Discussion Forum › Off-Topic Forum

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: 3pa3ck3 #3356:
Nema ale zo zakona byt aj zvisle znacenie, hlavne ak tam je takato prekazka v ceste? Kedysi to bola 212, teraz to je tusim 706?

Pokial ano, tak je za zle znacenie zodpovedne mesto, resp. spravca komunikacie, a na mieste vodica by som ziadal pekne plnu nahradu skody 🙂
Reply on: zakaznik #3355:
Je tam vodorovné značenie, ktoré usmerňuje premávku tak, aby ten ostrovček obišla
Reply on: Viliam22 #3354:
Typické progresívne drísty. Všetci ostatní sú na vine, len my sme bezchybní.
https://www.facebook.com/share/r/17ELne9nyp/
Reply on: zakaznik #3353:
Ja mam pocit ze chranena dielna je skor sucasna autoskola
Ďalší stupídny projekt chránenej dielne bol v krátkom čase viacnásobne atakovaný 🤪

randomtipekzulic

Vie tu niekto riesit rubikove kocky?
Reply on: zakaznik #3347:
A pre to testovanie s vodičom "pre istotu" tam namontovali kabínu s vybavením, z ktorého prevádzkové električky v Moskve nemajú ani 30%. "Kabína" bezpilotného vozidla vyzerá obvykle takto (dva dekle vpravo vpredu):

https://imhd.sk/ba/galeria-media/u/19018/%C3%93saka-Autobusy-vs-nav%C3%A1dzan%C3%BD-syst%C3%A9m-na-pneumatik%C3%A1ch/307245/Ka%C5%BEd%C3%A1-jednotka-m%C3%A1-svoju-farbu-nielen-v-exteri%C3%A9ri-ale-aj-v-interi%C3%A9ri

Okrem spomínanej kabíny, sa ani na tom linku nediskutovalo o tom, po akej trati bezpilotná električka premávala. Pretože bezpilotné koľajové vozidlá jazdia len po tratiach, ktoré majú elektronické značky čitateľné palubným počítačom, elektronické semafory atď.

Pripomína mi to vtip o tom ako na VDNCH prevdádzali automat na čistenie zemiakov. Nasypali do toho za vagón, čo sa budú trochárčiť. Na to vybejol z "automatu" mužík a rozkričal sa: "Ostatných to zasypalo a ja sám na toľko zemiakov nestačím". Takže to nás vracia späť k tomu, že bezpilotná električka je tak trocha rozprávka.
Reply on: gejza #3346:
Testujú vodu. Ak by si to nikto nevšimol, časom by to narástlo. Ale páči sa mi ako najväčší moralisti sú rovnakí ako tí, ktorých kritizujú…
Reply on: BA2301 #3345:
Načo obojsmerná?
Vraj pri testovaní bol vodič prítomný, pre prípad nutnosti zásahu. Co je asi dosť logické, pri zavádzaní novej technológie.
Pozitívne je, že vedeli tie ukradnuté práčky využiť aj na mierové účely.
Reply on: zakaznik #3344:
Električka bez vodiča ("bezpilotná") je vybavená kompletnou kabínou vodiča. 😂 Obvykle takéto vozidlá mávajú pult na núdzové ovládanie, ktorý je v bežnej prevádzke zavretý a otvára sa v prípade mimoriadností a pri skúškach. A u takejto električky by som očakával, že bude obojsmerná.

Распаковка беспилотного трамвая в Москве
https://youtu.be/3y1I0nM0QEM?si=Yg0blV68GdK8MtGP

upravovač fotiek

Reply on: Viko #3342:
Úplne bez problémov by to tam mohlo fungovať. Zjavne si v živote nebol v inách mestách, kde v centre, v pešej zóne sú také koľajové konštrukcie, že by plánovačov bratislavsksej malodráhy z tých rôznych na mieru stavaných výhybiek a krížení asi trafil šľak. A cez tie v Bratislave nemysliteľné konštrukcie prichádzajú a odchdázajú električkové súpravy tak často, že vždy vidíš minimálne dve súpravy, (často aj štyri) naraz a vždy minimálne jedna práve obsluhuje jendnu nástupnú hranu z viacerých v danom uzle. A do toho sa ti tam preplietajú ešte aj cyklisti. Fakt, to by v Bratislave fungovať nemohlo. Ani tie 75 metrov dlhé električkové súpravy, ktoré sa tam občas objavia na prímestskej linke.
Reply on: upravovač fotiek #3340:
Fajn, čiže tam okrem linky Pe-Rača by tam bolo treba pretlačiť podobne hustú linku z nového downtownu a ďalšiu aspoň jednu linku, nechať čas ľuďom na prechádzanie cez koľaje pri prestupovaní, do toho klasické davy valiace sa z Laurinskej... Aký by tam vychádzal interval, aby špička nebola jedna súvislá kolízia?
Reply on: upravovač fotiek #3338:
Moj hlavny problem je, a aj si to spomenul, ze mesto kona nekoncepcne a ako male dieta - nieco vidi niekde inde a povie si "toto chcem".

Priklad s Vajanskeho - nikto, ani ja, nenamieta, aby sa centrum ukludnilo a nebol tam tranzit (napriklad Spitalska, 29 Augusta, Mickiewiczova, Radlinskeho, Krizna - problem je s Vazovovou lebo potom mas problem sa dostat do Race z Racianskeho a tranzit sa ti presunie napriklad na Jeleniu a Pioniersku). Ale to kurna nemozes spravit alebo navrhovat, ked pokasles hlavnu cestu okolo centra, ktora by ten tranzit pohltila (Vajanskeho) a chces domrvit jedinu alternativu v meste (Sancova) - cize zabijes cely mestsky okruh 1.

Potom sa netreba divit, ze ludia ako ja sa citia ostrakizovani, prehliadani, obmedzovani a nasrati, ked platim stale viac a viac, a dostanem menej a menej.

upravovač fotiek

Reply on: Viko #3339:
Stačili by 4 nástupištia, toľko je ich tam aj dnes. Ten uzol vôbec nie je komplikovaný.
Reply on: upravovač fotiek #3338:
Tak zrovna pri tej Dunajskej by som netrpel. Napojiť radiálu na okruh po Karadžičke dáva väčší zmysel, než sa ju snažiť natlačiť do beztak komplikovaného uzla pod Manderlákom. (Koľko nástupíšť by tam muselo byť, aby sa pri adekvátnom intervale vôbec ešte dalo prejsť cez cestu?)

upravovač fotiek

https://www.youtube.com/watch?v=Q9kql9bBNII

Asi pred desiatimi rokmi, možno dávnejšie, som sa stretol cez niekoho, už si neposmínam koho, so skupinou mládencov, ktorí niečo podobné navrhovali v Bratislave. Pozrel som si to a nebol som proti, len som im povedal že to bude asi príliš drastické aby to malo úspech. Sám som už dávno navrhoval useknúť Špitálsku odbočkou doprava na Kolársku a zrušiť tranzit. Nemal som nič overené dopravným modelom. Nedávno som nakreslil zastávku električiek pod Manderlákom spolu s cestou ako kompromisný návrh, lebo mám pocit, že ten tranzit tam ostane. Koľko vody pretieklo Dunajom a tranzitujúce autá v centre mesta stále sú. Už sledujem v mojom uvažovaní, že ich beriem ako niečo, čo proste je a bude. Kreslil som aj nejaké pešie prepojenia, ktoré som tu ani nezverejnil, vznikli ako nečakaný spin-off keď som sa venoval Vajanskému nábrežiu. Proste kreslím čo najlacnejšie veci, v rozpore so súčasnými normami (zmysluplnosť tých noriem v existujúcej mestskej zástavbe, historicky obmedzenému pristoru silne spochybňujem). Zďaleka to nie je také veľkorysé, ako navrhujú iní. Občas premýšľam, či nie som už príliš starý. Zaujímalo by ma, ako tí, vtedy mladí nadšenci plní entuziazmu, vidia situáciu dnes. Desaťročia sa tu prešľapuje na mieste. Mnohé dopravne nevhodné veci ostávajú. A dokonca ani kompromisné riešenia, ktoré sú menej drastické voči IAD a myšlineke, že autom sa musí dať dostať krížom cez centrum, nie sú verejnou témou, ktorú by si osvojili politici a prebrali ju ako svoj kľúčový volebný program. Ak, tak sú to skôr "autisti", ktorí vo všetkom vidia "hon na autá". Dokonca aj tu na imhd v diskusii sú takí. A priznávam sa, že sa im svojim spôsobom nemôžem čudovať. A vadí mi, že mesto koná absolútne nekoncepčne. Na jednej strane prezentuje úvahy o električkovej trati na Dunajskej, na druhej ju zjednosmerní a vybuduje tam riadnu cyklistickú infraštruktúru. To je čistá schizofrénia. Teraz môžeme nielen že zabudnúť na električku, ale aj na nejaké priamejšie vedenie trolejbusov a ich predĺženie na Kamenné nám. K čomu bude trolejbus, ktorý sa zvíja ako had cez ostré 90° zákruty, ľavé odbočky, cik-cak ako optiý slimák? Jeho rýchlosť dramaticky klesá, s ňou aj atraktivita a prevádzkové náklady len stúpajú, bez toho aby sa odrazili v nejakej lepšej dopravnej obslužnosti územia. Toto mesto naozaj nemá žiadnu koncepciu v oblasti dopravy. Iba rôzne, z kontextu vytrhnuté ad-hoc riešenia. Jedno vedenie mesta niečo vypracuje, druhé to ignoruje a tretie koná v rozpore s tým. Načo sa vyhodili peniaze na dopravný generel? Chápem, že situácia sa mení a dynamicky vyvíja, ale príde mi to celé ako nekoncepčné. A rôzne "useknuté" cyklotrasy po meste tiež. Pred desiatimi rokmi sa niečo spravilo, ale tam vtedy rekonštrukcia končila, tak v posledných metroch proste cyklopruhy už an neriešime, lebo ich nie je kam napojiť. Skvelý to argument, aby sa nemuseli riešiť v nadväzujúcom projekte, ktorý sa furt len odkladá, lebo sny o vzdušných zámkoch ktoré zaplatí súkromný kapitál. Budíček!!! Nezaplatí! Cyklopruhy medzitým zrazu skončia, potom pokračujú. A miesto toho, aby sa najprv prepojili, sa inde budujú iné, zasa odnikadiaľ nikam. No a potom Vajanského, to bol vlastný gól ako vyšitý. Ale tak v tomto štáte sa tak podobne budujú aj diaľnice. Tu kúsok, tam kúsok a možno sa to niekde raz spojí. Vraj sa tak stane už za, idem kuknúť do kalendára, pred 15 rokmi. Úžasné! Bratislava je také mini-Slovensko v tomto.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.