Špeciálne vybavený autobus premával na rekreačnej linke 144.
Počas uplynulého víkendu premával na linke 144 autobus vybavený rôznymi snímacími zariadeniami. Ako informoval minister dopravy a výstavby SR, cieľom tohto experimentu bolo zozbierať dáta z reálnej premávky pre výskum a vývoj autonómnych autobusov v rámci Pilotného projektu pre inteligentnú smart mobilitu budúcnosti realizovaného na Slovenskej technickej univerzite a Žilinskej univerzite. Dáta získané z kamier, radarov a lidarov budú ďalej analyzované a použité pri vývoji autonómneho riadenia autobusov. V rámci experimentu neprišlo k žiadnym zásahom elektroniky do samotného riadenia autobusu, snímacie zariadenia iba pasívne zbierali dáta o správaní sa autobusu v reálnej premávke. Snímače boli nainštalované na autobuse Iveco Urbanway 10,5M #2406, ktorý poskytol Dopravný podnik Bratislava ako partner projektu.
"Unikátnym meraním v reálnej premávke získavame dáta, ktoré slúžia pre výskum v oblasti inteligentnej mobility v mestách. Veľká vďaka patrí najmä vedcom a akademikom, ktorých prácu si nesmierne vážim. Práve vďaka ich špičkovému výskumu máme možnosť získať unikátne know how v oblasti smartmobility, ktoré prispeje k tomu, že aj na Slovensku raz budú jazdiť autonómne vozidlá," uviedol minister dopravy a výstavby Andrej Doležal práve v čase, keď na Slovensku prebiehal štrajk vodičov MHD, ktorý mal upozorniť na neochotu vlády SR poskytnúť pomoc dopravným podnikom, ktorých výrazne zasiahli obmedzenia nariadené v súvislosti s pandémiou Covid-19.
pomaranc
Nároky šli nadol presne preto, pre čo píšeš. Neatraktívne mzdové ohodnotenie, povinností za fúrik, zodpovedonosti detto, plus rôzne archaické prkotiny v predpisoch, na ktorých sa bazíruje lebo boľševici na MDV, ŽSR a dopravnom úrade nemajú šajnu aká je doba, že koľká bije a čo železnica potrebuje. Ale praktické veci ťa naučí až prevádzka a pomimo kurzu schopný strojvodca, ktorý ma odjazdené, ktorý ťa zaúča. Od teoretických kecov len málokto ostal múdry.
Nároky si pamätám, že dvihli paradoxne nahor boľševici zo Smeru, ktorí vedeli, že ako to podpíli konár dopravcom, najmä štátnym. Nerobili nič pre duálne vzdelávanie, nič pre zvýšenie mzdy (a to nielen na profesíí strojvodca, ale ani u posunovača, vedúceho posunu, vozmajstra a ostatných prevádzkových pozícií), nadeľovalo sa vždy len funkcionárskym parazitom ako odmena za mizerné hospodárske výkony. To sa im podarilo v septembri roku 2009. Potom sa z toho zľavilo ale učebné osnov sa i tak nezmenili. Takže nároky šli nadol ale vzdelávanie sa nenastavilo tak, aby sa v kurze podarilo čo najlepšie vybaviť kandidátov. Do toho ešte kvalita psychiky adeptov je problémom, nakoľko kopa rodín je dnes v takých sračkách, že to decko poznačí a nesie si to so sebou do života. Plus niektorí experimentátori radi húlia a trepúť, že je to zdravé a nič to nerobí, ale tak tí, ktorí skúmajú funkcie mozgu majú na to iný názor a vedia prečo huličov posielajú domov ...