Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: PIT #51742:
tlieskam obsahu!!!

a tlieskam, lebo konečne vecne napísaný komentár
Reakcia na: BB-Schuhu #51739:
A toto je ten zásadný problém hlúposti v BB. Niekto aj zamýšľa urobiť niečo prospešné, avšak pri realizácii akosi pozabudne domyslieť súvislosti a výsledkom je to, že kyvadlová doprava by mala zabezpečovať prepravu medzi nejakým centralizovaným zberným miestom potenciálnych účastníkov a cieľovým miestom podujatia. Ak takým miestom má byť napr. konečná zastávka na okraji sídliska, tak by logicky mala kyvadlová doprava povinne vytvárať prípoj k pravidelnej verejnej doprave.

Kocúrkovská realita:
- príchody liniek MHD č. 21 a 22 na Pieninskú v x: 06 36,
- odchody kyvadlovej dopravy z Pieninskej v x: 00 30,
t. j. odíde to 6 minút pred príchodom a potom hlupáci čakajte zbytočne 24 minút; pritom stačilo zmeniť odchody kyvadlovky napr. na x: 15 45...

- príchody liniek MHD č. 24 a 25 na Strieborné námestie v x: 42,
- odchody kyvadlovej dopravy zo Strieborného námestia v x: 30,
t. j. odíde to 12 minút pred príchodom a potom hlupáci čakajte zbytočne 48 minút;
pozn. linky MHD č. 35, 36 sú na Striebornom námestí v x:00, č. 33 má chaotické odchody >> výsledok: ako sa dá na Strieborné na tú kyvadlovku človek dostať, pre koho je (asi treba prísť autom a odstaviť ho tam)?

Spiatočnú cestu neriešim, keďže príchody späť mi nie sú známe.

Takže možno dobrý úmysel, ale zlá realizácia s výsledkom výrazne horším, ako by mohlo byť. Dôsledok - menšie využitie a nabudúce to nebude ani tak, lebo sa skonštatuje, že to nebolo dosť využité...

Reakcia na: BB-Schuhu #51724:
Tak bolo to pekné zamyslenie a popisovaný stav je skutočne faktom, že ľudia sa stali vyslovene lenivými otrokmi áut, pričom sami spôsobujú problém a súčasne nariekajú, že existuje.
Chýba tam však reflexia vo vzťahu k príčinám vzniknutého stavu, čo je absolútne zásadná vec, ak chce človek niečo meniť - musí poznať súčasný stav a ako k nemu došlo a až potom možno niečo meniť (ako sa inak môže vyvarovať chýb a vedieť, čo by bolo lepšie). Zďaleka však nikto nepresvedčil, že by si to niekto chcel pamäť a vedieť.

Skrátka sa zabúda na zločiny voči systému verejnej dopravy, ktoré boli spáchané za posledných niečo vše 20 rokov, pričom by som zdôraznil špeciálne posledných 10 rokov, kedy ho naďalej degeneruje SAD Zvolen (je to rovnaký stav, ako keď to ničila SAD BBDS a takisto bol primárny problém v nečinnosti a neplnení povinnej dozornej funkcie mesta) a dôsledky, kedy VHOD a jej prevádzkovatelia spolu s objednávateľmi neposkytujú primeranú alternatívu k IAD, Vtedy je ťažko očakávať, že napriek množstvu zlých vecí, ktoré sa proti VHOD spravili a museli ich cestujúci trpieť, sa títo len tak vrátia k jej využívaniu. Treba si uvedomiť, že mnohé kroky sú z hľadiska dôsledkov častokrát nemenné a nezvratné a už možno len s veľkým úsilím a aj prostriedkami len zmierňovať vzniknuté škody.

Popri samotnom článku boli dosť zaujímavé komentáre k nemu, nevynímajúc komentáre jeho autora. Žiaľ dokumentujú, že reflexia a poznanie konkrétnych príčin stavu absentuje. Naďalej sa opakuje donekonečna aj inými osobami prezentovaná myšlienka glorifikácie moderného vozidlového parku ako jediného faktoru, kvôli ktorému by všetci mali padnúť na zadok. Lenže vozidlo je len primárne nutným predpokladom, avšak absolútne nie posledným a ani extra výnimočným, čo si žiaľ naivne myslia politici a úradníci - skrátka že zakúpením (resp. dostatním skoro zadarmo darom) a minutím nejakých financií si kúpia fungujúcu a využívanú MHD a slávu za výsledok a to bez ohľadu na to, ako reálne (ne)kvalitne sa služba poskytuje. To je však hrubý omyl. Som ale rád, že sa nájdu aj komentáre obyčajných ľudí, ktorí si dokážu spomenúť na viacero klamstiev, či opakovane nesplnených sľubov a navyše chápu i dôsledky plynúcich napr. z spôsobu výmeny cestujúcich, či ich tarifného vybavovania. Súčasne som rád, že aj autor článku správne pomenoval niektoré skutočnosti, avšak je až humorné čítať, keď po 12 rokoch, čo sa tu tvrdí, že je niečo zle a čo všetko treba urobiť inak, teraz niekto s veľkou pompou objavuje úplne základné veci (nehovoriac o tom, že mnohé nie sú žiadnou novinkou a dokonca sú len spätným navrátením do reality BB). Až mi vyrážalo dych, keď nejaký pán z SAD Zvolen na začiatku roka v TV Hronka básnil o časových lístkoch - no objavili Ameriku - hlavne že keď sa mali znovu vrátiť do BB, tak práve ľudia z SAD Zvolen videli a vidia problém vo všetkom, čo je normálne pre modernú fungujúcu VHOD, pričom práve oni sú so svojím tzv. "SADistickým" zmýšľaním primárnou brzdou.

No nejdem to tu ďalej rozpisovať - tu aj tak každý dobre vie, čo za zverstvá sa tu diali a dejú. Len dúfam, že p. Modranský to myslí aj skutočne vážne a nejde len o klasickú sebaprezentáciu sa priživovaním na témach, pričom ich "nadzásluha" (mimo plnenia si svojich povinností vyplývajúcich z ich funkcií) spočíva v ničom, ako to robia ďalší volení špičkoví predstavitelia mesta. Desia ma však vyjadrenia z komentára typu spochybňovania nástupu všetkými dverami, úplne obrátená logika k predaju lístkov u vodiča, o čiernych pasažieroch (že čím viac otvorených dverí, tým viac neplatiacich - ako keby dvere neboli otvorené tak či tak, lebo sa aj vystupuje) alebo opakované tvrdenie spojené s prednáškou, že je tu najmodernejšia MHD, že netreba ísť vo vozidle po schodoch do neba (to nie, len tá bieda vo vozidle do neba na sedadlo, či zlá priechodnosť okolo sedadiel - zjavne nestačí cestovať len pri prezentačných jazdách). Objavila sa dokonca myšlienka intervalovej dopravy - no prekvapenie - to čo je bežné na všetkých linkách DPM BB (vrátane bývalých 10X) (z časti neskôr zdegenerované dopoludňajšie sedlo na L3+5 kvôli neunúvaniu sa riadne diferencovať režim "c" a "xw") a problém na chaotických linkách SAD Zvolen (a to sú už aspoň z časti na externý podnet odstránené zverstvá vo víkendových CP liniek napr. 34, 35, 36, o trochu aj 24 a 25) a dokonca i problém súbehov. Ono je to tu opäť zase ten istý problém - sadistické zmýšľanie, kedy SAD Zvolen nie je schopná sa koordinovať ani sama so sebou a nieto ešte s niečím a niekým iným (vrátane súbehov so železničnou dopravou).

Takže ak to pán Modranský myslí vážne, tak by mal začať výrazne tlačiť na plnenie zákonnej povinnosti objednávateľov výkonov na základe zmlúv o službách vo verejnom záujme smerovať k integrovanému dopravnému systému BB (+ samozrejme priľahlé obce spádovej oblasti BB vrátane relácie BB - ZV a s výhľadom logicky aj na BR atď.) a súčasne ponúkané služby poskytovať skutočne s nadmernou odbornou starostlivosťou s primárnou orientáciou na účel VHOD (vrátene potrieb všeobecného prospechu spoločnosti) a jej klientov, avšak samozrejme nie bezhlavo (plniť každý nezmysel pár jedincov), ale pri dodržiavaní základných princípov prevádzky systému a nie sa riadiť princípom - lebo to tak chce vodič alebo lebo to tak funguje odjakživa a pod. Ľudia s pozitívnym vzťahom by sa na to našli, keby sa chcelo. A je aj mnoho maličkostí, ktoré pridávajú kvalite a až tak veľa nestoja (napr. vhodná komunikácia a poskytovanie informácií).

Z minulej praxe práce dopravcov a objednávateľov a politikov je však úplne opodstatnené a dôvodné mať veľké obavy (určite si viacerí spomínajú na úplný nezmysel o optimalizácii MHD myslím z roku 2006).
Reakcia na: kvorka #51740:
Nie, v rukach to maju obyvatelia Banskej Bystrice. Pokial nebude verejnost pozadovat kvalitnejsiu dopravu, tak sa do toho nikto nebude pustat. Na toto treba tlacit.
Reakcia na: 810zssk #51738:
presne na to narážam, v rukách to má (žiaľ) MsÚ
SONY XPERIA SNOWBOARDFEST - ŠACHTIČKY - 13.2.2016

Kyvadlová doprava v sobotu 13.2.2016

Cestovný poriadok:
Pieninská - Šachtičky: 9:30, 10:00, 10:30, 11:00, 11:30, 12:00, 12:30, 13:00, 13:30, 14:00, 14:30, 15:00, 15:30
Strieborné námestie - Šachtičky: 9:30, 10:30, 11:30, 12:30, 13:30, 14:30, 15:30
Šachtičky - Magurská: 10:00, 10:30, 11:00, 11:30, 12:00, 12:30, 13:00, 13:30, 14:00, 14:30, 15:00, 15:30, 16:00, 16:30, 17:00, 17:30, 18:00
Šachtičky - Strieborné námestie: 10:00, 11:00, 12:00, 13:00, 14:00, 15:00, 16:00, 17:00, 18:00

Cestovné: dospelý 1 €, deti 0,50€



Reakcia na: kvorka #51737:
Nie je objednavka. Naco by sa snazili, ked to mozu nakreslit nejak nahodne od ruky, lebo vsak obcania neziadaju kvalitnejsiu robotu.
Reakcia na: Agent007 #51734:
pokiaľ niekto iný neurobí CP, ale stále pseudoodborníci, tak to bude len horšie. Normálne mi je až divné, že linka 21 a 22 nechodia za sebou ?
Reakcia na: Agent007 #51735:
Co tak to riesit ako nepravidelnu dopravu? S tym ze dni prevadzky by sa vyhlasovali podla predpovede pocasia.
Reakcia na: Tia099 #51729:
a kto bude platit tie spoje, kym nenasnezi???
Reakcia na: davidmik555@gmai #51733:
u SAD Zvolen je uplne jedno, ci to robi jeden, alebo dvaja, ved ani MHD nie je normalne rozlozena... neustale chodi 20 naraz s 21+22, 25 s 27 a dalsie pripady... natiahlo sa tisic novych liniek na Micinsku a vsetky odidu v priebehu par minut a pootm sto rokov nic nejde... ale dokonale naplnaju nazov = HROMADNA doprava = vsetko naraz
Reakcia na: jany #51732:
Všetko je to len o zlom časovaní a keďže MHD tvorí iný človek ako prímestie. Preto sa veľakrát stáva že MHD a prímestie sa prekrývajú a potom dlho nič nejde. Nie je to len prípad 601455 (Badín) ale aj 601451 na poľnej sa prekrýva s L8 alebo 601454 v uľanke sa neraz prekrýva s L43. Avšak k zmene cp musíte podať žiadosť na mesto BB.
Môžete mi, prosím Vás vysvetliť, prečo zo smeru Badín - mesto idú aj 21 aj 601455 v rozpätí 10 min. a veľa krát sa stane že sa stretnú na zástavkách? Potom idú ďalšie spoje až o hodinu?
Ďakujem
L23/19:48 ZV-173BH - odchod namiesto od označníka z Kazačku z park.Mičinská (AS)
Skúste adresovať svoju požiadavku dopravcovi SAD Zvolen, Mestu BB, príp. aj VÚC BB.
Sezónne spoje na Šachtičky počas zimy (i keď je pravda, že čoraz častejšie sa boríme s nedostatočnými snehovými podmienkami) by podľa mňa mohli mať úspech. Skúsenosti z minulých rokov ukázali, že o dopravu turistického charakteru v okolí Banskej Bystrice je veľký záujem. Cyklobusy jazdia od roku 2012, už majú za sebou 4 sezóny, cyklobusy jazdia každé leto plné. V roku 2015 premával prvýkrát turistický autobus na Kráľovu studňu, taktiež stále plný. V zime spoje na Kordíky a Králiky, ak sú dobré snehové podmienky, sú taktiež preplnené. Som osobne presvedčený, že nejaké dva páry spojov denne na Šahtičky by boli úplne v poriadku.

Ešte dodám, že bežkárska trať Šachtičky - Donovaly je v režime pravidelnej úpravy spoločnosťou Správa športových a telovýchovných zariadení mesta BB spolu so ZARESom, podobne ako sú aj trate v Kremnických vrchoch. Možnosť zjazu zo Šachtičiek do Banskej Bystrice upravovanou traťou neexistuje. Dalo by sa len Selčianskou dolinou do Čachova, no táto trasa kvôli dlhodobo nevhodným podmienkam sa v poslednom čase upravuje len zriedkakedy, napokon Čachovo tiež nemá autobusové spojenie a treba ísť peši 45 minút po rušnej asfaltke do Seliec, čo určite nie je nič lákavé.
Dobrý deň,

veľmi rada by som sa prihovorila za spoje na Šachtičky (aspoň cez víkend) pre bežkárov, ktorých je čoraz viac... kto nemá auto, musí šlapať 5km po asfaltke od Sásovej. Dalo by sa to nejako zariadiť? (Podobne ako v lete cyklobusy).
Ďakujem za pováženie!
Reakcia na: Jeffko #51726:
Áno, už dnešným dňom sa menia odchody na linke 603702 z AS B.Bystrica:
-smer Brezno, žst. - posun z 19:35(6) na 19:50(6) na N.6
-smer Brno,GRAND cez ZV, ZH, Handlová, PD, doplniť Bánovce n.Bebr., TN - posun z 8:00(6) na 7:57(6) z N.2 a zavedenie aj v nedeľu v polohe 7:22(7)
-zrušenie spoja z N.2 13:35(7) Praha, hl.n. z týchto zast. vrátane Brna
-zavedenie spoja Brno,Zvonařka 7:25(1) s týmito zast.okrem ZV

O týždeň pribudnú k odchodom na Motyčky a Donovaly časy L601903:
15:15(46) - ide len 25.3., 22:00(5), 22:00(6)
Smer Brno,GRAND: 9:47(6) cez ZV, ZH, Handlová, PD, Bánovce n.Bebr., TN
Smer Praha, hl.n.: 12:05(7) cez tieto zast. a cez Brno,GRAND

K tomu treba aktualizovať aj vývesky B.Bystrica, Štadlerovo nábr., Staré Hory,kaplnka, Motyčky a hlavne Donovaly,centrum - už na Štefana mi tam "výpisok" vývesky nesedel s vyobrazeniami nepremávajúcich spojov (79) a pod.
Reakcia na: 810zssk #51725:
Na to je celkom jednoduchý test - prečo sám veľký Mr. Modranský používa auto, ako sám v článku priznáva?
V Bratislave ma to vždy bavilo, keď niekde dával rozhovor či už BW alebo trebárs Cng. Zachar - keď sa ich pýtali, či prišli do štúdia MHD, tak to vždy bolo "nie, autom, lebo sa mi to práve hodilo etc.". Jediný z pohlavárov, ktorý napriek vlastníctvu automobilu jazdil dosť často MHD, bol Vlado Rafaj.
Od 5.2.2016 nová medzinárodná linka Praha-Brno-Trenčín-Prievidza-Zvolen-Banská Bystrica-Donovaly dopravcu H.F. TOUR s.r.o.
http://portal.idos.cz/Down.aspx?f=pdf/L000378_160205_174927.pdf
zastavovať bude aj na BB, Štadlerovo, nábr., prvá MAL ktorá vôbec bude stáť na Huštáku.
tento dopravca otvára aj ďalšiu linku na Slovensko kde má rovnaké časy ako tá linka na Donovaly.
http://portal.idos.cz/Down.aspx?f=pdf/L000379_160205_174928.pdf

Zmena CP aj u Mudrocha od 28.01.2016, ten to furt prevracia tie cesťáky hore dole, že ho to baví furt aj tak s ním poriadne nik nechodí a na jeho MAL linke neraz bola aj Karosa C734.
http://portal.cp.sk/Data/pdf/L603702_160128_49562.pdf
Reakcia na: BB-Schuhu #51724:
Je celkom usmevne ked ten clovek rozprava o podpore MHD. Zo svojej pozicie by mohol spravit vela pre to aby MHD bola skutocne zaujimavou alternativou voci individualnej doprave, namiesto toho len vyplakava ze ludia cestuju autom.

Ale tak to zial je. Ludia v SADkach su sami uprimne presvedceni ze to robia vyborne, akurat ich cely svet nechape a nema o ich dokonale sluzby zaujem.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.