Reakcia na: študent #1954:
Ja mam skor pocit, ze ludia su zvyknuti prehanat a nadmerne sa na vsetko stazovat. Ked sme pri tych studentoch... Zasypani taskami chodite predovsetkym na internaty a tie su v dosahu linky 1 pokial sa nemylim. Internaty pri PF su tak 150-200m od zastavky SOUS, co nie je ziadna neprekonatelna vzdialenost. V meste predsa nemoze mat kazdy spojenie od dveri k dveram.Co sa tyka mestkeho uradu... ako casto tam chodis ty? Ja vobec neviem naco ten urad vlastne je (s vynimkou vyberania a odpustania dane z odpadu).
Ja si myslim ze z problem nie je v linkovom vedeni ... z tohto hladiska ta zmena nie je zla... kludne by to mohli tocit aj na parkovisku pri Malej Stanici a usetrili by dalsie 4+4minuty = 1 voz (prestup do Sasovej moze byt pri Slovenke).
Problem (vyrazny problem) je to len z hladiska tarify.
Pravdupovediac, keby som byval v BB, nikto by ma k cestovaniu MHD nedonutil.
Je sialene pomala, nepruzna (nemoznost prestupov) a draha.
K nocnym spojom:
Tiez by som tym za tu cenu necestoval. Pri bystrickych cenach taxikov by som sa celkom divil, ak by MHD v noci niekto vyuzival (navyse taxik pride kedykolvek, zastavi pred hospodou a potom az pred dverami). Neviem ale CSAD by si mohlo uvedomit, ze maximalizacia ceny este neznamena maximalizaciu zisku (alebo minimalizaciu straty). Za 26Sk vozia vzduch, za 13SK by mozno obcas niekoho aj odviezli.
Okrem toho... ten narast nakladov :))) Stupnu v noci odpisy? Zdrazie benzin? Zvysia sa dane? Stupnu LEN platy... takze zdrazenie cestovneho o 100% je neadekvatne.
Aspon jednu pozitivnu vec som si vsimol, ked som bol v BB naposledy. Oznacovanie smerovania linky na EMtestoch: Sidlisko a podtym nazov zastavky... to je velmi pekne. Neporovnatelne z Bratislavou, kde ide elektricka k nejakemu krizu. (to som sa minule divil - Chatam Sofer... odkial som mal preboha vediet, ktora zastavka sa tak premenovala...)
BTW Nemohol by niekto odmazat ten prispevok, co tak nechutne roztiahol celu diskusiu do sirky? #1959)
Papyr
Vyzera to nelogicky? Na prvy pohlad ano, ludia nebudu nuteni preukazovat svoje platby! (Ale od coho su revizori?) Ale chcel som upozornit na nieco ine.
Predstavte si fiktivnu trolejbusovu linku, dajme tomu o 12 zastavkach, s priemernou medzizastavkovou jazdnou dobou 1 minuta a intervalom povedzme 15 minut v spicke (00, 15, 30, 45 z oboch konecnych.). Dajme tomu, ze dnes mu cista doba jazdy na druhu konecnu trva tych 12-13 minut. Ale na kazdej zastavke stoji 2-4 minuty, pokym sa vsetci cestujuci prepasiruju cez predne dvere. Takze 11 zastavok krat cca 3 minuty... - 30 minut statia na zastavkach!!! Celkovo teda jazdna doba z jednej konecnej na druhu okolo 40-45 minut.
Hovoril som, ze tato fiktivna linka ma interval 15 minut. Teda vozidlo A odide z 1. konecnej 00, pride na druhu konecnu 45, odide z druhej konecnej 00, dojde na prvu konecnu 45, odkial medzitym za tie dve spickove hodiny odislo 7 dalsich trolejbusov podla CP. Celkom takto potrebujeme na zabezpecenie tejto linky osem klbovych trolejbusov.
A teraz si predstavte nastup na vsetky dvere. Priemerna doba statia na zastavke sa znizi na cca 30-40 sekund. Takze 13 minut jazdy plus 11*30 sekund statia = 20 minut z konecnej na konecnu. Teda vozidlo A vyrazi z prvej konecnej o 00, na druhu dojde o 20, z druhej vyrazi o 30, na prvu dorazi o 50 a moze vyrazit zase o 00. Teda jeho obeh sa znizi z dvoch hodin na jednu hodinu a namiesto osmich vozidiel v spicke mozeme vypravit len styri.
Na jednej linke sme teda usetrili: 4x naklady na prevadzku trolejbusu, 4x plat vodica. Myslite, ze z toho sa neda zaplatit jeden revizor, ktory by kontroloval listky?
Tento priklad je silne pritiahnuty za vlasy, pretoze v reale usetrime menej. Ale aj tak. Tymto jednoduchym krokom usetrime vela CASU. Casu cestujucich (ktorym zvysenie priemernej cestovnej rychlosti len prospeje) a u dieselovych autobusov aj palivo - ved kym sa do takeho Ikarusu nasukaju cez predne dvere vsetci, ktori sa chcu odviezt, tak ten Ikarus ma zapnuty motor - naprazdno.
Najviac vsak usetrime vozidla a vodicov.
A okrem toho - konecne prestane byt pesia chodza (!!!) priamym konkurentom MHD.