Reply on: 3pa3ck3 #102:
Ja som tejto téme prišiel na chuť len posledný rok, takže ešte mám stále obrovské rezervy, ale nemyslím si, že vozidlo MHD je porovnateľné s vlakom. Neviem ako vozidlá s elektrickým kúrením, ale kotol pri 30Tr žerie 24 A pri polovičnom výkone a 40 A pri plnom výkone (pri napätí ~730 V). To by dieru do trakčného vedenia spraviť nemuselo. Jeden vozeň vlaku má dĺžku cca 25 m, čo je dĺžka jedného trojčlánkového trolejbusu, pričom tých vozňov je tam niekoľko. Viem, že osobné vozne majú elektrické vykurovanie na 24 V, ale koľko prúdu to žerie si netrúfam povedať. Ak by som ale mal ísť extrémne hrubým odhadom, tak predpokladám, že na vykúrenie jedného vozňa je 25 kW * 10 vozňov = 250 kW, pri prúde 24 V = 10 416 Ampérov, ale cez zberač nejde 24 V, ale ide 3 kV, resp. 25 kV a keďže U1*I1 = U2*I2, potom pri 3 kV by na kúrenie malo ísť 83 A a pri 25 kV 10 A. Ale celý môj odhad stojí a padá na tom, že nemám tušenie aký výkon má kúrenie vozňa a čo všetko spotrebúva energiu pri státí vlaku.
810zssk