Fleet numbers:
  1. 203    1976 – 1983
  2. 7702    1983 – 1998
  3. 7301    from 1.12.1999
Type: T3/V.CS (1975 - 1998)
T3S (od 1999)
Builder: ČKD - Tatra Praha
Serial number: 164663
Manufactured: 1975
In service: 1976
Acquisition price: 573 991 Kčs (modernizácia na typ T3S: 9 145 269 Sk)
Depot: Jurajov dvor (do 13.6.2007)
Krasňany (13.6.2007 - 4.10.2023)
Jurajov dvor (4.10.2023 - )
Couples: 221+203 (1980 - 1983)
7701+7702 (1983 - 1988)
7301+7302 (od 1999)
Ads: Columbex

Pars DMN (nálepky na bočnici a prednom čele, 1999 - 2000)

Mesto Bratislava (3/2008 - 10/2014)
Accidents: Náraz zozadu do vozňa T3SUCS #7833 pri jazde na linke 8 (máj 1998)

Vykoľajenie zadného vozňa súpravy #7301+7302 na výhybke na Hlavnej stanici (10. septembra 2003). Do konca roka 2003 sa na tejto chybnej výhybke vykoľajil ešte niekoľko krát.

Pri vchádzaní do zastávky Lackova (smer Dúbravka) na linke 12/7 zachytil chodca, ktorý sa pri nehode zranil (18.2.2004)
Overhauls and changes: Modernizácia na typ T3S v Pars Šumperk - výzbroj ČKD TV14, modernizácia interiéru, exteriéru, pracoviska vodiča, výklopné dvere IFE, dosadenie čiel typu Kotas, polpantograf Stemmann Fb 700.29, klimatizácia pre vodiča Brema (1998 - 1999)

Výmena klimatizácie Brema za klimatizáciu Webasto (leto 2007)

Výmena polpantografu (2012)

Výmena DOT displejov za DOT-LED displeje (2019)

Montáž interiérového kamerového systému - 1 kamera/vozeň (2022?)
Information system: BUSE BS 100
BUSE BS 120
BUSE BS 200 (od ?)
BUSE BS 110 (112 × 19 px), BUSE BS 110 (112 × 19 px), BUSE BS 110 (28 × 19 px) (do 2019)
BUSE BS 210 (112 × 19 px), BUSE BS 210 (112 × 19 px), BUSE BS 210 (28 × 19 px) (od 12/2019)
Other data: Električka bola po modernizácii na typ T3S vystavená na Medzinárodnom strojárenskom veľtrhu v Brne (9/1999)

Počas porúch vozňa #7302 jazdievala táto električka sólo (do zrušenia vypravovania sólo vozňov).

Počas pandémie choroby Covid-19 slúžila súprava v priebehu jari 2021 ako dezinfekčné vozidlo na prevoz pracovníkov zabezpečujúcich dezinfekciu električiek na konečných zastávkach.
Last records of service:
18 Dec 2025 4/26
17 Dec 2025 4/26
16 Dec 2025 4/26
15 Dec 2025 4/28
12 Dec 2025 4/26
11 Dec 2025 4/26
10 Dec 2025 4/26
9 Dec 2025 4/26
5 Dec 2025 4/26
4 Dec 2025 4/26
All records of service

Comments

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Od 30.6.2016 do februára 2017 odstavená po dopravnej nehode s kamiónom.
Vráti sa ešte do premávky alebo bude vyradená?
V akom laku momentálne jazdí?
Reply on: Andrej #3:
Kotas
Reply on: Petto #4:
Neočakával som že práve na tomto voze ponechajú "retro" lak, ďakujem
Dnes je od Júla min. roka prvý krát vonku na 4/14.

upravovač fotiek

Reply on: Andrej #5:
Ja by som ani nečakal že by mu kompletne obnovovali lak. Som zvedavý čo skôr vyradia. 7301+7302 alebo 7733+7734.
Reply on: upravovač fotiek #7:
Ja som si myslel ze pri kazdej velkej prehliadke sa obnovuje komplet lak, to sa uz nerobi?
Reply on: Andrej #8:
Pri dnešnej kvalite farieb by to bolo plytvanie.
Vozidlo má pekné vonkajšie čierne evidenčné čísla:) a aj vnútri sú úplne iný štýl
Celkovo je jazda vo vozidle veľmi príjemná takže som rád že sa súprava konečne vrátila do premávky

Len teda škoda že sa pri takýchto veľkých prehliadkach neodstranuju graffiti 😞
7301+7302 po prehliadke.
Poobede už súprava jazdila na predný zberač
Prečo jazdí už iba na najkratšom rannom poradí 4/26 (jediné kolo od 6:23 do 8:39)? Od prehliadky v januári pravidelne jazdil celodenky
Reply on: mhd579 #13:
Inac ta 4/26 musi byt bohovska sluzba aj pre vodica 😂 Dovtedy kym sa konecne poriadne zobudis tak uz mas po sluzbe
Reply on: Andrej #14:
A ešte s 27 minútovou pauzou v Dúbravke.
Reply on: mhd579 #13:
Koľko takýchto "ultrakrátkych" poradí ešte existuje?

Urbanway 2423

Reply on: ES499.0001 #16:
Vodiči s takýmito službami by mohli robiť doobeda a poobede striedačov. To by potom bola v podstate normálna celodenná/delená služba a nebolo treba ďalších vodičov ako striedačov. Existujú nejaké takéto služby?
Reply on: Andrej #14:
Určite existujú tie ranné služby na vykrytie rannej petržalskej špičky? Určite vodiči nejazdia po zbytok dňa žiaden ďalší výkon?

Z mojich skúseností v rámci rôznych miest sme mali v Ostrave takéto výjazdy na ranné kolo, urobili sme kolečko, potom sme sa vrátili domov a vykrytli popoludňajšiu časť špičky ďalšou súpravou na inej linke.

Snáď by som ešte dodal, že vo firme, kde aktuálne pracujem, existuje režim krátky-dlhý týždeň podobne ako napríklad v gastre a pokrytie časti dňa za kolegu je akurát ďalšia pekná skladačka do 15 služieb za mesiac, hlavne v doprave sa hodí urobiť niečo naviac.
Reply on: Urbanway 2423 #17:
Myslím že táto služba je klasická delenka, ráno urobíš 4/26 a poobede ( medzi 13:00 - 14:00 ) nástup na trati na 4/xx ktorá má skoré ukončenie ( okolo 20:00 ), čiže ti vychádza nejaký normálny výkon cca 9 hodín.
Reply on: Andrej #14:
Keby priekopu trošku CP tak takáto služba by nemusela byť...
Konkrétne na L4 vetva smer Nové Mesto netreba rovnaký počet poradí ako pre Zlaté Piesky lebo rozdiel jazdnej doby je dosť vysoký (6/12minut)

upravovač fotiek

Reply on: ES499.0001 #16:
4/25 na ktorej jazdí T3M.
Reply on: upravovač fotiek #21:
4/25 má o jedno kolo viac ako 4/26, teda služba je aj približne o dve hodiny dlhšia. Keď už tak by som čakal, že sa bude šetriť viac 7733+34 a bude jazdiť na 4/26, ale neviem prečo majú tieto vozy fixne pridelené poradia, na iných linkách (minimálne električkových) také niečo zrejme nie je
Po dlhšej dobe vonku mimo rannej špičky (ale iba ako náhrada na 4/10b)