Discussion Forum › Off-Topic Forum

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: si #105:
Jasne ze to netaha kA. Tipujem ze každý vozeň ma svoj transformátor z VN na 24 alebo 230 V.

Inak tie vozne majú nejaku baterku a alternátor, alebo všetko ide z dratu aj pri jazde?
Školy pre ekonomiku nie sú potrebné. V dnešnej dobe má každý možnosť každý deň byť na dištančnom vzdelávaní online. My potrebujeme otvoriť obchody, služby, cestovný ruch, reštaurácie, lyžiarské strediská, podujatia, zachrániť čo sa dá. A nie školy, kde sa to hromadne šíri. Viac HDP prinesie otvorená ekonomika ako otvorené školy. Zatvorením škôl sa ekonomika poškodí možno tak o 0.000%. A tie deti, pokiaľ im chýba škola, nech si počkajú. Radšej by som, aby tu boli sociálne izolované deti, než aby to tu krachovalo.
Reply on: Ike #104:
neviem ako na novo rekonstruovanych voznoch, ale co si pamatam, tak kable kurenia medzi voznami volakedy niesli napisy ze tam je to iste napatie ako v troleji na severe (3kV)
vies si predstavit ake prudy, priemery vodicov a ake straty by tam boli keby si to tahal na tak nizkom napati ?

PS: tusim sa to dalo este preipnat medzi 1.5 kV a 3 kV (co bolo asi dane historicky tym, ze prazsky zeleznicny uzol bol povodne elektrifikovany 1.5 kV, no a kedze jednosmernymi, tak bolo jednoduchsie tlacit priamo napatie z troleja ako tahat na masine nie zrovna maly a lahky motorgenerator len kvoli kureniu (nieco ako dc-dc menic pred 60 rokmi velmi nehrozilo a jednosmerny prud do trafaku nedas....)
Reply on: 3pa3ck3 #102:
Ja som tejto téme prišiel na chuť len posledný rok, takže ešte mám stále obrovské rezervy, ale nemyslím si, že vozidlo MHD je porovnateľné s vlakom. Neviem ako vozidlá s elektrickým kúrením, ale kotol pri 30Tr žerie 24 A pri polovičnom výkone a 40 A pri plnom výkone (pri napätí ~730 V). To by dieru do trakčného vedenia spraviť nemuselo. Jeden vozeň vlaku má dĺžku cca 25 m, čo je dĺžka jedného trojčlánkového trolejbusu, pričom tých vozňov je tam niekoľko. Viem, že osobné vozne majú elektrické vykurovanie na 24 V, ale koľko prúdu to žerie si netrúfam povedať.

Ak by som ale mal ísť extrémne hrubým odhadom, tak predpokladám, že na vykúrenie jedného vozňa je 25 kW * 10 vozňov = 250 kW, pri prúde 24 V = 10 416 Ampérov, ale cez zberač nejde 24 V, ale ide 3 kV, resp. 25 kV a keďže U1*I1 = U2*I2, potom pri 3 kV by na kúrenie malo ísť 83 A a pri 25 kV 10 A. Ale celý môj odhad stojí a padá na tom, že nemám tušenie aký výkon má kúrenie vozňa a čo všetko spotrebúva energiu pri státí vlaku.
To vážne nevedia tie sprosté deti vydržať doma aspoň jeden školský rok? Sú asi príliš rozmaznané.
Reply on: Ike #99:
Keď sa už otvorila táto téma: Vozidlá MHD s jedným zberačom nemajú tento problém? Obzvlášť tento víkend, keď stoja celý deň na jednom mieste s aktívnym kúrením.
Dávam sem ďalší návrh: navrhol by som pre deti a mládež prísnejšie opatrenia ako pre dospelých a ostatnú populáciu. Napríklad deti by museli nosiť rúška vonku, zatiaľ čo dospelí iba v interiéri. Ďalej dospelí by mohli ísť do reštaurácie, mládež iba na terasy. Dospelí by mali povolené zhromažďovanie sa do 500 osôb, mládež iba do 6 osôb. Dospelí by nemali obmedzenie pohybu, deti by mali zákaz vychádzania. Myslím si, že je to úžasný nápad ako skrotiť pandémiu.
Zaujímalo by ma, aký podiel pozitívnych osôb sú deti a mládež u nás, a v krajinách západnej Európy. Stavím sa, že naša krajina má najzdravšie deti! Výsledok zatvorených škôl je aj to, že deti sú vzdelané cez internet, aj to že sú zdravé. Takže dištančné štúdium je plnohodnotná náhrada a aj zdravá a prospešná.
Reply on: 3pa3ck3 #95:
+ #96

Ďakujem Vám páni. Máte pravdu. Veď ten rozdiel prúdu je na rovnaký výkon takmer desaťnásobný. Pozeral som teraz tie videá (syn obľubuje poiree-ho videá) a deje sa to viac-menej len na 3 kV úsekoch. Ale nepoužíva sa to vždy. Veľa rozbehov bolo takých, že boli oba zberače hore a predný dal fíra dole už pred rozbehom (možno to záleží aj od počtu vagónov). Tiež som videl niekoľko pobytov v stanici, kedy išla loko na jeden zberač (predpokladám, že to bolo v poveternostne neutrálnom počasí, kedy netreba ani kúriť ani klímiť).

Reply on: Anderis556 #97:
V tejto chvíli by asi už naozaj bolo menej škodlivé riešenie tento školský rok zrušiť a nechať ho deti zopakovať v normálnej forme 😕
U 2. stupňa a SŠ to vyzerá tak, že pokiaľ nebude povolená prezenčná vyúčba testovaním, tak sme od toho ešte veľmi ďaleko. 2. stupeň asi v apríli, SŠ možno v máji alebo v júni reálne odhadujem.
Reply on: Ike #93:
predpokladam ze toto bude mozne vidiet hlavne v severnej casti zeleznicnej siete kde je trakcne napatie 3kV jednosmerne, pretoze v tomto pripade potrebujes na prenos vykonu fakt ze velke prudy a prepalenie troleja pri rozbehu tusim tiez nie je uplna vynimocnost......
Reply on: Ike #93:
Pokiaľ viem, tak sa používa počas státia v stanici pri kúrení/klimatizovaní, keďže vtedy je zberač v kontakte s tým istým miestom drôtu, aby nedošlo k jeho prepáleniu (teda odber sa rozloží na dva zberače)
Reply on: Default #91:
Počet nových prípadov nebude 0 už nikdy, aspoň nie v tomto desaťročí. Otázka je ale dokedy budeme testovať zdravých ľudí.
Ahojte, je nejaký dôvod, prečo občas lokomotíva v stanici používa oba zberače? Viem, že na trati pri jazde (tuším) nad 30 kmh nesmie používať oba. Rozumiem, že sa tým znižuje odpor a zvyšuje prúd (síce nepatrne, ale pri napätí z toho môže byť slušný výkon). Alebo sa to využíva na rozbeh z nuly , aby v čase najväčšieho vykonu bol prúd rozdelený medzi dva zberače?
Reply on: Default #91:
skus si zobrat zopar deti (idealne z toho prveho stupna) k sebe domov tak aspon na tyzden, zvladaj s nimi nejake online vyucovanie a popri tom rob aj nieco do prace za co ti potom zamestnavatel aj zaplati....
aha, sorry, zabudol som, ze ty ale patris medzi tie deti a stav ze nemusis do skoly ti vlastne vyhovuje.... a k tomu ako to vidia rodicia tych deti a k tomu aky zmysel ma vobec ta skola sa dopracujes az o peknych par (desiatok) rokov ak vobec.....
Počul som, že sa má upravovať Covid Automat pri školách. Verím, že to bude dobré. Navrhujem k tomu urobiť stupeň 0, pri ktorom by sa otvorili 2. stupeň a SŠ. Stupeň 0 by platil iba pre 2. stupeň a SŠ. Navrhujem otváranie škôl tak, že v I. stupni ostražitosti (stupeň 2) by som otvoril MŠ a 1. stupeň ZŠ. Teraz sme v 7. stupni! Ale preboha, kto navrhol otváranie škôl v 6. stupni??
Stupeň 0 by mal národné limity, počet prípadov za 14 dní nula, počet hospitalizovaných s podozrením aj s potvrdením nula, reprodukčné číslo nula cela nula.
1. stupeň by bol taký: otvorené reštaurácie, podujatia do 1000 ľudí, rúška iba v interiéri a na podujatiach, prevádzky otvorené, bary otvorené. Jediné výrazné obmedzenie by tam boli iba zatvorené školy.
Fakt je taký: zatvorené školy = menej prípadov = normálnejší život pre všetkých.
Preto navrhujem otvorenie škôl až pandémia pominie.
Reply on: 810zssk #87:
Prezident nevydáva opatrenia na územiach, zodpovednosť za stav v USA majú ľud a guvernéri. Biden môže akurát tak nariadiť rúška vo federálnych budovách.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.