Potom, čo som si prečítal článok o pripravovaných zmenách v MHD od 7. januára 2004, len opäť môžem skonštatovať, že čoraz viac dochádza k systematickému likvidovaniu celého systému verejnej dopravy v Banskej Bystrici, ktorá pritom v minulosti zabezpečovala vysoký podiel všetkých realizoaných ciest na území mesta a právom nám túto skutočnosť závideli i v celoštátnom meradle už v rámci ČSSR. Je si ale potrebné uvedomiť, že týmto smerom cesta viesť nemôže a jednou z prioritných úloh mesta by malo byť udržanie a v súčasnosti i vynaloženie obrovského úsilia k navráteniu sa k úrovni MHD spred 10-tich rokov. Ďalšie znižovanie kvalitatívnej úrovne MHD, čo sa týka i neprimeranosti výšky cestovného (a to nielen v jeho absolútnej výške za jednotlivú cestu, ale aj celková cena za obojsmernú prepravu medzi zdrojmi a cieľmi ciest vrátane nutnosti prestupov), bude pomerne rýchlo viesť k úplnému kolapsu dopravy v meste (čiastočne sa to už prejavuje dennými zápchami na preťahu štátnej cesty I/66 po nábreží Hrona) a to nielen v nekonečnom vystávaní na zapchatých úsekoch ciest, ale aj katastrofálnom stave stacionárnej dopravy (dostupnosť IAD a parkovanie, tak v centre mesta, ako aj na sídliskách). K týmto problémom sa napokon pridáva naďalej podceňovaný ekologický faktor. To skutočne sme tak primitívni, že si musíme zo všetkého vybrať vždy to najhoršie a musíme si to vždy prežiť na vlastno tele? To sa nemôžeme poučiť od problémov väčších západných miest, ktoré sa poučili už dávnejšie a robia pre podporu verejnej hromadnej prepravy osôb všetko možné i nemožné (napr. preferencia vozidiel MHD v dopravnom prúde, integrácia dopravných systémov, dotácie a všeobecná podpora využívania MHD,...). Všetky zlé kroky, ktoré sa čoraz vo väčšej miere robia v tomto meste proti racionálnemu riešeniu dopravy, jasne dokumentujú, že aj v tejto oblasti sa Banská Bystrica stáva dominantnou čiernou dierou spomedzi obyčajných provinčných mestečiek a reči o rozvíjajúcom sa metropolitnom centre už zostávajú len snom minulosti. Je preto super, že sa tu ešte nájde zopár fanúšikov, ako sú Majkl, Kami, či Vladimír a chápu dôležitosť MHD. Škoda je len v tom, že ostatným a predovšetkým zodpovedným, je na míle vzdialené, čo sa stane ďalej. Takisto som rád, že ste vo svojich diskusných témach prešli trochu ďalej od toho, aký typ vozidla jazdí na ktorej linke a či má akurát novú reklamu k samotnej podstate (účelu) a technológii MHD. To je skôr téma, do ktorej sa pripojím rád aj ja.
Takže na záver tohto môjho úvodného (i keď celkovo druhého príspevku) na Vašej stránke Vám chcem popriať, aby ste nepoľavili vo svojom záujme naďalej spracovávať aktuálne informácie o celom systéme MHD v Banskej Bystrici pre nás všetkých, pričom sa budem usilovať o poskytovanie pripomienok nielen k samotným stránkam ale i k Vašim diskusiám, týkajúcim sa technológie dopravy.
Keďže nemám úplne prijateľný prístup na net, môže sa stať, že na Vaše prípadné reakcie na moje príspevky budem reagovať aj s týždenným oneskorením.
- čo sa týka samotných CP na tejto stránke, bolo by potrebné preveriť, kde dochádza k chybe, v dôsledku ktorej sú posunuté odchody všetkých spojov určitej linky z danej zastávky napr. v pracovných dňoch o jednu minútu skôr. Všimol som si to napr. u liniek č. 1, 6 z Nám. slobody, č. 24 z Rudohorskej, polikl. u všetkých spojov a pravdepodobne by sa takýchto prípadov našlo aj podstatne viac, čo spôsobuje rozdiel medzi CP z ihmd a CP vyveseným na zastávke;
- od 1. októbra 2003 bol posledný víkendový spoj linky č. 6 posunutý o 5 min. neskôr; odchod z Nám. slobody je teda 22:22aM a nie 22:17aM
No, myslím, že na dnes by toho bolo už aj dosť.
Takže na záver tohto môjho úvodného (i keď celkovo druhého príspevku) na Vašej stránke Vám chcem popriať, aby ste nepoľavili vo svojom záujme naďalej spracovávať aktuálne informácie o celom systéme MHD v Banskej Bystrici pre nás všetkých, pričom sa budem usilovať o poskytovanie pripomienok nielen k samotným stránkam ale i k Vašim diskusiám, týkajúcim sa technológie dopravy.
Keďže nemám úplne prijateľný prístup na net, môže sa stať, že na Vaše prípadné reakcie na moje príspevky budem reagovať aj s týždenným oneskorením.
- čo sa týka samotných CP na tejto stránke, bolo by potrebné preveriť, kde dochádza k chybe, v dôsledku ktorej sú posunuté odchody všetkých spojov určitej linky z danej zastávky napr. v pracovných dňoch o jednu minútu skôr. Všimol som si to napr. u liniek č. 1, 6 z Nám. slobody, č. 24 z Rudohorskej, polikl. u všetkých spojov a pravdepodobne by sa takýchto prípadov našlo aj podstatne viac, čo spôsobuje rozdiel medzi CP z ihmd a CP vyveseným na zastávke;
- od 1. októbra 2003 bol posledný víkendový spoj linky č. 6 posunutý o 5 min. neskôr; odchod z Nám. slobody je teda 22:22aM a nie 22:17aM
No, myslím, že na dnes by toho bolo už aj dosť.
Stanica by síce nebola, ale šlo by sa cez Nám. slobody, aj Sásová by sa odviezla na Štefánikovo nábrežie.
Kami
1. nastastie sa katastroficke famy nepotvrdili
2. elegantne sa vyhne zapcham pri VUBke a zcasti na nabrezi => kratsia jazdna doba => rychlejsi obeh => menej vozov/kratsi interval
3. mat v sedle na L33 Karosu bol luxus. => dole vodic a jedna smena Karosy
4. len dufam ze som si to dobre zapamatal