Reply on: Inca #6075:
Prečo by mal zamestnávateľ odkázaný na dotácie (pochopíš už konečne, že prevádzka verejnej hromadnej dopravy je celosvetovo odkázaná na dotácie, že dotácia je legálny príjem a nie dôkaz zlého hospodárenia, alebo si v zajatí Miklošoidných teórií?) svojím zamestnancom kompenzovať čosi na peňažných príjmoch? Asi preto aby preňho pracovali, nie? Inak výška mzdy sa neriadi nadpriemernosťou a podpriemernosťou platu ale ponukou a dopytom na pracovnom trhu.
Inca
1. Vodicov nie je zdaleka 500
2. Aj zamestnanci dopravnych podnikov maju rezijne vyhody
3. Myslim, ze vodic MHD zarobi viac ako 13000 v hrubom aj ked za cenu nadcasov.
Jasne, bavime sa o hypotetickych cislach. Ale su to cisla o ktorych sa oficialne nehovori. Sukromni dopravcovia mozno svojim zamestnancom poskytnu nieco na sposob rezijmych vyhod - ak na to maju peniaze. Kazdopadne nepytaju peniaze od statu (mesta).
Ja nehovorim ze mam Kralikovu fotografiu nad postelou ale v niecom ma pravdu: ukazte mi vase uctovne doklady, preukazte opodstatnenost dotacii a mesto vam peniaze da. tak, ako to bezi v Cechach kde sa musi dokladovat vsetko. Teraz samozrejme nehovorim o trzbach ktore su v elektronickych pokladniach ale o nakladoch. To pochopitelne vyzaduje zo strany statu, mesta alebo ineho dotujuceho subjektu pristup k dokladom a hlavne ludi, ktori vedia co kontroluju. Na strane druhej nemoze SAD povedat ze chce x penazi bez toho, aby bolo mozne skontrolovat na co budu pouzite.