Škoda 21 Tr AC

Fleet List

Set Type Fleet numbers Manufactured Into Service Withdrawn Quantity
1. Škoda 21 Tr AC 6401 2003 2004 1
Total 2003   1

Technical Data

Length 11760 mm
Width 2500 mm
Height 3365 mm
Height of floor 340 mm (1. - 2. dvere)
560 mm (3. dvere)
Wheelbase 5700 mm
Doors 3
Number of seats 26 + 1
Number of standing places 69
Design load 95 + 1
Weight of unloaded vehicle 11430 kg
Gross vehicle weight 18000 kg
Motor control Škoda NSC136 GE 01 M, IGBT-tranzistorový
trakčný menič (vstup 600 V DC, výstup 3 x 0-500 V AC/400 A, 0-150 Hz), s rekuperáciou energie pri brzdení

Statický menič AnteCarE TSA 21-AK pre napájanie striedavých pomocných pohonov a klimatizácie

Statický menič Cegelec SMTK 10D (náhrada pôvodného maďarského meniča AnteCarE TSA 21-AK, od 2019)
Engine Škoda MLU 3649 K/4, asynchrónny štvorpólový trojfázový motor, vzduchom chladený, s integrovanou prevodovkou (1:1,85)
Continuous power output 160 kW
Number of motors 1
Total power output 160 kW
Maximum speed 65 km/h
Axles predná: Škoda 21, nezávislé zavesenie kolies
zadná: RÁBA AU-10948, portálová, hnacia
Tyres 275/70 R 22,5

Fotografie

Vehicle catalogue

6401

Number of vehicles in service: 1 (100 %)

Number of withdrawn vehicles: 0 (0 %)

Comments

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 8 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: GHZ6621 #30:
Ale ten problém tam je už dlhšie, myslím od opravy v zime 2017. Akurát teraz v novembri to začalo byť neúnosné a šialené. Prevádzka má očividne na háku.
Reply on: GHZ6621 #30:
November 2019.
Reply on: Peter6607 #27:
Pardon za jemne offtopic komentár, ale kedy sa tá 6310 opravovala? Pamätám si že už v roku 2018 jazdila trochu divne. Ďakujem za info
Reply on: tbusabustram6609 #28:
No dobre, tak takmer 100% NP 🙂
tbusabustram6609

tbusabustram6609

Reply on: trolejbus6207 #26:
Tak 100% NP nie je, keď si prirátame jeden malý poloshod pri 3. dverách.
Reply on: trolejbus6207 #26:
Nejedná sa o nákladnú súčiastku. Keďže však vidím, v akom zúfalstve jazdí napríklad 6310 po "mega oprave" na Trnávke, dosť pochybujem o precíznosti opravy 6401. To som v žiadnej trolejbusovej prevádzke nezažil, ani na Ukrajine by 6310 nikdy nepustili do premávky. Hanba.
Reply on: Peter6607 #25:
"Väčšia porucha" = porucha s nákladnou opravou
"Starý šrot" = morálne zastaralý voz, aj keď na druhej strane je to málo jazdený 100% NP voz, ktorý má dokonca aj ABS
Reply on: trolejbus6207 #23:
Nie je porucha ako porucha.

DP v Segedíne stále neukončil program rozširovania počtu 21 Tr, okrem toho odkúpil Solarisy z Chomutova. Nemajú tam peniaze na nové trolejbusy, preto chvíľu uvažovali nad ďalšou vlnou GO 15 Tr. Prvé nové budú kĺbové, pretože tam ešte stále jazdia pôvodné 15 Tr 07/6.

Neporovnávaj 6401 s 21 Tr v ČR po vyradení, to sú totálne vraky. Čo sa dalo použiť, jazdí v Brne, kde ešte dokončujú poslednú GO.
Reply on: trolejbus6207 #23:
Szeged už dávno nevykupuje...
Reply on: BigMac #19:
Mne osobne je 6421 ukradnutý, DPB sa ho mal dávno zbaviť, pokiaľ sa dalo. Bohužiaľ nenažranosť vedenia z čias Delfína/Urbana spôsobila, že DPMB ich poslal na strom, keďže nebol ochotný kúpiť síce neojazdený, ale v princípe starý šrot za 50.000€. Či by ho boli ochotní kúpiť Maďari zo Szegedu dnes, netuším. Podľa mňa nie, lebo keby chceli nejaké ďalšie 21Tr, v CZ ich bolo a je v poslednej dobe k dispozícii "za vagón".
Keďže sa aktuálne vedenie trolejbusovej prevádzky rozhodlo voz nezlikvidovať, najrozumnejšie je z neho urobiť autoškolu, nech aspoň akotak jazdí. Samozrejme len do prvej väčšej poruchy, potom ho treba naozaj poslať do večných lovíšť (aj keď Kremienok je názoru, že vyriešením chladenia statického meniča by sa na ňom nemá čo pokaziť 🙂 ). Sám vieš, ako vyzerajú 9Tr-kové historičáky, keď vylezú z garáže trikrát do roka - neodjazdia bez poruchy ani jednu celú príležitostnú službu...
tbusabustram6609

tbusabustram6609

Podľa mňa Brno si vyrábali diely tak trochu podomácky.
Reply on: Viko #20:
Nepotrebuješ nič dorovnávať. V Brne nedodržali technologický postup pri výrobe ND, čo spôsobilo skrátenie únavovej životnosti. Ak si niečo vyrábali aj u nás, môže sa to stať. Pre potreby autoškoly treba kúpiť normálne nový trolejbus, nesockovať s haraburdou. Jediné rozumné riešenie by bolo to posunúť do Segedínu a peniaze napríklad investovať do tej 6207...
Reply on: BigMac #19:
Koľko tisíc autoškolských kurzov by musela odjazdiť, aby dorovnala brnianske opotrebenie? 😃
Reply on: trolejbus6207 #18:
Určite áno.
A keď sa mu zlomí náprava ako sa stalo 2x v Brne, tak frekventanti kurzu budú mať aj riešenie krízovej situácie v praxi... 🙂
Reply on: tbusabustram6609 #17:
Už som to tu rozoberal viackrát - načo učiť nováčikov jazdiť s trojpedálovým vozom, keď sa s ním v praxi nestretnú? Na autoškolu je 6421 ideálne riešenie...
tbusabustram6609

tbusabustram6609

Reply on: Durkø4941 #16:
Urobili len staticky objekt ktory je funkcny. Autoskolu nam veselo robi 6624 a 6315. Toto by trebalo posunut dalej a prachy z odpredaja dat na 6207.
Reply on: tbusabustram6609 #15:
Zbytocne do takeho kyblu liat viac prachov.Na autoskolu toto staci.
tbusabustram6609

tbusabustram6609

“ Vozidlo má prípravu na montáž pomocného diesel-elektrického agregátu.” keď tak dobre pozerám na pristrojovku naše 21tky a plzeňských tak by trebalo k tomu vymeniť aj pristrojovky kvôli ovládaniu agregátu. 😃 Agregát ale ako taký by sa samozrejme domontovať dal.
Zajtra bude oficiálne brázdiť v uliciach mesta s konvojom trolejbusov. Hádam sa nepokazí a nebude v servise vyše 10 rokov 😉
Tie mriežky v strope sú odvetrávanie hej?