Reakcia na: Flying #23853:
Flying, kým, si budeš mýliť dojmy s pojmami, tak radšej nepíš nič a nie to ešte aby si do niekoho neoprávnene útočil. Vyskakovať do niekoho, aby si sa snažil zosmiešňovať výdavok na jeho stoličku, ktorá je pre administratívneho zamestanaca úplne prirodzenou súčasťou výkonu práce... to už keby sme pristúpili na takúto absurdnú hru, tak by bolo určite zaujímavejšie sa zaoberať tým, koľko stál autobus, na ktorom sa vyvážaš ty. Inak na túto tému som už čosi písal i v prísevku #21027Ad "Tot minule vyhlasoval ze DPMBB nepobera ziadne dotacie a funguje len z vlastnych zdrojov. Pravda je uplne, uplne inde.. " - tak toto opäť len dokazuje, že robíš v SAD ZV a pravda pre teba znamená účelové prekrútenie niečoho, čo si počul ešte od väčšieho demagóga. To, že niekomu zaplatíš nájomné za užívanie veci, ktorú ti poskytol na základe toho, že si s ním z vlastnej vôle podpísal zmluvu, nemožno ani náhodou nazvať dotáciou! Ku konštatovaniu "nekrestanske milioniky za najom busov" ti môžem napísať len toľko, že je to menej, ako pred pár rokmi platil predchádzajúci dopravca, ale to už akosi nikto nepovie. Kedysi bola síce výška dotácie vyššia, ale vyššií bol i nájom, takže reálne množstvo peňazí smerujúcich do dopravy bolo podstatne nižšie, ako by sa zdalo. Teraz je nižšia dotácia a nižší nájom, ale čo je podstatné, je výrazne nižší jazdný výkon - uznaj, že vykrikovať, že mám nižšiu dotáciu, ako predtým iný dopravca, je smiešne a to hlavne v prípade, keď sa teraz poskytovalo o cca 26 % menej výkonov!!!
Ale stále mi nie je jasné, nad čím vlastne nariekaš - mám pocit, ako keby si závidel, resp. ťa štvalo, že DPM stále môže existovať...
PIT
Celé je to o tom, že sa často niekto oháňa výškou dotácie, avšak zásadne nkto nepovie, čo sa za tie eniaze očakáva. To DPM by rovnako mohol začať vykrikovať, že je schopný robiť MHD i za dotáciu 10 mil. a nie napr. 30 mil. Sk (niečo také urobila SAD ZV v decembri 2005, keď oblbovala poslancov a primátora). Skutočnosť, že by výkon (napr. v špičke by sa jazdilo na nosných linkách s intervalom 30 min a pod.) a celkovo by kvalita dopravy a záujem o ňu poklesli, by bola podľa takéhoto zmýšľania opäť nezaujímavá.
O toto tu ide - nie je podstatné len koľko čo stojí, ale či je účel služby splnený a či je jej kvalita dostaočná i vzhľadom na ďalšie úlohy, ktorý sa jej kvalitným plnením sleduje - v prvom rade potlačovanie individuálnej automobilovej dopravy, stacionárnej dopravy (parkovanie), znižovanie ekologických dopadov nielen na ovzdušie, ale celkovo na životný priestor v sídelnom útvare, ako aj zabezpečovanie sociálnej služby voči občanom. Efekt naplnenia účelu má svoju opzitívnu hodnotu, ktorú je však ťažko vyčísliť vo finančných jednotkách, ale to neznamená, že keď náklady sa vyčísliť dajú, tak že sa do porovnávania nemá započítavať i pozitívny efekt pôsobiaci vo vzťahu k nákladom ako výnos. Skrátka nemožno brať do úvahy výlučne len to, koľko to stojí a či nejaká "súkromná! obchodná spoločnosť si bude vykazovať uspokojivé hospodárenie...