Reakcia na: mirkobb #19616:
nechcem tam ďalej reagovať, lebo to je dispečerák a nie debatný krúžok, preto som to dal sem.Re #19622 Bystrican.: áno, za čias BBDs bolo cestovné práve z tohto dovôdu postavené tak, že bolo jedno, z ktorej zastávky si išiel.
Re #19623 draxter: "Myslím, že pre dobrého dopravcu to nie je problém."
Pre dobrého nie. ?
Re #19625 wizard112: "lepšie je mať "krátke" linky s hustejším intervalom. To sa pozdáva aj mne, ale potom by som uprednostnil časovo predplatné lístky"
to musí íst ruka v ruke, to je bez debaty
PIT
Toto je jeden z viacerých zásadných problémov, s ktorými neuvažuje nikto z autorov množstva predchádzajúcich návrhov na linkové vedenie a návrhov na intervaly liniek a pod. a radšej som ich ani nekomentoval, lebo je to zbytočné. Takéto návrhy sú v prevažnej miere z praktického hľadiska nerealizovateľné. A to je ešte viacero ďalších skutočností, ktoré je potrebné pri tvorbe CP brať do úvahy, ako napr. režim práce, prestávok a oddychu vodičov, obehy vozidiel, požiadavky na prepravu z hľadiska prepravných potrieb, prepravných špičiek a sediel atď.
Rovnako je veľmi jednoduché žiadať, aby nejaký súbor liniek išiel z nejakej spoločnej zastávky v nejakom intervale. Lenže si je potrebné uvedomiť, že tie vozidlá sa na linkách aj vracajú v opačnom smere, kedy pri spomínaných rôznych dĺžkach liniek čo do vzdialenosti, ako aj cestovného času, je potom potrebné ich dostať do rozumného súbežného intervelu aj v opačnom smere, čo je pri niektorých linkách absolútne nemožné. A čím je tých liniek viac a rozličnejších, tým ťažšie to ide. Druhá vec je, že nad tým sa treba zamyslieť ešte predtým, ako niektorý dopravca začne vymýšľať linky odvšadiaľ všade a potom z toho nie je možné vytvoriť nič rozumné a to je náš prípad.