PREČO cez víkendy chodia (na) a zo sídliska Sásová zásadne malé autobusy. Nebolo by možné konečne niečo urobiť aj pre cestujúceho, aspoň v sobotu doobeda? Veď kompetentní si zo strojčekov ľahko zistia štatitiku, koľko ľudí reálne cestuje cez víkend...
Ďakujem tejto dopravnej spoločnosti za nedôstojné cestovné podmienky, pretože niekedy mi cestovanie pripomína skôr pokus o zápis do Guinessovej knihy.
(Sásovčania, vyjadríme konečne svoj názor?)
Vieš, sú veci, o ktorých sa iba rozpráva a nerobí sa pre ne nič. Ako jedno z možných východísk zo zlej finančnej situácie MHD v BB spomínal v správe o stave v MHD pre poslancov MsZ riaditeľ SAD, š. p. BB ešte v júli 1995. Prešlo dlhých 8,5 roka a nezmenilo sa k lepšiemu nič. Naďalej sa prehlbuje katastrofálny úbytok cestujúcich vyplývajúci z ich nespokojnosti s kvalitou poskytovaných služieb. Faktom žiaľ je, že strata cestujúcich vo verejných hromadných dopravných systémoch je v podstate nevratná zmena a už NIKDY sa nepodarí dosiahnuť také prepravné výkony, ako v minulosti. JE TO HANBA!
Upozornenie na zmenu CP L56 od 16.1.!
Od piatka platí nový CP L56 - došlo k zmene odchodu spojov o 13. hodine. napr. z Nám. slobody sa odchody zmenili z 13:25cQŠ 32wŠ 32c na nové 13:32cQŠ 32wŠ 39c. A budeš sa čudovať, ale na tomto CP vzájomne posunuli časy odchodov, takže sa neprekrývajú poznámky. Či došlo k nejakej zmene aj pri spiatočnej ceste neviem.
Re #2036 Papyr:
V Prahe trolejbusy už jazdili (niekedy v 60. alebo 70. - tych rokoch - neviem presne), ale zrušili ich.
Re #2040 Petik:
L34 na Belušovej stojí na tej istej zastávke pri Pentagone.
Čo sa týka trolejbusov, môžem len súhlasiť s Vladimírovím príspevkom #2023. Pre mesto, akým je Banská Bystrica, to znamená mesto so značne členitým terénom v "lone prírody" sú trolejbusy priam ideálne vzhľadom na ich dobré jazdné vlastnosti v kopcovitom teréne, kde klasické vznetové motory takého Ikarusu alebo Karosy majú čo robiť, aby zdolali prevýšenie pri vyššom využití kapacity vozidla.
Pokiaľ ide o hlučnosť - v BB jazdia prevažne vozidlá z 88 alebo 89 roku. Dva novšie trolejbusy (chodia na L2 s dymovými sklami) sú výrazne menej hlučné a v porovnaní s ostatnými si ani nevšimneš, že prešiel okolo Teba. Trolejbusy sa nasadzujú na hlavné prepravné smery, ktoré súčasne kopírujú aj hlavné dopravné tepny mesta. Na nich i tak nie je možné dosahovať nejaké xtrémne rýchlosti, takže rozdiel medzi trolejbusom a autobusom sa stratí a keďže v na týchto komunikáciách dochádza k častému zrýchlovaniu a spomalovaniu vozidla, trolejbus sa nakoniec dostane i do výhody. A že je v nich zima - opäť to vychádza z BBDS-poňatia kvality prepravy...
On bol riaditel este za komunizmu. V knihach je vacsinou na fotke vedla Gusta Husaka... ako spolu prestrihuju pasky na metre a tak... On skor tie trolejbusy rusil:(
Zaujimalo by ma, kde je zastavka L34 Bellusova. Je to tam ako stoji L31, alebo pri Drukose ako kedysi?
Re #2036 Papyr: K Prahe len jedna mala poznamka...
Dlhorocny generalny riaditel dopravneho podniku v Prahe - Mikulas Lacek bol Bystrican! A nielen to. On bol Uhlistan!!! A jeho mama byvala v susednom byte:)
Ale prvým krokom by asi fakt malo byť založenie mestského DP (až potom by sa BB mohla porovnávať s PO a ZA), aby MHD zbytočne nedoplácala na prímestskú dopravu.
Petik: Ale ved ja viem, ja som si len rypol... Viem, ze by ste radi videli MHD v BB na urovni a ze sucasny zalostny stav vam musi byt neprijemny. A ze sa snazite najst aspon minimum, co by sa dalo urobit... Pritom Presov a Zilina su dokazom, ze to ide, len treba chciet... Nasi kompetentni nejako zabudli na Masarykovske "nebat se a nekrast"...
A trolejbusy v Prahe... moj sen. Sice si ich nepredstavujem v Konevovke, ale take stupanie na Strahov, Motol, Waltrovku, Suchdol, k sv. Matejovi... tam vzdy penim z toho, aka je ta Karosa alebo CityBus lenivy... Ale to vies, Praha na to nema, nema dve miliardy na zatrolejovanie celeho zapadneho brehu, ma len na take veci, ako stavba trate na Barrandov alebo metra do Letnan...
Takto.. ked beriem do uvahy len MHD, radsej by som siel autobusom, ale paci sa mi, ked niekde jazdia troliky:) A myslime aj na navstevy vidiecanov. Ich deti budu cele happy, ked len uvidia trolik. Ja tiez:), v PHe nemame:( Vzdy si predstavujem droty na Proseku a na Konevovej:) ...ako vladzu do kopca...
Inak suhlasim s pripomienkou, ze trolejbusy su nepopularne aj kvoli svojmu veku, neporovnatelne vyssiemu oproti autobusom.
Neviem ci som to tu uz niekedy spominal, ale raz som videl ako tatrovka taha trolejbus (15Tr) popred moj dom (na Uhlisku). Nema niekdo tusenie, co to mohlo znamenat? Bolo to uz pekne davno...
BTW... ako sa maju muchy v Podlaviciach? Na Uhlisku stale spia, takze otaca sa to asi niekde inde!
Majkl: zacnu? Vid 1513. Ale pokial sa pri SP bude robit plecharina a riadne sa pohraju s funkcnymi castami (motor, brzdy, riadenie) bude to zatial OK. Ale 8 rokov od GO, resp. VP, uz bude cas rozmyslat nad obnovou.
Trolejbusy bez GO sú slabou stránkou, pokiaľ sa bavíme o údržbe. Ale je ich čoraz menej. Škoda, že keď už budú všetky hotové, tak zasa tie prvé gé-óčky začnú hrdzavieť... A to už bude dôvod zamyslieť sa nad kúpou Trollina (DPMP ho dovtedy homologizuje a odskúša)
Autobusari v BB nemaju papiere na parohace. Len maloktory tam prejde. Ja som pocul len o jednom - "Biela tvar".
V 1989/90 mali za sebou len autoskolu v BA, takze ...
PIT
Vieš, sú veci, o ktorých sa iba rozpráva a nerobí sa pre ne nič. Ako jedno z možných východísk zo zlej finančnej situácie MHD v BB spomínal v správe o stave v MHD pre poslancov MsZ riaditeľ SAD, š. p. BB ešte v júli 1995. Prešlo dlhých 8,5 roka a nezmenilo sa k lepšiemu nič. Naďalej sa prehlbuje katastrofálny úbytok cestujúcich vyplývajúci z ich nespokojnosti s kvalitou poskytovaných služieb. Faktom žiaľ je, že strata cestujúcich vo verejných hromadných dopravných systémoch je v podstate nevratná zmena a už NIKDY sa nepodarí dosiahnuť také prepravné výkony, ako v minulosti. JE TO HANBA!
Upozornenie na zmenu CP L56 od 16.1.!
Od piatka platí nový CP L56 - došlo k zmene odchodu spojov o 13. hodine. napr. z Nám. slobody sa odchody zmenili z 13:25cQŠ 32wŠ 32c na nové 13:32cQŠ 32wŠ 39c. A budeš sa čudovať, ale na tomto CP vzájomne posunuli časy odchodov, takže sa neprekrývajú poznámky. Či došlo k nejakej zmene aj pri spiatočnej ceste neviem.
Re #2036 Papyr:
V Prahe trolejbusy už jazdili (niekedy v 60. alebo 70. - tych rokoch - neviem presne), ale zrušili ich.
Re #2040 Petik:
L34 na Belušovej stojí na tej istej zastávke pri Pentagone.