Ak ste počúvali pozorne tak "führer" zo SAD Zvolen sa nechal počuť, že aj po 1.1.2019 budúaj bez platnej zmluvy jazdiť naďalej! Keďže dopr. licencie na prevádzkovanie liniek udeľuje VÚC, a keď ten zmluvu so SADkou neuzavrie, tak jej nedá ani licencie na PAL. A to prileje iba olej do ohňa. Smiešne na tom je, že SAD Zvolen ide seba vystaviť do pozície spasiteľov, že oni ako filantropi zachránia dopravnú obslužnosť vo verejnom záujme a kraj im to zacaluje do posledného centa! Navyše dopravca podľa zmluvy má právo v prípade insolvencie objednávateľa si vziať úver na krytie prevádzkových nákladov. To jest, že kraj v prípade úspechu SADiek na súde zaplatí viac ako by mal. Vice versa kraj bude zas na súde mámiť zo SADiek pokuty za jazdenie bez licencií. To bude cirkus aký Slovensko nezažilo ešte.
Takto to vyzerá, keď sa stretnú egocentrici hlavami proti sebe ako barani, t.j. Lunter jr. a Polóny jr.
Takto to vyzerá, keď sa stretnú egocentrici hlavami proti sebe ako barani, t.j. Lunter jr. a Polóny jr.

810zssk
1. SAD ZV mal relatívne novú zmluvu na výkony MHD, čiže si nepotreboval veľmi pestovať dobré vzťahy s mestom. Tu naopak hrozí že čoskoro bude potrebovať novú zmluvu získať a vtedy ti naozaj nepomôže vojna s objednávateľom (preto napr. Slovak Lines pri nedávnom zavádzaní už zrušenej optimalizácie PAL v BSK šúchal nohami a v podstate BSK vychádzal v ústrety).
2. SAD ZV mal spojenca v podobe BBSK ktorý mu umožnil zavedenie napr. X liniek. To tu možné nie je, ak to dobré chápem, dopravcom končí nie len zmluva ale aj dopravné licencie, čiže nebudú proste mať na základe čoho jazdiť. Iste, mohli by sa inšpirovať DPMBB s jeho "nepravidelnou" kyvadlovou dopravou, lenže to nejde až tak ľahko keď jazdíš po dedinách každé dve hodiny (aj to náhodne). Navyše, DPMBB mal tieto výkony preplácané mestom, SAD ZV nebude po lazoch chodiť páliť peniaze len tak zadarmo.
Povaha situácie tiež bola iná. Pri trolejbusoch išlo mestu najmä o uspokojenie verejného záujmu obnoviť trolejbusy, nie o zbavenie sa SAD ZV (kyvadlovku chápem len ako trucpodnik). Preto sa eventuélne podarilo nájsť riešenie uspokojivé pre obe strany - pochybujem že mesto má pocit že to vtedy prehralo. Proste našli spôsob ako nasýtiť vlka bez zavraždenia ovce (trolejbusy jazdia, SAD ZV stále zarába). Tu žiadnu podobnu cestu von nevidím. Ak sa zmluvy s dopravcami budú považovať za neplatné, tak proste musí nasledovať tender, čo je pre SAD ZV obrovské riziko.