Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Este k tej "mojej" otocke na Striebornom #1304, #1301).
Je tam sice malo miesta, ale jednostopa otocka pre linku tak malo frekventovanu ako L7, to by sa myslim celkom zvladlo. Hlavne pokial na tejto konecnej hned tocila naspat, tak by ziadny problem nebol. V pripade vyluky nabrezia, by sa tam musel dat zakaz zastavenia, aby sa tam mohlo tocit viac liniek. V pripade zatrolejovania Mladeznickej a zrusenia 24 by sa zaroven otockou na Striebornom namesti zlepsila moznost prestupu do Sasovej.

BTW Strieborne namestie je perfektna prilezitost pre podzemne garaze. Dufam ze ked to budu rekonstruovat, tak tam postavia aspon jedno podlazie garazi a Strieborne namestie sa skutocne stane namestim a nie parkoviskom. Nieco podobne by sa mohlo vybudovat aj v Narodnej pod ulicou a celym tym parcikom. Chapem ze nie su love, ale raz sa tento problem bude musiet riesit, pretoze aut bude stale pribudat.

Co sa tyka manipulacnych trati a spojok, nieco by sa mohlo vybudovat.
Napriklad v Bratislave si spominam na nejake trate v ulickach pri krizovatke Stefanikova x Hodzovo nam (Mierko), kde sa vsak neda normalne odbocit, lebo tam nie je vyhybka a na krizovatke su troleje tej manipulacnej trate vedene tak 10 cm nad normalnou tratou.
Podobnym sposobom by sa mohla vybudovat otocka na Hustaku (Vajanskeho namestie?), pripadne aj upravit krizovatka pod Krajskym uradom, aby v pripade nutosti mohlo rychle a jednoducho umoznit odbocenie z ul.(nam.) L.Stura k Usvitu.
Ak by sa vybudovala trat cez Karlovo do Sasovej, tak na Striebornom namesti by som nechal stalu manipulacnu otocku. V pripade trate na Mladeznicku by sa nemalo zabudnut na spojku Kyjevske namestie-Okruzna.
Ano, Kami ma pravdu, ulica Pod stranou je naozaj pre trolejbus uzka.

Ale trolejbus by sa urcite zmestil na cestu veducu na Sachticky. Je zvlastne, ze na Sachticky nechodi nijaka verejna doprava, pritom je to jedno z najkrajsich miest v okoli Bystrice. Trolejbus by mohol bud pokracovat zo Sasovej, alebo cez Partizansku, Kyncelovu a Nemce.
Vladimir: teraz karty nahradzaju aj preukazku. Je tam fotka aj meno. Ibaze vodic je jediny co moze zistit zneuzivanie. Musim sa zajtra pozriet ako to vyzera v praxi. Neviem si to teraz vybavit bez preukazky, pri platbe kartou.
Reply on: Kami #1322:
Ale na stránke BBDS sa píše, že karta pre polovičné cestovné je farebne odlíšená. Ak teda používam kartu na zľavnené lístky, ktorú mi na základe nejakého potvrdenia vydala samotná BBDS, prečo dokladovať nárok znova? Alebo sa pod tým dokladovaním skrýva jednoduchý úkon: "Aha, pán šofér! Mám zelenú kartu!"?
Vladimir: preukazovat zlavu treba lebo nie je nic lahsie ako stlacit si zlavu. Nejeden pubertiak musel doplacat do celeho lebo nemal zlavu.

Dnes som otestoval trolejbusovu trasu THK - Podlavice - Nemocnica. Nic z toho nebude. Pod Stranou je fakt uzka a v starej casti sa neda rozsirit. Nepustil by som tade ani Vario. A z Podlavic do nemocnice by mohli premavat len voziky z reklamy na ST medzimesto. 🙂
Reply on: Majkl #1317:
Nie, Vlado =/= Vladimír

Čo sa týka rozvoja trolejbusov, pripájam sa k Papyrovi a Jarovi. Žiadne technické limity pre TR sieť neexistujú. Ja som vo svojom úletnom linkovom vedení navrhol trolejbus z Vajanského nám. cez Strieborné nám. a Karlovo do Sásovej. Ak by existovala aj táto vetva, v prípade výpadku nábrežia (samozrejme jeho napájanie musí byť vhodne izolované od ostatnej siete) môžu mimoriadne jazdiť linky zo Sásovej na Fončordu cez Strieborné nám. A naopak, v prípade výpadku Karlova, možno chodiť okolo starej nemocnice. Nič, nie je obmedzené, len finančné zdroje!
Reply on: Jaro #1319:
Ano, tak nejako som to myslel.
V Ziline je uz dnes 2/3 podiel trolejbusovej trakcie na celkovych vykonoch MHD (t.j.zhruba 67 😵 a trate sa stavaju dalej.Navyse po dobudovani spojnice medzi Vlcincami a Solinkami bude mozne lubovolne menit trasovanie aj pri mimoriadnych situaciach,takze v ziadnom pripade nedojde k zablokovaniu celej siete.V BB je problem to nabrezie,ked tam nieco vybuchne,tak su vsetky troliky odrezane od stanice aj centra.Treba okruhovat.
Reply on: Majkl #1317:
MHD moze jazdit i pomerom 70/30 v prospech trolejbusov, len musis mat manipulacne otocky, aby si mal menej zranitelnu siet, tu potom nebudes musiet vzdy vylucit celu.
Dlhšiu dobu som nebol na nete a nedá mi nezareagovať na pár tém, ktoré boli tu rozoberané:

otázka: Vlado=Vladimír?

Vlado: Tvoj nápad viesť trolejbusy po ulici
Pod stráňou je dosť nereálny, nakoľko je taká úzka, že sa tam dve autá ani nevyhnú.
I keď priznám sa, i ja som sa už pohrával s myšlienkou spojenia THK a Podlavíc. Pestovateľská je dosť široká, len asi posledných sto metrov je úzkych. To by sa dalo riešiť
zakrytím Tajovského potoka a rozšírením cesty. Nová autobusová linka by potom spájala
Mlynskú - THK a mesto. 34 by tým pádom mala už len 2 vetvy (Gaštanová a Skubín, čo by uľahčilo tvorbu a zjednodušilo cestovný poriadok).

Ad výstavba nových trolejbusových tratí: Sásovčania sa zrejme trolejbusov nedočkajú,
lebo pomer výkonov autobusy:trolejbusy je už takmer optimálny (max 50/50) a nie je technicky
možné trolejbusovú sieť ďalej rozširovať (ak by v Sásovej boli trolejbusy, pomer by bol
cca 70/30 a pri výluke by nebolo možné zabezpečiť náhradnú dopravu - nebol by dostatok
autobusov). Takže výhľadovo sa počíta najmä s dostavaním tratí na Fončorde + eventuelne oblasť
HM Tesco.
Hahahaha... "Urobte si vodičský preukaz pod vedením našich vysoko profesionálnych milých a príjemných inštruktorov. Jazdíme výhradne na vozidlách FELICIA, LIAZ a KAROSA."
Ja už síce vodičák mám, ale keď tí inštruktori sú takí vysoko profesionálni, milí a príjemní... 🙂
Dúfam, že tá LIAZ-ka sa nezvťahuje na skupinu B 😉

Otázka: Prečo je cestujúci pri platení kartou oprávňujúcou platiť polovičné cestovné povinný preukazovať svoj nárok vodičovi? Veď tento nárok by efektívnejšie mohli posúdiť už pri nabíjaní karty v BBDS! Vodič sa takto len zdržiava.
🙂 Asi chceli zvýšiť jeho predajnosť, a tak tí, čo čakajú mapku v ňom nájdu mapku a tí, čo chcú schému, nájdu schému. A pre tých náročnejších sľúbili mapku aj schému.
Keďže Petik upozornil na stránku BBDS, tak som už po nej trochu posurfoval a objavil srandičky, ktoré som si nikdy predtým nevšimol.
Malý citát:
"Obsahuje kompletný CP MHD, informácie o tarife MHD (cenách), právach a povinnostiach cestujúcich v MHD, mapku MHD spolu so schémou siete MHD, odchody prímestských, diaľkových a medzinárodných liniek z autobusovej stanice v Banskej Bystrici."
Zaujalo ma, že ten knižný CP obsahuje "MAPKU MHD SPOLU SO SCHÉMOU SIETE MHD". Ja neviem, tam je nejaká mapka? V tom mojom exemplári je len schéma. A ako vyzerá mapka spolu so schémou? Zaujímavé... 🙂
Vyzera to, ze zmeny su len kozmeticke. 6 a 7 len v smere na stanicu (zrejme chrono a male posuny), 42 smer Ilias (asi daco rano) a 56 v oboch smeroch. Zvysok popisal Danny. Nove CP spoznat lahko - iny papier a farba roztecena. Pri VUB chyba plexisklo takze rannu 42 nevidno.
Zato sa cinili pri trolikoch. Aj 1525 ma nove plechy.
Vidim ze na www.sadbb.sk je uz novy CP platny od dnes. No musim uznat ze sa nejako polepsili.
Linka 1 je vsak same w a c, ze sa v tom ani panboh nevyzna. Na 2 stale to hlupo vsunute c.
V sobotu som sa bol pozret do Karlovych Varov, tak som sa trochu (ale nie moc) poobzeral aj po MHD.
Premava tam zrejme len par liniek, vacsinou som videl nizkopodlazne Ikarusy, jednu Karosu Citybus, jednu klasicku Karosu 95? a jednu Karosu SL11 s cervenym naterom. SL11 jazdila na linkach 99 a 20. 99 je nejaka okruzna linka, 20 neviem -asi tiez. Riadila to zena a ked som sa k autobusu priblizil s fotoaparatom, rychle vystupila a schovala sa v parku:) O chvilu vykukla a ked videla, ze stale fotim, schovala sa zas 🙂
Zakladne cestovne je 8Kc, na SL11 25Kc alebo 30Kc.
Cestovny poriadok liniek nie je intervalovy, nieco na sposob BB, ale vyvesky su pekne (pondelok-piatok, sobota, nedela, prazdniny, trasa), chyba len chronometraz.
Do MHD patri aj pozemna lanovka (nieco ako Petrin, Hrebienok - len strmsi kopec), cestovne 50Kc spiatocny, ale ak chcete mat peknu vyhliadku na promenadu, staci sa vyviest na Jeleni skok (medzistanica) za 15 Kc, a odtial peso smer uz si nepamatam (asi vyhliadka Petra Velkeho).

Vcelku pekne mesto, pokial Vam neprekaza nadmerna koncentracia (60-70%) ludi ruskych narodnosti. Restauracie na promenade su neuveritelne predrazene, mal som pivo za 50Kc a vepro-knedlo za 120Kc. Mimo promenady to bude asi ceska klasika.

Cestou domov sa mi pokazilo auto, ale po otvoreni a zatvoreni motora sa zazracne pohlo a vydrzalo az domov :-0
Aj v tomto fóre pripomeniem, že sa dnes začala premávka prvého slovenského autobusu Solaris Urbino 12. Jeho ev.č. číslo je 348, ŠPZ zasa PO 191 BI. V prvý deň prevádzky je vypravený na turnuse č. 10/1. Samozrejme v Prešove 🙂
Este prelepili aj 42, zmeny musim pozriet.

Na www.papez.info je uz aj organizacia dopravy. Uzavrie sa cele okolie centra, tranzit cez Sasovu. Kyvadlova doprava ziadna, MHD vraj 8:00-16:00 nepremava
Caute pani!
Zmeny (mnou zistene) od 01.09.:linka 56,24,25
Isiel som busom a nanovo prelepili L56+ u L24 a L25 len kozmeticke zmeny: ZASTAVKA KARPATSKA ,SMER DO MESTA :LINKA 24: len zrusenie 18:00c a presunutie na 17:59c na linku 25. Dalsie kozmeticke zmeny: 13:52 uz nie x ale c. 6:34a nie, ale 6:24a. Tieto 2 linky= vsetky zmeny.
Bez zmeny vsetko co chodi z Uhliska, parkoviska, okrem L56. Ani ostatne z Karpatskej , ani L 22.
Schuhu: zatial viem len tolko ze zavrete bude centrum a okolie vratane nabrezia, tiez polovica dialnice.
Do mesta sa tym padom nedostanu ziadne troliky a vacsina MHD bude asi "premavat" v garazi. Sasova by mala mat spojenie so zel. stanicou. Mna sameho zaujima ako to bude vyzerat a kde sa bude dat pohybovat. Dobre informacie su len o cirkevnej casti.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.