Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Karol Nagy #11957:
Ospravedlnujem sa. Slubil som nemozne. Netusil som, ze budem mat dnes tak pracovne vytazeny den. Myslel som na ten urad ale skutocne by som to nestihol.

S tym Tescom by to urcite neslo. Iba som im tam chel dnes odniest peticiu no nestihol som ?

Zajtra mam sefa pracovne mimo BB a aj menej roboty na mna caka tak sa snad konecne stretneme. Hned ako budem mat cas pripojim sa na tuto diskusiu a dohodneme sa. Mozeme ist odniest peticiu do Tesca. Poznam tam nejakych ludi. Sice nie prilis dobre ale myslim, ze nebudu mat nic proti kedze len pred nedavnom bola dostavana trolejova trat k Tescu.

Nebudem teraz este nejaky cas na nete lebo si chcem trosku nadrobit pracu aby som toho mal zajtra co najmenej. Urcite sa este pripojim a precitam si odpoved ci to bude vyhovovat takto. Budem mat auto takze sa netreba obavat, ze by sme sli MHD ?
Reakcia na: poslanec.sk #11994:
Toľko ľudí tu volalo po tom, aby sme prešli od rečí k činom. Konečne nejaká akcia. Dajme Králikovi najavo, čo si o ňom myslíme. Dajte to vedieť všetkým známym, aby prišli, aby sa tam zišlo čo najviac ľudí.
Nezabudnime na to, že Králik sa stal poslancom aj preto, lebo za mestské peniaze posielel vyzvu aby ho ľudia volili a pravdepodbne na to zneužil databazu MSÚ.
Nezabudnime mu pripomenúť, čo všetko "dobré" urobil pre B.B.
Bohata Banskobystricka dopravna spoločnosť (BBDS)

BBDS je zrejme najbohatšou dopravnou spoločnosťou v SR aj napriek tomu, že od 1.1. 2006 neprevadzkuje MHD. Totiž môže si aj v súčasnosti dovoliť robiť prejazdy po Banskej Bystrici a strhávať nové cestovné poriadky (aké primitívne na dospelých ľudí), ktoré vyvesila SAD Zvolen. Stalo sa tak totiž dnes 4.1.2006 o 15:37 hod. na zastávke Poľná II., kde z červeného manipulačného vozidla pozn. značky BB 351 BM , v ktorom sedeli 3 pracovníci BBDS, jeden šoféroval, druhý vyskočil von a strhol cest. poriadok a tretí sa s nimi zrejme "len" vozil. Pýtam sa , to má BBDS toľko finančných prostriedkov na takéto plytvanie naftou a na platy zamestnancov? Nedali by sa využiť efektívnejšie? Čo na to manažment BBDS?
chcel by som poprosiť administrátora, aby k príspevku o petícii na záchranu trolejbusov uviedol ešte upozornenie, nakoľko sa vyskytujú problémy, s ktorými som nerátal

každý kto sa podpisuje pod petíciu musí v plnom znení vypísať:

1.) meno a priezvisko
2.) ulicu, ČÍSLO DOMU, MESTO alebo OBEC, v ktorej má trvalé bydlisko
3.) podpis

Ďakujem
Reakcia na: Karol Nagy #11985:
V Presove jazdia na dvoch z troch nocnych liniek vyhradne trolejbusy. Kym nafta je rovnako draha pocas celeho dna, pri dobrej dohode s dodavatelom je nocny prud podstatne lacnejsi ako "denny". Preto sa nocne trolejbusy vyplatia, aj za cenu celonocnej prevadzky elektrodispecingu. Ale ako si povedal, naklady na prud su len okolo 7Sk tj. celkom zanedbatelne vzhladom na celkove naklady na km. A tu neide len o noc. V ktorykolvek cas v roku je elektricky prud niekolkotisic nasobne lacnejsi ako prud v 1/4 hodinovom maxime pocas roka. Preto plati umera, cim viac sa jazdi (rozumne, tj tak aby sa nezvysovalo to 1/4 hodinove maximum), tym je km lacnejsi...

Viac moze vysvetlit Peter K.
Reakcia na: Karol Nagy #11989:
No skôr je to spôsobené preťažením stránok imhd.sk najmä teda bystrickou odnožou. Predtým, ako Vám pošahali MHD, sem nevítali také davy ľudí ako teraz, čo zháňajú nielen CP ?
Reakcia na: JJ #11990:
To je mozne. Kludne aj T-Bus v noci, dolezite je dobudovat siet tak, aby mohla tvorit nosny system, zaviedol sa taktovy interval a potom sa mozeme bavit aj o nocnej doprave. Inak, ak sa nemieni do Sasovej investovat (to mal tusim Kralik v programe, tak sa ho na to spytajte...) tak v tom pripade teda zrusit trolejbusy uplne, ale zosobnit minimalne investiciu na TrT do Tesco.
Reakcia na: Karol Nagy #11985:

ešte raz: sieť je zapnutá (pod napätím) stále. či vozidlá jazdia alebo nie, či je noc alebo deň, či je leto alebo zima,.... jednoducho stále

čo sa týka cien za energiu v noci:

ja som len reagoval na príspevok Matusa77, ktorý navrhol linkovanie po dobudovani trolejovej siete na Sásovu. za takýchto okolností by sa priemerná cena za 1 km prevádzky t-busu výrazne blížla priemernej cene za 1 km prevádzky a-busu.
Vtedy sa dá hovoriť o tom, že v noci by cena prevádzky t-busu bola nižšia ako cena prevádzky a-busu na 1 km
Prepáčte za duplicitu otázky, na ktorú už bolo medzitým reagované. Často ma tu vypína, niekedy padá pritom celý internet... Opakovane vkladám jednotlivé príspevky, veľmi ťažko sa dá len "listovať" na ďaľšie strany, asi to súvisi so zajtrajším avizovaným výpadkom servera... Zase hlásenie: "Nemôžem sa pripojiť k databáze!" Skúšam znovu...
Reakcia na: inca #11982:
Ja som neporovnaval ani so Zilinou ani s Kosicami. Jednoducho o tychto mestach nemam detailne informacie. Kazdopadne napr. Zilina a Presov su porovnatelne velke mesta ako BB a tudiz i dopravne naroky su podobne. A aka je majetkova struktura to na atraktivite pre zakaznika - tj. trzbach nic nemeni. Ked je mesto neschopne, tak ma co si niekolko rokov varilo. A ze to dotiahli az do tohoto stavu je svojim sposobom len dobre, aspon im uz mozete dat konecne poriadne po papuli a pan Muron je zaruka toho, ze doprava neni jediny pruser Bystrickej radnice...

No jo... Ja jem Prazak, mne to muze byt vsechno ukradeny, ja se za 1260,- Kc za 1/4leti vozim kolik si zmyslim kdy si zmyslim na uzemi cca 500km ctverecnich. Kam a za hlavne kolik se muzete povozit vy? Pak si jeste muzeme popovidat o tom, kolik stoji udrzba a provoz metra a cele tramvajove soustavy.

Proste zo strany Bystrickych predstavitelov su to len plane kecy a nie ziacne objektivne problemy. Presov, Zilina na to maju, musi mat i Bystrica. Ale ked su im prednejsi nezamestnani nez ludia vytvarajuci zisk a dane, tak prosim, ospravedlnujte sa, jak vam tam alebo onam zneuzili dotacie, lebo toto a ono...
JJ,

to hádam nemyslíš doslova s tým zadarmo. Náklady na elektrinu nie sú až také podstatné. V Prešove priemerne 7,17 Sk/km, u nás viac, nech by to bolo v noci len 3 Sk,

CELKOVÉ NÁKLADY NA 1 km jazdy trolejbusom sú 57,50 Sk/ km - podľa Ing. Snopka, tak ich v noci znížiš hoci na 50 Sk, to nie je zadara... A napájať celú sieť, resp. jej úseky pre 2 - 3 vozidlá, ktore by v noci jazdili? A straty na vedení?
Reakcia na: matus77 #11981:

OK. ja len hovorim, ze podla mojich informacii je el. energia v noci takmer zadarmo (samozrejme pre veľkoodberateľa)
Reakcia na: matus77 #11979:
ako sa tu uz pisalo, trolejbus na 750V funguje aj pri napati 600V
Reakcia na: matus77 #11975:

Porovnavat bystricku MHD so Zilinou ci Kosicami je nezmysel - v oboch mestach su dopravne podniky ktore so SAD nemaju nic spolocne. Su financovane inak a peniaze sa pouzivaju na len MHD. Na co sa okrem MHD pouzivali dotacie v SAD BBDS je ina otazka.
Jednym z problemov bystrickej SAD je, ze od priklepnutia SAD BB investorovi CSAD Ostrava ten nebol tri roky schopny podpisat zmluvu (to sa stalo az v maji, alebo juni 2005), pretoze v Cechach celil exekuciam a mal zablokovane ucty. Mozno by stalo za uvahu zistit preco FNM davno nevyhlasil novu sutaz na kupca SAD BBDS a krcovito cakal kym sa CSAD Ostrava vyhrabe z najhorsieho.
SAD BBDS NEPRISTUPI na nejaku 6, alebo 12 mesacnu zmluvu - v danej situacii budu ziadat minimalne troj, ale skor viacrocnu zmluvu.
Ked sme uz pri zmluvach - je niekde znenie zmluvy medzi Mestom BB a SAD Zvolen?
Reakcia na: JJ #11978:
To ze sa nevypina je pravda, ale je rozdiel ci z nej je odber alebo nie. Inak by napr. rekuperacia pri brzdeni nemala ziaden vyznam a kedze to nie je zrovna technologicky lacna zalezitost, zakaznici asi maju nejaky dovod, ze za to vyrobcom platia.
Reakcia na: Karol Nagy #11977:
čo sa týka cien energie:
cena je pre veľkoodberateľov v priebehu dňa rozdielna v závislosti od toho kedy prebieha odber - energetická špička/sedlo
Reakcia na: Karol Nagy #11972:
Tym som mal na mysli len tolko, ze by boli sialenci, keby oni prevadzkovali trolejbusy a niekdo iny autobusy.

Co sa tyka odpredaja do inych miest, je tu jeden zasadny hacik - napatie v trakcnej sustave 750V. Tomu zodpovedaju elektromotory v trolejbusoch + velka cast technologie - menirny a podobne. Draty a nejaka bizuteria ohladne trakcneho vedenia sa odpredat da, ale dopredu sa mozete bavit na cene za ktoru to niekdo kupi. Co sa tyka ostatnych casti, tak 750V je tusim este v Ziline, v Kosiciach a urcite v C. Budejicich, takze ziadna Bratislava, Presov, Pardubice, Hradec nemaju narok.
V tejto suvislosti by som na vasom mieste este trosku postudoval a "zainvestigoval" kdo komu kolko kedy a preco zaplatil, ze sa stavala TrT do Tesco... urcite to neni samo sebou a su to len pomerne nedavno vyhodene prachy... a neni to len trakcne vedenie a stlpy, ale najma zemne prace (na tom sa mastia kapsy slusne) a vystavba novej pristupovej komunikacie.
Reakcia na: Karol Nagy #11977:

trolejová sieť sa nevypína nikdy, ani teraz nie je vypnutá

samozrejme okrem prípadu výluky a pod.
Reakcia na: JJ #11974:


Napísal si: "ak mám dobré informácie, tak trolejbus v noci jazdí takmer zadarmo - aspoň myslím, že je to tak"

Tomu vobec nerozumiem. Trolejbusy predsa nejazdia riedke nočné spoje nikde vo svete. Prečo by mala byť pre 2 - 3 trolejbusy byť zapnutá celá sieť, resp. jej úseky. Aj straty vo vedení by asi boli väčšie ako samotná spotreba.

Okrem toho, Ty iste vieš, že spotreba elektriny je len okolo 15% priemerných nákladov na jazdu trolejbusov. Len aby tu niekoho nenapadlo, že trolejbusová doprava je takmer zadara.

Veľmi hrubý odhad na km v BB:

Elektrina: 10,- Sk (v Prešove 7,17, u nás viac)
Mzda vodiča + opravára: 12,- Sk
Amortizácia vozidla: 10, - Sk
Amortizácia zariadení (troleje, dielne, remízy): 10,- Sk
Mzdy adminstratíve a hlavne vrcholnému menežmentu: 15,50
Spolu: 57,50 - údaj riaditeľa Ing. Snopku

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.