JJ,
to hádam nemyslíš doslova s tým zadarmo. Náklady na elektrinu nie sú až také podstatné. V Prešove priemerne 7,17 Sk/km, u nás viac, nech by to bolo v noci len 3 Sk,
CELKOVÉ NÁKLADY NA 1 km jazdy trolejbusom sú 57,50 Sk/ km - podľa Ing. Snopka, tak ich v noci znížiš hoci na 50 Sk, to nie je zadara... A napájať celú sieť, resp. jej úseky pre 2 - 3 vozidlá, ktore by v noci jazdili? A straty na vedení?
to hádam nemyslíš doslova s tým zadarmo. Náklady na elektrinu nie sú až také podstatné. V Prešove priemerne 7,17 Sk/km, u nás viac, nech by to bolo v noci len 3 Sk,
CELKOVÉ NÁKLADY NA 1 km jazdy trolejbusom sú 57,50 Sk/ km - podľa Ing. Snopka, tak ich v noci znížiš hoci na 50 Sk, to nie je zadara... A napájať celú sieť, resp. jej úseky pre 2 - 3 vozidlá, ktore by v noci jazdili? A straty na vedení?
Karol Nagy
Napísal si: "ak mám dobré informácie, tak trolejbus v noci jazdí takmer zadarmo - aspoň myslím, že je to tak"
Tomu vobec nerozumiem. Trolejbusy predsa nejazdia riedke nočné spoje nikde vo svete. Prečo by mala byť pre 2 - 3 trolejbusy byť zapnutá celá sieť, resp. jej úseky. Aj straty vo vedení by asi boli väčšie ako samotná spotreba.
Okrem toho, Ty iste vieš, že spotreba elektriny je len okolo 15% priemerných nákladov na jazdu trolejbusov. Len aby tu niekoho nenapadlo, že trolejbusová doprava je takmer zadara.
Veľmi hrubý odhad na km v BB:
Elektrina: 10,- Sk (v Prešove 7,17, u nás viac)
Mzda vodiča + opravára: 12,- Sk
Amortizácia vozidla: 10, - Sk
Amortizácia zariadení (troleje, dielne, remízy): 10,- Sk
Mzdy adminstratíve a hlavne vrcholnému menežmentu: 15,50
Spolu: 57,50 - údaj riaditeľa Ing. Snopku