O.K., tak mozeme pocitat a budeme sa drzat pri zemi:
500 zamestnancov + 500 manzeliek (manzelov) + 500 deti
cize 1500 ludi do roboty (skoly) a nazad. Povedzme ze by vsetci mali cipovu kartu takze naklady su (11,50+11,50+6,50 Sk) krat 2. Zaokruhlime na 60Sk. Krat 500 = 30000 denne. Krat pocet pracovnych dni do roka povedzme 6 milionov.
Nepocitame do toho rodiny s viacerymi detmi, rodiny zijuce mimo BB, rodiny, ktore musia prestupovat, rodiny, ktorych deti chodia do skoly napriklad v BA, KE, ZA.
Velmi triezvy odhad: 10 milionov Sk do roka, ono to asi bude viac. Ovela viac. Tvoje "ak ho to nic nestoji" je pravdive. Otazka je ci je uvedeny vypadok trzieb zahrnuty v ziadanej dotacii alebo nie.
Ad absurdum: Kazdy obyvatel BB da do roka minimalne 70 Sk aby sa zamestnanci SAD mohli vozit zadarmo.
...absolútny súhlas, pochodil som veľa mestských dopráv v Európe, ale ani jedna doprava nefunguje bez dotácií, a dovolím si tvrdiť, že podstatne väčších ako je to na Slovensku, ako príklad podobný BB uvediem podhorské mestečko (pod Alpami) St.Gallen (cca 60 tis.obyvateľov), bol som tam v roku 1999, nevidel som jeden jediný plný autobus, doprava takmer kyvadlová, a to hlavné, dotácie určené len na stratu z prevádzkovania MHD boli na rok 1999 určené sumou 21 slovom dvadsať jeden milión Swiss frankov, k tomu mali samozrejme kapitálové dotácie určené na nákup nových autobusov, ako exkurziu vrelo odporúčam pánovi Králikovi, ktorý zjavne neovláda zákon č.168/1996 resp. vyghlášku č.151/2003 Z.z. , na domácu úlohu doporučujem doštudovať, mestská doprava má slúžiť obyvatelom mesta, a nie ich zdierať z kože...
Z článku ale jasne plynie jedna vec - MHD sa na ekonomickej báze prevádzkovať NEDÁ. Ak pri zvýšení cestovného na 17,- SKK príde k 30% poklesu počtu prewpravených osôb, tak ekonomická cena už nebude 17,- SKK ale 22,- SKK, tá povedie k ďalšiemu prepadu počtu cestujúcich, ďalšej redukcii grafikonov atď.
Nerád to píšem, ale SAD BBDS má len jednu možnosť - radikálnu. Prestať prevádzkovať MHD, vodičov prepusiť, vozidlá predať. Zajačik urýchlene pochopí, že mestský dopravný podnik nie je len tak zo dňa na deň.
Ja stále fandím niektorému súkromníkovi, ktorý podľa zákona bude môcť robiť nočné spoje.Koľkí tu máte svoje (aj menšie) autobusy?Treba proste kopnúť do vrtule a začať ich robiť.Neexistuje, aby pre súkromíka s normálnou rodinou bol spoj, na ktorom má celkove nočnú tržbu zo 10.000 bol stratový.Nemal by to byť ale nikto z taxikárov.To gumovanie bude asi ich robota! ?
Budem sa opakovat, ale vcera mi nik neodpovedal. Otazku by som polozila informovanejsim napr: chalanom, co vytvaraju pre MHD stranky "Novinky a zmeny v MHD". Pod spravami z obalasti MHD su podpisany KAMI,MAJKL,IKARUS,WRC,LUK, takze: plati sa, alebo sa bude platit za cestovanie ked mate kocik, alebo preukaz ZTP? Doteraz to bolo zadara!
jeeej... ja som sa išiel odhlásiť z úradu práce (cca rok a pol vzad) a pracovnu zmluvu som dostal v piatok, nastup v pondelok. Nemali strankove dni, a zenska povedala, ze mam prist v pondelok. Ked som povedal, ze nejdem tam uz traposit, a sa chcem odhlasit, povedala, nech sa paci, mozete sa, ale v pondelok proste take Pi*e u nas ziju...
dealer: platit sa da mincami 0,50 Sk az 10 Sk a bez problemov aj papierovymi 20 Sk a 50 Sk. Pri vyssich hodnotach to zavisi od toho, ci vodic ma z coho vydat. O nic ine nejde.
Budeme musiet aj po zvyseni poplatkov musiet platit mincami?obcania bez karty pripravte si mesce...budem moct uz platit aj bankovou kartou?alebo na sekeru? ?
NO veď Slovákom tiež nikto nebrání oháňať sa tým, že sú platcami daní a že oni živia vládu, úradníkov a iných príživníkov. Lenže Slovák je taký, že cúvne a nechá so sebou zametať. A ešte súkmeňovci, ktorí s ním súhlasili, idú náhle proti nemu, lebo vidia, že by im to mohlo poškodiť.- To je tiež jeden z dôvodov, prečo som zo SK odišiel a nemienim sa vrátiť. ČR nie je žiadny ideál ale oproti Slovensku je zlatá. Keď som si prišiel na pracovný úrad predĺžiť registráciu, tak som sa trafil do nestránkového dňa. Úradník ma bez všetkého a veľmi ochotne vybavil a ešte mi povedal, že to je samozrejmosť, že je tam predsa pre ľudí. Aká je šanca na to, že by sa nioečo také stalo na SK?
Ad petície: Nie som bystričan, takže je to mimo mňa, obávam sa však, že bystričania si možno vykričia obnovenie l. 24 a x iných nezmyslov tým pádom ostane nepovšimnutých.
Inca
500 zamestnancov + 500 manzeliek (manzelov) + 500 deti
cize 1500 ludi do roboty (skoly) a nazad. Povedzme ze by vsetci mali cipovu kartu takze naklady su (11,50+11,50+6,50 Sk) krat 2. Zaokruhlime na 60Sk. Krat 500 = 30000 denne. Krat pocet pracovnych dni do roka povedzme 6 milionov.
Nepocitame do toho rodiny s viacerymi detmi, rodiny zijuce mimo BB, rodiny, ktore musia prestupovat, rodiny, ktorych deti chodia do skoly napriklad v BA, KE, ZA.
Velmi triezvy odhad: 10 milionov Sk do roka, ono to asi bude viac. Ovela viac. Tvoje "ak ho to nic nestoji" je pravdive. Otazka je ci je uvedeny vypadok trzieb zahrnuty v ziadanej dotacii alebo nie.
Ad absurdum: Kazdy obyvatel BB da do roka minimalne 70 Sk aby sa zamestnanci SAD mohli vozit zadarmo.