Reply on: Petik #716:
S akoze Samoobsluzny predaj listkov. Do tej doby (1974) existovali v MHD sprievodcovia, ktori vydavali listky. Potom sa postupne prechadzalo na dnesny system, ked je cestujuci povinny si zakupit listok este pred nastupom do vozidla. Vzhladom k tomu, ze v niektorych mestach sa od sprievodcov k automatom prechadzalo postupne (po jednotlivych linkach), boli linky, kde nie je sprievodca, oznacovane velkym S ako samoobsluzne.
Vladimír
Mimochodom, ani v Martine som sa nestretol s jediným negatívnym prístupom (a to som bol aj po pracovnej dobe na vrátnici SAD), čo ma stále presviedča o kvalitách Stredoslovákov.
Tie ev.č. ma nesmierne mrzia. Veď to je predsa uľahčenie aj pre samotného dopravcu. Číslo ŠPZ je zložité, tažko zapamätateľné, malé a blbo umiestnené, čiže aj zle čitateľné. Naproti tomu, ev.č. sa ľahko pamätá, dopravca si sám určí, kam ho umiestni. V Prešove by vodiči zbláznili, keby im niekto povedal, že dnes majú vozidlo č. PO 868 BB miesto normálnej "tri-štyri-trojky"...
Osobne by som v BB rád videl nasledovné:
trolejbusy sólo - od 1001 vyššie
trolejbusy kĺbové - od 1501 vyššie
autobusy sólo - od 1 vyššie
autobusy kĺbové - od 501 vyššie
Ešte k tomu zatieraniu ev.č. na trolejbusoch #701: Ako to mohli robiť? Veď trolejbus evidenčné číslo predsa mať musí, keďže nemá ŠPZ!