Petik: to vieš, keď ľudia z Radvane jazdili do centra s Tescobusom, ktorý Tesco platí, tak jasné, že sa im to nepáčilo.
ČSAD Ostrava: to sa mi nechce páčiť (nepáčilo sa mi už to, že Ostrava má v náplni činnosti kadečo, len nie autobusovú dopravu)
Vladimír: A koľko dostáva DPMP od mesta a štátu ročne?
Vladimir #755:
Tu knizku v BB nemali, ani o nej netusili. Mohol by si mi ju kupit?
BTW prisiel som na sposob ako cestovat z BB do Prahy vlakom len za 357Kc. KMB za 1050Kc vystaci na presne 5 jazd v slabych dnoch (mozu ist 3 dospely na 1 KMB). Listok BB-Cadca st.hr stoji 170Sk/147Kc.
A nepotreba ziadne Z-karty. (S KMB netreba ani cesky IC/EC priplatok.)
Tak dnes rano som sa vratil z BB.
Videl som tam jeden hnusne zhrdzaveny reko trolejbus. Potom som sa previezol trolejbusom 2 v spicke, a bol poloprazdny. Cakal som ze pri 14min intervale bude narvany. Potom som siel do Tesca a naspat 99. Je tam pekne divny ten system. Vodic nekontroloval ani jeden pokladny doklad, vsetci ich len drzali v ruke ale nic neukazovali. Ja som jedol nejaku zemlu, tak som myslel, ze je zrejme, ze idem z Tesca. Vodic ale zacal vyziapovat a nepomohol mi ani argument, ze to pecivo som si predsa kupil v Tescu. No nerozumiem tomu systemu nastupovania, musim sa spytat na vedeni Tesca.
Co sa tyka zvysovania cestovneho, tiez mi uz pride dost vysoke vzhladom na to, ze tarif je neprestupny. A nikde som si nevsimol informaciu o zdrazeni. Najzvlastnejsie mi ale pride vyssie cestovne na linkach, ktore niektore zastavky prechadzaju (expresy). Myslim ze tym okamzite ludia prestanu cestovat a budu sa vsetci rvat do ostatnych liniek. Viem si zivo predstavit poloprazdnu 91 nasledovanu narvanou 25. Ale v tom je mozno ta logika. Prazdnou linkou 9x sa odteraz clovek skutocne odvezie rychlejsie a pohodlnejsie.
Inak Citybusy som videl na linkach 26 a 80, dokonca som ich videl ist zasebou.
Re Privatizacia - na spolocnost CSAD Ostrava bola v januari vyhlasena exekucia.
nehovoriac uz o tom, ze presovske obycajne linky su mozno aj rychlejsie ako bystricke expresne, vzhladom k tomu, ze sa u nas nastupuje vsetkymi dvermi okrem prvych a v BB naopak.
Bystricania chudaci teraz musia znasat vysledky primatorovania Presperina a Kralika... pritom sami ti cestujuci za to vobec nemozu. To nemyslim ironicky, to je fakt. Aj medzi mne najblizsimi ludmi sa najde niekolko Bystricanov - zlati ludia, strasne krasne mesto - a taka doprava....
A čo mám písať, keď vidím, kam tým BBDS smeruje? Veď je nehorázne, že za expresnú linku v 85 000-ovej Bystrici zaplatím 14 Sk a za expresnú linku v 93 000-ovom Prešove len 8 Sk. Potom niet divu, že ma aj chuť písať opustila.
Ale z určitého pohľadu sa musím zastať predstaviteľov BBDS (aspooň tých z MHD), lebo pri súčasnom macošskom prístupe mesta im ani nič iné neostáva, ako hľadať príjmy všade, kde sa dá a šetriť tiež všade. Samozrejme, najviac na tom následne trpí cestujúci.
Rád by som dakedy v budúcnosti spravil porovnanie miest BB, Žilina a Prešov. Takže by sa mi zišli údaje z výročnej správy týchto miest.
Ojojoj, zda sa, ze bystricka MHD smeruje niekam do ! Uz by to mozno chcelo kompletnu vymenu predstavitelov mesta... a aj BBDS... respektive zriadenie mestskeho Dopravneho podniku. Ked uz kvoli nicomu inemu, tak kvoli kureniu
ZABUDNITE NA CONNEX!
VYSSIE CESTOVNE (asi uz viete)
Caute pani! Zase je tu kopa noviniek, zvacsa same pesimisticke
Tak ta najzhavejsia je zvysenie cestovneho na 12 Sk=zakl./ 6 studenti. Z cipovej karty vam od 1.3.03 zozerie 9,80 Sk ci 4,90. Ale pozor! Svine jedny zdvihli aj expresy na 14/ 7 Sk bez cipky a s nou pre studakov na 5,50 Sk. 2. pasmo nje za 16 Sk. A zlava po pri prestupe do 40. je uz len 45%, nie 50%.Nocne 25 Sk=zakl., 22/11Sk cipka. Tak isto maju nastat aj vetry s Citybusom, vraj zmenou zmluvy s mestom. To som zvedavy na ten bordel co vznikne v sobotu, ti magori naschval oznamy o zdrazovani polepili na nenapadne miesta, napr. v Ikarosoch za chrbat vodica a na tych infopaneloch to bolo napisane nenapadnym sedym pismom. A HLAVNE SOM ZVEDAVY NA PLATENIE V EXPRESOCH- vela ludi sa v tych linkach nevyzna- to bude ukazkovy bordel! A ani nehovorim o tom preco by sa mali expresy extra priplacat, ved taka 91 a 25 su totozne, dokonca aj minutaz je takmer na chlp rovnaka!!! A vobec nie su expresmi v tomto vyzname slova- zvacsa sa vlecu ako ostatne busy! Fuuuuuj im!!!
Rozpraval som sa s jednym vodicom, a dozvedel som sa zaujimave veci: Connex si nepoprivatizuje, vraj BBDS ma stale Fond narodn. majetku. A vraj aj Snopko (vysoky predstavitel MHD) s dakym chceli sprivatizovat podnik.
Dalej ze sa chcu zbavit liniek do Hronseku, Badina Harmanca, Mostenice... A potom si protirecil-ze vraj nie su stratove. Tvrdil, ze sa teraz v decembri spojili do 1 podniku so SAD a teraz sa tychto liniek (2.p.) chcu zbavit a supnut SAD-ke.
Este mi povedal (rozpravali sme sa o „komfortnych“ Ikarusoch a ich „kvalitach“- napr. v korodovani, v kureni apod.), ukazujuc mi na ten jeho prerobeny Ikarus- ze sa maju do konca roka vyradit. No tak to si dost dobre predstavit neviem, ze by sa chystali kupit takych 15- 20 Karos? To asi tazko! Ale fiction je to pekna!
Ale preco by to neslo? Od marca predsa zvysuju cestovne, pekne na tom trhnu a nabalia sa a do decembra budeme mat pekny vianocny darcek: nove Karosy :-)))
Este sa mi postazoval na nove vedenie zavodu, ze to stare bolo lepsie (ak som ho spravne pochopil) a tak
Este par odkazov :
1. Asi Kami prednedavnom spominal, ze ake mame uspokojive autobusy- ze nie su ani zhrdzavene a tak. Doporucujem vzhliadnut taku 008 (AG -?) prerobeny Ikarus- hroza: kvalitne zhnity- dokonca pri 2. kolese od dvery slusne zhrdzavena maxi diera, na inych castiach decentna „krajka“... A takychto autobusov (prerobenych!!!) je viacero. Hoci tento je unikat! To su dobri k....., ked nevedia navarit ani kusok plechu a pozatierat to farbou, na tom by urcite zbankrotovali!
2.Martinska MHD: okrem toho ze maju cipky ficia aj na mesacniky cez ne. A este 2 postrehy : nemaju zial skoro ziadne nove autobusy, len poprerabane (hoci kvalitnejsie nez tie nase male Karosy ( tak ako u nas jednu dobu codila L 51, teraz asi L 10). V tomto ich velmi lutujem a mozu nam len zavidiet, hoci nas podobny problem caka zase s trolejbusmi.
No a co sa mi na tamojsich busoch velmi lubi, je ich pestrost: same reklamy, farby po celej karoserii, sklach apod. Co bus to ina reklama. A vacsina nejaku tu reklamu mala! Parada, aspon vie cim cestujes a poznas si bus.
3. Este k teme zdobenia busov: mame tu jedneho specialistu na skraslovanie (ten vodic ma bradu): teraz chodi na tom prerobenom dlhom TAMBUSE- tam si asi cancat nic dovolit nemoze (ma za celnym sklom cedulu s menom- asi Jozo-?). Ale ked este pred par mesiacmi chodil na starom neprerobenom cervenom Ikaruse- to bola radost sa pozerat: dokonca AJ cedule s cislom mal vystvorcekovane, zvonceky s logom a textom z tlaciarne napisane, ked si zazvonil, nezvonilo to, ale na tom otvaracom mechanizme nad dverami sa rozsvietila lampa. Vecerne osvetlenie, jeho kabina –to bol unikat. Prosto rodinna atmosfera! Dobre sa s nim cestovalo, a hlavne to bol snad jediny Ikarus s povodnym nastennym kurenim v zadnej polke busu- tak mal vzdy teplucko. Nie ako ostatne Ikarusy co v 2. polke nemaju ziadne kurenie, hoci su aj prerobene!
Hej, lenže taká kravina (rýchlikový príplatok) na Slovensku nemá obdoby! Ja byť Bystričanom, tak začnem minimálne expresné linky bojkotovať.
To by chcelo petíciu alebo čo. Veď to očividné zdieranie! A za čipovú kartu 170 Sk? Pokiaľ viem, EMtest ju predáva za 160! Takže vyzerá to tak, že BBDS má s "čipkami" slušný biznis.
So zatínaním zubov čítam novinku o zvyšovaní cien za MHD v Banskej Bystrici (už dnes v istom rozmere najdrahšia MHD na Slovensku). No osobitné sadzby za cestovanie expresnými linkami (!), to je napľutie cestujúcemu do tváre zo strany BBDS!!!!!!!!
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.