Reakcia na: PIT #1969:
Nesúhlasím! Možno to Ty nazveš dogmatizmom, ale ja nepopustím zo svojho presvedčenia, že interval na linke MUSÍ byť deliteľom alebo násobkom čísla 60, inými slovami, odchody zo zastávky musia byť každú hodinu rovnaké. Intervaly ako 13, 14, 17, 18, 23 min. a im podobné neznášam a sú nezmyslom. Cestujúci vždy radšej príjme interval 30 min. ako interval 26 min. a pod.Prečo? Ja tvrdím, že kvalita MHD spočíva v rôznych ohľadoch, napr. čistota vozidiel, cenová dostupnosť, cestovná rýchlosť, počet spojov, distribučné miesta, správanie personálu atď., atď., atď. a okrem iného aj v pravidelnej doprave!
PRAVIDELNÝ, ĽAHKO ZAPAMÄTATEĽNÝ INTERVAL JE TIEŽ SLUŽBOU CESTUJÚCEJ VEREJNOSTI!
A za týmto si stojím.
Ukážka na zamyslenie:
Banská Bystrica - odchody zo Sásovej, z Hlbokej ul. L30+31 v PD
5.19, 5.51, 6.35, 7.11, 7.51, 9.50, 11.10, 12.30, 14.40, 15.25, 16.15, 17.05, 18.20, 19.40, 20.50h
spolu: 15 spojov
Prešov - odchody z Rúrok L11
5.25, 6.25, 7.25, 8.25, 9.25, 10.25, 11.25, 12.25, 13.25, 14.25, 15.25, 16.25, 17.45, 18.45, 19.45, 20.45h
spolu: 16 spojov
Upozorňujem, že som zámerne vybral počtom obyvateľov podobné oblasti.
Pýtam sa, kto skôr siahne po využití MHD? Bystrický Sásovčan alebo prešovský Rúrčan? Ja tvrdím, že prešovský Rúrčan.
PIT
S Tvojou odpoveďou na príspevok 1954 študentovi, ako aj jemu predchádzajúcim príspevkom, žiaľ nemožno súhlasiť. MHD má, ako ktorákoľvek iná služba, uspokojovať určitú potrebu obyvateľstva. To znamená, že sa nemajú v drtivej väčšine prípadov neustále prispôsobovať cestujúci, ale naopak doprava sa musí flexibilne a čo najracionálnejšie prispôsobovať okamžitým potrebám. Nebudem to ďalej rozoberať a odporúčam Ti prečítať si moje príspevky 1857 a 1942 (časť odpovede na príspevok 1916).
-Pri súčasnom spôsobe tarifného vybavovania cestujúcich i samotnej filozofii tarify nie je možné len tak prestupovať, takže je logické vyžadovať, aby sa cestujúci po nástupe do vozidla MHD aj niekam dopravil. Ale to je téma na dlhšiu rozpravu.
-Nočné spoje: pamätám sa aj na prípady, kedy som v spoji L10 o 23:45 zo Strieborného nám. stál ledva na plošine pri vodičovi... Samozrejme, že netvrdím, že takáto situácia je vždy a na každom spoji, hlavne pri spomínaných 26 Sk, ktoré by pri súčasnej tarife BBDS v prímestskej doprave postačilo na jazdu do vzdialenosti 18-20 km.