Reply on: Danny #2022:
Čo sa týka trolejbusov, môžem len súhlasiť s Vladimírovím príspevkom #2023. Pre mesto, akým je Banská Bystrica, to znamená mesto so značne členitým terénom v "lone prírody" sú trolejbusy priam ideálne vzhľadom na ich dobré jazdné vlastnosti v kopcovitom teréne, kde klasické vznetové motory takého Ikarusu alebo Karosy majú čo robiť, aby zdolali prevýšenie pri vyššom využití kapacity vozidla.
Pokiaľ ide o hlučnosť - v BB jazdia prevažne vozidlá z 88 alebo 89 roku. Dva novšie trolejbusy (chodia na L2 s dymovými sklami) sú výrazne menej hlučné a v porovnaní s ostatnými si ani nevšimneš, že prešiel okolo Teba. Trolejbusy sa nasadzujú na hlavné prepravné smery, ktoré súčasne kopírujú aj hlavné dopravné tepny mesta. Na nich i tak nie je možné dosahovať nejaké xtrémne rýchlosti, takže rozdiel medzi trolejbusom a autobusom sa stratí a keďže v na týchto komunikáciách dochádza k častému zrýchlovaniu a spomalovaniu vozidla, trolejbus sa nakoniec dostane i do výhody. A že je v nich zima - opäť to vychádza z BBDS-poňatia kvality prepravy...
MARK