Luk dalsia moznost je velkost uzemia dopravnej obsluznosti a niekolko rokov tu pocuvame sladke reci o vytvoreni sumestia BB ZV a tak SAD ZV hladi do buducnosti vpred.
Dovolil by som si nastoliť jednu zásadnú otázku, ktorá mi behá hlavou...
Prečo má SAD Zvolen taký eminentný záujem o prevádzkovanie MHD práve v BB??? Prečo, keď disponujú takými obrovskými sumami, ktoré im umožňujú kúpiť pomaly čo si zmyslia, prečo sa nesnažia zlepšiť vlastnú MHD vo svojom meste?? Veď pri takých peniazoch by mohli mať všetky vozy nízkopodlažné a vo všetkých navyše ešte aj pozlátené madlá... ?
"zucastnene subjekty by s najvacsou pravdepodobnostou boli nutene ponuknut lepsie podmienky a to pre mesto aj pre cestujucu verejnost."
Ľudia, pochopte už, že takýmto spôsobom sa to uberať NEMôŽE!!! Proces výberu dopravcu sa nemôže odohrávať ako dražba v aukčnej sieni! (Len s tým, že dopravcovia neprihadzujú peniaze, ale zľavy ).
Mesto si musí stanoviť, čo od MHD požaduje (obslužnosť územia, frekvenciu spojov-najlepšie hotové CP, tarifu, zľavy atď.) a následne môže osloviť záujemcov s otázkou, za koľko sú schopní im to odjazdiť! A až po konkrétnom a presnom vyjadrení požiadaviek na MHD zo strany mesta môže byť jediným kritériom výberu najnižšia cena... ?
Ahoj INCA!
Prosim Teba, ako aj ostatnych, aby ste taketo neuveritelne trefne REAKCIE pridavali aj na stranku www.poslanec.sk (nevyzaduje to registraciu ako tu). Tu stranku citaju aj kompetentni!!! Tuto uz PODSTATNE menej (tam sa to pridava priamo na hlavnu plochu)
Spolu s administratorom www.poslanec.sk Vas VSETKYCH vyzyvam, aby ste pridavali reakcie aj na zmienenu stranku (staci predsa CTRL C + V)
Najlepsie do clanku, ktory pribudne dnes, maximalne zajtra OHLADNE NEJASNOSTI PONUKY A VYNARAJUCICH SA ZAVAZNYCH OTAZOK SO SAD ZV
Doniesla sa mi do usi nasledovna informacia:
SAD Zvolen zacne prevadzkovat MHD v BB nie od prveho januara 2006, ale od 1. aprila 2006. Dovod je jasny - SAD Zvolen do 1. 1. 2006 nemoze v ziadnom pripade zabezpecit fungovania MHD, bolo to tu uz rozpisovane viac krat - implementacia odbavovacieho systemu, nakup autobusov, vymena oznacnikov na zastavkach, neista buducnost trolejovej trakcie atd..
Absolutne nezmyselne terminy vyhlasenia a vyhodnotenia sutaze vsak boli dovodom, preco sa do sutaze neprihlasilo viac dopravcov, ktori boli natolko normalni a seriozni, ze sa ani nepokusali vyvolat dojem ze by v termine jedneho mesiaca mohli zabezpecit to, co SAD Zvolen nasluboval a co evidentne do 1.1. nesplni. Ako je vsak mozne, ze sa MHD priklepla Zvolenu bez vyhlasenia dalsej sutaze, s normalnymi podmienkami a terminmi? Vyvolava to totiz dojem, ze cela sutaz a veci ktore sa okolo MHD teraz deju je obycajnym tunelom ako BEZ VYBEROVEHO KONANIA uprednostnit vopred vybraneho zaujemcu. S tym mozno suvisi aj nezvykla ochota poslancov mestskeho zastupitelstva ktori zahlasuju za SAD ZV, nemaju o problematike ani sajnu a primator prehlasi "Ja nic, to poslanci"
Myslim, ze v pripade vyhlasenia dalsej sutaze s realnymi terminmi by bol zaujem o MHD v BB ovela vacsi, konkurencne prostredie tvrdsie a zucastnene subjekty by s najvacsou pravdepodobnostou boli nutene ponuknut lepsie podmienky a to pre mesto aj pre cestujucu verejnost.
Ak zoberieme do uvahy, ze este stale nie je podpisana zmluva zo SAD ZV a dnes je 16. decembra tak si skutocne neviem predstavit ako chce SAD Zvolen zacat jej plnenie od 1. januara. A ak to bude od ineho terminu tak je to jednoznacne porusenie podmienok sutaze
Nad vzniknutou siuáciou môžem len krútiť hlavou. Mesto malo na vyhlásenie nového dopravcu prakticky celý rok. A prečo si to nechali na poslednú chvíľu, prečo vyhlásili súťaž až 28. septembra a nie hneď na jar, keď sa vyskytli problémy s MHD
? Teraz ostávajú na rozhodnutie a podpísanie zmluvy len 2 týždne (vrátane sviatkov)!!! Za takýto rekordne krátky čas sa takéto dôležité rozhodnutia predsa nerealizujú. Obávam sa, že zmluva sa uzavrie na rýchlo a spáckajú do nej blbosti najvyššieho rádu. A potom to možno bude aj niekoho mrzieť. Nebolo by lepšie, keby sme teraz mali na rozhodnutie aspoň 2 mesiace a mesto by spolu s občanmi usporiadalo nejaké stretnutia ohľadom budúcnosti MHD, kde by si každý jasne povedal, akú dopravu chce mať v meste. Lenže komunikácia s občanmi tu neexistuje (okrem tých pár stretnutí primátora v Sásovej , Podlaviciach, a neviem ešte kde...). Takže teraz aspoň niekoľko poznámok k vzniknutej sitácii:
- neviem, ale mám taký dojem, že SAD Zvolen chce budovať bystrickú MHD na svoj obraz - zrušenie trolejbusov, plynové autobusy. Pod zrušením 2.tarifného pásma aj mňa ihneď napadlo zrušenie liniek MHD do týchto priľahlých obcí. Veď Zvolen to urobil tiež, a nielen do Sliača, ale aj do Kováčovej a Lukového a neželám si, aby to takto dopadlo aj v BB. Zvolen vlani tiež rušil množstvo liniek a spojov a od januára ide zvyšovať cestovné vo zvolenskej MHD, a toto isté sa pri pohľade do budúcnosti môže stať aj v prípade bystrickej MHD.
-ak SAD Zvolen zruší trolejbusy, tak sa ešte môže stať všeličo. Po nejakom období sa môže stať, že sa opäť zmení dopravca a Zvolen odíde aj so svojimi 50 autobusmi. BB nebude mať ani autobusy a ani trolejbusy, lebo ak sa raz zrušia , už ich nik neobnoví. A čo potom, pán primátor a veľavážení mestskí poslanci?
-Čo urobí BBDS so svojimi autobusmi. Môže ich dať na prímestskú alebo do Brezna (tam by to sitáciu podstatne zlepšilo).Jednak novšie autobusy a aj klbové (však Čierny Balog, Polomka-Heľpa, Pohronská Polhora sú veľké spádové oblasti a aj klby by sa tam uživili).
Ale čo urobí SAD Zvolen pokiaľ neprídu nové autobusy. BBDS im ich možno prenajme, ale za také ceny, že to nebude možné akceptovať. A tieto majetkové záležitosti sa týkajú aj vozovne. Kde chce SAD Zvolen parkovať - vo vozovni BBDS?
-SAD Zvolen na rozdiel od BBDS ponúka vyššie cestovné a menšie zľaavy.
Neviem, je proste množstvo nezodpovedaných otázok a za pár dní nie je možné ich vyriešiť. Ja hovorím, SAD BBDS má množstvo nedostatkov (na tom sa azda zhodneme) a oproti Prešovu, resp. Žiline je to bieda. Tomu zodpovedá aj už dlhotrvajúci stav bystrickej MHD. Ale oproti SAD Zvolen je to ešte dobré. Vo zvolenskom dopravcovi som fakt nenašiel nič také, čo by ma mohlo nadchnúť. Mám silné obavy, že Zvolen pochová bystrickú MHD už definitívne. A poslanci si spokojne hlasujú, veď ani nevedia za čo. To tak potom vyzerá.
Som Bystričan a záleží mi na osude mestskej dopravy. Ak nejaký dopravca tvrdí niečo také, že trolejbusy treba zrušiť, tak je mi jasné, že takýto dopravca nemá záujem o ne a ak ich aj rovno nezruší, tak ich bude udržovať aj naďalej len v takomto biednom prežívacom stave bez akýchkoľvek investícií a nádejí na zlepšenie. S takýmto dopravcom by som viac nerokoval.
Som zvedavý, čo sa ide diať, ale trolejbusy majú u mňa plnú podporu.
Napr. TESCO, ktoré prispelo na výstavbu novej trolejbusovej dopravy, nemá nárok na nejaké odškodné, alebo vrátenie vynaložených financií. A ak áno, tak čo potom?
Navrhoval by som predĺženie zmluvy s BBDS a celé toto zopakoval ešte raz, ale VČAS a PORIADNE!
Na záver len toľko, pán primátor predčasom povedal, že je ochotný vybrať len takého dopravcu, aby bola MHD lepšia a lacnejšia. No viem si to veľmi dobre predstaviť, ako bude tá MHD od nového roka "lepšia" ? .
Prosím všetkých, ktorým ide o zlepšenie MHD v BB a tiež o zlepšenie katastrofálnej neinformovanosti občanov, aby ste sa pokúsili sformulovať vízie ďalšieho osudu MHD v Banskej Bystrici v komentároch k tomuto článku na poslanec.sk. Tak aby aj nezainteresovaný občan, laik, si vedel nájsť v tom svoje INFO:
---------------
Ako ďalej - pán primátor? Prichádza "DEŇ ZÚČTOVANIA"?
Vydané dňa 15. 12. 2005 http://www.poslanec.sk/view.php?cisloclanku=2005121501
Ako von z problému zvaného MHD? Vie to niekto? Tušíte to vy, pán primátor?
"Oficiálna stránka mesta" si sladko spinká. Verejnosť ani poriadne netuší, čo sa vlastne udialo. A nielen teraz - to je len dôsledok. A načo!
Kašľať na informovanosť občanov sa dá X rokov, tak prečo zmena? Valná väčšina poslancov tiež zrejme nepovažuje internet za niečo, čo môže občanov rýchlo a lacno informovať. Lepšie je to zrejme nechať dusiť, škvariť, však sa dačo "vypečie"!
Pokúsi sa niekto tu, na tomto nezávislom mieste povedať občanom JASNE, STRUČNE a ZROZUMITEĽNE, čo ich vlastne v MHD najbližšie dni, rok (roky) čaká? Tak "PO LOPATE"? Vie to vôbec niekto aspoň odhadnúť? Lebo zo všetkých diskusií mi to zatiaľ tak nevychodí...
Pokúste sa to sem naformulovať a ja z vašich reakcií potom urobím sumárny článok, ktorý by mohol dostať do rúk každý, pretože si ho môže odtiaľto vytlačiť, rozmnožiť, preposlať mailom... Ak nemá internet, urobí mu to iste rád ten kto ho má, kamarát, sused, spolužiak...
Lebo o tom je informovanosť, pán primátor !!!
-------------------
Ďakujem za všetkých a dúfam že spoločne aspoň niečo zmeníme!
Jaroslav Huba, webmaster
Mam z toho vsetkeho velmi zvlastne pocity.
Vynara sa tu vela dolezitych otazok, ktore som zvedavy ako chcu vyriesit. Nie je to typ riesenia- kupim si rozky alebo chlieb?
Vobec by som nechcel byt v kozi cestujuceho, ktory denno denne dochadza autobusom a najma trolejbusom do prace. Najma za 2 tyzdne. 95% cestujucich netusi o akychkolvek zmenach...
Dalsi diskusnici prisli na niekolko haklivych otazok (okrem samotnych trolejbusov):
1. Ci nedojde zrusenim II. tarifneho pasma k ZRUSENIU obsluznosti dotknutych dedin v okoli MHD. A potom ich bude musiet prevadzkovat BBDS ako primestske (vid komentar Petik-a: Vsimli ste si, ze Zvolencan chce zrusit 2.pasmo a ceny v nom kalkulovat v zmysle platneho cenoveho vymeru vydaneho Uradom BBSK?
Co v preklade zrejme znamena zrusenie MHD v Harmanci, Badine, Vlkanovej, Hronseku, Malachove, Molci a Nemciach. Podobne to spravili nedavno na Sliaci.
Tieto linky by teda aj nadalej prevadzkoval Bystrican.
Potom ale nerozumiem tym reciam o integrovanom dopravnom systeme medzi BB a ZV);
2. Co ta prestupna tarifa? (lebo odvsadial vsadial autobusy premavat skutocne nemozu: bude chodit napr. bus z Ulanky do Rooseveltovej nemocnice??!!), teda cestovne sa urcite predrazi!!! (13+13 Sk cipova karta)
3. Okrem toho pre ziakov cestovne pojde hore (v porovnani s ponukou BBDS od 01/06). Priklad od JJ-a:
SAD ZV:
6-15: 2 x 8,- SKK = 16 SKK
stredoškoláci: 2 x 8,- SKK = 16 SKK
vysokoškoláci: 2 x 8,- SKK = 16 SKK
BBDS:
6-15: 1 x 6.50 SKK + 1 x 5 SKK= 11,50 SKK
stredoškoláci: 1 x 6.50 SKK + 1 x 5 SKK= 11,50 SKK
vysokoškoláci: 1 x 9 SKK + 1 x 5 SKK= 14 SKK
-a to neuvadzam vikendy
4. Vraj sa uvazuje, ze SAD ZV si na zaciatku (zopar mesiacov) prenajme trolejbusy od BBDS. Lenze BBDS pravdepodobne od januara uz nema licenciu na prevadzku trolejbusov.
A ak by ju aj mala, preco by mala chciet pomahat konkurentovi?!
A ak na to BBDS nepristupi, co potom urobi v januari SAD ZV? Odkial naberie zo 50 autobusov (tolko volnych, hoc starych, urcite nema)
5. Kde bude ´skladovat´ tolko novych autobusov? Aby sa nestali tercom vytrznikov, sprejerov...
6. Ako ich bude opravovat (dielna), umyvat (umyvarka), kde budu mat vodici ´klubovnu´ medzi zmenami? A s tym spojene otazky vystavby zazemia-administrativy celej odnoze firmy v BB... Ved to bude stat velke peniaze. Urcite nie len daky ten milion. Staci kolko stoja v BB pozemky. A pochybujem, ze BBDS-ka jej to bude ochotna prepozicat.
7. Dobijanie cipovych kariet bude kde? Vo Zvolene, na stanici? Alebo v autobuse (ako je to v ZV, MT...) A ked budu prvy mesiac desattisice cestujucich dobijat u vodica, no to bude fakt unikatne cestovanie...
8. Co s trolejbusmi, tratami a nevyhnutnymi stavbami? Poliaci dokazu ziskat na vystavbu a nakup NOVYCH trolejbusov 1/2 z EU!
Radsej sa zdrzim komentara v suvislosti s vyhlaseniami riaditela SAD ZV:
-Autobusy s Euro 4 (alebo 3) su ekologickejsie nez trolejbusy (ako v diskusii niekto poznamenal, nech sa skusi s takym autobusov zavriet do izby...)
-Za najblizsich 7-10 rokov usetria mestu (v porovnani s tym, keby nadalej fungovali trolejbusy) 1 mld. Sk!!! (myslim, ze aj male dieta dokaze pocitat...)
Poznamka pod ciarou. Takychto bodov by tu mohlo byt dalsich 20. Boli uvadzane len prikladmo. Ucelom bolo zamyslenie sa kompetentnych nad ich zodpovedanim a realnostou...
-------------------------------
Preposlane i na stranku www.poslanec.sk, ako aj Ing. Dureckovi do e-mailu
No dobre, inak stale som zviedavy na akom zaklade bude vybrany prevadzkovatel v BB - ako nasledok zrušenej suteži, nasledok hlasovania poslancov, nasledok vlasteho rozhodnutia primatora atd. ? Zatial vyzera to tak, ze o vsetko je zavisle od primatora - čize je možne, že ak primator bude mať dobry cit tak vyhra Zvolen, a ak nie - zak bude dalej prevadzkovat BBDS ?
Mikolaj zmenu prevadzkovatela musi odobrit aj ministerstvo dopravy a mesto musi dodat vstetky podklady k tomu co k takemu kroku viedli. U trolejov neviem ako to je to nam ozrejmi S499
Okey, možem nečo napisať. Mam dalšu, dosť podstatnu otazku: vobec nechapem jednej veci: ako je to možne, že primator mesta može zvlastnie rozhodnut o dalšich osudach trolejbusov? Uzneseňe poslancov ma iba odporučovaci charakter, tak to znameny že primator može rozhodnut uplne všetko - suhlasiť sa na ponuke SAD Zvolen - alebo tiež uplne opačne - urobit zmluve z BBDS, čize primator može konať podle vlastneho nazoru. Pre me je to nezmysel. Tak na čo bola konana sutež, ked vyzera to tak, ze sutež bola vobec zbytočna?
dobry!!!
neviem ci ste si vsimli ale pisu v clanku o novom dopravcovi ze budu menit cipove karty a ze prenesie ich kredit na nove ale nikde nepisu za kolko stoji vymena....no nechcem sa hadat ale je to nejake divne ? piste sem aj vase nazory na tuto temu co si o tom myslite dik ? ? ?
Len taký drobný technický dotaz: Ak by SAD ZV mala prevádzkovať trolejbusovú dopravu,kde by vzala vodicov trolejbusov?To by mohlo dopadnúť jedine tak,že by TD prevádzkovala SAD BBDS na účet SAD ZV.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.