Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: PIT #19621:
no áno, tebou uvádzané skutočnosti nespochybňujem. Ale ak by sa napr. upravil CP L20, tam problém nevidím. A pri L21 a 22 pokiaľ viem, je dosť dlhá pauza na konečných pri prechode liniek. Inak by stačilo posunúť odchod zo Sásovej cca o 5-10 min a následne aj z Kremničky/Rakytoviec o 5-10min...

Myslím, že pre dobrého dopravcu to nie je problém.
Reakcia na: PIT #19618:
Dakuejm za vysvetlenie....ide len o to ze ked robila aj SADBB tuto linku bolo zlavnene cestovne 18Sk zo Sasovej a nezalezalo odkial sa islo...cize chyba bude na strane Zvolencanov
Reakcia na: draxter #19611:
Tam existuje veľa problémov. Veľmi zjednodušene - napr. si uvedom hlavne, že sa jedná o linky, ktoré majú rôznu dĺžku a hlavne čas obehu vozidiel na linke (to znamená dobu, za ktorú to isté vozidlo môže opäť na nasledujúcom spoji ísť z tej istej zastávky v rovnakom smere) a teda ťažko môžeš počítať, že pri stanovovaní obehov sa ti budú spoje jednotlivých liniek pravidelne stretávať v súbežnom úseku v rovnakom čase.
Toto je jeden z viacerých zásadných problémov, s ktorými neuvažuje nikto z autorov množstva predchádzajúcich návrhov na linkové vedenie a návrhov na intervaly liniek a pod. a radšej som ich ani nekomentoval, lebo je to zbytočné. Takéto návrhy sú v prevažnej miere z praktického hľadiska nerealizovateľné. A to je ešte viacero ďalších skutočností, ktoré je potrebné pri tvorbe CP brať do úvahy, ako napr. režim práce, prestávok a oddychu vodičov, obehy vozidiel, požiadavky na prepravu z hľadiska prepravných potrieb, prepravných špičiek a sediel atď.
Rovnako je veľmi jednoduché žiadať, aby nejaký súbor liniek išiel z nejakej spoločnej zastávky v nejakom intervale. Lenže si je potrebné uvedomiť, že tie vozidlá sa na linkách aj vracajú v opačnom smere, kedy pri spomínaných rôznych dĺžkach liniek čo do vzdialenosti, ako aj cestovného času, je potom potrebné ich dostať do rozumného súbežného intervelu aj v opačnom smere, čo je pri niektorých linkách absolútne nemožné. A čím je tých liniek viac a rozličnejších, tým ťažšie to ide. Druhá vec je, že nad tým sa treba zamyslieť ešte predtým, ako niektorý dopravca začne vymýšľať linky odvšadiaľ všade a potom z toho nie je možné vytvoriť nič rozumné a to je náš prípad.
Reakcia na: cerno #19619:
berem spet teraz som zistil, ze som to len zle pochopil. Bystrican zrejme myslel AS v ZV. ja som najprv pochopil ze mysli AS v BB. no co tazky den v skole si vyziadal obet ?

!!! tieto 2 spravy prosim vymazat(ak sa da) !!!! ?
Reakcia na: LUK #19610:
LUK nie je nahodou kilometricky cennik pre 2.pasmo a pokial viem Rudohorska druhe pasmo nie je? Takto to aspon bolo za SAD BB. priznam sa ze odkedy sa zmenil dopravca tak velmi necestujem ?
Reakcia na: Bystrican. #19609:
To máš tak, že keď si niekto vymyslí tarifnú vudialenosť medzi tými zastávkami 1 km, tak potom musíš aj toľko platiť. Podstatné je, že tarifná vzdialenosť podľa CP linky 601458 http://portal.cp.sk/Data/L601458_070101_17444.pdf medzi zastávkami (pozn. v zátvorke je výška polovičného cestovného bez karty, ktoré si uviedol ty):

Rudohorská I. a Zvolen, AS je 28 km (22 Sk)
Rudohorská a Zvolen, AS je 27km (18 Sk).

Podľa Cenového výmeru č. 1/2006 BBSK http://www.vucbb.sk/ganet/vuc/bb/portal.nsf/wdoc/7b5b82554dcdcd59c1257195002aeb85/$FILE/Cenovy%20vymer%201-2006.pdf , ako aj Cenníka cestovného SAD Zvolen http://web.sadzv.sk/pages/cenniky/Cennik06.htm je maximálna i uplatňovaná výška zľavneného cestovného pre tarifné pásmo 27 - 30 km určená na 22 Sk a pre pásmo 24 - 26 km na 18 Sk.
Z uvedeného vyplýva, že tvoj kamarát môže byť rád, že platí nižšiu cenu, ako je stanovená, keďže platí cenu pre susedné tarifné pásmo (24 - 26 km = 18 Sk) a nie pre rovnaké ako ty (27 - 30 km = 22 Sk), kam by podľa tarifnej vzdialenosti mal patriť. Bude to teda len chybou dopravcu SAD Zvolen, ktorý neuplatňuje cenu podľa vlastného cenníka ? alebo akože poskytuje komerčnú zľavu ?
Reakcia na: Papyr #19613:
žiaľ asi áno ?
Reakcia na: LUK #19608:
Menej zdatni v zorientovani sa,musia mat z tych odkazov(1473,1475) "hokej" v hlave,ale vsak nech sa ucia.. Mne tiez trvalo chvilku,kym som pochopil,ze to je s dispecerskeho,ale nie je od veci niekedy urobit "kuk" aj do historie,napriklad,co sa dialo v roku 2003.. ?
Reakcia na: Papyr #19614:
Noo toto nie je MHD ale primestska linka tak prepacte ze som trosku odbocil od MHD len som chcel poukazat ze ake je to nevyhodne cetsovanie teda aspon pre urcite pripady ? Ale furt ma trapi jedna vec kedy sa to vlastne takto zmenilo lebo ja viem ze sa to vzdy pocitalo na kilometre ale v january to bola jednotna cena z akejkolvek casti Sasovej do ZV tam uz zalezalo na tom ci na namestei alebo na autobusove v tom bol rozdiel sa mi zda...
Reakcia na: Bystrican. #19609:
Velmi zaujimave, za rovnako dlhu cestu s prestupom u nas v Presove by si platil 7 Sk prestupny zlavneny listok na pol hodiny 🙂 A keby si nebol studentom, tak 14 Sk plnohodnotny prestupny polhodinovy listok 🙂

Je vidiet, ze tie dotacie bystrickej MHD volako chybaju 🙂
Reakcia na: draxter #19611:
Jej, vy mate tzv. kosicky preklad cestovneho poriadku?

(Pre neznalych: Ak z nejakej zastavky chodia tri linky, kazda raz za 20 minut, tak kosicky preklad je napriklad toto: jedna ide o 00 20 40, druha o 02 22 42 a tretia o 03 23 43 🙂 )
Reakcia na: Habibi #19606:
ak by sa na mazorniku stalo daco take tak by to urcite nebola konkurencia ale nespokojni cestujucita . momentalnemu stavu nasej mhd (v brezne) sa nevyrovna ani januar 2006 v BB
z najvacsieho sidliskav br mazornikove na novu stanicu je interval v spicke 30 min . vozovy park to je katastrofaak jazdi daco mladsie ako 17 rokov tak to je us dovod na oslavu . linka č 1 ktora ma byt z mayornika na stanici za 20 minut tam ide nekedy aj 35 min ( tolko trva cesta z BB do BR ked ide sikovnejsi sofer) kazdy den takto zabijem s cestovanim najmenej 3 hodiny , pred zmenami za BBDS to boli 2 hodiny
Inak pokiaľ sledujem toto fórum, mám jeden návrh, ktorý by ani nič nestál a bolo by ho možné uvisť do života behom pár dní. HLavne že je gratis /žiadne budovanie nových ciest, ani viac vozidiel/.

- interval spojov 20,21,22,23,26,80 z nám. Slobody upraviť tak, aby odchádzali po cca 10 minutách, a nie ako teraz 3 za 3 minúty a polhodinu nič. /resp. 20 min v špičke/.

-zo Sásovej to isté pri 20,21,22,80. Načo má ísť 80+22 po minúte a 20 a 21 po 3 minútach? rozdeliť na 15 min /10 v špičke/.

Je to nejaký problém? /viem že v BB je všetko problém/
Reakcia na: Bystrican. #19609:
to je údel kilometrického cenníka
Zdravim. Potreboval by som sa nieco opytat a budem rad ked mi odpoviete. Cestujem kazde rano do ZV zo Sasovej. Som student a mam zlavneny listok cez isic kartu. Nastupujem na Rudohorskej nad poliklinikou a cestujem na autobusova stanicu. Platim 20,90 Sk. Kamarat bez karty 22. Avsak ide o to ze hned z dalsej zastavky to jes Rudohorska1 pred Idou uz listok na autobusovu stanicu stoji bez karty 18Sk a z karty 17,30sk. Rodzdiel je az okolo 4 Sk. Ako je to mozne? Vsak dole k ide neni ani km hadam. Alebo ako sa pocita toto cetsovne? lebo si pamatam ze este v january bolo jadnotna cena listku zlavneneho bez karty 18 sk na Autobusovu do ZV ked sa slo zo Sasovej. Dakujem za odpovede lebo si myslim ze pri kazdodenom cetovani je 4 korunovi rozdiel pri tak malej vzdialenosti naozaj dost velky.
Reakcia na: Habibi #19606:
moja veštecká guľa mi hovorí, že to nebola cestujúca verejnosť, že to nebolo na Mazorníku a vidno v nej aj ŠPZku, ale nechám si ju pre seba ?

Re #1473 Flying & #1475 draxter (z dispečeráku): nejde v prvom rade o prímestský bus, ale o nemožnosť nástupu dvomi dverami (tak ako je to zmluvne dohodnuté) a chýbajúci mestský odbavovací systém...
Reakcia na: Votrelec #19583:
ani jedno riesenie nie je realne.
Autobusy, aj sanitka ide tadial preto, ze je to najkratsia cesta. Konkretne sanitka ma mozno to obist okolo parku.
Mimochodom, spytaj sa, ci obchadzkou prejde aj autobus. 😉

Rozsirit cesta sa da len na ukor stromov. Stromy totiz maju aj nejake korene. Bud padne jeden rad (pri ceste), alebo sa musi urobit obchadzka.

Inak nevidim dovod preco by SADka nemohla vzdelavat. Naucit cestujucich je aj v jej zaujme. Letaky, nalepky, ...
Nespokojnosť cestujúcej verejnosti sa prejavuje rôzne ideálne je zobrať skalu a vymlátiť všetky okná na autobuse..ranné prekvapenie na Mazorníku ...alebo, žeby konkurencia ?? ? ..dáky MHD to bol..ŠPZ od cesty nevidno bolo..oooo
Reakcia na: Habibi #19602:


..hej? tak kedy? ja by som chcel už dnes, ale realita je iná. Ak máš dáke info, let me know, please ?

A treba myslieť pozitívne, to áno. Ja som za.
Reakcia na: mirkobb #19603:
..pozitívne myslenia nám voľáky načisto ..a ja ho fakt nepoznám kvorka ..chcel uchmatnúť..a ja som sa aj zľakla..a po mne aj flying spozornel..aj zrazu také jemné neviem čo písal..aj nejaké stávky chceli..aj zmluvy tu..prehrešky ..potom sa aj opľuli a viem ja ??...a zrazu , že sme všetci sprostí voľajakí...do toho Kami..vraj mi ani vlastná mater nerozumie..iba maciatko je dáke podozrivo chápavé...a potom som sa zobudila..))..no dobre zase je to medzi riadkami...prosím nenadávajte mi..!!!!

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.