VehiclesTrams (Trolleys)ČKD Tatra T3 › #7610/II

Fleet numbers:
  1. 222    1976 – 1983
  2. 7716    19831983 – 1983
  3. 7610II    from 1984
Type: T3/V.CS (1975 - 1983)
T3M (od 1984)
Builder: ČKD - Tatra Praha
Serial number: 164673
Manufactured: 1975
In service: 1976
Withdrawn: 2019
Depot: Jurajov dvor (do 1995)
Krasňany (1995 - 2018)
Jurajov dvor (od 2018, po vyradení z osobnej premávky)
Couples: 7610/II+7609 (1984 - 1995)
7602/II+7610/II (od 1995)
Ads: Hardsoft
Accidents: Požiar stykačovej skrine v Rači (20.10.2015)
Overhauls and changes: Modernizácia na typ T3M - dosadenie výzbroje TV1 z pôvodnej T3M #7610 (1984); v premávke od 6/1984

Dosadenie kabíny vodiča z typu T3SUCS, starší typ

GO (1995)

Informačný systém BUSE (10/2003)

Polpantograf Lekov/Sécheron ESGE 53-3100 (5.8.2005), v roku 2009 otočený kĺbom dopredu
Information system: BUSE BS 120 (od 10/2003)
BUSE BS 210 (112 × 19 px), BUSE BS 210 (28 × 19 px) (od 10/2003)
Other data: Vozeň nahradil vyradený vozeň T3M #7610 a zaradil sa v súprave na jeho miesto pred #7609.
Last records of service:
1 Feb 2018 5/9
31 Jan 2018 7/3
30 Jan 2018 9/8
6/8
29 Jan 2018 7/4
26 Jan 2018 7/7
25 Jan 2018 7/7
24 Jan 2018 7/1
23 Jan 2018 7/6
22 Jan 2018 7/5
All records of service

Comments

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Polocan_8998

Polocan_8998

Načo sa využíva/využívala keď je technologické vozidlo? Ale nehneval by som sa ani keby ju zaradili do premavky
Reply on: Polocan_8998 #1:
Tak to bol asi len sen, ako z nej urobiť historické vozidlo. Sen sa zjavne skončil...
Reply on: Mhr1 #3:
Tak aspoň dúfajme, že #7733 + #7734 ostanú ako historické (stačila by aj sólo).
Reply on: N/A #2:
Ťažko sa na toto pozerá. 😞
Reply on: ES499.0001 #4:
Myslím že po nehode 7733 by oprava 7610 stála podobnú sumu peňazí.
tak čo som 7610 videl v JD pri plote, keď som teraz prechádzal okolo, tak už je v značnom štádiu rozkladu, či? (ak sú to teda tie 2 T3, čo stoja v rohu hneď za 7086)
upravovač fotiek

upravovač fotiek

https://www.pammap.sk/bratislava/sukromna-zbierka-juraja-sediveho/pozostalost-mikulasa-gaza/foto-negativy-kinofilmy-1981-1990/jsgazofilmy8724017

Pri modernizácii na T3M nedostala automaticky SUčkovú búdu vodiča! Tá prišla až neskôr.
Reply on: upravovač fotiek #8:
Samozrejme. SU-čková kabína do 7610 z nejakej nabúranej T3SUCS (tuším 7743) bola moja vlastná iniciatíva, ktorá ma stála dva litre luxusnej Inoveckej borovičky pre dielňu. Súčasťou akcie bolo aj SU-čkové sedadlo vodiča.
Väčšia iniciatíva bola veľká kabína vodiča v nejakej staršej 14Tr, ktorú si vodiči zaplatili u výrobcu (údajne s tým boli obrovské problémy, predať ju fyzickej osobe) a boli osobne vyzdvihnúť v Ostrove v reakcii na tvrdenie vtedajšieho vedúceho prevádzky trolejbusov O. H., že sa taká kabína nedá kúpiť.
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Reply on: S499.1023 #9:
7743 to asi aj bola, lebo ako pluh 8434 kabínu už nepotrebovala a bola upravená v tom istom roku ako bola tá nehoda - 1986. 7744 jazdila do roku 1989 sólo (prípadne v súprave so 7772), než bola upravená na výcvikovú pod číslom 8137, pričom jej taktiež odstránili kabínu. Kde skočila tá, neviem.

Fotka nižšie musela vzniknúť tesne po modernizácii, než si stihol zabezpečiť inštaláciu SUčkovej kabíny. Škoda, že 7610 je už vyradená a s najväčšou pravdepodobnosťou bude zošrotovaná. Mohla byť krásnym historičákom TV1 s pôvodným stolíkom za kabínou, pričom by dostala pôvodnú kabínu s vysokými dverami. Ani jeden taký historičák nemáme. Ako zadný vozeň mohla byť 7734 keď dojazdí (po úprave interiéru do stavu polovice 90. rokov 20. storočia). Tým by ostala zachovaná aj CSka aj SUčka, obe s pôvodným interiérom, modernizované na T3M. Ja viem, je to čisté šoto. Nikdy to v takej súprave nejazdilo.

Alternatívne by mohol byt historičák s pôvodnou kabínou a vysokými dverami aj zo 7086. Ale pochybujem, že to bude reálne.

Bratislava nie je Praha.
Reply on: upravovač fotiek #10:
Tak to bola skôr kabína zo 7744 alebo 7772, pretože mi ju tam montovali až niekedy po 90. roku. Predtým som mal partnera, ktorý tyristor odmietal, pretože bol podľa neho lenivý a mali sme 7767/68.
Reply on: S499.1023 #11:
Inak zaujímavá súprava bola 7715/7772. Vodiči nadávali, že musia sedieť v plesnivej, prefukujúcej 7715 a ako druhý voz si vozia luxusné "esíčko". Lenže keď sa to spojilo opačne, tak to "nesialo". 7715 bol taký univerzálny náhradný voz do súpravy, lebo ako hádam jediný sa dal spojiť bez protestov s hocijako T3 so zásuvkou.
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Reply on: S499.1023 #11:
V ktorom roku to bolo? Spomínal si aj, že si chcel vymeniť hornú časť 1. bočného okna v pravej bočnici za "spodok" okna prvých sérií s hrubým stĺpikom, má to identický rozmer.
Reply on: S499.1023 #12:
Zaujímavé, že ja si pamätám oba vozy 7744 i 7772 iba ako sóla a to som vtedy už žil neprerušene v Bratislave a pracoval som v centre, do práce som chodil električkou. Museli to byť vždy iba krátkodobé epizódy spojenia. Väčšinou si ich pamätám ako e10, nakoniec na tej linke aj zakapala 7772 ako sólo.
Reply on: upravovač fotiek #13:
Neviem presnejšie, kedy po 90. roku to bolo. Ale nie neskôr, ako v 1993, pretože to som prešiel na trolejbusy nastálo.
Reply on: Mhr1 #14:
7744/72 bola skoro stabilná dvojica, keďže oba voze prišli o svojich prirodzených partnerov. Potom ale jazdila 7744 viac sólo a stabilnejšia dvojica bola 7715/72.
Keď som začínal jazdiť, bolo esíčko ako sólo vzácnosťou, sólo väčšinou jazdili T2 a odporné päťstováky. Mmch., ďalšia pomerne stabilná dvojica bola 7507/715. Lenže 7507 síce jazdila ako drak ale príšerne sa kolísala a keď sa človek rútil šesťdesiatkou po rozbitej Vajnorskej, cestujúci zvracali z morskej choroby 😁.
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Reply on: S499.1023 #16:
"šesťdesiatkou po rozbitej Vajnorskej"

Pud sebazáchovy ešte nebol vyvinutý? 😁
Reply on: S499.1023 #16:
7507+7715, predtým 304/II+207, bola stabilná dvojica od r. 1983, keď prešla GO 273->304/II. Bola to prvá GO na ktorej chceli vyskúšať spriahanie. Do vyradenia 7507 v r.1988 7715 s ničím iným nejazdila. Keďže 7772 mala svoj koniec už v r.1988, tak spojenie 7715+7772 musela byť len veľmi krátka epizóda, nič dlhodobé.
trolejbus6207

trolejbus6207

Reply on: S499.1023 #9:
Bola to 6227, pred niekoľkými rokmi som to rozoberal s Petom6607, pozri kartu voza - https://imhd.sk/ba/vozidlo/872/%C5%A0koda-14-Tr-6227
Reply on: trolejbus6207 #19:
Je to možné. Ja som ju furt len videl odstavenú "medzi garážami". A voz 6223 si nepamätám vôbec.
Reply on: Mhr1 #18:
Je možné, že to bolo práve v období, keď som miesto Krasňan začal jazdiť z Juráku, takže som to bral ako štandardné zloženie.
Reply on: upravovač fotiek #17:
Ja som bol ešte slušný. Kolega chcel dokázať, že spraví kolo na e-10 za 20 minút, tak vyrazil niekedy pred desiatou hodinou večernou s vozom 7254 s pár cestujúcimi z JD a keď brzdil do výhybky pred odbočkou na Stn. Neustadt, tak nejaký zúfalý cestujúci zo zadnej päťky vykríkol: "Ja som chcel na Magnetovej vystúpiť". Odpoveď vodiča znela: "Však ste sa mali postaviť, ja by som vám bol zastavil" a reakcia cestujúceho bola: "Šak sa nedalo!".
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Reply on: S499.1023 #22:
Pamätám si ako zadné vozne vymetali výhybky. Jedna staršia pani v B voze súpravy, ktorá sa pripájala z Vazovovej na Krížnu, doslova zletela zo škrupinky na zem, ako to vozňom hodilo (odhad rýchlosti przejazdu zadného podvozku B voza na výhybke asi 40 km/h - z odbočky). Ja som sa pevne držal. Pred cca 30 rokmi platili odlišné zákony fyziky? Ja si neviem vysvetliť ako vtedy nebolo oveľa viacej výkoľajov. Keď sa v roku 1992 otvorila zrekonštruovaná Karlovka, tak oblúčik pri Rivére, čerstvo vydláždený betónovými tvárnicami vzor kosť, bol asi jediný oblúk ktorý bol kvalitne spravený (aspoň zo začiatku, vozy to rýchlo rozorali). Keď to bolo nové, tak vodčili do toho lietali aj 50 km/h v smere z mesta. A to bol ten oblúk ostrejší (rádius asi 85 m) než dnes (rádius asi 130 metrov), lebo tam bola priama koľaj v križovaní odbočky na Devín. Dnes tam visí 30. Fakt nechápem. Pri tom polomere, ktorý tam je, by sa tam malo dať jazdiť pohodlne plnou traťovou (50 km/h). Pár desaťročí dozadu sa tam lietalo do ostrých oblúkov a dnes sa šuchceme od pohodlného oblúku. Vie mi to niekto racionálne vysvetliť?
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Reply on: upravovač fotiek #23:
Keď už sme pri Riviére:

Dvojstovák v roku 1956:

https://imhd.sk/ba/galeria-media/31450/
https://imhd.sk/ba/galeria-media/31451/
https://imhd.sk/ba/galeria-media/31452/
https://imhd.sk/ba/galeria-media/99369/
https://imhd.sk/ba/galeria-media/99370/

K2 v 80. rokoch:

https://imhd.sk/ba/galeria-media/21871/

T3SUCS v roku 1998:

https://imhd.sk/ba/galeria-media/4959/
https://imhd.sk/ba/galeria-media/4960/
https://imhd.sk/ba/galeria-media/4961/
https://imhd.sk/ba/galeria-media/4962/

T6A5 v roku 2001:

https://imhd.sk/ba/galeria/u/50/

Pamätám si, že keď tam vykoľajila "Whirpoolka", tak tam boli úplne povolené rozchodnice, kopal som do nich nohami a len tak plantali. Nečudujem sa, že tam došlo k výkoľaju. Na fotke vidno, že terčík 30. Neskôr tam zavesili 20. Dnes je tam zasa 30, ale pri oveľa väčšom polomere oblúku s lepšou geometriou. Pevná jazdná dráha nepustí.

Aj 7927+7928 v roku 2001 vykoľajila na Riviére. Neskôr sa táto súprava stala legendárnou "autonómnou" jazdou v Dúbravke.

T3SUCS v roku 2002:

https://imhd.sk/ba/galeria-media/5182/

Škoda ForCity v roku 202x:

work in progress... alebo aj nie, je to tam zabetónované a jazdí sa tam pomaly... až moc pomaly... Jedine že by došlo k fatálnemu rozlomeniu obruče alebo inej poruche na podvozku