Takže dnes som sa prešiel po rýchlodráhe znova, tentoraz s najvyššou rýchlosťou 77 km/h na sólo T3.
Vyzerá, že nové železničné výhybky na VA USS sú tiež typu 1:9/190 na profile S49. Nikde som nenašiel žiadne typové označenie, iba na spojniciach koľajníc do odbočky nápisy "KT 3" a slovo "Orb".
Od koľajovej spojky a rozbočovacej výhybky po hrote sú vymenené aj oblúky k nástupištiam, ktoré pozostávajú z typu PH37. Šokovali ma prechodnice medzi žliabkovým typom PH37 a vignolovou S49. Je tu jednoducho ponechaný pôvodný "medzikus" zo žliabkovej koľajnice typu NP4, takže z koľajnice PH37 je prechod na NP4 a napokon S49...
Každá ma pritom inú výšku a šírku žliabku.
Pochváliť musím, aspoň, že oblúky sú klopené, takže sa do pomerne ostrého oblúka dá ísť rýchlosťou aj viac ako 30 km/h. Ďalej je v tomto úseku úplne vymenené trolejové vedenie, vyzerá to, že je to Elektroline a zaujímavosťou sú zdvojené priečne prevesy, ktoré by mali zmysel skôr v trolejbusovej doprave, aby nevypádavali zberače, ale tu plnia zrejme funkciu, že sa na menej zalomenej troleji nebudú naťahovať elektrické oblúky.
Ďalšou zaujímavosťou je, že od rekonštrukcie spred mesiaca až do minulého týždňa sa tu striedali dvaja pracovníci, ktorí museli manuálne prehadzovať výhybku po hrote pri výjazde električiek z 1., resp. 2. nástupištia. Železničná výhybka sa totiž nedala "rezať" a pri jej nechcenom "prerezaní" by došlo ku zlomenu mechanizmu prestavníka. Z tohto dôvodu sa cez víkendy 2. nástupište nepoužívalo, pričom tu bolo umiestnené návestidlo "ZV" (zamknutá výhybka). Problém sa už vyriešil tým, že sa skrátila osová vzdialenosť na prestavníku tak, že závažie prestavníka už tak "neťaží" a pohybuje sa len vo veľmi zúženom priestore vo zvislej polohe, takže sa výhybka už dá "prerezať". Návestidlo "ZV" však nebolo odstránené!
Vyzerá, že nové železničné výhybky na VA USS sú tiež typu 1:9/190 na profile S49. Nikde som nenašiel žiadne typové označenie, iba na spojniciach koľajníc do odbočky nápisy "KT 3" a slovo "Orb".
Od koľajovej spojky a rozbočovacej výhybky po hrote sú vymenené aj oblúky k nástupištiam, ktoré pozostávajú z typu PH37. Šokovali ma prechodnice medzi žliabkovým typom PH37 a vignolovou S49. Je tu jednoducho ponechaný pôvodný "medzikus" zo žliabkovej koľajnice typu NP4, takže z koľajnice PH37 je prechod na NP4 a napokon S49...
Každá ma pritom inú výšku a šírku žliabku.Pochváliť musím, aspoň, že oblúky sú klopené, takže sa do pomerne ostrého oblúka dá ísť rýchlosťou aj viac ako 30 km/h. Ďalej je v tomto úseku úplne vymenené trolejové vedenie, vyzerá to, že je to Elektroline a zaujímavosťou sú zdvojené priečne prevesy, ktoré by mali zmysel skôr v trolejbusovej doprave, aby nevypádavali zberače, ale tu plnia zrejme funkciu, že sa na menej zalomenej troleji nebudú naťahovať elektrické oblúky.
Ďalšou zaujímavosťou je, že od rekonštrukcie spred mesiaca až do minulého týždňa sa tu striedali dvaja pracovníci, ktorí museli manuálne prehadzovať výhybku po hrote pri výjazde električiek z 1., resp. 2. nástupištia. Železničná výhybka sa totiž nedala "rezať" a pri jej nechcenom "prerezaní" by došlo ku zlomenu mechanizmu prestavníka. Z tohto dôvodu sa cez víkendy 2. nástupište nepoužívalo, pričom tu bolo umiestnené návestidlo "ZV" (zamknutá výhybka). Problém sa už vyriešil tým, že sa skrátila osová vzdialenosť na prestavníku tak, že závažie prestavníka už tak "neťaží" a pohybuje sa len vo veľmi zúženom priestore vo zvislej polohe, takže sa výhybka už dá "prerezať". Návestidlo "ZV" však nebolo odstránené!
Zaujímavé.
Ale inac aj plny suhlas.
Sarko
Áno, tieto železničné výhybky sú tam od rekonštrukcie v roku 1992.
Celkovo máme na rýchlodráhe 16 železničných výhybiek S49, z toho:
-výhybky č. 5, 6, 7, 8 na výhybni Pereš,
-výhybky č. 13, 14, 15, 16 na výhybni Ludvikov Dvor,
-výhybky č. 17, 18, 19, 20 na výhybni Valcovne U.S.S.,
-výhybka č. 21 na vlečkovú koľaj.
Vyššie uvedené výhybky sú typu JS49 1:9/190.
Výhybky č. 3 a 4 tvoria úvrať pre konečnú "mestskej" linky "W" a sú to žliabkové výhybky NP4.
Minulý mesiac pribudli ďalšie tri železničné výhybky, a to pred obratiskom do VA U.S.S., ktoré nahradili 3 rozbočovacie žliabkové výhybky NP4 na výstupnú, nástupno-výstupnú a nástupnú zastávku. Teraz je tu pred obratiskom koľajová spojka z dvoch železničných výhybok a jedna rozbočovacia železničná výhybka. Tým, že je tu spojka, všetky nástupištia môžu bez problémov poslúžiť súčasne tak na výstup, ako aj na nástup cestujúcich. Tieto výhybky sú pravdepodobne označené ako 22, 23 a 24, ale zatiaľ neviem, akého sú typu.