Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
JJ,

to hádam nemyslíš doslova s tým zadarmo. Náklady na elektrinu nie sú až také podstatné. V Prešove priemerne 7,17 Sk/km, u nás viac, nech by to bolo v noci len 3 Sk,

CELKOVÉ NÁKLADY NA 1 km jazdy trolejbusom sú 57,50 Sk/ km - podľa Ing. Snopka, tak ich v noci znížiš hoci na 50 Sk, to nie je zadara... A napájať celú sieť, resp. jej úseky pre 2 - 3 vozidlá, ktore by v noci jazdili? A straty na vedení?
Reakcia na: matus77 #11981:

OK. ja len hovorim, ze podla mojich informacii je el. energia v noci takmer zadarmo (samozrejme pre veľkoodberateľa)
Reakcia na: matus77 #11979:
ako sa tu uz pisalo, trolejbus na 750V funguje aj pri napati 600V
Reakcia na: matus77 #11975:

Porovnavat bystricku MHD so Zilinou ci Kosicami je nezmysel - v oboch mestach su dopravne podniky ktore so SAD nemaju nic spolocne. Su financovane inak a peniaze sa pouzivaju na len MHD. Na co sa okrem MHD pouzivali dotacie v SAD BBDS je ina otazka.
Jednym z problemov bystrickej SAD je, ze od priklepnutia SAD BB investorovi CSAD Ostrava ten nebol tri roky schopny podpisat zmluvu (to sa stalo az v maji, alebo juni 2005), pretoze v Cechach celil exekuciam a mal zablokovane ucty. Mozno by stalo za uvahu zistit preco FNM davno nevyhlasil novu sutaz na kupca SAD BBDS a krcovito cakal kym sa CSAD Ostrava vyhrabe z najhorsieho.
SAD BBDS NEPRISTUPI na nejaku 6, alebo 12 mesacnu zmluvu - v danej situacii budu ziadat minimalne troj, ale skor viacrocnu zmluvu.
Ked sme uz pri zmluvach - je niekde znenie zmluvy medzi Mestom BB a SAD Zvolen?
Reakcia na: JJ #11978:
To ze sa nevypina je pravda, ale je rozdiel ci z nej je odber alebo nie. Inak by napr. rekuperacia pri brzdeni nemala ziaden vyznam a kedze to nie je zrovna technologicky lacna zalezitost, zakaznici asi maju nejaky dovod, ze za to vyrobcom platia.
Reakcia na: Karol Nagy #11977:
čo sa týka cien energie:
cena je pre veľkoodberateľov v priebehu dňa rozdielna v závislosti od toho kedy prebieha odber - energetická špička/sedlo
Reakcia na: Karol Nagy #11972:
Tym som mal na mysli len tolko, ze by boli sialenci, keby oni prevadzkovali trolejbusy a niekdo iny autobusy.

Co sa tyka odpredaja do inych miest, je tu jeden zasadny hacik - napatie v trakcnej sustave 750V. Tomu zodpovedaju elektromotory v trolejbusoch + velka cast technologie - menirny a podobne. Draty a nejaka bizuteria ohladne trakcneho vedenia sa odpredat da, ale dopredu sa mozete bavit na cene za ktoru to niekdo kupi. Co sa tyka ostatnych casti, tak 750V je tusim este v Ziline, v Kosiciach a urcite v C. Budejicich, takze ziadna Bratislava, Presov, Pardubice, Hradec nemaju narok.
V tejto suvislosti by som na vasom mieste este trosku postudoval a "zainvestigoval" kdo komu kolko kedy a preco zaplatil, ze sa stavala TrT do Tesco... urcite to neni samo sebou a su to len pomerne nedavno vyhodene prachy... a neni to len trakcne vedenie a stlpy, ale najma zemne prace (na tom sa mastia kapsy slusne) a vystavba novej pristupovej komunikacie.
Reakcia na: Karol Nagy #11977:

trolejová sieť sa nevypína nikdy, ani teraz nie je vypnutá

samozrejme okrem prípadu výluky a pod.
Reakcia na: JJ #11974:


Napísal si: "ak mám dobré informácie, tak trolejbus v noci jazdí takmer zadarmo - aspoň myslím, že je to tak"

Tomu vobec nerozumiem. Trolejbusy predsa nejazdia riedke nočné spoje nikde vo svete. Prečo by mala byť pre 2 - 3 trolejbusy byť zapnutá celá sieť, resp. jej úseky. Aj straty vo vedení by asi boli väčšie ako samotná spotreba.

Okrem toho, Ty iste vieš, že spotreba elektriny je len okolo 15% priemerných nákladov na jazdu trolejbusov. Len aby tu niekoho nenapadlo, že trolejbusová doprava je takmer zadara.

Veľmi hrubý odhad na km v BB:

Elektrina: 10,- Sk (v Prešove 7,17, u nás viac)
Mzda vodiča + opravára: 12,- Sk
Amortizácia vozidla: 10, - Sk
Amortizácia zariadení (troleje, dielne, remízy): 10,- Sk
Mzdy adminstratíve a hlavne vrcholnému menežmentu: 15,50
Spolu: 57,50 - údaj riaditeľa Ing. Snopku
Reakcia na: JJ #11974:
Pretoze netusim ako je to s odberovymi podmienkami od energetikov. Dalsia vec je zalozne vozidlo so soferom (ak take nieco este v BB niekdo dodrzuje), netusim ako je na tom nejaky dispecink, velin a podobne, to by chcelo presne poznat konkretnu situaciu, no myslim si, ze ak mam mat v terene len 2 stroje + jeden zalozny, tak je to lacnejsie na autobusoch nez na trolejbusoch...
Reakcia na: Karol Nagy #11970:
Zijem uz par rokov v Prahe, takze na dialku vam moc nepomozem. Kazdopadne drzim palce.
A co sa tyka dopravy v BB. Neni to jednoduchy problem, takze si myslim, ze zakladna taktika by mala byt v tom, ze budete konfrontovat Murona s jeho vlastnym porusovanim zakonov. Kralika je potreba dotieravo i desatkrat za sebou sa pytat co s jeho pokryteckym alibizmom (kedy nehaji svoje predosle stanovisko, nehaji ani stanovisko zastupitelstva, a ani ucinne nezakroci proti Muronovi).
Co sa tyka poslancov od nich vyzadovat:
- Plan dopravnej obsluznosti na zaklade dopravneho prieskumu na zaklade ktoreho sa objednavaju dopravne vykony
- Koncepciu udrzby pripadne rozvoja verejnej dopravy na urovni vyhladu minimalne do 2010, lepsie do 2015, aby bolo jasne do coho mesto dlhodobo bude vkladat prevadzkove a investicne peniaze a preco (tj. na zaklade akej odbornej studie)
- Financnu analyzu hospodarenia SAD BBDS za poslednych 10 rokov z pohladu plnenia dopravnych vykonov a snahy ziskania resp. udrzania zakaznikov
- Financne porovnanie dlhodobeho prevadzkovania MHD systemom SAD BBDS vs. SAD Zvolen vs. predstava mesta o rozvoji (napr. trolejbus v Sasovej a tym nosny system dopravy)

Ak to spadne do polemiky, ci je toto lepseie alebo horsie alebo ine, tak oni budu vytahovat demagogicke polopravdy. Ked vsak pride na lamanie chleba, myslim, ze ich naozaj nachytate len na ich vlastnom porusovani zakonov, na ich vlastnej necinnosti a najma na neexistencii akejkolvek koncepcie nedajboh este sa opierajucej o slusnu ekonomicku a dopravnu analyzu.
Reakcia na: matus77 #11969:

chcem sa len opýtať, prečo by nemohli podľa tvojho návrhu v noci jazdiť ako nočné spoje trolejbusy?

ak mám dobré informácie, tak trolejbus v noci jazdí takmer zadarmo - aspoň myslím, že je to tak
Jakub,

Bratislava, Prešov, Košice, Žilina takej stupidity neboli schopné. Podľa mojho názoru to v BB prešlo v rámci privatizačného ošiaľu, ktorý zavial na celú Európu.

Nepoznám zatiaľ ale iné väčšie mesto okrem BB a NR, ktore si nechalo sprivatizovať MHD a potom sa dať vydierať súkromnými vlastníkmi.

A prečo mesto kúpilo autobusy a prečo si ich nekúpil vlastník MHD? Asi jednoducho na to nemal a ak mal, prečo by nevyužil, že mal svojich ľudí vo vedení mesta? Bohužiaľ veľmi pravdepodobne v rámci práva. Možno sa príde na nejaké prkotinky...

Chcem poprosiť aspoň o podporu všetkých akcií proti zrušeniu trolejbusov a do budúcnosti - navrátenia prevadzkovania priamo mestom, ktore verím, bude už po nových voľbách kontrolovateľne aspoň poslancami, keď už nie občanmi.
Reakcia na: matus77 #11964:
Napísal si o. i. k ponuke na licenciu trolejbusovej dopravy pre SAD BBDS:

" Myslim, ze by boli sialenci, keby to robili. Jednoducho by s tym autobusy nevykonkurovali. Nech je ako chce, stav trolejbusovej siete v BB je spatny v tom, ze je nedokoncena."

Iste by v tomto štádiu autobusom nekonkurovali. Ale by predali svoj majetok za PODSTATNE VYŠSIU CENU (Aj keď určite nie za miliardu, ktorú by chcel Korniet) než sposobom rozobrania, tým skor ak bude ďalej chátrať (napr. tie podzemné káble) v márnej nádeji SAD BBDS na získanie celej MHD...

Je tu spústa odborníkov. Rad by som si prečítal odhad ceny za ktorý by mohla SAD BBDS rozpredať svoj majetok súvisiaci s trolejbusovou dopravou cudzím mestám.

Spolužiak, dopravák zo Stavebnej fakulty, ktorý je na vedúcom mieste v DPB mi písal, že už dávno majú záujem odkúpiť nejake zariadenia po zrušení trol***usov v BB.
Vysvetlite mi ako cezpolnemu ako je mozne, ze infrastruktura (TB vedenie) a cast autobusov patri sukromnej spolocnosti? A cast autobusov je v majetku mesta? Preco mesto nevytvorilo vlastny DP?
Matus77, vďaka za reakciu,

možno som príliš veľkým optimistom alebo do toho príliš málo vidím, ale si myslím, že za 6 mesiacov by sa to stihnúť malo.

A mali by sme pre to urobiť aj my, obyčajní občania maximum. Už len preto, že dosť bolo nielen Králika, Muroňa, ale aj SAD BBDS. Mám s nimi ako novinár dopisujúci v r. 1999 - 2000 aj o MHD do BB Večerníka tiež osobné skúsenosti.

A mal by som nepriamy podiel na likvidácii trolejbusov, keby som sa aspoň teraz nepokúšal o moje osobné maximum. SAD ZV ponúkla 13. 12. ako čerešničku na torte nastupovanie prednými dverami. Nechcem to preceňovať, ale čo ak to u niektorých predsedov poslaneckých klubov (Tí rozhodli, nie poslanci, ako napr. jedna poslankyňa sa tam vyslovila, že sa do toho rozumie ako "hus do piva") zavážil aj tento jazýček na váhe.

A ja som proti nastupovaniu prednými dverami brojil v r. 1996 - 2000 v tlači v 6 či 7 článkom zameraných len na tú temu.
Reakcia na: jurius #11967:
No to bolo len namatkovo. Myslim, ze tento navrh je presnejsi a aj voci Radvani celkom vyvazeny (venoval som sa mu pred par tyzdnami):
Zavedenie trolejbusovej dopravy do Sasovej na 3 trasach – Sasova-Partizanska cesta, Sasova-Karlovo-Hamor-Park-Hustak(Nemocnica). To umozni zavedenie diametralnych liniek a znizi nutnost prestupovania. Dnesny system radialnych liniek s prestupnym uzlom v centre zvysuje cestovnu dobu a cenu pre zakaznika. Diametralny system sa dnes da vybudovat iba pouzitim autobusovych liniek subeznych s trolejbusmi a teda zakladnu kostru by museli tvorit autobusy a nie trolejbusy, cim by sa ich prevadzka stala neekonomicka. Z toho dovodu je potreba pracovat na tom, aby trolejbusova doprava tvorila zakladnu kostru a kmenove linky boli tvorene trolejbusmi, doplnkove linky radialne (z okraja do centra) a napajacie (z periferii k najblizsiemu dopr. uzlu) autobusmi.

4 trolejbusove linky by tak mohli tvorit zakladnu kostru.
Interval prac. den:
spicka 12 (prip. 10) min, sedlo 15 min, vecer 20 min.
Interval vikend:
celodenne 20 min, vecer 30 min.

- Sasova – Karlovo - Hustak – Tesco
- Kremnicka – Kyjevske – Nemocnica
- Tulska – Usvit – Hustak – Partizanska – Sasova
- Internatna – Kyjevske – Radvan – Hustak – Zel. Stanica

5 doplnkovych trolejbusovych liniek
Interval prac. den:
spicka 15 min, sedlo 20 min, vecer 30 min.
Interval vikend:
celodenne 30 min, vecer 60 min
- Zel. Stanica – Hustak – Park – Nemocnica
- Zel. Stanica – Hustak – Usvit – Nemocnica
- Zel. Stanica – Partizanska – Sasova
- Zel. Stanica – Hustak – Tesco
- Sasova – Park – Nemocnica

13 doplnkovych autobusovych liniek.
Interval prac. den:
spicka 15 min, sedlo 20 min, vecer 30 min.
Interval vikend:
celodenne 30 min, vecer 60 min
Niektore s upravenym intervalom pre prac. den:
spicka 20min, sedlo 30min, vecer 60min.
- Salkova – Zel. Stanica (upraveny interval)
- Majer – Zel. Stanica (upraveny interval)
- Nemce – Senica – Zel. Stanica (upraveny interval)
- Sasova – Stara Sasova – Rudlova – Zel. Stanica
- (Harmanec) – Ulanka – Jakub – Karlovo – Zel. Stanica (upraveny interval)
- Skubin – Podlavice – Slovenka
- Mlynska – Podlavice – Slovenka
- THK – Usvit – Hustak
- (Hronsek) – Vlkanova – Ilias – Radvan – Hustak (upraveny interval)
- (Badin) – Rakytovce – Kremnicka – Radvan – Hustak (upraveny interval)
- Malachov – Mladeznicka – Usvit – Hustak
- Prsany – Tesco
- Uhlisko – Hungaria (maly nizkopodlazny bus pre dochodcov)

Doby trvania jednotlivych prepravnych rezimov:
Spicka 7.00 – 9.00, 14.00 – 18.00,
Sedlo: 5.00 – 7:00, 9.00 – 14.00, 18.00 – 20.00,
Vecer: 20.00 – 23.30

2 Nocne linky prevadzkovane autobusmi od 00.00 do 4.00 interval 60min.
Tesco – Hustak – Karlovo – Sasova,
Podlavice – Kyjevske – Radvan – Hustak – Partizanska – Sasova. 2-nasobna cena listku bez platnosti predplatenych kuponov.
Z 28 SASOVSKYCH ZASTAVOK, CESTOVNE PORIADKY LEN NA 2-OCH!

Dal som si tu namahu a v ramci zdravej prechadzky som sa doobeda rozhodol fyzicky skontrolovat stav na vsetkych 28-ich zastavkach v Sasovej

-Na prstoch 2 ruk mozno spocitat ake take socialisticko-sadisticke oznacniky (teda poohynane skorodovane tyce), ktore tam nechal povodny prepravca BBDS
-Este stale je prezil jediny plne funkcny a kompletny (povodny, novy 🙂 oznacnik (z pochopitelnych dovodov nezradim kde )
-Len na 2 zastavkach (!) (teda troch, lebo na jednej je obojsmerne) z celkovych 28 v celej Sasovej su tie cestovne poriadky zvolenskej SADky. Cize moje varovanie zo vcera sa potvrdilo...
-Nevidel som jediny oznacnik SAD ZV (moja rada: radsej nech tam nie su aj 2-3 mesiace, ako teraz nieco rychlo zbuchat, co bude priserne a zotrva tu napokon natrvalo :-I )

A na zaver moja 2.rada: pokial bude SAD ZV vesat terajsim systemom CP, mozu sa tak zabavat kazdy den (v euroobale, na papieri formatu A4 vopchaty CP, snurkou uviazany na vsakovake miesto)
-teda ja odporucam, aby CP-ky DOCASNE nalepili NA KUS PLECHU (moze byt docasne hodijaky) a drotom nech to uviazu o stlp verejneho svetlenia /elektrickeho vedenia/ nerezovu nohu pristresku zastavky ci ine kovove vycnelky. (nebude to stat vela a co-to to provizorne vydrzi)
Hmm... Linky zo Sásovej do celého mesta. To znie dobre. Bolo tu vypísaných veľa kombinácii, ale len pár smerom do Radvane. A netreba zabúdať, že pôvodne mali byť troleje ťahané až to Kremničky - Krematórium. Ale na to už dnes každý akosi zabúda. Aj v Kremničke žijú ľudia!!!
Muscha,

bez urážky, ak si ochotná dať verejnosti aj celé meno, to by bol ten azda najúčinnejší krok.

Kilimanjaro navrhoval včear večer ísť na MsÚ ohľadne demonštrácie ešte dnes, ale už ho to asi prešlo...

Ani mi neodpovedal na moj návrh, aby sme sa stretli. Mám e-mail na dvoch členov petičneho vyboru a som s nimi v akom - takom kontakte. Nemám na Romana Bojku. A samozrejme ani na TEba, lebo si ho tu neuviedla a asi tu píšeš ako neregistrovaná. Ja sa všade registrujem - a neanonymne. To tak rozdráždilo súdruhov na MsÚ (nieln Králika a Muroňa), že dali zrušiť diskusné fórum. Nikomu som nenadával, iba som jedného webmastera nazýval tiež súdruhom (Webmastera na MsÚ pána Vlčka som šetril, lebo som mu veril, že je subordinovaný). Dali ho zrušiť aj preto, že som mal k MNOHÝM veciam KONKRÉTNE riešenia, nad ktorými nestíhali ani len sa zamyslieť.

Obieham kaviarne, krčmy, kde mi pred rokmi pomáhali s inými petíciami... Ale nestíham. Z nich aspoň jedinú, príp. aj tu iným spomínanú jedáleň Tesco, čokoľvek treba vybrať a podobne priberať ďaľšie, kde by sme sa stretávali aj fyzicky a kde by bola šanca oslovovať aj dosiaľ neinformovaných...

Na moj e-mail sa dostaneš po kliknutí na moje meno, pre istotu aj takto: karolnagy@fabus.sk , tel. 0910/ 101 179 - ale skor len pre SMS, lebo ho mam - aj teraz v zasuvke doma a teraz doma nie som.

P.S.: Žijeme vo formalnej demokracii. Primatora nemožno odvolať len preto, že tu, na imhd, kde može niekto byť aj pod 100 nickmi sam si to praje 99% nickov (Ja som tu bohužiaľ jediný menovite, za poslanec.sk sa zjavne skrýva s. Jaroslav Huba, ale ten akúkoľvek petíciu za trolejbusy zatiaľ odmieta). Tým skor, že NEEXISTUJE zatiaľ žiadny protikandidát Králika - ešte vlani sme to viackrát okecávali aj na iných fórach. A voľby su tú aj tak za chvíľu. Choď na nejaké stretnutie s občanmi, ktore si organizuje sám Králik a vystúp proti Králikovi - občania Ťa vykopnú, hoci teraz už možno tak nie, keď sa od neho dištancovala jeho štvrtá rodná strana - SMER.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.