Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Mam taku malu pripomienku na nasu krasnu MHD-cku. Uz pár krát sa mi stalo, ze bol bus plny a šofer vypol na zastávke motor a povedal, že sa nepohne kým nenastúpia všetci ľudia a tak týmto prístupom som na cielovú stanicu prišiel s 20 minútovým oneskorením, čím som nestihol bus na ktorý som mal prestúpiť. Chcel by som sa spýtať ći je to normálne a čo sa s tým dá robiť. Vďaka!!! ?
PIT: mas pravdu, ked uz je spoj v CP, mal by byt riadne oznaceny.
A niektori vodici by mali zvazit, ci si budu dalej "nicit nervy s cestujucimi".
Reply on: Kami #2493:

Na transparente mal "ŠKOLSKÝ SPOJ", ale lepšie by bolo dvojriadkovo "Jesenský vŕšok cez Okružnú a Nám. slobody" - bolo by to podstatne jasnejšie. A s kombináciou so správnou poznámkou v CP by nemohlo dôjsť k nedorozumeniu.
Inak ja súhlasím s tým, že ma upozornil (kto by nastupoval do vozidla, ktoré má na transparente niečo takéto, ak nevie kam ide), ja len nesúhlasím so spôsobom komunikácie väčšiny vodičov s cestujúcimi.
PIT: on Ti chcel len dobre. 🙂 Proste defaultne predpokladal, ze netusis kam ide a budes mu vyzvanat niekde na Hustaku. 😉
Co mal na transparente? Lebo vodici s EMtestom nemozu ovplynit co sa zobrazuje, ale pri BUSE ma na vyber ciele 'skolsky spoj', 'jesen. vrsok-sk.spoj' a mozno aj ine.
Postreh:
Dnes som išiel tým kombinovaným školským spojom L10/53/43 zo zastávky Nové Kalište (7:30). Najprv to vyzeralo, že ani na zastávke nezastane, ale zastal (išla Karosa 941 BB-775AB). Vodič sa chvíľu na mňa díval a potom mi hovorí, že je to školský spoj. Odpovedal som mu, že mi to nevadí, stačí, že je v CP. Však že nech sa potom nečudujem, že kam ma to dovezie - nemohol vedieť, že viem čo je to zač. Na Okružnej sme si hodnú chvíľu postáli a plný potom odišiel. Najbližšie stál až na Nám. slobody, napriek tomu, že v CP L53 na sadbb.sk je uvedený odchod na všetkých zastávkach. Ale podstatné je, že som sa chcel dostať na Jesenský vŕšok, čo sa mi aj podarilo - akurát vodič namiesto toho, aby mi v rýchlosti vysvetlil trasu, po ktorej pôjde, ma radšej odrádzal, aby som ho použil ?
Inak pred tou 7:30 na tejto zastávke skončil plný trolejbus L6 (asi 1504 - bol to ten bývalý Tic Tac) v smere do mesta a dobre to tam zapchal - keď konečne nič nešlo v protismere, na tom "dôležitom" semafóre naskočila červená a autá čakali ďalej. Ľudia postupne povystupovali a vodič potom potiahol o nejakých 10 m ďalej. Škoda, že vodič trolejbusu nemôže v takomto prípade, ako "zamestnanec dráhy" aspoň dočasne riadiť premávku, aby nedošlo k zápche.
Reply on: Vladimír #2490:
ja dúfam, že sa dožijem oboch 🙂
Reply on: Majkl #2487:
Skrátka som si položil otázku, či je lepší nástup všetkými dverami, ale iba jednorazové lístky alebo predplatné lístky, ale nástup iba prednými dverami. Resp. si môžeme položiť otázku, ktorá z týchto dvoch zmien skôr pritiahne nejakých ľudí k používaniu MHD. A myslím, že tá druhá možnosť je predsa len o čosi lepšia. I keď si plne uvedomujem, že najlepšie by boli obe vymoženosti.
Ad zmeny v MHD: nové CP (33, 53, 55 a 56) by som najradšej robil až vtedy, keď budem mať podklady na sadbb.sk, prípadne knižný CP v ruke (aby som sa vyhol zbytočným chybám typu, že odchod z Námestia slobody bude v poriadku, ale zo Sládkovičovej už bude o 3 minúty posunutý, lebo BBDS zmenila aj jazdné doby).
Ad trolejbusy v Sásovej: myslím, že o tomto probléme by mali rozhodnúť dopravní odborníci (na základe ekonomických prepočtov) a nie občania, ktorí súdia celý trolejbusový systém podľa toho, že "nekúri a je hlučný".
PIT, Vladimír: práve o to mi išlo. Je jasné, že všetko naraz nepôjde (z finančných dôvodov), i keď všetky tri možnosti sú do budúcnosti nevyhnutnosťou. Anketa môže slúžiť ako vodítko pre BBDS, že na čo sa majú zamerať v prvom rade.
Selcan: lebo
a) ma zaneseny chladic a celu sustavu
b) nebufikuje

Moznost 'a' sa neda vylucit, ale vdaka 'b' moze viac ukradnut. Ak to vie pol dediny, mali by to vediet aj na SADke, nie?
Preco Jan Ondruska v autobuse nekuri?To,ze predava naftu to vie pol dediny.Do kedy este?!
Reply on: PIT #2483:
Súhlasím, že obe, prvá aj druhá možnosť sú veľmi verovnane žiadúce. Ale ak by som si mal vybrať jedno z toho, tak za dôležitejšie považujem obnovenie PCL a až potom (i keď v tesnom závese) nástup všetkými dverami.
Majkl
Neviem, či si bol Ty autorom novej anketovej otázky, ale možné odpovede nástup všetkými dverami a znovuzavedenie časových CL sú tak vyrovnané, že je ťažké sa rozhodnúť, keďže by zásadne mali platiť súčasne. Je to ako vyberať si medzi šťastím a zdravím ☺
Už minulá otázka sa mi nezdala úplne vhodná, pretože sme si na DF dopisovali a snívali o trolejbusoch do Sásovej, ale pri hlasovaní verejnosti takáto anketa nemôže priniesť kladný výsledok pre trolejbus. Dôvodom je, že väčšinu územia mesta neobsluhujú trolejbusy, ale autobusy; celá Sásová sa vpodstate trolejbusom nikde nedostane; pri obnove vozidlového parku sa kupovali len nové autobusy (a TBUSy už majú 13 rokov); v trolejbusoch sa nekúri; môžu padnúť zberače a nasleduje meškanie..., takže ľudia sú viac zvyknutí cestovať BUSmi a keďže často nevedia ani čo to trolejbus je, automaticky zahlasujú za autobus. Po zhliadnutí výsledkov takejto ankety sa opäť určite nájde nejaký "mudrák" a povie, že však ľudia ani nemajú až tak veľký záujem o trolejbusy, tak čo sa budeme trápiť ?
Reply on: LUK #2481:

Ja som v príspevku #2452 vymenoval iba niektoré zmeny, ktoré som našiel pri porovnaní novovylepených CP na zastávkach na Nám. slobody (a L55 tade nechodí) a teda sa nejednalo o komplexné oficiálne oznámenie zmien CP, ktoré prislúcha dopravcovi a ako je už pravidlom pri zmenách v menšom rozsahu, opäť o tom cetujúcich neupovedomil.
Čo sa týka L55, jediná zmena v smere na Uhlisko bude ten spoj 5:00x z Hronseku, pretože 12:46cL chodila z Rakytoviec už min. od 01. 09. 2003, keďže to je aj v iMHD. Pri porovnaní odchodov L55 zo zastávky Kúpeľná, Tesco od 28. 02. 2004 nesedeli na iMHD tieto odchody: 5:36xH, 18:31xI, 20:03xI 41x; na zastávke je teraz 5:34x, 18:31x (aj keď na sadbb.sk je odchod aj z Iliaša 18:27x), 20:04xL 42x.
ad 43: 7:30cJ robil spoj L54. 7:40xw patril do obehu 43/2xw.

Ostravská MHD je asi najlepšia široko ďaleko. Odporúčam exkurziu, minimálne na www.dpo.cz.

Pri výpočte zmien od 28.2.2004 ste zabudli na L55. Spoj 5:05x z Hronseka sa mení na 5:00x (v Badíne, Hliny 5:15 na 5:13) a chýba poznámka, že zachádza cez Badín, Hliny. Spoj 12:45c z Rakytoviec sa mení na 12:46c.
LUK: vďaka za mail, klobúk dole pred tvojou databázou (voz. park). Zaujímalo by ma, či sú to aj oficiálne údaje, alebo len tvoje pozorovania.
Každopádne, idem sa pustiť do aktualizácie evidenčného stavu, tak sa mi budú tvoje údaje veľmi hodiť.

Inak, vidím, že sa ti zapáčil ostravský systém cestovných poriadkov 🙂

Kami má tiež nejaké info o voz. parku v minulosti, chceli sme to dať dokopy, ale chýbali nám informácie o GO (zmena ŠPZ) a BBDS v tomto smere nie je náchylná na spoluprácu.
Reply on: 460-053/054 TRANS EASTERN EXPRES #2476:
Šesťnápravová laminátka bola aj je (v przenskom múzeu Škoda). Aj polpantografy sa na laminátky dosádzajú, lenže to vy v zaostalých jednosmerno-východných končinách neviete (Vladimír, Papyr: ? ). A motory ani podovzky nie je dovod modernizovať, keď sú v pohode.
I.
Reply on: LUK #2468:
Ešte je možnosť spýtať sa na to prečíslovanie
vodiča vozidla...

Inak, vidím, že máš prehľad o vozidlovom parku, nenájdu sa u teba nejaké staršie záznamy o vozidlách (ŠPZ, roky výroby), prípadne nejaké fotky?

460-049/050 EASTERN EXPRES ZV-BB-KE

Hladam si nejakych kamosov z BB -chcel by som sa dostat do partie expertov na vlaky alebo na MHD (zaujimam sa o vlaky a MHD (A-BUS,T-BUS) Mam 20. T.č. 0904 584 832...

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.