Peco: pocul som ze padlo dobrych 30 cm. Na pesobus nebolo na ceste miesto, nie vsetky auta sa dali vyhrabat, takze najistejsia bola MHD, hoci sla nepravidelne a napratana.
Papyr: ked budem doma tak pozriem daku sucasnu linku, jej chrono, a pouzijem na nej tvoj priklad.
Teraz uvediem len linku 31 z roku 1992, teda jej cast, co som vyuzival.
vodic B.M. - cista jazdna doba 8 min., celkovo 11 v sedle, 13 v spicke. Priemer ostatnych 15 min., na snehu 20 min.
To su realne cisla bez zapchy a pri nastupovani vsetkymi dverami.
Je to velmi jednoduche. Zrusit nastup na predne dvere a zaviest system odbavovania cestujucich taky, ako je obvykly v Prahe, Blave, Kosiciach, Presove, Ziline a vsade, kde je normalna MHD, teda nastup na vsetky dvere vozidla.
Vyzera to nelogicky? Na prvy pohlad ano, ludia nebudu nuteni preukazovat svoje platby! (Ale od coho su revizori?) Ale chcel som upozornit na nieco ine.
Predstavte si fiktivnu trolejbusovu linku, dajme tomu o 12 zastavkach, s priemernou medzizastavkovou jazdnou dobou 1 minuta a intervalom povedzme 15 minut v spicke (00, 15, 30, 45 z oboch konecnych.). Dajme tomu, ze dnes mu cista doba jazdy na druhu konecnu trva tych 12-13 minut. Ale na kazdej zastavke stoji 2-4 minuty, pokym sa vsetci cestujuci prepasiruju cez predne dvere. Takze 11 zastavok krat cca 3 minuty... - 30 minut statia na zastavkach!!! Celkovo teda jazdna doba z jednej konecnej na druhu okolo 40-45 minut.
Hovoril som, ze tato fiktivna linka ma interval 15 minut. Teda vozidlo A odide z 1. konecnej 00, pride na druhu konecnu 45, odide z druhej konecnej 00, dojde na prvu konecnu 45, odkial medzitym za tie dve spickove hodiny odislo 7 dalsich trolejbusov podla CP. Celkom takto potrebujeme na zabezpecenie tejto linky osem klbovych trolejbusov.
A teraz si predstavte nastup na vsetky dvere. Priemerna doba statia na zastavke sa znizi na cca 30-40 sekund. Takze 13 minut jazdy plus 11*30 sekund statia = 20 minut z konecnej na konecnu. Teda vozidlo A vyrazi z prvej konecnej o 00, na druhu dojde o 20, z druhej vyrazi o 30, na prvu dorazi o 50 a moze vyrazit zase o 00. Teda jeho obeh sa znizi z dvoch hodin na jednu hodinu a namiesto osmich vozidiel v spicke mozeme vypravit len styri.
Na jednej linke sme teda usetrili: 4x naklady na prevadzku trolejbusu, 4x plat vodica. Myslite, ze z toho sa neda zaplatit jeden revizor, ktory by kontroloval listky?
Tento priklad je silne pritiahnuty za vlasy, pretoze v reale usetrime menej. Ale aj tak. Tymto jednoduchym krokom usetrime vela CASU. Casu cestujucich (ktorym zvysenie priemernej cestovnej rychlosti len prospeje) a u dieselovych autobusov aj palivo - ved kym sa do takeho Ikarusu nasukaju cez predne dvere vsetci, ktori sa chcu odviezt, tak ten Ikarus ma zapnuty motor - naprazdno.
Najviac vsak usetrime vozidla a vodicov.
A okrem toho - konecne prestane byt pesia chodza (!!!) priamym konkurentom MHD.
KU L 34
Mily Petik. Ten môj argument je dosť závažný, lebo neviem ako často Vy sám chodíte zasypaný ťažkými taškami. Verte, že väčšina študentov to absolvuje týždeň čo týždeň. A najmä v zime to nie je žiadna sranda. MHD má slúžiť ľuďom tohoto mesta a teda aj študentom (keďže ako som už spomínal ide o autobus v univerzitnom meste). A sú aj ľudia čo na MÚ chodia častejšie ako vy. A je ich tiež dosť. Určite viac ako tých, čo chcú ísť na Uhlisko. Tento krok MHD bol nelogický Mám pocit, že predchádzajúca trasa vyhovovala viac väčšine bystričanov. Preto ten hnev v mojej duši.
Majkl: dá sa v tomto fóre nastaviť sms notifikacia ak áno akým spôsobom ju môžem využívať? Ak nie tak potom neplánuješ niečo take spustiť? Už dlhší čas trávim na tomto portáli a je fakt naj zo všetkých (vratane mhd) portálov.
Tak ako sa vám išlo ráno. To je súper. Aspoň viete že nielen MHD je taká neschopná. Nechcel by som byť na koži niekoho zo sasovej alebo z niekade inakade. Ja som išiel este predvčerom do roboty na bicykli a nebol sneh, ale ked som sa vracal domov tak to bola sranda. Perinbaba sa trošku s nami zahrala. Ale idem si po 48 hodinovej sneme ľahnúť. Tak vám prajem aby po zmenách na linkách mhd ste nemuseli meniť formu dopravy. Mesto a SAD v tomto čase asi z vysoka kašlú na cestujúcu verejnosť. Tak potom vzniká otázka: 'spoľahnúť sa na mhd alebo si radšej privstať a použiť pesobus. Ak použijete to druhé tak potom ušetríte a viete, že sa dostanete niekam oveľa rýchlejšie ako pomocou mhd. Príjemný deň vám prajem. A nezapadnite. peco z radvani.
PIT: hej, vsimol som si ze ten pekny strk je rozryty
Lenze je ta obsluha stanice zabezpecena? Cim som mal ist ja v nedelu zo Sasovej?
Teraz som si dovolil luxus a na autobus som sa z Uhliska previezol Ciciakom.
Zabudol som Ti ešte odpovedať na otázku o vylepení CP L24 a 53 na Okružnej. Tak áno párkrát som to spravil, raz aj na Mládežníckej, otočke, ale ľudia si to veľmi nezaslúžia i keď niekedy podľahnem pokušeniu.
Inak raz som na Okružnej videl nalepený aj CP z iMHD. To si bol pre zmenu Ty?
No jasne naokolo bližšie a hlavne, že tam ešte nikdy spevnený chodník ani nebol a v súčasnosti je ešte v horšom stave, keďže kvôli výstavbe Kauflandu ho rozkopali a kládli tam potrubie. A načo mám potom MHD, keď mám vláčiť seba aj veci?!
Ako prechod medzi stanicami slúži neudržiavaná panelová cesta po stavbároch, pričom predtým ako snežilo na nej bolo toľko ľadu, že bol problém tade ísť po dvoch nohách.
PIT: mne sa prechod medzi stanicami nezda problemovy.
Ide o to ako definujeme spojenie obyvatelov s uradmi, skolami, nemocnicami a stanicami. Kedy je tato podmienka splnena a v akom rozsahu musi byt priame spojenie.
V podstate sa dá všetko, ale čo tak robiť veci racionálne? A keďže všetci dobre poznáme prechod medzi stanicami, nezávidím nikomu ísť z Uhliska na vlak s batožinou.
#1858
Pani Čižmárová. Ak ste Doc. RNDr. Katarína Čižmárová, CSc., ktorá je od 16. 12. 2003 členkou jednou z komisíí MsZ v Banskej Bystrici, mali by ste využiť možnosť priameho stretávania sa s poslancami MsZ počas ich práce a priviesť ich k zásadnej zmene v uvažovaní o doprave v meste.
#1938
Majkl, to bol dobrý nápad uviesť na CP L34 názov dopravcu a telefonický kontakt na neho. Aspoň zopár ďalších menej chápavých ľudí zistí, že na iMHD.sk nie sú na stránke BBDS (tá nie je schopná prevádzkovať stránku na takejto úrovni).
Spomínal som, že od 7. 1. platí aj nový CP L2. Porovnal som to so starým z iMHD a rozdiel bol len v jednom spoji - 5:44x po novom zo žel. stanice odchádza 5:37x.
Inak poznámky v zastávkovom CP sú zoraďované nehierarchicky, jednoducho podľa abecedy.
#1916 + Pre všeobecnú rozpravu o zmene CP od 7. 1.
- do tejto rozpravy sa absolútne nehodí rozlišovanie ľudí na Podlavičanov, študentov, dôchodcov atď. Všetci sme cestujúcimi - KLIENTAMI PODNIKATEĽA, ktorý má navyše poskytovať službu vo verejnom záujme. Takže rady, ako chodiť cez koľajnice a ohrozovať svoje životy (a nehovorím o tom, akú radosť by z toho mala Železničná polícia), namiesto toho, aby MHD riadne zabezpečovala funkcie, ktoré vyplývajú z jej samotnej podstaty, sú absurdné. Nesmieme hľadať nezmyselné riešenia, naopak problémami MHD by sa mali zaujímať vždy všetci obyvatelia a nielen tí, ktorí sú postihnutí aktuálnou zmenou. Ak by sme sa k tomu stavali, že teraz je to vec Podlavíc, tak nech sa sťažujú, bol by to precedens, ktorý by sa vypomstil neskôr, keď by bola v svojej podstate zlikvidovaná napr. L24, či ktorákoľvek iná.
kde sa mozem dostat k cestovnym poriadkom BB MHD ako su zobrazene na zastavkach?
neviete ktora spolocnost ich tlaci
mohli by urobit z kazdej zastavky PDF subor
Mark: v BA proste plati najdrahsi jednorazovy listok, aky maju. Na druhej strane, dostanes sa s nim odvsadial vsade s prestupom na stanici. V BB zas plati zlava, takze ...
Vecerne spoje, okrem ozaj poslednych, byvaju prazdne. Vyuzivam ich casto, takze mam trochu prehlad.