Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
O akom tuneli to tu "tocite"? ? Na severnom obchvate rychlostnej cesty R 3 ziadny nebude, na Rudlovskej pri Aurise bude popod tuto rychlostnu cestu akurat podchod(podjazd) namiesto toho sucasneho, ktory sice vyzera ako kratky "tunel" ale dnesnym potrebam uz nevyhovuje ani sirkovym usporiadanim, ani svetlou vyskou pre prejazd T-busov, takze sa smerom na Sasovu vpravo od tych dvoch rodinnych domov prerazi novy ulicny(cestny) podchod popod zeleznicnu trat 172, ktory ako mimi spravne poznamenal bude sucastou vystavby SO BB. Ten by uz svojimi parametrami mal splnat sucasne poziadavky, teda aj na prejazd trolejbusov, ktore budu tadial z Partizanskej (od krizovatky pri Srdiecku a dalej popri Starej nemocnici) jazdit uz coskoro. ?
Reakcia na: mirkobb #21740:
Neboj sa ja tomu tiež chápem. ? Ale je pekné že SAD Zvolen ako prvý podnik na začiatku 90. rokov min. storočia na Slovensku zaviedol takéto vozidlá do MHD, keďže troleje nemajú, aspoň toto.
Reakcia na: draxter #21739:
Áno myslím tie historické fotky, dal som link a TeBeCe to vymazal. Tak ukradli tie fotky či nie? Na toto chcem odpoveď, ak dostanem. ?
Reakcia na: Mirosk #21749:
s novym tunelom sa v tych miestach rata, riesi to vystavba severneho obchvatu ktory sa azcina stavat na Jesen. Par ternenych uprav na severny ochvat mas uz mosznost vidiet v inkriminovanom mieste ktore si spominal, pri starej nemocnici, v mieste byvalych zahradok pri zeleznicnej trati.
Reakcia na: Mirosk #21749:
Problém tunela sa vyrieši postavením severného obchvatu a čo má stará nemocnica s trolejbusmi?
S.499:tak napríklad stará nemocnica alebo tunel pri aurise by bol pre T-busy veľmi zaujímavé miesta...
Reakcia na: S499.1023 #21747:
vyslovene napísané NIE som nevidel. ale doteraz uvádzané argumenty u nás obstoja. A ešte jeden paradox: motorovým vozdilom je aj trolejbus a to je výslovne napísané v 315/1996 Z.z. ?

Verím, že ak by dosahoval viac ako 70 km/h, tak iné prekážky odpadnú. Alen u nás také as izatiaľ nie sú /a asi nebudú, budeme radi keď našu dráhu sputia/.

Nemyslím, že je to teraz podstatná otázka do diskusie, lebo "nič nie je nemožné", ale musí sa chcieť...
Reakcia na: draxter #21744:

1) V ČR môžu na R a D len vozidlá s konštrukčnou rýchlosťou 80 km/h a vyššou. Napriek tomu po takýchto cestách jazdia bežné mestské linkové autobusy s vmax.=70 na púhu dodatkovú tabuľku "MHD vjezd povolen".
2) Nie je problém mať trolejbus s konštrukčnou rýchlosťou 70 alebo aj 100 km/h.
3) Trolejbusové vedenie je možné bez problémov vybudovať tak, aby bol doržaný profil pre komunikáciu kategórie R i D.
4) V Taliansku trolejbusy po diaľnici jazdili.

To kritérium dráhové vozidla mi nie je nejako dosť dobre jasné. Trolejbus je dráhové vozidlo ale je to súčasne aj cestné motorové vozidlo, čo pre električky ani metro ani vlaky evidentne neplatí.

Takže ja by som to zhrnul tak, že kde je vôľa, tam je i cesta.

A pokúsim sa ešte raz upresniť svoju otázku: Je niekde explicitne uvedené, že trolejbus nesmie na R a D?
Reakcia na: wizard112 #21745:
ja viem že nie. Veď to som práve spomínal /viď moje príspevky, v ktorých presne to tvrdím/. Tu len objasňujem, že v súčasnosti by ani nemohli, keby to niekto chcel.
Reakcia na: draxter #21744:
Ale do ZV trolejbusy vôbec nie sú nútené chodiť cez R1.
Reakcia na: S499.1023 #21741:
na R a D môžu len tie vozidlá, ktoré majú konštrukčnú rýchlosť aspoň 70 km/h /PS:novela zákona o premávke na cestných komunikáciaách od tohto roku/. A trolejbusy túto podmienku nespĺňajú.

Rovnako tak krtiérium na stavbu R a D neumožňuje, aby ponad cestu viedli trolejbusové drôty, pretože ide aj o rozmery na šírku a výšku cety typu R a D /aj keď možno by sa toto nejako dalo, lebo R1 ZV-ZH je R1 len preto, že to tak niekto chcel, ale parametre na to nemá, takže toto len ozaj bokom.../

Tiež je dôležité kritérium dráhového vozidla, lebo potom by na R a D mohli aj električky, metro a neviem čo...

A v neposlednom rade na to treba povolenie, ktoré by určite nikto nedal,ale to ej iná kapitola.
Reakcia na: mirkobb #21742:
Prosim adminov opravit odkaz na clanok, spravne http://technet.idnes.cz/tiskni.asp?r=tec_technika&c=A070318_192058_tec_technika_rja
tento potom vymazat, dakujem.
?
Reakcia na: S499.1023 #21328:
Tak teraz uz viem kto este vyraba dezinformacie, novinari! ? V clanku co som pridal sem #21738 na konci ti "blbci" pisu o trolejbusoch s pomocnym dieselagregatom ako o duobusoch (kukni, precitaj, urob si svoj nazor..), tak podobne som aj ja vtedy prevzal z "podobnych brnenskych zdrojov" tu vtedajsiu mylnu informaciu(Ty tiez vsetko nepreverujes, alebo ano..?), no a ako som kupil, tak som predal. ? Informacia o Plzni ale bola pravdiva!
Inak ten clanok http://technet.idnes.cz/tiskni.asp?r=tec_technika&c=A070318_192058_tec_technika_r
ja obsahuje pekne technicke detaily, ale ked novinari "nasadia korunu vsetkemu" takymi nezmyslami ako v zavere, tak to potom degraduje cely dojem z toho. ?
Reakcia na: draxter #21728:
To ja viem, že trolejbus je dráhové vozidlo (v zmysle zákona, ktorý nie je problém zmeniť). Ale kde je uvedené, že dráhové vozidlo nasmie na D a R? Už som to toľkokrát počul a ešte nikdy nečítal.
Reakcia na: brefos #21736:
Dufam, ze sme sa pochopili s tou alternativou na zavislosti od dodaviek produktov na baze ropy a plynu? ? Inak na mieste autobusov ako doplnkovej siete (T- busy ako nosna siet vsade mat nemozu) mozno pocitat s nasadenim CNG busov, o ich ekologickosti niet pochyb, ale tie uz zase kludne mozu byt v rezii DPMBB, ze? Cerpacku si vieme postavit aj my, a ani ZVHD STS nema na prevadzku takychto vozidiel monopol, ze? ?
Mat naporudzi diverzifikovane moznosti pohonu vozidiel trebars v dopravnom mestskom podniku sa javi byt ako prezierave, napr. nosny system mat vybudovany na baze elektrickej trakcie(metro, rychlodraha, elektricky, trolejbusy) a az ako doplnkovu siet zalozit trebars na CNG Busoch(resp. autobusoch na naftu). Dopravne podniky prevadzkujuce svoju cinnost iba vylucne na baze spalovacich motorov(nafta alebo plyn) su zranitelne v pripade nepredvidatelnych vypadkov dodavok tychto komodit! ? Preto EU apeluje na vyuzivanie inych(de facto alternativnych) zdrojov voci plynu a nafte. http://www.rozhlas.cz/cro6/komentare/_zprava/145077 , http://www.rozhlas.cz/cro6/internet/_zprava/214359
Reakcia na: brefos #21736:
myslíš tie historické fotky?
Jeej, zase novinari "objavili Ameriku" a "vybafli" to na laicku verejnost ? , ale clanok je to pekny, so zaujimavymi detailnymi fotografiami. ?
http://technet.idnes.cz/tiskni.asp?r=tec_technika&c=A070318_192058_tec_technika_rja
Reakcia na: Habibi #21719:
výveska DPMBB bola dnes ráno opravená ?
Reakcia na: draxter #21735:
pozri si busportal, ale link nedám, lebo zase bude zmazaný ?
Reakcia na: brefos #21734:
páni, o čom je reč? kto čo ukradol?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.