Reply on: Danny #2022:
Čo sa týka trolejbusov, môžem len súhlasiť s Vladimírovím príspevkom #2023. Pre mesto, akým je Banská Bystrica, to znamená mesto so značne členitým terénom v "lone prírody" sú trolejbusy priam ideálne vzhľadom na ich dobré jazdné vlastnosti v kopcovitom teréne, kde klasické vznetové motory takého Ikarusu alebo Karosy majú čo robiť, aby zdolali prevýšenie pri vyššom využití kapacity vozidla.
Pokiaľ ide o hlučnosť - v BB jazdia prevažne vozidlá z 88 alebo 89 roku. Dva novšie trolejbusy (chodia na L2 s dymovými sklami) sú výrazne menej hlučné a v porovnaní s ostatnými si ani nevšimneš, že prešiel okolo Teba. Trolejbusy sa nasadzujú na hlavné prepravné smery, ktoré súčasne kopírujú aj hlavné dopravné tepny mesta. Na nich i tak nie je možné dosahovať nejaké xtrémne rýchlosti, takže rozdiel medzi trolejbusom a autobusom sa stratí a keďže v na týchto komunikáciách dochádza k častému zrýchlovaniu a spomalovaniu vozidla, trolejbus sa nakoniec dostane i do výhody. A že je v nich zima - opäť to vychádza z BBDS-poňatia kvality prepravy...
Papyr
A trolejbusy v Prahe... moj sen. Sice si ich nepredstavujem v Konevovke, ale take stupanie na Strahov, Motol, Waltrovku, Suchdol, k sv. Matejovi... tam vzdy penim z toho, aka je ta Karosa alebo CityBus lenivy... Ale to vies, Praha na to nema, nema dve miliardy na zatrolejovanie celeho zapadneho brehu, ma len na take veci, ako stavba trate na Barrandov alebo metra do Letnan...
Ale to sem nepatri.