Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
#1856

Nastupovanie prednými dverami v podmienkach MHD sídelného útvaru nadregionálneho významu s 82 tis. obyvateľmi je absolútne nevhodný krok. 5 rokov som študoval v Žiline (najporovnateľnejšie mesto s BB) a doteraz sú schopní udržať kvalitnú a flexibilnú MHD s nástupom cestujúcich všetkými dverami. Pri spracovávaní mojej diplomovky som sa viackrát stretol aj s riaditeľom DPMŽ Ing. Popluhárom a napriek tomu, že je strojár, dokáže podstatne viac, ako BBDS.
Uznávam, že v 1993 bola SAD BB v porovnaní s DPMŽ a DPMP, s dotáciami neporovnateľne nižšie, ale skúste si spomenúť, ako bola v akomkoľvek čase v BB zabezpečená prepravná kontrola. Revízora bolo možné stretnúť raz za 3 roky, pričom v Žiline sa mi stalo aj to, že revízor ma v priebehu jedného týždňa stretol aj 3 razy. BBDS podľa mojich info v súčasnosti nemá ANI JEDNÉHO PRACOVNÍKA PREPRAVNEJ KONTROLY.
Spomínal si zvýšenie príjmov pri prechode na nastupovanie len prednými dverami. Máš síce pravdu, ale na druhej strane je výrazne nepomerný odliv cestujúcich (150 tis. za minulý rok) a výrazné znižovanie kvality dopravy (kvalite dopravy budem venovať niekedy inokedy).
Ale jednoducho je to tak - trhové hospodárstvo po slovensky - čím menší dopyt, tým vyššia cena!!!
Znova len zopakujem, MHD je služba vo VEREJNOM ZÁUJME a z toho vyplývajú aj ďalšie ekonomické ukazovatele.
Chcem reagovat na rozhodnutie sudruhov na SAD k zmene autobusu 34! Tak toto je silne kafe aj pre toho najzdatnejsieho Podlavicana! Ved pan Snopko si velmi dobre pamata, ze sme prisli ako OI s peticiou, aby L34 chodila na zeleznicnu stanicu, lebo obcanom to takto vyhovuje!!!! A po dvoch rokoch zase ta ista absurdita! Neviem, co myslia o subeznosti, ked z Podlavic nemame ani len chodnik, aby sme sa bez strachu dostali k linke 25 a trolejbusu 1- co ma zastavku pri nemocnici-co mimochodom je asi 1 km takze aka subeznost liniek? Pripajam sa k nazoru o tarifach a moznosti prestupovat bez dalsieho platenia. Potom mi je to jedno, kde sa vozim a akymi spojmi. Toto, co sa deje stale s L34 uz nema obdobu. Skoda, ze sudruhovia zo SAD-MHD neboli dnes pre VUB a nevypoculi si nazora studentov a strednych skol i nasej UMB. Boli nepricetni!!!!! Toto jednanie o nas, bez nas mi uz fakt srdecne lezie na nervy. Rada by som poznala autora tohto napadu presmerovat linku 34!
On sa isto vozi po meste svojim autickom!
Este k redukcii-som zvedava na situácie, ked zacne letny semester a studenti nebudu mat sancu sa odviest a prepchaty trolejbus1 cez Foncordu nebude brat chorych a starsich obcanov do nemocnice, lebo bude preplneny a skuste hadat, na koho budu ludia nadavat? No samozrejme na studentov!
- upozorňujem na skutočnosť, že zo stránky je možné sa dostať na dve rôzne zobrazenia tarify MHD. Pri výbere cez odkaz situovaný na stránke v ľavom stĺpci získate skutočnú tarifu platnú od 1. januára 2004 a pri výbere odkazu z hornej časti stránky sa zobrazí tarifa platná od 1. marca 2003. Tento výber bude potrebné presmerovať na rovnaké a v súčasnosti platné zobrazenie tarify, aby sa vyhlo nedorozumeniam.

- k diskusii o zmenách liniek od 7. 1.:
--ja osobne by som vôbec nehodnotil pozitívne presmerovanie L34 do oblasti mimo potenciálneho záujemu cieľov ciest cestujúcich. Je potrebné si uvedomiť jednu základnú skutočnosť rozhodujúcu pre výber trás liniek MHD - Banská Bystrica členitosťou terénu vôbec neumožňuje optimálne rozloženie liniek v území bez dlhých súbehov liniek. V druhom rade tomu napomáha i nedobudovanie trolejbusovej siete na sídlisko Sásová-Rudlová v dôsledku čoho trolejbusy (okrem L3) idú všetky v súbehu už od Krajského úradu s konečnou na žel. stanici a nemôžu spĺňať úlohu nosného (a ešte k tomu aj ekologického) dopravného systému, pre ktoré boli zriaďované. Navyše to vytvára umelú potrebu prestupov na Nám. slobody. Takže takéto riešenie je zase len výsmechom základnej logiky pri cestovaní - cestujúci zaplatil za službu viac, pričom jej kvalita sa opäť výrazne znížila. Priamym príkladom je aj L56 cez víkend - zaplatíš viac, ponuka menšia, jazda (so zachádzkou do Senice) dlhšia! U L34 bola frekvencia spojov zachovaná, ale čo z toho, keď je možnosť cestovať síce často, ale nemožno sa dostať nikam. Nemožno sa stotožniť s myšlienkou, že za účelom zrušenia súbehu L34 od Štefánikovho nábr. po žel. stanicu s trolejbusmi, radšej linku presmerujeme na súbežnú komunikáciu na opačnom brehu Hrona, kde sa však ciele ciest nenachádzajú prakticky vôbec a skutočné sa podstate vzdialia. Ak by sme sa zrazu chceli zamýšľať nad odľahčením dopravy na nábreží, či Nám. slobody, znelo by to úplne humorne, pretože MHD má byť jednoznačne preferovaná voči IAD a ak sa majú uvoľniť samotné zastávky MHD na Nám. slobody, tak je potrebné okamžite zrušiť najväčší nezmysel, ktorý som kedy zažil od BBDS (a to ich je schopná vyrábať veľa) a to je nástup LEN PRVÝMI DVERAMI (to, že je to nezmysel vo všeobecnosti ani nejdem rozoberať, venoval som sa tomu v mojej diplomovej práci) DO L99, ktorá v tomto smere premáva BEZPLATNE bez akýchkoľvek ďalších podmienok pre tarifné vybavenie cestujúceho. Vozidlo, ktoré by za normálnych okolností bolo schopné v priebehu 30 s pojať 40 cestujúcich, opustiť zastávku a uvoľniť tak miesto, sa pri nástupe len prednými dverami zdrží aj niekoľko minút. No ja neviem, zdravý rozum už niekde jednoducho zlyháva.
--zmenou trasy L34 nedochádza síce k znemožneniu prestupu, ale vytváranie umelého a neprirodzeného uzla na parkovisku na Uhlisku je jednoducho absurdné, ako bolo samotné zriadenie konečnej zastávky na tomto mieste, namiesto autobusovej stanice (však ale prečo by sa cestujúci s batožinou neprešiel, keď by mohol pokojne prestupovať priamo z/do vozidiel prímestskej, diaľkovej i medzinárodnej dopravy) a pritom sa stále jedná o jeden a ten istý DP. Čo sa týka L34, určite tieto zmeny najviac "ocenia" Podlavičania. Najlepšie je, že ešte pred mesiacom v AZ TV info Ing. Snopko rozprával o tom, ako BBDS vychádza v ústrety cestujúcim a reagovala tak kedysi na požiadavky Podlavičanov, aby L34 jazdila na žel. stanicu. Pri súčasnej teórii BBDS by L34 mola jazdiť po Strieborné nám. a dosť - však sa dovezú priamo do centra, prestúpiť môžu tak do Sásovej, Harmanca a L54 aj na Uhlisko 🙂
--pri súbežných linkách opäť zlyháva samotný DP, ktorý nie je schopný urobiť tak primitívnu vec, ako je zosúladiť intervaly cez víkend a vo večernom sedle u liniek ako sú napr. L1 a L6 idúcich až po Wolkerovu po rovnakej trase. Z Nám. slobody L1 odchádza xx:10a 40a a L6 xx:17a 47a, čiže v priebehu 7 min. odídu obidva a potom 23 min. NIČ. Rovnako sa potom dá postupovať zosúladením L7 podľa L6 (aby to fungovalo aj na spiatočnej ceste) a nakoniec L2 podľa L7. Podobne cez víkend vidno, že L3 pri rovnakom 30 min. intervale, ako L1, chodí v porovnaní s L1 väčšinou v priebehu 5 min.!
--neviete niekto náhodou, prečo na zastávke THK, ST pribudol L10 v smere do vozovne spoj s odchodom 7:29, aj keď na inej zastávke CP L10 som zmenený nenašiel.
--super je aj spôsob, akým pracovníci BBDS pristupujú k vyvesovaniu nových CP. Prelepia ten, ktorý chcú a skutočnosť, že ďalšie CP na tej istej zastávke neplatia, chýbajú alebo sú nečitateľné, ich už nezaujíma. Že nalepia na zastávku CP v opačnom smere - takisto nie je problém (napr. Rudlovská cesta, Auris L51, Nám. slobody L43).
--posledná dnešná pripomienka je k novo vylepeným CP, na ktorých je použitý font Tahoma, ktorý je podstatne širší, v dôsledku čoho dochádza u poznámok obmedzení jazdy spojov, že tieto sa prekrývajú a chcel by som vidieť, či sa Vám niekomu podarí vypátrať napr. v CP L55 na Uhlisku, parkovisku, či daný spoj ide, keďže všetky tieto poznámky sa križujú cez seba. Ak by sa Vám to úplnou náhodou niekomu podarilo, som zvedavý, ako to zvládne nejaká babka, ktorá by chcela zistiť, kedy jej ide autobus, aby sa dostala na cintorín do Kremničky
Reakcia na: Znechuteny #1855:
ad 1: zeby L20 bola nejaka slava ...
ad 4: teraz je moznost si to stiahnut a vytlacit. Ja som doteraz vzdy knizne CP dostal kupit, tak neviem.

Re #1836 PIT: uz v roku 1960 mala bystrica relativne hustu siet zastavok a najvyssiu hybnost obyvatelstva z porovnatelnych miest CSR.
Posledny dobry rok bol 1992. K trzbam cez 40 mil. Sk dodal stat dotacie 35 mil. Sk. Zaroven este fungovala systematicka obnova vozoveho parku (pre mesto to znamelo po 2 rokoch nakup 3 x B741). Rok 1994 uz bol kriticky. Pri dvojnasobnych nakladoch klesla dotacia na 15 mil. Sk. Museli sa prijat opatrenia. Nastupovanie prednymi dverami prinieslo v prepocte na cely rok navyse 16 mil. Sk.
Za primatora Miku bola uprimna snaha pomoct mestu, teda aj MHD. Kupili sa nejake TAMy, z obojsmernila trat cez Sidlisko. Aj trate na Tulsku a Internatnu financovalo mesto.
Zrusenie subeznych spojov s trolejbusmi malo za ciel usetrit a tiez zarobit na prestupoch. To bolo aj oficialne deklarovane predstavitelmi SAD.
Prosperujuci primator mal velke oci a hlboke vrecko, ale vznikla MHD BB a.s., s nou prisli dotacie pre mesto na MHD. Zlepsil sa vozovy park, stabilizovalo hospodarenie MHD.
Pomaly, ale iste vykony klesaju ...

Co prinesie buducnost ???
Ide tu zrejme o pokus zarobit cim viac. Upozornujem, ze

1)Podlavice su asi jedinym (?) sidliskom v BB, ktore teraz nema priame autobusove spojenie so zeleznicnou stanicou.
O tom, ze sa to obcanom v rozumnom predstihu neoznamilo, pomlcim.

2)Je to o to horsie, ze na Tajovskeho ulici je sustredenych mnozstvo skol (styri fakulty UMB, styri stredne skoly). Strudenti (okrem dvoch fakult UMB) sice mozu ist na stanicu trolejbusom, ale co je to za logiku, prevazat (hlavne v piatok a nedelu) stovky studentov cez celu Foncordu na zeleznicnu stanicu resp. naspat? (Teda aj v zaujme obcanov Foncordy by bolo zachovat povodnu trasu linky 34, lebo odteraz budu trolejbusy cez Foncordu este prepchatejsie). Navyse sa do tych trolejbusov studenti mozno ani nepomestia, to potvrdi kazdy co videl, ako to na Tajovskeho ul. vyzera poobede, ked konci vyucovanie. Jasne, ze mnohi pojdu 34-kou s prestupom, a to je prosim pekne par tisic korun navyse pre dopravny podnik. Mozno o toto islo a iste pomohla aj predstava, ze studenti nie su ludia.

3)Cestovne v BB je myslim v prepocte na kilometer drahsie ako v Bratislave. (Linky su v BB podstatne kratsie a aj priemerna cesta cestujuceho je podstatne kratsia. Cena listku je vysoka.) Nejako mi to nejde do hlavy.

4)V BB, kto nema pristup na internet, nema realnu moznost dostat sa k cestovnym poriadkom MHD. Bud sa nedaju kupit, alebo ak ano, tak par dni v januari a potom sa vypredaju. Mne sa ich nepodarilo kupit este ani raz v zivote. Ani toto mi nejde do hlavy.

Pre mna 3+4 = neschopnost vedenia dopravneho podniku, 1+2 = este nieco horsie.
Reakcia na: Vladimír #1851:
ano

Podlavicania: je to na vas. Ked je nemozne zrusit zachadzanie L20 na Javornicku, L100 je stale bezplatna, L2 ma vlozeny spoj, ...

Re #1679 Pit: (opravujem sa) overil som si spustenie zel. stanice. Este 3.12. sa tadial len prechadzalo, zastavky este neboli hotove. 8.12. uz zastavky normalne fungovali.
Reakcia na: Petik #1846:

O nechutnom súbehu trolejbusov na L34 by sa možno dalo hovoriť vtedy, keby z Podlavíc vychádzali apoň 2 trolejbusy a jeden autobus. A to tak skoro určite nebude!!! Drobná skúsenosť: nastupoval som na 34 pri Národnom dome. Okrem šoféra tam bol 1 (jeden) cestujúci. Je pravda, že ľudia si ešte nezvykli, ale aj tak je to drahé používať 34 na prevoz vzduchu z Uhliska k Národnému domu.
Reakcia na: podlavičan #1837:


Súhlasím s "podlavičanom". Zmenu trasy 34 s Podlavičanmi, ktorí majú ako reprezentanta pomerne aktívnu OI, nikto nekonzultoval a nová trasa spôsobí väčšine problémy. Je potrebné dať ľuďom v Podlaviciach popodpisovať petíciu za návrat k pôvodnej trase, získať dosť podpisov nemôže byť problém!
Reakcia na: Kami #1850:
Práve preto ma prekvapuje, že sa ešte stále nepodarilo zaangažovať BBDS do spolupodieľania sa na iMHD. To by bolo také náročné poslať raz za čas Majklovi alebo Tebe mail o zmenách v CP - v odchodoch, chronometrážach, názvoch zastávok a pod.?
Reakcia na: PIT #1836:
zacnem od konca.

CP na stranke su nezavisle od palubakov (na rozdiel od Bratislavy). Mali by sediet odchody z konecnej (chyba sa neda nikdy vylucit). Chronometraz na iMHD je robena zvlast pre pracovny den, prazdniny a vikend. Vacsinou je to podla oficialnej chrono, no obcas sa stane mensi rozdiel. Nie je v nasich silach pri kazdej aktualizacii CP na zastavkach (a sadbb.sk) skontrolovat vsetky linky, uz vobec nie zmeny chrono hlavne ak sa viditelne nezmenili odchody z konecnej. Pokial je rozdiel len 1 minuta, z toho sa nestriela, realna MHD ma vacsiu toleranciu.

Re #1679: vid vyssie uvedene. Vdaka za kazde upozornenie, skutocne je ten spoj zmeneny.
Reakcia na: wern #1847:
mas uplnu pravdu. Usilie vedenia smeruje k tomu aby boli co najvyssie trzby pri co najnizsich nakladoch. Je to prirodzene. A o vedlajsich ucinkoch sa tu diskutuje dost.
Vedenie MHD skutocne necestuje. Ale cestuju zamestnanci. Posledne vecerne a prve ranne spoje su prespekulovane. Vzajomne na seba nadvazuju a ked treba, tak sa cakaju. Ibaze zamestnanci maju MHD zadarmo.

Vladimir: EMtest ponuka viacero exportov. To co je tam teraz je "knizna" podoba. Podla mojich skusenosti je vernejsia a spolahlivejsia ako tzv. html. Trocha ma matie linka 10. Ten spoj 22:40 je stale rovnako, kym na zastavke je povodna verzia, t.j. bez zachadzky cez Podlavice.

ad 34: vidim 2 pozitivne veci, 2 menej pozitivne.
Vikend siel na 30 minut a su tam vlozene 2 posilove spoje po Fakultu. Spicka sla na 10 min, sedlo je 18, cez prazdniny 14/20 min.

ad 30: trasa dobra, len ta frekvencia ... Bud bude mat delenu smenu, alebo (co je pravdepodobnejsie) si Vario naprechadza medzi linkami.
Reakcia na: Petik #1846:
Nové usporiadanie CP na stránke BBDS je skutočne lepšie ako to pôvodné. Vystrašila ma ale jedna veta:
"Po získaní udajov sa vrátime k pôvodnemu zobrazeniu."

1. K akému PÔVODNÉMU zobrazeniu? Toto, čo tam bolo predtým? To nemyslia vážne!
2. K akému ZÍSKANIU údajov? Získaniu od koho? Od kamaráta vo vedľajšej kancelárii? Alebo od koho má BBDS získať údaje o CP???
Prečital som si názori na MHD ale iba niektoré zachitili podstatu filozofie menedžmentu a tou je asi to že treba zarobiť na cestujúcich čo najviac peňazí bez ohľadu nato či im cestovný poriadok vyhovuje aleb ni,veď menedžment MHD necestuje do práce a svojimi potrebami MHD.
Po Vianociach som opat naspat.
Kami: sorry, casovo som to nezvladol (vid mail)

Zmeny v MHD:
(na www.sadbb.sk sa uz objavil "provizorny" cestovny poriadok - dokonca graficky sa mi paci viac ako ten co tam bol predtym)

Skratena 34 - myslim ze ide o vcelku pozitivnu zmenu a to nie preto, ze bude viac liniek na Uhlisku:), ale ten subeh s trolejbusmi bol nechutny. Uvital by som ale este zriadenie zastavky "Zimny stadion" na krizovatke Bellusovej a Jesenskeho - kedysi davno tam zastavka bola; z toho miesta je blizko skoro na cele Uhlisko. Okrem toho z konecnej pri Kazacku je to kusok tak na nadrazie ako aj na stanicu (len treba prejst cez kolaje).
Cele to vsak ma jednu chybu, ktora sa vola neprestupny tarif; inymi slovami (zial) dalsi dovod, preco cestovat z Podlavic autom.
Skratka - myslim ze pri neprestupnom tarife nemoze byt siet liniek MHD efektivna, lebo nemoze ratat s prestupovanim cestujucich. Takze pevne verim ze Podlavicania nezacnu bojovat za zmenu trasy, ale za prestupny tarif, a to pre vsetkych(!), nielen pre tych co maju tu kartu.

Linka 30: o takejto linke som uvazoval uz dlhsie a myslim ze je to celkom vydareny napad. Je to dobre riesenie pre lenivych Uhlistanov:) a pre moju babku, mozno cestovat na obidve strany mesta, zaroven tato linka nebude na Foncorde moc konkurovat trolejbusom, lebo sa bude zdrzovat na Uhlisku, takze ju vyuziju hlavne ti z THK.

BTW vidim ze diskusia sa nam nejak rozrastla...
Podlavican: mna tvrdo zasiahlo rozdelenie 31 medzi 34 a 27. Plus neskorsiu vymenu 27 za vysmech menom 51. Cize 34 sa ma uz davno netyka, napriek tomu si myslim ze prinos je vyssi. Zalezi od intervalu.

Majko: Tiez som zazil vyhriate trolejbusy. Slo vsak o vikend. V spicke neviem.
Reakcia na: podlavičan #1843:
Na druhej strane, v úseku Štadlerovo nábr. - Nám. slobody - Žel. stanica jazdia v hustých intervaloch trolejbusy, takže obslužnosť by sa nemusela narušiť. Problémom podľa zostáva len fakt, že sa nedá prestúpiť bez ďalšieho zaplateného cestovného. Ak by to tak bolo, tak myslím, že nová trasa L34 by sa nestretla s takými negatívnymi reakciami.
Reakcia na: Kami #1838:

Prepáč, možno som to napísal komplikovane. Pre tých ktorí to nepochopili: linka 34 spájala Podlavice so sídliskom a na trase od malej stanice na hlavnú železničnú stanicu sa dalo vystúpiť na zastávkach :
Štefánikovo nábr. - OVS
Námestie Slobody
Partizánska cesta
Ul. 29. augusta .
Nová trasa 34 tieto zastávky zrušila.

Typická reakcia človeka, ktorý reaguje bez toho, aby sa zamyslel nad tým, čo píše, pretože jeho sa to osobne nedotýka. Opakujem: SAD týmto spôsobí Podlavičanom viac problémov ako osohu.
Konecne kuria v trolejbusoch po 2rokoch,je to super.To nie je kritika ale pochvala
Schuhu: z tohto pohladu som sa na L30 nepozrel. Hned som si spomenul na L35. Robil ju "Rudlovcan" Karosa B731 BC5000 🙂.
Reakcia na: PIT #1836:
Áno, práve z týchto dôvodov ma udivuje nezáujem, či nespochopnosť mesta riešiť problémy MHD.

Re #1839 Schuhu: Síce máš pravdu, to mi nenapadlo, že tak ako sa dá prestúpiť na Nám. slobody, na väčšinu z týchto liniek možno proestúpiť aj na Mičinskej. Naďalej pre mňa však zostáva nepochopiteľné, že BBDS požaduje i pre pravidelných používateľov MHD platbu za prestup. Akým právom?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.