Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: neoBB #46377:
To je dobra sprava! Skoda, ze sa nepoleti do Prahy, ale CSA je pred bankrotom a ich ATR-42 su zbytocne velke.
Ale pre vacsinu ludi je VIE lepsie letisko s lepsim vyberom destinacii.
Vyborne je tiez, ze sa poleti 2x denne, aj ked sa mi zda, ze prvy let je uz prilis pozde a posledny prilis skoro, aby clovek stihol doletiet niekam na otocku.
Pre Bystricanov by bolo lepsie, keby lietadlo nocovalo v Bystrici, rano spravilo na otocku VIE, potom odletelo povedzme do Prahy a odtial by lietalo niekde inde a vecer sa zase vratilo z Prahy a urobilo este otocku z VIE.
Otazka je, ci je viac tych, co zacinaju cestu v BB, alebo tych, co prilietaju do BB.
Tak 80-tka dnes slávi 10 rokov ? Z vozíčkárskej nízkopodlažnej linky sa vykľula študentská linka Taják-Kačica-Ďumbierska po vtedy novom prepojovacom úseku Sásovská cesta-Ďumbierska Novou cestou, ktorá sa teší obľube, aj keď iní ju označujú za zbytočnú. V súvislosti so zrušením minibusov v starej Sásovej jeden z návrhov naznačuje ne/možnú úpravy trasy uličkami starej Sásovej v r.2012 (Pod cintorínom, Stránska http://imhd.sk/bb/galeria-media/Vyhladavanie.html?&ghg=&ghv=4686#23506-BB-868BA-linka-20-Stara-Sasova Sásovská cesta, Na Zábave, Hlboká,...), niektorí si takéto "krútenia" nevedia ani len predstaviť...

Pohľad na Agory na centrálnom Uhlisku http://imhd.sk/bb/galeria-media/Vyhladavanie.html?&ghg=&ghv=4686#23498-Suprava-Citybusov ako keby predznamenával do budúcnosti opätovné vedenie L20 (po 1.1.2012, i keď "od seba")

Spomienka na TEnDOM v BB (keď už končia s busmi)
http://www.busportal.sk/modules.php?name=article&sid=3734 práve na L80 http://www.busportal.cz/modules.php?name=article&sid=8638
http://www.vlcoun.cz/index.php/ustecka-doprava/aktuality/203-kdyz-byl-tedom-jeste-v-banske-bystrici
Reakcia na: milan001 #46381:
áno je to sólo, a tak isto sólo na sásovskej linke je aj 90/2xd ZV-170CA...ale pri obidvoch poradiach to sólo stačí ako som videl na tých spojoch...a pravdupovediac je viac poradí na ktorých by kľudne mohlo jazdiť sólo...lebo už nie sú ani ráno také preplnené tie autobusy ako bývali...jednak väčšia ponuka spojov...a potom aj stále klesajúci počet cestujúcich...
Wau, diky moc. Ten 24/3cd ZV-362Bi je sólo, takže asi by sa tam mohol využiť niektorý z voľných kĺbov. ?
Reakcia na: MIXXER #46379:
rozdelenie busov hej, len poradia som nevedel po novom (no po novom...od septembra ) ako boli rozdelené 26-ky a či tiež neboli nejaké zmeny pri delených 24 a 25-kách...a ešte ak mi niekde ušli tie prejazdy ? ..ale dík za opravu aj tebe aj Ali B. ?
RE:Sasovcan
Myslím že sa nemusíš ospravedlňovať.Na 99,5% to máš presne aspoň čo sa týka rozdelenia a-busov po linkách .Len taká drobnosť linka 26/4 neexistuje-bus si priradil dobre je to ZV 305 BI ale je to linka 26/2.Inak je to ok. ?
Reakcia na: fragma #46322:
Tak napokon CIS udáva zmenu od 16.1.2012 http://portal.cp.sk/Data/L605510_120116_34934.pdf
Avizovaný popis zmien sa zhoduje.

Posúvajú sa aj odchody mikrobusu do Levíc/Ružomberka z BB http://portal.cp.sk/Data/L402508_120116_34932.pdf

OrangeWays http://portal.cp.sk/Data/L001035_120111_34930.pdf
-spojenie Budapešti a Krakowa 3x týždenne so zastávkami len vo ZV a v BB (ktorá je vzdialenosťou približne v strede medzi nimi)
Čo je s BB-716BE? Zdroj ND či ho čaká orpava...
Reakcia na: N/A #46374:
Už od leta nerobí kĺb spoj na L41. Ten je priradený 34/6c, ktorá potom začína z ŽST 6:27c
Reakcia na: N/A #46373:
možno to nie je presne podľa poradí...a možno niektoré spoje mi ušli...
Reakcia na: milan001 #46372:
L22:
1x: ZV-356BI/ZV-308BI,
2x: ZV-669CE/ZV-317BI,
3x:ZV-354BI/ZV-355BI,
4xd: ZV-317BI/ZV-669CE,
5xd: ZV-309BI
(všetky vozidlá sa striedajú iba na linkách 21 a 22, 4. poradie má jeden spoj L23 o 13:16 z Mičinskej)
L24:
1x: BB-352BJ/ZV-352BI (celý deň L24 okrem jedného spoja ráno a dvoch poobede na L25),
2x: ZV-312BI (do 20:00 L25, potom L24),
3cd: ZV-362BI
4xd:ZV-355BI/ ZV-354BI (ráno L25, jeden spoj na L80 7:25 zo starohorskej, od 8:45 až do 20:15 na L24 )
5cd: BB-997BS (L25, večer jeden spoj na L22: 18:37)
L25:
2x: ZV-315BI (ráno L25, doobeda L24)
3xd: ZV-318BI (L25, okrem L24: 8:15)
4xd: ZV-314BI (ráno L24, potom L25: 9:30, 12:00, 15:00, potom kolo na L21: 16:07 z pieninskej)
5cd: ZV-316BI (L25, skoro ráno kolo na L41, a večer kolo na L21: 17:27 z pieninskej)
6xd: ZV-352BI/ BB-352BJ (L24, okrem kola na L25 o 9:00 zo starohorskej)
L26:
3xd: ZV-308BI/ZV-356BI (L26, jeden spoj L28: 12:38 zo stanice)
4xd: ZV-305BI (L26, jeden spoj L28: 8:56 zo starohorskej)
L90:
1xd: BB-349BJ (L90, jedno kolo na L22: 17:07 z pieninskej)

voľné kĺbové vozy: BB-993BC, BB-716BE (ten už je pravdepodobne nepojazdný), BB-348BJ
Chalani, neviete mi niekto uviesť výpravu kĺbových autobusov? Zaujímalo by ma ktoré kĺby kde jazdia, lebo niektoré vôbec nevídam, iné akoby sa streidali dosť náhodne, niektoré pravidelne a tak.
Reakcia na: neoBB #46368:
...a to ešte 3 týždne (12.12.11-30.12.11) vydržal jazdiť posunutý spoj L13 o 15:30x, ďalej na Terasu, (L97 ide až o 16:05x, predtým L 13 už 14:35x 07/11 Vozovňa, potom 09/11 Terasa) z Kyjevského na Sládkovičovu, 5 minút po nich, asi ti chýba ?
(inak vložené časy zrušeného úseku L13 Roos.nem.-Kyjevské sa ničím nenahradili..., ani sa už neupravovala 3+5 vzhľadom na L97 a zrušenú L13)

Môj postreh:
Linka č.32 Iliaš-Kyjevské nám.-Podlavice a späť existuje od 8/2006 ako doplnková, špičková linka s 8 pármi spojov vedená Fončordou, čo sa podarilo presadiť po zmene dopravcu. Nahrádza už skôr zavedené malokapacitné spojenia Podlavičanov (absentujúca trolejová trať Gaštanová-Rooseveltova nemocnica/Tajovského) s Radvaňou vedúcich priamo cez park (L93, vtedajšia 32 2001/02-2005), obchádzajúcich ale žiadanú Fončordu, zrejme kvôli minimalizácii súbehového úseku Tajovského SOŠ-Kyjevské nám.-Sládkovičova, navyše pod trolejmi (ale bol zase "trasový" súbeh L32+93 Gaštanová-H.Vajanského-Sládkovičova, rozdiel bol len v expresnosti L93 a v koncových "konečných" Terasa/Iliaš II.).

Linka spája oba "konce" bez natiahnutých trolejov (Iliaš, pri moste-Zvolenská cesta TESCO a Tajovského SOŠ-Podlavice, Gaštanová, hlavná väzba Zvolenská cesta-Podlavice/popr. ďalej prestup na/z PAL 601462, resp. opačne), pričom prechádza zatrolejovanou časťou Sládkovičova-Tajovského SOŠ, kde sa napojí na trasu "podlavických" liniek z mesta (27+34+35+36+601462). Po trase vznikajú ďalšie väzby (Radvaň-UMB/Podlavice, Zvolenská cesta/oplotená časť za R1/-Fončorda, Fončorda-Podlavice, resp. opačne, atď.).

Preto tak trochu nechápem, prečo pred oplotením R1 v období nepremávania trolejov a preferovaním úseku L3 pred L2, keď to bolo možné (2006-2007), boli autobusy L3 (na rozdiel od L8 zostala skrátená TESCO varianta L9 bližšia k Zv.c., X-linky nerátam) predĺžené len na jednu stranu do Krematória, či Rakytoviec, no druhá strana ostala len na konci Rooseveltovej nemocnice, pričom by mohla byť až v Podlaviciach (aspoň časť spojov, resp. spoje L32 do nej pohltené...). Keď už vtedy teda bola aj L32, mali sa aspoň odstrániť "časové" súbehy (všade sa samozrejme nedá, špičkové priority, kapacita, atď.) s vtedy autobusovou L3, no toto sa ani nevnímalo (ako veľa ostatného...)

Keď si pozrieme súčasný CP L3+32 Sládkovičova-SOŠ (Kami radšej túto kombináciu nenahodil ?), zistíme, že zahanbujúco každý spoj ❗ linky č.32 v oboch smeroch ide v súbehu s L3 väčšinou do 3 minút ? (s L5, ani s L97 od Kyjevského súbeh nie je), čo ma samozrejme trápi ?, som za odstránenie súbehu (ale nie samotnej linky 32, východzie odchody by zrejme neboli v celých 5-minútach). Potom sa nečudujme, že to "ŠKRTKO"-vi ? vyjde, že linka je nerentabilná a obyvateľom žiadajúcim nebodaj o rozšírenie (to zase netreba) odkaz znie: Hybajme ju rovno najradšej zrušiť.

Takže poďme sa na to pozrieť (keď mi z diskusného vymazalo súbehovosť L97 s L6, ktorá sa medzitým pretrasovala):
Sládkovičova (smer Tajovského):
L3 5:58x (6:09x), L32 6:01x (až 6:15x-to je už medzi dvomi L3)
L3 6:59x (7:11x), L32 7:01x (až 7:15x-to je už medzi dvomi L3)
L3 8:09c (8:21c), L32 8:11x (8:25x)
L32 13:41x (13:55x), L3 13:44c (13:56c)
L3 14:44c (14:56c), L32 14:46x (15:00x-to je už medzi dvomi L3)
L32 15:51x (16:05x), L3 15:54x (16:05x)
L3 17:14x (17:25x), L32 17:16x (17:30x)

Tajovského SOŠ (smer Sládkovičova):
L32 5:26x (5:39x), L3 5:29x (5:39x)
L3 6:30x (6:41x), L32 6:31x (6:44x)
L3 7:30x (7:41x), L32 7:31x (7:44x)
L3 8:40c (8:51c), L32 8:41x (8:54x)
L32 13:11x (13:24x), L3 13:15x (13:26x)
L3 14:10c (14:21c), L32 14:11x (14:24x)
L32 15:16x v strede medzi dvomi L3 (15:29x), L3 15:20x (15:31x)
L3 16:19x (16:29x), L32 16:21x (16:34x)

Je ešte aj rozdielna disproporcia minutáže (čo môže mýliť z oboch strán súbežného úseku), kde paradoxne autobusovej L32 má trvať tento úsek nadhodnotených 13-14 min., pričom trolejbusu len 10-12 min. (napr. L32 ide 2-3 minúty po L3, no na konci súbehu je už cca v strede medzi 10 min. intervalom L3 ?)

Stačí takto ❓ ?
Vie niekto na akej linke v MHD BB jazdil Ikarus 180? Taktiež od kedy do kedy. Ilustračné foto: http://ikarusy.webnode.sk/news/ikarus-180/ ?
Nemyslite si ze viest z kyjevskeho namestia linku 3 o 15:25
a linku 32 o 15:22 je uplne onicom???...

3 minuty rozdiel a potom 15 min. nic? ?
Reakcia na: BB-Schuhu #46365:
Áno pamätám si tiež veľmi dobre "tridsaťsedmičku" na Tajovského z pohľadu pozorovateľa, príp. cestujúceho ? http://imhd.sk/bb/galeria-media/138/index.html?#7313 Začala sa obsluhovať nová časť so zastávkami Podlavice, "PRIEHRADA" (+Višňová, časť Lipovej), Mlynská, Mlynská otočka (+dnes priľahlé ulice na Čiertolí, Na úbočí...). Napojenie Mlynskej ul. priamo na Skubínsku cestu je veľmi stiesnené. Z okolia možno použiť aj čisto prímestské zastávky L601462 (VUC tarifa) na území mesta BB,Skubín (jednosmerná do mesta na ceste z Tajova na konci Mlynskej), BB,Podlavice,PD (pri družstve na Podlavickej ceste), či Riečka, rázcestie ?

Inak mne sa spája číslo 37 s linkou do Malachova (6/90-9/94), predtým po Stupy (od 83?). Ak sa nemýlim, táto číslica v MHD BB skončila práve v 4/99...
Reakcia na: infobus #46360:
Prímestské Citelisy budú v Banskej Bystrici (7 vozov) a vo Zvolene (4 vozy), ak sa medzičasom nič nezmenilo na ich rozdelení.
Trvá cca 3-4 týždne, kým vozy zaradia do premávky od ich dodania. Mestské Citelisy pre MHD ZV došli približne o 2-3 týždne skôr ako prímestské Citelisy a zaradené boli len minulý týždeň, preto predpokladám zaradenie prímestských Citelisov budúci týždeň, no možno to bude aj (ne)skôr.
Dávam do pozornosti historický kalendár, dnes je presne 15 rokov od zavedenia (11.1.1997) linky č. 37 na Mlynskú ul. Pamätám si na to doteraz veľmi dobre. Bolo to po dlhej dobe prvýkrát, keď sa sieť MHD rozšírila do t.č. pomerne novej časti mesta, kam autobusy doposiaľ kvôli chýbajúcemu mostu ponad Tajovský potok nemohli premávať.

V krátkosti si pripomeňme vývoj linkového vedenia na Mlynskú ul.
11.1.1997 - 12.4.1999: linka č. 37 Parkovisko Mičinská - Mlynská
12.4.1999 - 1.4.2001: linka č. 34 Parkovisko Mičinská - Podlavice/Skubín/Mlynská
1.4.2001 - 7.1.2004: linka č. 34 Železničná stanica - Podlavice/Skubín/Mlynská
7.1.2004 - 7.2.2004: linka č. 34 Parkovisko Mičinská - Podlavice/Skubín/Mlynská (cez Bellušovu)
7.2.2004 - 3.1.2005: linka č. 36 Železničná stanica - Mlynská
3.1.2005 - 1.3.2005: linka č. 36 Parkovisko Mičinská - Mlynská (cez Bellušovu)
1.3.2005 - doteraz: linka č. 36 Železničná stanica - Mlynská (cez Jesenský vŕšok).

S Mlynskou ul. sú spojené čísla liniek 34, 36 a 37. Toľko historické okienko k dnešnému výročiu ?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.