Škoda 21 Tr AC
Škoda 21 Tr AC
Škoda 21 Tr AC (2022)
Škoda 21 Tr AC (2022)

Fleet List

Batch Type Fleet numbers Manufactured Into Service Withdrawn Quantity
1. Škoda 21 Tr AC 6401 2003 2004 1
Total 2003   1

Technical Data

Length 11760 mm
Width 2500 mm
Height 3365 mm
Height of floor 340 mm (1. - 2. dvere)
560 mm (3. dvere)
Wheelbase 5700 mm
Doors 3
Number of seats 26 + 1
Number of standing places 69
Design load 95 + 1
Weight of unloaded vehicle 11430 kg
Gross vehicle weight 18000 kg
Motor control Škoda NSC136 GE 01 M, IGBT-tranzistorový
trakčný menič (vstup 600 V DC, výstup 3 x 0-500 V AC/400 A, 0-150 Hz), s rekuperáciou energie pri brzdení

Statický menič AnteCarE TSA 21-AK pre napájanie striedavých pomocných pohonov a klimatizácie

Statický menič Cegelec SMTK 10D (náhrada pôvodného maďarského meniča AnteCarE TSA 21-AK, od 2019)
Engine Škoda MLU 3649 K/4, asynchrónny štvorpólový trojfázový motor, vzduchom chladený, s integrovanou prevodovkou (1:1,85)
Continuous power output 160 kW
Number of motors 1
Total power output 160 kW
Maximum speed 65 km/h
Axles predná: Škoda 21, nezávislé zavesenie kolies
zadná: RÁBA AU-10948, portálová, hnacia
Tyres 275/70 R 22,5

Photos

Vehicle catalogue

6401

Legend and statistics

6401vehicle in service: 1 (100 %)
6401vehicle ot of service (more than 6 months): 1 (100 %)
6401special vehicle: 1 (100 %)
Vehicle can be assigned to multiple categories, only the most important category is colored.

Comments

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Treba ho posunúť napr. do Brna, tam na nich stojí trakcia a myslím, že si ho radi opravia a využijú.
Reply on: rosomak44 #1:
Moc vysoká cena. DPB vyčíslil jeho zostatkovú hodnotu podľa hodnoty jednotlivých komponentov a Brňáci, ktorí s nim už počítali, to nakoniec odmietli, lebo za tú sumu dostali 3 iné 21Tr z českých miest.
K popisu: Nejedná sa o typ 21 TrACI ale o typ 21TrAC. To písmeno I znamená Independent a odkazuje na pomocný pohon, ktorý bratislavský kus nikdy nemal, hoci naň bol pripravený.
Typové označenie vozidla by bolo dobré opraviť aj pod nákresom.
"Trolejbus sa tak stal nadbytočným a otázkou už zostáva iba to, či bude odpredaný inému dopravnému podniku alebo zošrotovaný."

Tak ako dopadol?
Vrátia ho do premávky ?
Reply on: Kubex2006SK #6:
Otázka znie, načo by to bolo dobré? Vraziť veľa peňazí do opráv vozu, ktorý by bol aj tak veľmi poruchový a nespoľahlivý v našich podmienkach. Najrozumnejšie riešenie - odpredaj, sa (zatiaľ) nekonalo, no tak čo...

trolejbus6207

Reply on: mirec240 #7:
Odpredaj dávno padol, DPB zaň chcel strašne veľa, spojazdňuje sa za určitým špecifickým účelom, ktorý sa dúfam naplní(môj typ, o ktorom som polemizoval so Soliderom tak dva roky dozadu) ?
Reply on: trolejbus6207 #8:
Autoskola? Vyhliadkove jazdy?

trolejbus6207

Reply on: IBBI #9:
Prvá možnosť
6401 ožila????
Tie mriežky v strope sú odvetrávanie hej?
Zajtra bude oficiálne brázdiť v uliciach mesta s konvojom trolejbusov. Hádam sa nepokazí a nebude v servise vyše 10 rokov 😉

tbusabustram6609

“ Vozidlo má prípravu na montáž pomocného diesel-elektrického agregátu.” keď tak dobre pozerám na pristrojovku naše 21tky a plzeňských tak by trebalo k tomu vymeniť aj pristrojovky kvôli ovládaniu agregátu. 😃 Agregát ale ako taký by sa samozrejme domontovať dal.
Reply on: tbusabustram6609 #15:
Zbytocne do takeho kyblu liat viac prachov.Na autoskolu toto staci.

tbusabustram6609

Reply on: Durkø4941 #16:
Urobili len staticky objekt ktory je funkcny. Autoskolu nam veselo robi 6624 a 6315. Toto by trebalo posunut dalej a prachy z odpredaja dat na 6207.

trolejbus6207

Reply on: tbusabustram6609 #17:
Už som to tu rozoberal viackrát - načo učiť nováčikov jazdiť s trojpedálovým vozom, keď sa s ním v praxi nestretnú? Na autoškolu je 6421 ideálne riešenie...
Reply on: trolejbus6207 #18:
Určite áno.
A keď sa mu zlomí náprava ako sa stalo 2x v Brne, tak frekventanti kurzu budú mať aj riešenie krízovej situácie v praxi... 🙂
Reply on: BigMac #19:
Koľko tisíc autoškolských kurzov by musela odjazdiť, aby dorovnala brnianske opotrebenie? 😃
Reply on: Viko #20:
Nepotrebuješ nič dorovnávať. V Brne nedodržali technologický postup pri výrobe ND, čo spôsobilo skrátenie únavovej životnosti. Ak si niečo vyrábali aj u nás, môže sa to stať. Pre potreby autoškoly treba kúpiť normálne nový trolejbus, nesockovať s haraburdou. Jediné rozumné riešenie by bolo to posunúť do Segedínu a peniaze napríklad investovať do tej 6207...

tbusabustram6609

Podľa mňa Brno si vyrábali diely tak trochu podomácky.

trolejbus6207

Reply on: BigMac #19:
Mne osobne je 6421 ukradnutý, DPB sa ho mal dávno zbaviť, pokiaľ sa dalo. Bohužiaľ nenažranosť vedenia z čias Delfína/Urbana spôsobila, že DPMB ich poslal na strom, keďže nebol ochotný kúpiť síce neojazdený, ale v princípe starý šrot za 50.000€. Či by ho boli ochotní kúpiť Maďari zo Szegedu dnes, netuším. Podľa mňa nie, lebo keby chceli nejaké ďalšie 21Tr, v CZ ich bolo a je v poslednej dobe k dispozícii "za vagón".
Keďže sa aktuálne vedenie trolejbusovej prevádzky rozhodlo voz nezlikvidovať, najrozumnejšie je z neho urobiť autoškolu, nech aspoň akotak jazdí. Samozrejme len do prvej väčšej poruchy, potom ho treba naozaj poslať do večných lovíšť (aj keď Kremienok je názoru, že vyriešením chladenia statického meniča by sa na ňom nemá čo pokaziť 🙂 ). Sám vieš, ako vyzerajú 9Tr-kové historičáky, keď vylezú z garáže trikrát do roka - neodjazdia bez poruchy ani jednu celú príležitostnú službu...
Reply on: trolejbus6207 #23:
Szeged už dávno nevykupuje...
Reply on: trolejbus6207 #23:
Nie je porucha ako porucha.

DP v Segedíne stále neukončil program rozširovania počtu 21 Tr, okrem toho odkúpil Solarisy z Chomutova. Nemajú tam peniaze na nové trolejbusy, preto chvíľu uvažovali nad ďalšou vlnou GO 15 Tr. Prvé nové budú kĺbové, pretože tam ešte stále jazdia pôvodné 15 Tr 07/6.

Neporovnávaj 6401 s 21 Tr v ČR po vyradení, to sú totálne vraky. Čo sa dalo použiť, jazdí v Brne, kde ešte dokončujú poslednú GO.

trolejbus6207

Reply on: Peter6607 #25:
"Väčšia porucha" = porucha s nákladnou opravou
"Starý šrot" = morálne zastaralý voz, aj keď na druhej strane je to málo jazdený 100% NP voz, ktorý má dokonca aj ABS
Reply on: trolejbus6207 #26:
Nejedná sa o nákladnú súčiastku. Keďže však vidím, v akom zúfalstve jazdí napríklad 6310 po "mega oprave" na Trnávke, dosť pochybujem o precíznosti opravy 6401. To som v žiadnej trolejbusovej prevádzke nezažil, ani na Ukrajine by 6310 nikdy nepustili do premávky. Hanba.

tbusabustram6609

Reply on: trolejbus6207 #26:
Tak 100% NP nie je, keď si prirátame jeden malý poloshod pri 3. dverách.

trolejbus6207

Reply on: tbusabustram6609 #28:
No dobre, tak takmer 100% NP 🙂
Reply on: Peter6607 #27:
Pardon za jemne offtopic komentár, ale kedy sa tá 6310 opravovala? Pamätám si že už v roku 2018 jazdila trochu divne. Ďakujem za info
Reply on: GHZ6621 #30:
November 2019.
Reply on: GHZ6621 #30:
Ale ten problém tam je už dlhšie, myslím od opravy v zime 2017. Akurát teraz v novembri to začalo byť neúnosné a šialené. Prevádzka má očividne na háku.
Kolko bolo v plane kúpiť tychto tbusov?
Reply on: Petto #33:
Dost na to, aby sme nezazili najstarsie serie 14 Tr a zrejme by sa ani novsie kusky nedozili generalok v Zlineri. Hovorilo sa o par desiatkach kusov. Boli aj uvahy o 22 Tr ale kedze vieme jak to dopadlo, tak to nema moc zmysel riesit.
Kolegové, máte přehled, podle jakého klíče jde v Bratislavě narazit na 21Tr? Vím, že jezdí jen na 203, nicméně podle imhd.sk dosti nepravidelně... Jsou tedy dny, kdy je jistota ten exemplář potkat v provozu nebo záleží čistě na náladě stavěčů/přání řidičů?
Reply on: 6401 #35:
ak si dobre pamatam, papiere na 21trku by mali mat 2ja alebo jeden vodic, takze to zavisi na nom (prosim pripadne ma opravte, dakujem)

SixSixTrooper

Reply on: telekamo1 #36:
Prepacte, chcel som na tento prispevok odpovedat ihned ale bol som 2 roky v zapche na Einsteinovej. 😃 Papiere na 21Tr maju 5ti
Reply on: SixSixTrooper #37:
ano, v tejto dobe uz ano.
...a ostal jediný vodič ktory mal 6401 pridelenú ,v súčasnosti je na autobusoch .
Reply on: D555.3008 #39:
Ked uz tento voz tak nakladne opravili, preco neurobia kazdemu vodicu skolenie?
Nevie sa aká linka bude novým domovom po tom čo spoj a 44 a 41 ?
Alebo to bude na náhodu, Ďakujem

SixSixTrooper

Reply on: D555.3008 #39:
To urcite nie. Su dvaja na Hrobonke. Obaja su na T-Busoch (jeden z nich je pan vypravca ktory momentalne jazdi TNS.)
Reply on: Andrej #40:
Pretože školenie trvá 10 hodín a záujem vodičov tiež nie je veľmi veľký.
Reply on: martin6310 #43:
Par nadsencov by sa medzi vodicmi naslo, aj taki co by obetovali 10 hodin z volneho casu, skor je nezaujem tych ludi vyskolit.

upravovač fotiek

Nechápem načo sa tento atyp vôbec drží pri živote. Mali ho dávno predať do Brna, keď Brno ešte mohlo mať záujem. Teraz to už nebude chcieť nikto. Jediný kus, ničím nie je zaujímavý (okrem toho že viac stál ako jazdil). Šotohračka.
Reply on: martin6310 #43:
A preco ma vodic pravo odmietnut skolenie na vozidle o ktore sa nezaujima? Proste urobit skolenie vsetkym vodicom, alebo vozidlo vyradit. Nakladne ho opravili, a teraz viac stoji nez jazdi.

Ma vodic pravo odmietnut skolenie na pedalovych T3kach? Co je toto za bordel?
Reply on: upravovač fotiek #45:
Dobre sa mudruje po funuse? V čase, keď stál a riešilo sa, čo s ním ďalej, zostatková hodnota prevyšovala sumu, ktorú bolo Brno zaň ochotné dať.
Reply on: Andrej #46:
Na toto vozidlo sa školenia nerobili a teda ich ani nikto nemohol odmietnuť.
Reply on: Viko #47:
Otázne, prečo sa vždy ponúkalo len do DPMB. Podľa mňa v tej dobe mohol mať záujem aj maďarský Szeged o 21 Tr. Možno by ho za tú sumu (neviem presne už o akú čiastku sa jednalo) vzali, hoci je pravda, že v čase kedy sa vozidlo malo odpredať sa kupovali kĺbové trolejbusy Ikarus-Škoda.

upravovač fotiek

Reply on: Viko #47:
Ja to tvrdím konzistetne už roky rokúce. Problém DPB je, že účtovne mal ten voz oveľa väčšiu hodnotu, akú mal trhovú. Riešenie bolo buď ho ako nadbytočný vyradiť a predať za trhovú cenu, alebo do neho vraziť šesťnásobok vtedajšej trhovej ceny a spojazdniť ho, pričom bolo každému jasné že bude aj tak viac stáť ako jazdiť, lebo je to atyp a vozový park bol doplnený množstvom trolisorov. Odmietam ho aj ako historický. Ako historické má byť zachované to, čoho bolo najviac a bolo pre svoju dobu typické. 21TrAC to rozhodne nespĺňa. To už radšej, ak vôbec, historickú 25Tr (nie že by som ju chcel). Zaujímala by ma aktuálna účtovná hodnota 6401. Je to už dvadsaťročné vozidlo.
A to som BW upozorňoval pred nákupom tohto sráča, čo im hrozí. Vtedy ma vysmial, moja predpoveď sa presne splnila (neteší ma to) a BW si užíva dôchodku a konšpiruje proti súčasnému vedeniu DPB, aké je neschopné oproti jeho odbornému.

upravovač fotiek

Reply on: S499.1023 #51:
Mňa už vtedy prekvapovalo, že DPB kúpil niečo od výrobcu, ktorému zvonil umieračik. Ako keby sa nepoučil z TAM-BUSov a štyristovkových Ikarusov. Nie že by som si o trolejbuse 21Tr myslel niečo vyslovene zlé, ale vôbec som neočakával že sa dodajú nejaké väčšie série. K čomu nakoniec aj došlo. Nadávanie na vedenie DPB je už folklórom medzi zamestnancami DPB, či už dielenskými, vodičmi, alebo ďalšími. Okrem toho aj nadávanie si medzi sebou. Proste firemná kultúra DPB je nadávať, ohovárať a vo vybraných prípadoch intrigovať voči spolupracovníkom. Keby sa mi to osobne nestalo, tak by som to nepísal.
Reply on: upravovač fotiek #52:
Na nezmyselnosť nákupu/montáže TAM-busov som upozorňoval magistrát, samozrejme márne. Ešte mi posmešne odpovedali. Keď som im to po krachu firmy pripomenul, odpovedali nas....ne (nasrdene)...
Reply on: Viko #47:
A aký mal DPB alternatívny plán s tým vozidlom? Lebo to že sa im ponúknutá cena nepáčila je síce smutné, ale ak bolo zrejmé že to vozidlo a) nepotrebujú, a b) ich bude stáť obrovské peniaze ak vôbec ma jazdiť, tak odpredaj komukoľvek kto by za to dal najvyššiu cenu (aj keď nižšiu než boli predstavy DPB) by bol pre podnik ekonomicky výhodnejší. Na to nemusí byť po funuse aby človek chápal že živenie jedného raritného typu vo flotile, keď tá firma má dostatok iných vozidiel, asi nebude dobré hospodárenie.

Ale podobne ako pri šotohračkách v podobe 15Tr tu pcháme peniaze do svojej modelovej železnice, zatiaľ čo v reálnom vesmíre škrtáme výkony. A ešte sa tvárime urazene keď na to niekto poukáže.
Reply on: upravovač fotiek #50:
"Odmietam ho aj ako historický. Ako historické má byť zachované to, čoho bolo najviac a bolo pre svoju dobu typické. "

Jo, cize ak by sa zachovala Skoda T11, tak ju das zlikvidovat, hej? A podla tejto teorie to ma aj Oerlikon nahnute. 😉
Reply on: 6503 #55:
Aj Ikarusy 412 a Pragy RND neboli velmi typicke. A o 8431 radsej ani nehovorim 😁

upravovač fotiek

Reply on: 6503 #55:
Bravo, postavil si a následne si aj roztrhal slameného panáka! Gratulujem!

upravovač fotiek

Reply on: Andrej #56:
Kto "zachránil" 412 a v akom stave? Koho nápad bola "erena" a aký iný autobus z tej éry vôbec DPB mohl ešte získať (najmä po tom, ako sa zachoval k ROčke)? Ja 8431 nepovažujem za historičák (a je mi jendo ako je tu na imhd alebo v rámci DPB vedený). Je to technologické vozidlo, ktorému by vôbec neuškodilo, keby sa občas používalo na svoj pôvodný účel, alebo v lete ako kropiace vozidlo na zatrávnený zvršok.
Reply on: upravovač fotiek #50:
Neviem, prečo máš mínusky, toto je veľmi triezvy príspevok.

Áno, keby DPB odpredal trolejbus, ktorého účtovná hodnota je vyššia ako trhová, tak by išiel do straty. Treba sa ale spýtať, prečo má to vozidlo vysokú účtovnú hodnotu. Lebo nejazdil! Ak by sme sa podrobne pozreli na toto vozidlo a zistili, koľko € DPB zarobilo za 1 € investované Euro (bez obstarávacích nákladov), tak zistíme, že to bola hlúposť.

Je to ako keby si Ryanair kúpil Airbus A330.

Mimochodom tie hydrogény dopadnú podobne len čo sa začnú kaziť.
Reply on: upravovač fotiek #58:
412 je zachovany v rovnakom stave ako vacsina historickych vozidiel co v sucasnosti mame. Ty si asi nepredpokladal, ze 6505, 6617 alebo 2881 pojdu do srotu predtym co zacali na nich pracovat, a tak isto si (snad) nemyslis ze 14 Tr, 283, 415, 435, alebo SOR B 9.5 pojdu do srotu, aj ked su v takom istom otrasnom stave ako 4141.
Reply on: Mhr1 #53:
Kontrast medzi tým, čo sa dialo v Maribore, a tým, čo sľubovali obchodní zástupcovia v Bratislave, je dnes priam groteskné čítanie.
Reply on: Viko #61:
Tak v Maribore sa diali najmä rôzne "motivačné" aktivity typu platených spoločníc bezplatne k dispozícii a podobné.
Ale každý triezvo uvažujúci človek si musel už vtedy uvedomovať, že nám pchajú už vtedy zastaralé vozidlo s nezaistenými ND a v pochybnej balkánskej kvalite.

upravovač fotiek

V 90. rokoch 20. storočia to aj v Bratislave vyzeralo ako na balkáne (už chýbali len kĺbové autobusy bez prechodových mechov, ako som vidle na záberoch z balkánu). Zlepšenie vnímam asi od roku 2008, výraznejšie od roku 2014 a ďalšie pomalé zlepšovanie od nástupu súčasného vedenia mesta. Lenže okrem zlepšenia v istých veciach sa v iných zasa situácia zhoršuje.
Reply on: upravovač fotiek #63:
V com vidis zlepsenia od nastupu sucasneho vedenia mesta? Ja to vidim skor naopak, od 2019 ide MHD dole vodou kazdym rokom.

SixSixTrooper

Reply on: Andrej #64:
Mne sa zda ze to ide dole vodou az od zaciatku tohto roku. 2019-2022 bolo dostatok vodicov a dost vozidiel cize si nebolo na co stazovat.
Reply on: SixSixTrooper #65:
20/21/22sme.mali covid a dlhodobo sme cestovali s menšou výpravou ...
Od leta 22 to začínalo byť horšie a horšie
Reply on: Ma178rek #66:
Pretože sa zároveň začala zhoršovať aj ekonomická situácia miest. V ktorom inom meste na Slovensku sa od 2022 rozvíjala MHD, skracovali intervaly alebo rozširovala dopravná obslužnosť? Všade sa škrtalo, pretože Matovičova vláda v rôznych permutáciách začala ožobračovať samosprávy, ktoré sa len postupne dostávali z toho, že sa ľudia vracali naspäť do MHD a mestám sa aspoň zvyšovali tržby z cestovného, hoci do toho prišli drahšie energie, inflácia a potreba zvyšovania platov.

Samotný výnos z cestovného tvorí len časť rozpočtu dopravných podnikov. Preto na zvyšovanie komfortu alebo rozsahu premávky nestačí, že sa ľudia vrátili, keď vyschol peňazovod od objednávateľov – samospráv.
Reply on: Solider #67:
Však ja chápem ale bohužiaľ aj Matovič síce narobil veľa zlého dostal štát v Tom najhoršom možnom čase...

Proste kým nedostane BA vyššie postavenie a to znamená reálne peniaze na počet ľudí ktorí tu žijú a zároveň sa nedá aj troška viac na rozvoj budeme trpieť dlhodobo
Reply on: SixSixTrooper #65:
Situacia sa vyrazne zhorsila od tohto roku, ale dost bolo zle aj predtym.

COVID, nedostatok personalu, udrzba katastrofalna (Mercedesy a stare SORky horia kazdu chvilu, T3G sa stale kazia), nezmyselne precislovanie trolejbusovych liniek, nezmyselne premenovanie zastavok (najblbsia vec co sa stala MHD v tomto meste v tomto storoci bola zastavka "Cintorin Slavicie"), Arriva, kazdu chvilu sa odriekne nejaky vlak, katastrofalna vystavba Petrzalskej elektricky, vodikove autobusy, vizual IDS BK...
Ako to bude s 21Tr-kou po predĺžení 44 až na Hlavnú? Je šanca že sa ukáže na iných linkách alebo už sa v bežnej premávke neukáže? Vopred vďaka za odpoveď.
Reply on: PepikSK #70:
Dokúpia agregát na vozíku a budú ju na L44 vypravovať aj naďalej lebo na šotoušoviny musí byť aj keby na chleba nebolo.

https://www.vlaky.net/upload/images/reports/004995/02.jpg
Reply on: Cancer #71:
Nevymýšľaj. Proste sa v dni keď sa bude niektorý zo šotoušov chcieť hrať skrátia spoje príslušného poradia po Búdkovú. Nebudú nám nejakí cestujúci narúšať modelovú železnicu.
Reply on: upravovač fotiek #52:
Firemná kultúra je vizitka vedenia firmy. A je to prvá vec, ktorú má pričetné vedenie zmeniť. V toxickej atmosfére sa nedá pracovať, je to jeden z dôvodov, prečo je málo vodičov. Nie jediný, ale veľmi dôležitý.
Reply on: Ma178rek #68:
Bratislava má dosť peňazí. Treba spočítať dokopy príjmy Magistrátu a MČ a nielen operovať rozpočtom Magistrátu, ako to s obľubou robia primátori.
Reply on: andy27 #74:
Primátor môže disponovať s peniazmi MČ?
A čo je na tom také zlé, že sa objednávajú diely na 21Tr? Veď sú za normálnu trhovú cenu. Je to nízkopodlažné vozidlo ešte stále poplatné dobe.
Skôr je horšie, že také klbové sory (busy) musia čakať dva roky na náhradné diely.
Po zmene linky 44 pravdepodobne nemá využitie, asi ho už nebudú používať…

upravovač fotiek

Reply on: Elektricka #77:
Darovať na východ, napr. do Košíc. Alebo ešte východnejšie, niekam na Ukrajinu.
Reply on: upravovač fotiek #78:
Nie je jedno, či bude zaberať miesto vo vozovni tu, alebo v Košiciach? 😃
Reply on: upravovač fotiek #78:
Treba dať zosobniť tomu kto rozhodol že sa spojazdní a naleje sa do nej kopec prachov, a kludne nech si zoberie aj tú 21 Tr a parkuje si ju pred svojim domom. 😈
Reply on: Elektricka #77:
Coby nema vyuzitie ? Hrobonka vypravuje stale solo vozidla na 45,64.
Reply on: Petto #81:
Tiež si myslím, že keď ju už opravili, tak by ju mohli vypravovať na 45 alebo 64. Ešte pochopím, že v lete nie, keďže nemá klimatizáciu (hoci v DPB asi takto neuvažujú), ale teraz by kľudne mohla jazdiť.
Reply on: Petto #81:
Vzhľadom na to, kto na 21 Tr môže jazdiť a aké sú služby na 45 a 64 to nie je reálne 😂

Urbanway 2423

Reply on: Solider #83:
Prečo? Veď na 64 sú aj celodenné služby, rovnako ako boli na 203/44. Alebo daný vodič jazdí len 44? Ak ten trolejbus už vôbec nebude jazdiť, tak to boli ozaj vyhodené peniaze.
Reply on: Urbanway 2423 #84:
Vždy sa vedelo, že to budú vyhodené peniaze, ale ultrašotouši proste vyhrali.
Reply on: Petto #81:
Od júla je voz preradený do Trnávky.

Bohvie prečo keď aj tak nejazdí.
Reply on: Andrej #86:
Hrobonova je nafullovana a kazde volne miesto padne vhod tam myslim. No celkovo mame aj tak nadstav volnych 30 aj 31 Tr takze uz ani je velmi dovod aby mal jazdit.
Reply on: Petto #87:
"Nafullovaná"? 🤣💀
Reply on: Andrej #88:
Tak počet vozidiel je dosť vysoký...
Pokiaľ dobre rátam je tam 40x 31Tr, 15x 30TrDG, 10x 30Tr, 11x SOR TNS a nejaké SOR NS 12....
Reply on: upravovač fotiek #78:
Do Prešova by sa nám jeden krátky hodil 😅
co s ním bude?

SixSixTrooper

Reply on: jjjinro #91:
Pravdepodobne odpredaj súkromníkovi resp. OZku ktoré jej bude schopné dať viac lásky ako DPB.
Reply on: SixSixTrooper #92:
A bude to OZ kráčať prázdnou ulicou a tíšiť hladných nočných psov?
Plánuje sa to zachovať ako historické vozidlo? Lebo by to bolo škoda nezachovať
Reply on: Boss 222 #94:
Zachovať 6401? Nebláznite prosím...
6702 alebo 6705 má väčší význam ak niečo novodobé a NP z trolejbusov.

O niekoľko rokov bude treba aj 30 a 31 Tr zachovať.

Nápad uchovať 6401 je asi ako zmýsľanie istého, na nejaký čas povereného riaditeľa podniku...
Jasné chápem, to bola len otázka, každopádne ďakujem za odpoveď.
Reply on: 14TrM6226 #95:
Hej, takto nejak sa pristupovalo onehda aj k T11.
Reply on: 6503 #97:
Tak pardon, ale 21Tr sa vyrobilo o dosť viac než osem kusov.
Reply on: Viko #98:
To ano, ale v ramci BA je to podobna rarita ako T11. A co by sme dnes dali za historicak T11...
Reply on: Viko #98:
Nutno však podotknúť, že naozaj v našich podmienkach zachovanie tohto konkrétneho, aj tak už nie veľmi pôvodného a zhumpľovaného vozidla nie je to čo sa dá považovať za rentabilné.

V Plzni, Brne, ale aj Pardubiciach, kde tieto vozidlá boli typické pre dané mestá, sa zachovali historické vozidlá, vrátane 22 Tr v Brne a Ústí nad Labem. Dokonca jeden exemplár v súkromnej zbierke nájdeme aj v Jihlave.
Reply on: 6503 #99:
Predpokladam však, že ako Viko podotkol, bolo naozaj veľa vozidiel vyrobených a naozaj sa nemusíme báť o zachovanie nejakého exempláru. Keby sa inde nedochová nič z 21 a 22 Tr, nepoviem ani slovo a budem stáť za rozhodnutím o zachovaní 6401.

upravovač fotiek

Reply on: 6503 #99:
Za T11 by som nedal nič. Zato taká 8Tr by bola oveľa vzácnejšia!
Reply on: 6503 #99:
Nie, nie je. T 11 nebola v Bratislave jedna a nebola to šotoepizóda.
Reply on: S499.1023 #103:
Ano, je. Je jedno ci tu boli 3 kusy, alebo 1 kus - vzhladom na nizky pocet je to rarita. Podobne ako 14Tr0. Co by dnes chlapci dali za dochovany kus T11, alebo 14Tr0, ze? 21Tr mozno bola sotovina, ale faktom je, ze tu JAZDILA.
Reply on: 6503 #104:
Lenže realita je trocha komplikovanejšia ako virtualbus. Neexistuje inštitúcia, ktorá by dokázala zachovať každé vozidlo, čo tu jazdilo.
Reply on: Viko #105:
No to nerozporujem. 😉

upravovač fotiek

Reply on: 6503 #104:
Zasa mi bol môj príspevok vymínuskovaný tak, že nie je zobrazovaný. Tak to zopakujem. Bratislava mala po Pekingu druhú najväčiu flotilu trolejbusov Škoda 8Tr. Nemáme ani jeden zachovaný historičák toho typu. Takže 8Tr by bola oveľa hodnotnejšia ako T11, lebo to bol typický trolejbus, ktorý bolo vidieť v uliciach mesta.

8Tr by bola oveľa vzácnejšia než T11.

14Tr0 by bola rarita, trolejbus s overovacej série, po ktorej nasledovali masové dodávky toho typu.

Aj tak je to jedno, lebo ani 8Tr, ani T11, ani 14Tr0 sa nedajú už nikde zohnať.
Reply on: upravovač fotiek #107:
Nedá sa zohnať... To nie je pravda. To je veľmi silný pojem.

Myslím si, že ak by TMB malo dôvod, tak sa do Bratislavy bude dať vrátiť 8 Tr aj Studénka. Navyše, bratislavská 141 je ak sa nemýlim najstaršia na svete z fyzicky dochovaných 8 Tr.

Tie vozidlá už s TMB nemajú nič spoločné, v čase odovzdania aspoň rovnakú krajinu. Keď sa chce, dá sa to vrátiť.

upravovač fotiek

Reply on: 14TrM6226 #108:
8Tr sa naozaj zohnať nedá. Technické múzeum v Brne ju zaručene nepredá.
Reply on: upravovač fotiek #109:
Vsetko okrem zdravia sa da kupit. 😉
Reply on: 6503 #110:
Ak je raz niečo evidované ako zbierkový predmet múzea, pravidlá nakladania s ním sú celkom jednoznacné. Nejde predať hocikomu s veľkým kufríkom.
Reply on: Viko #111:
Ale ide Viko. 🙂 Predmet sa da cielene vyradit...
Reply on: 6503 #110:
A prečo by sa malo TMB zbaviť exponátu, lebo Bratislavčania si nevážili to čo mali keď to mali?