Škoda 21 Tr AC
Škoda 21 Tr AC
Škoda 21 Tr AC (2022)
Škoda 21 Tr AC (2022)

Fleet List

Batch Type Fleet numbers Manufactured Into Service Withdrawn Quantity
1. Škoda 21 Tr AC 6401 2003 2004 1
Total 2003   1

Technical Data

Length 11760 mm
Width 2500 mm
Height 3365 mm
Height of floor 340 mm (1. - 2. dvere)
560 mm (3. dvere)
Wheelbase 5700 mm
Doors 3
Number of seats 26 + 1
Number of standing places 69
Design load 95 + 1
Weight of unloaded vehicle 11430 kg
Gross vehicle weight 18000 kg
Motor control Škoda NSC136 GE 01 M, IGBT-tranzistorový
trakčný menič (vstup 600 V DC, výstup 3 x 0-500 V AC/400 A, 0-150 Hz), s rekuperáciou energie pri brzdení

Statický menič AnteCarE TSA 21-AK pre napájanie striedavých pomocných pohonov a klimatizácie

Statický menič Cegelec SMTK 10D (náhrada pôvodného maďarského meniča AnteCarE TSA 21-AK, od 2019)
Engine Škoda MLU 3649 K/4, asynchrónny štvorpólový trojfázový motor, vzduchom chladený, s integrovanou prevodovkou (1:1,85)
Continuous power output 160 kW
Number of motors 1
Total power output 160 kW
Maximum speed 65 km/h
Axles predná: Škoda 21, nezávislé zavesenie kolies
zadná: RÁBA AU-10948, portálová, hnacia
Tyres 275/70 R 22,5

Photos

Vehicle catalogue

6401

Legend and statistics

6401vehicle in service: 1 (100 %)
6401vehicle ot of service (more than 6 months): 1 (100 %)
6401special vehicle: 1 (100 %)
Vehicle can be assigned to multiple categories, only the most important category is colored.

Comments

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: 6503 #110:
A prečo by sa malo TMB zbaviť exponátu, lebo Bratislavčania si nevážili to čo mali keď to mali?
Reply on: Viko #111:
Ale ide Viko. 🙂 Predmet sa da cielene vyradit...
Reply on: 6503 #110:
Ak je raz niečo evidované ako zbierkový predmet múzea, pravidlá nakladania s ním sú celkom jednoznacné. Nejde predať hocikomu s veľkým kufríkom.
Reply on: upravovač fotiek #109:
Vsetko okrem zdravia sa da kupit. 😉

upravovač fotiek

Reply on: 14TrM6226 #108:
8Tr sa naozaj zohnať nedá. Technické múzeum v Brne ju zaručene nepredá.
Reply on: upravovač fotiek #107:
Nedá sa zohnať... To nie je pravda. To je veľmi silný pojem.

Myslím si, že ak by TMB malo dôvod, tak sa do Bratislavy bude dať vrátiť 8 Tr aj Studénka. Navyše, bratislavská 141 je ak sa nemýlim najstaršia na svete z fyzicky dochovaných 8 Tr.

Tie vozidlá už s TMB nemajú nič spoločné, v čase odovzdania aspoň rovnakú krajinu. Keď sa chce, dá sa to vrátiť.

upravovač fotiek

Reply on: 6503 #104:
Zasa mi bol môj príspevok vymínuskovaný tak, že nie je zobrazovaný. Tak to zopakujem. Bratislava mala po Pekingu druhú najväčiu flotilu trolejbusov Škoda 8Tr. Nemáme ani jeden zachovaný historičák toho typu. Takže 8Tr by bola oveľa hodnotnejšia ako T11, lebo to bol typický trolejbus, ktorý bolo vidieť v uliciach mesta.

8Tr by bola oveľa vzácnejšia než T11.

14Tr0 by bola rarita, trolejbus s overovacej série, po ktorej nasledovali masové dodávky toho typu.

Aj tak je to jedno, lebo ani 8Tr, ani T11, ani 14Tr0 sa nedajú už nikde zohnať.
Reply on: Viko #105:
No to nerozporujem. 😉
Reply on: 6503 #104:
Lenže realita je trocha komplikovanejšia ako virtualbus. Neexistuje inštitúcia, ktorá by dokázala zachovať každé vozidlo, čo tu jazdilo.
Reply on: S499.1023 #103:
Ano, je. Je jedno ci tu boli 3 kusy, alebo 1 kus - vzhladom na nizky pocet je to rarita. Podobne ako 14Tr0. Co by dnes chlapci dali za dochovany kus T11, alebo 14Tr0, ze? 21Tr mozno bola sotovina, ale faktom je, ze tu JAZDILA.
Reply on: 6503 #99:
Nie, nie je. T 11 nebola v Bratislave jedna a nebola to šotoepizóda.

upravovač fotiek

Reply on: 6503 #99:
Za T11 by som nedal nič. Zato taká 8Tr by bola oveľa vzácnejšia!
Reply on: 6503 #99:
Predpokladam však, že ako Viko podotkol, bolo naozaj veľa vozidiel vyrobených a naozaj sa nemusíme báť o zachovanie nejakého exempláru. Keby sa inde nedochová nič z 21 a 22 Tr, nepoviem ani slovo a budem stáť za rozhodnutím o zachovaní 6401.
Reply on: Viko #98:
Nutno však podotknúť, že naozaj v našich podmienkach zachovanie tohto konkrétneho, aj tak už nie veľmi pôvodného a zhumpľovaného vozidla nie je to čo sa dá považovať za rentabilné.

V Plzni, Brne, ale aj Pardubiciach, kde tieto vozidlá boli typické pre dané mestá, sa zachovali historické vozidlá, vrátane 22 Tr v Brne a Ústí nad Labem. Dokonca jeden exemplár v súkromnej zbierke nájdeme aj v Jihlave.
Reply on: Viko #98:
To ano, ale v ramci BA je to podobna rarita ako T11. A co by sme dnes dali za historicak T11...
Reply on: 6503 #97:
Tak pardon, ale 21Tr sa vyrobilo o dosť viac než osem kusov.
Reply on: 14TrM6226 #95:
Hej, takto nejak sa pristupovalo onehda aj k T11.
Jasné chápem, to bola len otázka, každopádne ďakujem za odpoveď.
Reply on: Boss 222 #94:
Zachovať 6401? Nebláznite prosím...
6702 alebo 6705 má väčší význam ak niečo novodobé a NP z trolejbusov.

O niekoľko rokov bude treba aj 30 a 31 Tr zachovať.

Nápad uchovať 6401 je asi ako zmýsľanie istého, na nejaký čas povereného riaditeľa podniku...
Plánuje sa to zachovať ako historické vozidlo? Lebo by to bolo škoda nezachovať