https://www.youtube.com/watch?v=Q9kql9bBNII
Asi pred desiatimi rokmi, možno dávnejšie, som sa stretol cez niekoho, už si neposmínam koho, so skupinou mládencov, ktorí niečo podobné navrhovali v Bratislave. Pozrel som si to a nebol som proti, len som im povedal že to bude asi príliš drastické aby to malo úspech. Sám som už dávno navrhoval useknúť Špitálsku odbočkou doprava na Kolársku a zrušiť tranzit. Nemal som nič overené dopravným modelom. Nedávno som nakreslil zastávku električiek pod Manderlákom spolu s cestou ako kompromisný návrh, lebo mám pocit, že ten tranzit tam ostane. Koľko vody pretieklo Dunajom a tranzitujúce autá v centre mesta stále sú. Už sledujem v mojom uvažovaní, že ich beriem ako niečo, čo proste je a bude. Kreslil som aj nejaké pešie prepojenia, ktoré som tu ani nezverejnil, vznikli ako nečakaný spin-off keď som sa venoval Vajanskému nábrežiu. Proste kreslím čo najlacnejšie veci, v rozpore so súčasnými normami (zmysluplnosť tých noriem v existujúcej mestskej zástavbe, historicky obmedzenému pristoru silne spochybňujem). Zďaleka to nie je také veľkorysé, ako navrhujú iní. Občas premýšľam, či nie som už príliš starý. Zaujímalo by ma, ako tí, vtedy mladí nadšenci plní entuziazmu, vidia situáciu dnes. Desaťročia sa tu prešľapuje na mieste. Mnohé dopravne nevhodné veci ostávajú. A dokonca ani kompromisné riešenia, ktoré sú menej drastické voči IAD a myšlineke, že autom sa musí dať dostať krížom cez centrum, nie sú verejnou témou, ktorú by si osvojili politici a prebrali ju ako svoj kľúčový volebný program. Ak, tak sú to skôr "autisti", ktorí vo všetkom vidia "hon na autá". Dokonca aj tu na imhd v diskusii sú takí. A priznávam sa, že sa im svojim spôsobom nemôžem čudovať. A vadí mi, že mesto koná absolútne nekoncepčne. Na jednej strane prezentuje úvahy o električkovej trati na Dunajskej, na druhej ju zjednosmerní a vybuduje tam riadnu cyklistickú infraštruktúru. To je čistá schizofrénia. Teraz môžeme nielen že zabudnúť na električku, ale aj na nejaké priamejšie vedenie trolejbusov a ich predĺženie na Kamenné nám. K čomu bude trolejbus, ktorý sa zvíja ako had cez ostré 90° zákruty, ľavé odbočky, cik-cak ako optiý slimák? Jeho rýchlosť dramaticky klesá, s ňou aj atraktivita a prevádzkové náklady len stúpajú, bez toho aby sa odrazili v nejakej lepšej dopravnej obslužnosti územia. Toto mesto naozaj nemá žiadnu koncepciu v oblasti dopravy. Iba rôzne, z kontextu vytrhnuté ad-hoc riešenia. Jedno vedenie mesta niečo vypracuje, druhé to ignoruje a tretie koná v rozpore s tým. Načo sa vyhodili peniaze na dopravný generel? Chápem, že situácia sa mení a dynamicky vyvíja, ale príde mi to celé ako nekoncepčné. A rôzne "useknuté" cyklotrasy po meste tiež. Pred desiatimi rokmi sa niečo spravilo, ale tam vtedy rekonštrukcia končila, tak v posledných metroch proste cyklopruhy už an neriešime, lebo ich nie je kam napojiť. Skvelý to argument, aby sa nemuseli riešiť v nadväzujúcom projekte, ktorý sa furt len odkladá, lebo sny o vzdušných zámkoch ktoré zaplatí súkromný kapitál. Budíček!!! Nezaplatí! Cyklopruhy medzitým zrazu skončia, potom pokračujú. A miesto toho, aby sa najprv prepojili, sa inde budujú iné, zasa odnikadiaľ nikam. No a potom Vajanského, to bol vlastný gól ako vyšitý. Ale tak v tomto štáte sa tak podobne budujú aj diaľnice. Tu kúsok, tam kúsok a možno sa to niekde raz spojí. Vraj sa tak stane už za, idem kuknúť do kalendára, pred 15 rokmi. Úžasné! Bratislava je také mini-Slovensko v tomto.
Asi pred desiatimi rokmi, možno dávnejšie, som sa stretol cez niekoho, už si neposmínam koho, so skupinou mládencov, ktorí niečo podobné navrhovali v Bratislave. Pozrel som si to a nebol som proti, len som im povedal že to bude asi príliš drastické aby to malo úspech. Sám som už dávno navrhoval useknúť Špitálsku odbočkou doprava na Kolársku a zrušiť tranzit. Nemal som nič overené dopravným modelom. Nedávno som nakreslil zastávku električiek pod Manderlákom spolu s cestou ako kompromisný návrh, lebo mám pocit, že ten tranzit tam ostane. Koľko vody pretieklo Dunajom a tranzitujúce autá v centre mesta stále sú. Už sledujem v mojom uvažovaní, že ich beriem ako niečo, čo proste je a bude. Kreslil som aj nejaké pešie prepojenia, ktoré som tu ani nezverejnil, vznikli ako nečakaný spin-off keď som sa venoval Vajanskému nábrežiu. Proste kreslím čo najlacnejšie veci, v rozpore so súčasnými normami (zmysluplnosť tých noriem v existujúcej mestskej zástavbe, historicky obmedzenému pristoru silne spochybňujem). Zďaleka to nie je také veľkorysé, ako navrhujú iní. Občas premýšľam, či nie som už príliš starý. Zaujímalo by ma, ako tí, vtedy mladí nadšenci plní entuziazmu, vidia situáciu dnes. Desaťročia sa tu prešľapuje na mieste. Mnohé dopravne nevhodné veci ostávajú. A dokonca ani kompromisné riešenia, ktoré sú menej drastické voči IAD a myšlineke, že autom sa musí dať dostať krížom cez centrum, nie sú verejnou témou, ktorú by si osvojili politici a prebrali ju ako svoj kľúčový volebný program. Ak, tak sú to skôr "autisti", ktorí vo všetkom vidia "hon na autá". Dokonca aj tu na imhd v diskusii sú takí. A priznávam sa, že sa im svojim spôsobom nemôžem čudovať. A vadí mi, že mesto koná absolútne nekoncepčne. Na jednej strane prezentuje úvahy o električkovej trati na Dunajskej, na druhej ju zjednosmerní a vybuduje tam riadnu cyklistickú infraštruktúru. To je čistá schizofrénia. Teraz môžeme nielen že zabudnúť na električku, ale aj na nejaké priamejšie vedenie trolejbusov a ich predĺženie na Kamenné nám. K čomu bude trolejbus, ktorý sa zvíja ako had cez ostré 90° zákruty, ľavé odbočky, cik-cak ako optiý slimák? Jeho rýchlosť dramaticky klesá, s ňou aj atraktivita a prevádzkové náklady len stúpajú, bez toho aby sa odrazili v nejakej lepšej dopravnej obslužnosti územia. Toto mesto naozaj nemá žiadnu koncepciu v oblasti dopravy. Iba rôzne, z kontextu vytrhnuté ad-hoc riešenia. Jedno vedenie mesta niečo vypracuje, druhé to ignoruje a tretie koná v rozpore s tým. Načo sa vyhodili peniaze na dopravný generel? Chápem, že situácia sa mení a dynamicky vyvíja, ale príde mi to celé ako nekoncepčné. A rôzne "useknuté" cyklotrasy po meste tiež. Pred desiatimi rokmi sa niečo spravilo, ale tam vtedy rekonštrukcia končila, tak v posledných metroch proste cyklopruhy už an neriešime, lebo ich nie je kam napojiť. Skvelý to argument, aby sa nemuseli riešiť v nadväzujúcom projekte, ktorý sa furt len odkladá, lebo sny o vzdušných zámkoch ktoré zaplatí súkromný kapitál. Budíček!!! Nezaplatí! Cyklopruhy medzitým zrazu skončia, potom pokračujú. A miesto toho, aby sa najprv prepojili, sa inde budujú iné, zasa odnikadiaľ nikam. No a potom Vajanského, to bol vlastný gól ako vyšitý. Ale tak v tomto štáte sa tak podobne budujú aj diaľnice. Tu kúsok, tam kúsok a možno sa to niekde raz spojí. Vraj sa tak stane už za, idem kuknúť do kalendára, pred 15 rokmi. Úžasné! Bratislava je také mini-Slovensko v tomto.
S499.1023