Reakcia na: mimi #23863:
Tá reťaz vo mne evokuje zamknutie dverí na konci tunela. ?
prečo nemal vtedy na výber, vrece zemiakov alebo teba! Asi sme si nevšimli, že EÚ zaviedla nové pravidlá: vykradneš alebo ukradneš auto - budeš automechanik, pichneš na ulici nožom človeka - bude z teba chirurg, vykradneš banku - zamestnajú ťa v nej a kto sa živí poctivou prácou, šup do basy. ? Začalo platiť staré dobré príslovie: Priateľa si drž pri tele ale nepriateľa ešte bližšie! ? Keď už dávaš odkazy pre Luka, že p.... je lepšia ako trolejbus, skús to aj u seba, niektoré veci sú lepšie ako autobus!
PIT
Celé je to o tom, že sa často niekto oháňa výškou dotácie, avšak zásadne nkto nepovie, čo sa za tie eniaze očakáva. To DPM by rovnako mohol začať vykrikovať, že je schopný robiť MHD i za dotáciu 10 mil. a nie napr. 30 mil. Sk (niečo také urobila SAD ZV v decembri 2005, keď oblbovala poslancov a primátora). Skutočnosť, že by výkon (napr. v špičke by sa jazdilo na nosných linkách s intervalom 30 min a pod.) a celkovo by kvalita dopravy a záujem o ňu poklesli, by bola podľa takéhoto zmýšľania opäť nezaujímavá.
O toto tu ide - nie je podstatné len koľko čo stojí, ale či je účel služby splnený a či je jej kvalita dostaočná i vzhľadom na ďalšie úlohy, ktorý sa jej kvalitným plnením sleduje - v prvom rade potlačovanie individuálnej automobilovej dopravy, stacionárnej dopravy (parkovanie), znižovanie ekologických dopadov nielen na ovzdušie, ale celkovo na životný priestor v sídelnom útvare, ako aj zabezpečovanie sociálnej služby voči občanom. Efekt naplnenia účelu má svoju opzitívnu hodnotu, ktorú je však ťažko vyčísliť vo finančných jednotkách, ale to neznamená, že keď náklady sa vyčísliť dajú, tak že sa do porovnávania nemá započítavať i pozitívny efekt pôsobiaci vo vzťahu k nákladom ako výnos. Skrátka nemožno brať do úvahy výlučne len to, koľko to stojí a či nejaká "súkromná! obchodná spoločnosť si bude vykazovať uspokojivé hospodárenie...