A mam tu Sprievodcu Banskou Bystricou, nie je tam napisany rok ale tipujem tak 1934-35. Pise sa tam o autobusovom spojeni Banska Bystrica - Ruzomberok.
Mam doma jednu knihu o BB, a tam som nasiel fotku namestia s autobusom - najstarsiu aku som videl. Je z roku 1931.
Bohuzial ten bus je dost maly a pred nim stoji nejaka "dodavka" takze z neho vidiet len maly kus a tazko povedat, aky typ to je. Porovnaval som zadne okno toho busu s knihou o prazskych autobusoch, ale na nic sa to nepodobalo. Snad bude niekdo z Vas uspesnejsi. Ked nezabudnem, tak to zajtra nascanujem a dam na web.
Viezol som sa v novej Karose B952 č. 692BI na linke 26 a moje dojmy sú:
vozidlo je celkom v pohode, skoro rovnaké ako predchodcovia, má ale mierne odlišné sedačky, a nejak čudne
mu funguje hlásič - vnútorný transparent mešká oproti ak. hláseniu o jednu zastávku.
inak kvoli kauflandu sa dost dramaticky zmenilo otacanie vsetkej MHD na zeleznicnej stanici - som ale v i-net kafe a neda sa tu nalogovat na admin, novinku pridam az zajtra vecer.
Vsetka MHD sa otaca pri sporitelni na ul. 29. augusta...
Čaute páni!
Dalsie novinky: B 961 – BB 349 BJ na linke 24 ( z konec. 11:15 smer Mladeznicka), .
- BB 352 BJ na linke 26 (cca 16:27 od VUB do Sasovej)
DEN S EMTESTOM ?!!!
Vo stvrtok som mal to stastie vyuzit sluzby nasej skvelej MHD 7x (hrozna predstava, ze:-) a az 5x som sa viezol vylucne nasimi novymi Emtestackymi Karosami. Uz rano to zacalo skvele: 7:40 z Karpatskej a moja L 91 co vzdy meska cca 3-5 min. isla nejako priskoro, ze som ju nestihol, tak som v spicke na bus cakal skoro 20 min.! (ja dilino, prave v tejto chvili mi doslo, ze bolo skolske volno, TO JE GOL a vdaka tomu som sa viezol novucickou B 961 BB 348 AG (ako L 25). Jedine co ma na nej dost sokovalo, ze ma to par dni a uz to nic nehlasi (zastavky). Krasne bolo, ze ked sa to zazracne „zaplo“ a v Karlove hlasilo Rudohorsku, polikliniku Aspon niekolko cestujucich sa zasmialo Este zahlasilo 1 Rudohorsku a zakapalo to. Doobeda som vyuzil malu emtestovu Karosu zo starsej varky na L 34. Tu uz hlasilo zastavky pekne, no na displeji ukazovalo o 1 pozadu. Predobedom som mal tu cest sa viest dalsou najnovsou dlhou Karosou BB 352 BJ a co ma soklo bolo uz to , ze meskala 13,5 minuty!!! (predobedom!) Tu to pre istotu tiez skvele fungovalo-nefungovalo. Mimochodom vecer som sa s nou viezol znovu a uz to bolo lepsie (moc si to uz nepamatam), ale 2. zastavkovy displej vnutri busu ukazoval tak akurat dve bodky :-))) Dalsia dlha Karosa 715-ka zase mlcala a len „ ukazovala“ zastavky. Krasa co? Tak by som to zhrnul: Kupujte slovenske vyrobky, podporujete samych seba!
A na zaver aspon pozitivny zablesk: dnes som cestoval „mojou privatnou“ L 20 a bola to ta nova Karosa co spominal Schuhu: A ta jedina krasne ukazovala a hlasila zastavky. Jak svajciarske hodinky Az som bol v podozreni, ze to vodic zobral do svojich ruk a sam ovladal (co moze). Tak ma to lokalpatriotsky potesilo. Ten bus je fakt pekny. Lepsie, velmi prijemne sedadla (nie som si isty ci su v dlhych Karosach), ine okna-ich prepojenia s karoseriou, oknove vetranie a pod.
BB 348 BJ ako dlha nova Karosa v premavke!
Na linke 25, s odchodom cca 15:15 od Slovenky do Sasovej.
Tak dozili sme sa! A stare Ikarusy zosrotovat! :-)))
Diago sa zaujimalo o zavod BR, ale do privatizacie BBDS neslo. Musim si to pozriet, mozno najdem aj spominany clanok.
Pritomnost 952 v BR odpoveda na jednu otazku. Kde je treti voz. Teda ak je z tohtorocnej serie. Ale co tam robi ... Ked MHD robi DIAGO a novych 954 je dost.