VehiclesTrolleybuses (Trackless Trolleys) › Škoda 30 Tr SOR

Škoda 30 Tr SOR for Banská Bystrica tested in Bratislava
Škoda 30 Tr SOR
Škoda 30 Tr SOR
Škoda 30 Tr SOR
Škoda 30 TrDG SOR
Škoda 30 TrDG SOR

Fleet List

Set Type Fleet numbers Manufactured Into Service Withdrawn Quantity
1. Škoda 30 Tr SOR 6001 – 6015 2013 – 2014 2014 15
2. Škoda 30 TrDG SOR 6101 2014 2014 1
3. Škoda 30 TrDG SOR 6102 – 6115 2015 2015 14
4. Škoda 30 Tr SOR 6016 – 6035 2015 2015 20
Total 2013 – 2015   50

Technical Data

Length 12180 mm
Width 2550 mm
Height 3400 mm
Height of floor 360 mm
320 mm (nástupná hrana dverí) / 240 mm (s kneelingom)
Wheelbase 6180 mm
Doors 4
Number of seats 32 + 1 + 2
28 + 1 + 2 (s APU)
Number of standing places 62
32 (s APU)
Design load 94 + 1 + 2
60 + 1 + 2 (s APU)
Weight of unloaded vehicle 10680 kg
12780 kg (s APU)
Gross vehicle weight 17550 kg
17270 kg (s APU)
Motor control Škoda Electric SJ 3.1, IGBT-tranzistorový
trakčný menič riadený mikroprocesorom (vstup 600 V DC, výstup 3 x 0-420 V AC/280 A, 0-150 Hz), s rekuperáciou energie pri brzdení
Engine Škoda Electric 4 ML 3444 K/4, trojfázový asynchrónny
APU: KIRSCH APU 100 DIPME - dieselový štvorvalcový motor Iveco NEF N40ENT (Euro 5, 118 kW / 2700 rpm) s elektrickým generátorom PME 250 s nom. výkonom 100 kW / 700 V DC
Continuous power output 160 kW
Number of motors 1
Total power output 160 kW
Maximum speed 65 km/h
Steering wheel RBL C 500V, s hydraulickým posilňovačom
Axles predná: SOR, nezávislé zavesenie kolies, lichobežníková konštrukcia
zadná: ZF AV 132 II/80, portálová, hnacia
Tyres 285/70 R 19,5 (predná náprava)
275/70 R22,5 (zadná náprava)
Air conditioner Eberspächer Sütrak AC 515 G2
Cooling capacity 22 kW

Photos

Vehicle catalogue

6001 6002 6003 6004 6005 6006 6007 6008 6009 6010 6011 6012 6013 6014 6015

6101

6102 6103 6104 6105 6106 6107 6108 6109 6110 6111 6112 6113 6114 6115

6016 6017 6018 6019 6020 6021 6022 6023 6024 6025 6026 6027 6028 6029 6030 6031 6032 6033 6034 6035

Legend and statistics

6001vehicle in service: 50 (100 %)
6002online: 21 (42 %)
6002today in service: 26 (52 %)
6101vehicle ot of service (more than 2 weeks): 7 (14 %)
Vehicle can be assigned to multiple categories, only the most important category is colored.
Share of operational vehicles in service per day in the last month: 51.7 %, Monday to Friday 55.9 %

Currently in service on routes

44 / 2 3 5
64 / 1 3

Comments

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Urbanway 2423

Urbanway 2423

Reply on: Public Transport #59:
Tá predĺžená 49 by nielen zlepšila spojenie na Grófsku nivu, ale tiež by aj udržiavala agregát v degešoch v prevádzkyschopnom stave, pretože keď sa ten agregát nebude pravidelne používať, tak ho už možno ani nepôjde naštartovať v prípade nejakej výluky.
Reply on: Public Transport #59:
Tak sa aj uvažovalo dlho. Každý druhý spoj mal ísť na GN kým sa postaví trať. Je ale pravda, že už som o tom dlho nič nepočul takže boh vie, či sa to splní.
Reply on: Public Transport #59:
Cez víkend áno
Cez týždeň by bolo posilnenie ráno z intervalu 15 na 12 minút ..
Ono by to mohli byť celodenné spoje ktoré chodia k NUSCH, len po 19 by to museli byť spoje od NOU
Public Transport

Public Transport

Bolo by super ak by každá druhá 49 išla na Grófsku nivu, ponúkla by lepšie spojenie ako 66. Len neviem ako je na tom DPB s počtom trolejbusárov..
Reply on: SimonMHD #57:
Nikam. Žiadna nová trat sa nepostavila a došli nám ďalšie trolejbusy.
Kam vlastne pôjdu degeše uvoľnené z L40??
SixSixTrooper

SixSixTrooper

Reply on: upravovač fotiek #55:
Urobilo sa to koli tomu ze vyucba z Dg prebieha nakonci vycviku. Tam uz instruktor nepotrebuje pedale. A Dg je menej
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Som prekvapený že na výcvikové vozidlo bol upravený bežný trolejbus a nie degeš.
Cestovateľ Jakub

Cestovateľ Jakub

V posledný deň premávky linky 33 pred výlukou na KV-D radiále zachytená Škoda 30TrDG na linke 33 smerom na Kuklovskú, ktorá sa tu v posledných dňoch často vyskytuje.
Hrbolate cesty su argumentom za sedacky ako boli v 14Tr / 15Tr. Tieto calunene, co sa teraz hojne pouzivaju v MHD, nie su oproti holej doske az tak velky rozdiel. Maju akurat tu vyhodu, ze pri ostrejsom vybrati zakruty sa zrazu netlacite styria na dvoch sedackach, ako svojej doby v uzasnych vozidlach TAM, kde tie "prkna" boli.
Reply on: S499.1023 #51:
k #51: lenže je rozdiel keď to s tebou udrie na holej doske a rozdiel keď sedíš na schopnej vrstve molitanu.

k #50: asi nerozumieš tomu, že látka na rozdiel od koženky dýcha a preto sa na nej tak nepotíš. Myslíš že v osobných autách zo srandy prišli s nápadom "odvetrávania" sedadiel práve ako v prvých v koženných interiéroch?
Reply on: Minko #47:
Polstrovanie nevyhovuje stavu ciest? Čalúnenie nenahrádza perovanie.
Reply on: Minko #47:
No a to si predstav, že ten "potný fľak" ostane aj na tej handrenej sedačke, akurát ho nevidíš, lebo je vcucnutý. Takže ak si zástancom teórie, že radioaktivita neškodí, kebo je nie je vidieť, tak potom áno, pre teba je handrená sedačka lepšia.
Reply on: Peter6607 #48:
parafrázujúc istého politika: "veru nie". rozdiel je v tom, že na látke, ktorá je výrazne priedušnejšia ako koženka, sa tak nepotíš.
Reply on: Minko #47:
Ten istý potný fľak je nasiaknutý vo zvhlnutej látke 😋 Preto to tak kvalitne vonia.
Reply on: skopi #44:
skopi lenže povedz ako vyriešiš hlavnú nevýhodu koženiek? fakt to nie je nič lákavé vidieť keď sa niekto postaví a pod ním ostane potný fľak. A čo sa týka teplôt vyzerá to že bude iba horšie. Navyše ako som povedal, v zime zasa koženka strašne chladí. Nepredpokladám, že všetky vozy MHD sú v noci v temperovanej garáži.

a čo sa týka polstrovania, súčasné polstrovanie vôbec nevyhovuje bratislavskému (slovenskému) stavu ciest. A to chcú dostať ľudí do MHD. A načo, aby zo seba spravili invalidov?
Reply on: Andy #45:
Áno, v tom určite súhlasím, v tých so sedákom na šikmo sa sedelo najlepšie. Ale ak mám hovoriť za seba, mne sa dobre sedí aj na tých pražských. Tie práve mám pocit, že keďže sú pomerne tenké, nie sú tak náchylné na chlad, prípadne na sálajúce slnko, ale viem hovoriť len z vlastnej skúsenosti.
Reply on: skopi #44:
Sedadlá v 14Tr a 15Tr s hrubým podsedákom boli podľa mňa pohodlnejšie než to, čo je v pražských autobusoch.. Úplne najlepšie boli tie z prvých sérií 14Tr, ktoré mali sedák šikmo.
Reply on: Minko #38:
Ja mám pocit, že tvoja predstava o koženkovom sedale je klasická hrubá opierka a mäkký podsedák, aké sa nachádzajú v starých 14 Tr a 15 Tr, prípadne v Karosách alebo 200-vkových Ikarusoch. Pritom si stačí predstaviť pražské autobusy, pohodlné tenké koženkové sedadlá. Rozdiel oproti látkovým minimálny a údržba omnoho jednoduchšia. Že zvolili túto alternatívu na poťah sedadiel sa dá veľmi ťažko pripísať náhode.
Reply on: lostrail #42:
ako netvrdím že tie látkyy čo sa používajú sú fajn. myslím si, že existuje XY kvalitnejších druhov látok, ktoré by sa mohli použiť v MHD. napríklad aj to čo si pridal je fajn. navyše to vyzerá aj pekne poctivo vypolstrované, nie ako plastová pričňa s 2 cm molitanom. rozhodne miliónkrát lepšie ako sedieť na koženke.
Reply on: Minko #41:
Dobre, ale aj skla sa spominali, takze nemusi to byt taka hroza, najma nie, ak je vo voze funkcna klima. Na druhej strane tie calunenia vyzeraju fakt otrasne.
Mimochodom, aj calunenie sa da riesit inak. Da sa obmedzit plocha jeho povrchu a latka, ktorou je potiahnute, nemusi pripominat plys, ale moze byt hladka a nepriepustna, t.j. umyvatelna.

Napr. Citadis:
https://www.alamy.com/tramway-bordeaux-citadis-innen-image243323990.html
Reply on: lostrail #39:
svetlá farba koženky toho veľa nezachráni, stále bude v zime takmer celú rannú špičku studená a v lete naopak "lepivá" minimálne od rozpáleného ľudského tela (nie každý nosí celoročne dlhé oblečenie). Jediné čo s farbou čiastočne vieš zmierniť (nie eliminovať) je rýchlosť samonahrievania od slnka.
Reply on: Machnac #36:
Druhá séria žilinských trolejSORiek má IMHO asi najlepší interiér zo všetkých SOR-trolejbusov, ktoré som doteraz videl.
Odhliadnuc od determalnych skiel a klimy, stacilo by, keby tie sedacky neboli cierne, resp. tmave a problem vyrieseny. V pohode by mohli byt napr. cervene alebo take hnede, ako boli v 14/15Tr.
Reply on: Peter6607 #37:
nehovorím že na dennej báze, ale špina v tých sedačkách nie je z týždňa ani dvoch. Keď sa u "rodinných" resp. domácich osobných áut odporúča tepovanie sedačiek v rozsahu min. 1-2x ročne a to sa bavíme o aute ktoré najazdí podstatne menší počet km ročne a nepremelie sa mu interiérom toľko ľudí je jasné že tepovanie v prostriedkoch MHD musí prebiehať častejšie.
Ak tie sklá majú tak potom je determálne sklo buď slabé alebo situáciu nezachráni (max. pomáha možno usporiť na klíme). Zrejme si v lete ešte nesadal do auta s koženným interiérom do ktorého celý deň pálilo slnko alebo opačne v zime celý deň stálo vonku. nehovoriac napríklad na koženkách vo vrakosách sa aspoň mne osobne šmýka, stačí že šofér prudšie pribrdzí a už ma to vyhadzuje zo sedadla smerom vpred. Áno koženka je možno jednoduchšia na základnú údržbu (nie celkovú) ale za maň osobne neprináša žiaden komfort pre cestujúceho naopak oproti látkovému (udržiavanému) sedadlu ho ešte znižuje.
Reply on: Minko #33:
Samozrejme, že determálne sklá majú. Majú aj klimatizáciu. Stačí čítať.
Ktorýkoľvek jav (vandalizmus, špina) je u všetkých typoch poťahu rovnaký. Koženkové sedačky sa dajú veľmi ľahko všetkých menovaných nečistôt zbaviť. Či má azda podľa teba DPB tepovať sedačky na dennej báze?
Reply on: Petto #35:
U degesov mozno, ale u vozidiel bez APU sa mi nezda, ze by to mal byt problem, kedze napr. presovske vozy tam maju miesto tych dvoch dvojradov sedadiel miesto na statie. Zilinske podla mna tiez, ale tym si nie som uplne isty.
Reply on: Machnac #31:
Karoseria tych vozov nie je stavana na tolko ludi, preto tam dali sedadla a neboli pretazovane skrz viac stojacich ludi. Celkovo tie vozy usporiadanim interieru su fail - skor na medzimestsku linku a nie na nosne mestske linky 201,202. Ked dojdu Otokary a SU18, tak tam sa bude dat tancovat "spolocenske tance"
Reply on: Peter6607 #32:
"Neustále sa musím obzerať, sú často vlhké, pokryté chlpmi, žuvačkami, vrstvou prachu a smrdia." chces povedat, ze na kozenkove sedadla nesada prach, chlpy ani zuvacky?
Reply on: Peter6607 #32:
to chcem vidieť, ako sa ti bude sedieť na tej koženke v lete (pokiaľ viem determálne sklá tieto vozy nemajú). Krásne rozpálenej a keď budeš mať šťastie, možno ti tam "predcestujúci" nechá na pamiatku aj fliačik potu. 😉
posledné 2 roky cestujem MHD intenzívne dennodenne a ani raz som nenarazil na vlhkú sedačku. Žuvačky to sem tam áno a zvyšok to už je vec (ne)údržby.
Reply on: Machnac #31:
A rovno by mohli vymeniť tie otrasné poťahy za koženku. To isté by som uvítal aj u 29/30 T. Nádherný interiér s hnusnými špinavými sedačkami... Neustále sa musím obzerať, sú často vlhké, pokryté chlpmi, žuvačkami, vrstvou prachu a smrdia. 😫
Neuvažuje sa pri vozoch 30Tr/31Tr nad vymontovaním dvoch dvojradov sedadiel v priestore medzi 2. a 3. dverami, tak ako to majú NB18 z najnovšej dodávky? V týchto vozoch fakt nie je kam sa postaviť, aby človek niekomu nezavadzal, a zároveň táto medzimestská konfigurácia citelne znižuje obsaditeľnosť. Z mojej skúsenosti su aj tak často tieto sedadlá (najma tie pri okne) prázdne, keďže ľudia sa boja, že sa nedostanú včas von na svojej zastávke.
tbusabustram6609

tbusabustram6609

Reply on: Peter6607 #28:
To som si hneď potom všimol, že potom sa to zmenilo na 210/1 😂
trolejbus6207

trolejbus6207

Reply on: Peter6607 #28:
Včera bola prvá N72 3405 z 210/1, takže odteraz to bude tak?

Druhá vec je, že tá jeho informácia je posledná veta popisu 30Tr už minimálne 2 roky 😂
Reply on: tbusabustram6609 #27:
Práve ako si to sem napísal, tak to prestalo platiť... 😁
tbusabustram6609

tbusabustram6609

Jedno vozidlo z linky 210 vykonávalo aj polnočný spoj linky N72 na Dolné hony.- je to 210 / 4
Reply on: johnnyjanko #25:
Je to tým, kto je konečný dodávateľ a ako si dal schváliť typ. Preto je to Škoda 30 Tr.
Zaujímalo by ma, prečo tieto trolejbusy nikto nevolá "SOR CITY TNB 12" (prípadne kĺbové "TNB 18"), tak ako to majú napísané na zadnej časti karosérie.

Nie som úplne včerajší, chápem, že karoséria je SOR a výzbroj je Škoda Electric. To je jasné. Ale kto určil, že to je "Škoda z karosériou SOR" a nie "SOR s výzbrojou Škoda"? Napríklad ja vlastním Ford Focus 2. generácie s dieselovým motorom od PSA. Na Slovensku takých jazdia tisíce. V živote nikdy by mi (ani nikomu inému) nenapadlo povedať, že je to vlastne Peugeot s karosériou od Fordu. 🙂

Takže čím to je? Je to tým, že dodávateľom bola Škoda Electric, a nie SOR? Nič iné mi nenapadá...
Inak je zaujímavé, že vozy s agregátom majú uvádzaný počet stojacich cestujúcich až o 30 menej oproti bežným 30 Tr. Viem, že je to kvôli tomu, aby sa nepreťažili, ale vo voze to nie je nijako vyznačené (napr. viac "žltej podlahy" , kde by sa nemalo stáť). Z pohľadu cestujúceho sa totiž do nich zmestí rovnaký počet stojacich ako do bežnej 30 Tr. Na druhej strane si ale neviem predstaviť, ako chcú narvať dnu 60 stojacich, pokiaľ to nemá vyzerať ako keď robili Guinesov rekord v Mlynskej doline.
Reply on: Ike #22:
Ktore myslis konkretne? Pretoze okrem prototypov by mali mat vsetky tbusy uzamkynatelne okna. Dokonca už aj 6101 bola spravená s uzamkynatelnymi oknami. 🙂
Je to detail, ale všimol som si, že trolejbusy z jednej série nemajú uzamykateľné okná, kým druhé majú 🙂
Reply on: Dadino #18:
dodavanie/rekonstruovanie oznacovacov
Kratkych trolejbusov 30tr je uz 21
Ci je tych klbov zaradenych uz 69 alebo 70, tak ci tak treba pockat na reorganizaciu linkoveho vedenia, alebo minimalne komplexnu zmenu cp, vypravy a ukoncenie rekonstrukcie vozovni.
Lebo dnesny stav je provizorium, ktore snad coskoro skonci..
Reply on: Luky18 #17:
Kvoli akej rekonstrukcii??
kvoli rekonstrukci
Reply on: Petto #13:
je ich 70 len 6866 je vo vozovni
trolejbus6207

trolejbus6207

Reply on: Ámos #14:
viem, poviem len toľko, že tretí pokus bol úspešný, 2x prišlo niečo iné, než malo... ?
Reply on: trolejbus6207 #11:
vies na aky diel sa caka, ked vravis ze je to vizitka SORu?
Reply on: Luky18 #12:
Stale je to len 69 klbakov, 6866 este nebola vonku
Reply on: Petto #10:
70 novych trolejbusov je uz zaradenych od 7.8.2015
trolejbus6207

trolejbus6207

Reply on: Petto #10:
je načase, však niektoré sóla pomaly, ale iste prestávajú jazdiť, dnes máme už štyri vozy z pätnástich odstavené viac ako dva týždne 6009-ina čaká viac ako tri mesiace na nejaký náhradný diel, po roku jazdenia je to výsmech alebo skôr vizitka výrobcu(v tomto prípade SOR-u, nie Škodovky) a degeše radšej ani nespomínam ? ? ?
6016tka sa uz promenaduje po Plzni , aneb kam sa zaradi 120 novych trolejbusov (hlavne tych klbovych 70) sa coskoro dozvieme
Reply on: Viko #6:
rad by som vedel vysvetlenie "vonkajšie nesmie byť aktívne pred zastavením vozidla", ze aky zmysel tejto buzeracii vymysleli.
Trolejbusy Škoda 30 Tr SOR s APU keď z hlavnej stanice na autobusovú stanicu tak musia dávať hore a dole troleje a to zdržuje zbytočný čas. ?
Reply on: Stapfel #5:
Nie vnútorné tlačítko samo osebe je problém. Ide o jeho funkciu. Vonkajšie nesmie byť aktívne pred zastavením vozidla, pri vnútornom je to zase želaná vlastnosť. A keďže SOR osádza do dverí "obojstranné" tlačidlá, kde nedokáže mať každá strana inú funkciu, tak je zvnútra len záslepka.
Dopytove tlacitko nema preto z vnutra na dverach lebo drazny urad zakazal. V BB ich museli z vnutra demontovat. Ale je zaujimve ze nove elektricky alebo vlakove supravy kt tiez spadaju pod drazny urad mozu mat z vnutra...
Reply on: zollty #3:
Nie je to tak. O tom čo je dráhové vozidlo rozhodol príslušný orgán a trolejbus aj keď s pomocným pohonom ním je.
Neviete mi niekto povedat ako je mozne ze Škoda 30 Tr SOR s APU nemusi mat EVĆ. ked vie jazdit aj mimo trakcneho vedenia? V tom pripade to nie je cisto drahove vozidlo. opravte ma ak to tak nie je.
Súhlasím že tlačítka chýbajú hlavne ak sú ľudia natlačený vo dverách. Keď je to tlačidlo zvonka prečo nemôže byť aj vnútri. Ale jedna vec ma viacej trápi a to je príliš hlučné brzdenie. Čo som sa viezol inými trolejbusmi tak sa mi zdali oveľa tichšie.
Zlé to nie je ale tie tlačítka. Chýbajú mi tam tie na dverách a keď som mal prvý krát možnosť ním ísť jedna pani sa načahovala za tlačítkom ''núdzové zastavenie''. Budeme si na to musieť zvyknúť...?