okrem toho, nezda sa mi, ze by vas kopec k nemocnici bol strmsi, nez nas k Salgoviku. A po tom nasom 25Tr-ky JAZDIA a to tak, ze BEZ PROBLEMOV.
Re #29214 Radek: Velmi presne. MHD ma byt v prvom rade pouzitelna pre ludi z daneho mesta, aby ani auto vytahovat nemuseli.
Hlásenie o odrieknutí vlaku.
Štiavnica pre pracovné dôvody bude odrieknutá bez náhrady.
Koniec hlásenia.
HABIBI: Dúfam, že už začínate pripravovať autobus a šoférov na NAD. (možno apríl, možno máj)
Niečo na tých 25-kách bude, čítal som aj ja z viacerých zdrojov, že do kopcovitého terénu nie sú moc vhodné. V BB je takých miest neúrekom, napr. ktovie ako by sa plne obsadená "trápila" hore Cestou k nemocnici, alebo od Severnej na Karlovo, aj keď tie úseky sú ešte len "na papieri", treba myslieť perspektívne dopredu, veď taký trolejbus má životnosť viac ako 15 rokov, a to dúfam dovtedy už tie trasy aj budú zadrátované.. ?
Aj ja si myslím ohladom P+ R, že je to pre mesto ako je BB totalne scestné , naše centrum je jedna ulica, by sa dolo povedat. Miesto toho radšiej at ludia z mestských častí nahaju doma auto a idu do mesta MHD ale to ešte vela vody pretečie Hronom ?
Wizard112, 810zssk: moj nazor je ten, ze v Bystrici ani v Presove nema system P+R opodstatnenie. Nejde tu ani tak o to, ze BB ma MHD tragicku a PO luxusnu, tu ide skor o to, ze obe mesta maju priblizne 100 000 obyvatelov a zaroven ani v jednom z nich nejestvuje segregovana komunikacia urcena len pre MHD (presovsku Hlavnu ulicu neberiem do uvahy, pretoze nevedie z okraja mesta do centra). Teda v oboch mestach, ako aj v dalsich mestach tejto velkosti, nebude odstavenie auta na P+R a dalsia jazda MHD dostatocne atraktivna pred jazdou autom az do ciela. Na P+R sme jednoducho prilis mali a prilis jednoducho prejazdni.
K+S si dešifroval správne, keď už spomínaš skratky, existuje aj P+G (Park+Go). ?
Ešte k systému P+R v BB. Nešlo mi o to, aby sa tu strhla diskusia, či to význam má alebo nie. Mne ide skôr o to, že tu niekto povie, že je potrebné budovať systém P+R, ale nevidí (nevie, nechce vidieť?), že momentálne tu je MHD na mizernej úrovni. P+R nie je však jediné, našlo by sa toho viac. Ale ide mi o tú logiku myslenia. Uvažujeme tu o P+R, ale to, že nie je splnená nutná podmienka, v tomto prípade MHD na vysokej úrovni, nikoho netrápi. Tak načo na tom zabíjajú kompetentní čas? Keby sme tu mali perfektný systém MHD, napr. ako Prešov a niekto by nadhodil tému P+R, nemám nič proti. Druhá vec by bola, či to má význam, aj ja sa zastávam skôr názoru, že v BB nie, ale keby sme už nevedeli, čo od radosti a hlavne s peniazmi, tak prosím. Nešlo mi teda o podstatu P+R v BB, ale o to, že tu stále riešime len čerešničky a jadro problému sa prehliada.
P+R v BB nema zmysel. Suhlasim s Papyrom. Aka ma byt motivacia ludi aby to vyuzivali? V Prahe je dovodom ucpane centrum a nemoznost zaparkovat v centre. Z toho dovodu je vyhodne odstavit auto na stanici metra a pokracovat dalej MHD. V BB ani jedno z toho neplati.
BTW este existuje K+R – miesta na kratkodobe zastavenie (5 minut). Je to napriklad na predlzenom zalive zastavky MHD pri buducej stanici “Prosek”. Skratku som desifroval ako Kiss+Ride.
Tak hovoriť o systéme P+R dnes a v BB naozaj nemá zmysel, to by tá MHD musela vyzerať úplne inak... A básni o tom náš hlavný architekt, ktorý je zrejme absolútne neznalý pomerov, ktoré tu panujú. Dnes treba bojovať o samotnú existenciu MHD v BB!
No, P+R moze fungovat aj v BB AVSAK az po vyraznom zlepseni MHD (co je v podstate podmienka pre fungovanie P+R vsade).
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Petik